Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • racing02
    replied
    Originally posted by fransesco View Post
    Kuvasta päätellen Ford. Taisi olla ensimmäinen Suomessa mutta maailmalla yleinen kun hakee googlesta "Ecoboost nightmare". Veikkaan että menee siihen kategoriaan. Meillä oli kakkosautona Focus litrasella bensaturbolla ja odottelin kauhulla koska tämä realisoituu.

    Foordi se on, mutta tuo ei näytä palaneen konehuoneesta.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Ja palojen yleisyydestä on mainittu seuraavaa:
    Palava auto ei ole harvinaisuus – useita autoja syttyy tuleen Suomessa joka päivä
    Harva se päivää saa lukea lehdestä tai kuulla radiosta, että jossain päin on auto syttynyt tuleen jopa ajotilanteessa. Yleisin syy on moottoriin tullut vika, tai häiriö. Viime vuonna ilmoitettuja liikennevälinepaloja oli Suomessa yli 2000.

    Kotimaa 28.9.2015

    Liikennevälinepalot ovat yleisiä.
    Useimmiten tuli pääsee valloilleen henkilöautoissa.
    Yleisimmät syttymissyyt ovat kone- tai sähköviat.
    Suomessa sattui viime vuonna Pelastuslaitoksen tilastojen mukaan kaikkiaan 2142 liikennevälinepaloa. Tähän mennessä paloja on ollut jo runsaat 1600. Keskimäärin siis joka päivä on maassamme enemmän tai vähemmän liekkien armoilla noin 6 ajoneuvoa. Eniten ajoneuvopaloja on kesäaikaan.

    Tulipa vastaan tietoa tuosta kuinka paljon kolareissa syttyneisiin autoihin kuolee Suomessa: https://moottori.fi/liikenne/jutut/a...tutkittu-uhka/
    Eli melko marginaalinen riski muihin verrattuna (28 kuollutta vuosien 2002–2015 aikana).
    Last edited by HTK12; 09-10-2019, 10:34.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Jos ajoneuvo todetaan merkkihuollossa teknisiltä ominaisuuksiltaan muunnelluksi, niin huolto voi pyytää valvovalta viranomaiselta eli Traficomilta ratkaisua tieliikennekelpoisuudesta. Traficom voi puolestaan asettaa ajoneuvon käyttökieltoon, kunnes asianmukainen muutoskatsastus on tehty. Konsultaatiopyynnön sijasta nopein ja yksinkertaisin ratkaisu on tosiaan jättää aktio auki auton kohdalta, kuten edellä mainittukin.
    Mutta eikö auto silloin mene ajokieltoon katsastuksessa?

    Olen käsityksessä, että autostani on vain EGR-venttiili poistettu ja tulpattu.

    Leave a comment:


  • fransesco
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Ei tainnut liittyä. Voi ne muutkin palaa kuin BMW:t.



    https://www.savonsanomat.fi/savo/Kak...2LadOkKi6YlpcA
    Kuvasta päätellen Ford. Taisi olla ensimmäinen Suomessa mutta maailmalla yleinen kun hakee googlesta "Ecoboost nightmare". Veikkaan että menee siihen kategoriaan. Meillä oli kakkosautona Focus litrasella bensaturbolla ja odottelin kauhulla koska tämä realisoituu.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Ei tainnut liittyä. Voi ne muutkin palaa kuin BMW:t.



    Leave a comment:


  • SkyMan
    replied
    Liittyneekö tähän... https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006266575.html

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Jos ajoneuvo todetaan merkkihuollossa teknisiltä ominaisuuksiltaan muunnelluksi, niin huolto voi pyytää valvovalta viranomaiselta eli Traficomilta ratkaisua tieliikennekelpoisuudesta. Traficom voi puolestaan asettaa ajoneuvon käyttökieltoon, kunnes asianmukainen muutoskatsastus on tehty. Konsultaatiopyynnön sijasta nopein ja yksinkertaisin ratkaisu on tosiaan jättää aktio auki auton kohdalta, kuten edellä mainittukin.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Minä jättäisin huoltoneuvojana tässä tapauksessa homman (kampanjan) vain auki. Eihän sitä voi suoritetuksikaan tuossa tilanteessa merkitä, ennenkuin auto tulee fyysisesti ehjässä kokoonpanossa tarkastukseen.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by kallek77 View Post
    Mutta jäähdytin siellä on vielä? Silloinhan se menee ihan normaalisti
    Veikkaan ettei jäähdytinkään ole enää siellä mielenkiinnolla odotan jos Laku vaan kehtaat kertoa miten sieltä vastataan, jos vastataan.

    Leave a comment:


  • kallek77
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Tuttua tuo asiakaskäyttäytyminen. Siksi toiminkin itse näin: Kirje tuli ma, soitin Laakkoselle TORSTAINA ILTAPÄIVÄLLÄ KLO 14. Ajan sain 2 viikon päähän, mutta päätellen iäkkään työnjohtajan radiohiljaisuudesta, hänellä ei ollut hajuakaan, mitä tehdä, kun kerroin auton olevan ohjelmoitus EGR VEKS ja tulpattu, venttiili poistettu.
    Mutta jäähdytin siellä on vielä? Silloinhan se menee ihan normaalisti

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by kallek77 View Post
    Ei tämä ala ole kuitenkaan ihan niin simppeliä miltä äkkiseltään tuntuu
    20-vuoden aikana alalla olleena on myös tullut nähtyä aika paljon. Nyt huomaa sen että pahin puhelinruuhka alkaa klo 8 (eli samaan aikaan kun huoltoon tulevat tuovat autojaan) ja sitten klo 16 jolloin ne haetaan. Eli kaikki ovat liikkeellä aina samaan aikaan. Se määrä mitä autoja käy esim Raisiossa on sitten jo ihan reilu per päivä.
    Pakko vielä vastaukseksi sanoa se että kun soittelee noita kamppispyyntöjä takaisin niin arviolta 1/3 asiakkaista ei vastaa suoraan. Kalenteriinkaan ei noita voi suoraan lätkiä, vaatii pikkasen sumplimista että kaikki menee päivän aikana kivuttomasti.
    Tuttua tuo asiakaskäyttäytyminen. Siksi toiminkin itse näin: Kirje tuli ma, soitin Laakkoselle TORSTAINA ILTAPÄIVÄLLÄ KLO 14. Ajan sain 2 viikon päähän, mutta päätellen iäkkään työnjohtajan radiohiljaisuudesta, hänellä ei ollut hajuakaan, mitä tehdä, kun kerroin auton olevan ohjelmoitus EGR VEKS ja tulpattu, venttiili poistettu.

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by Patomursu View Post
    Pitäiskö sinunkin siirtyä sähköpostin käyttöön? Aina saanut sillä huollot yms varattua, ei ole tarvetta saada puhuttia asiaa kenekään kanssa vaan se voi odottaa tunnin pari ennen kuin saan vastauksen sähköpostiin. Usein tilaankin huollot 2-3 viikon päähän ja sähköpostilla se hoituu näppärästi. Toki jos haluaa vaikeamman kautta asian tehdä niin jatkaa soittelemista
    En koskaan käytä autojani huollossa merkkiliikkeessä. Joskus merkkiliikettä on pakko käyttää, eikä kiinnosta tuntien tai päivien mittainen tsätti, kun yhdellä soitolla asia selviäisi.

    Naapurikylän hovihuoltoliikkeen saa aina puhelimella kiinni...

    Leave a comment:


  • Patomursu
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Tämä vuodatus ei nyt millään tavalla koskenut pelkästään tätä yhtä keissiä. Ikinä yhdestäkään autoliikkeestä ei ole saanut huollon kaveria kiinni ensimmäisellä soitolla viimeisen 30 vuoden aikana. Minkään merkin.

    Tämä takaisinkutsujuttu oli siinäkin mielessä hauska, että heti soitettaessa kysytään, että "paina yks, jos asiasi koskee takaisinkutsua". Painoin yks ja melkein heti joku täti vastasikin. Olin jo puoliksi iloinen, että näinkö tämä ajanvaraus onnistuukin hienosti. Mut ei tätillä mitään kalenteria siellä ollu. Se oli vaan palkattu sinne sanomaan, että "kaikki huoltoneuvojamme ovat juuri nyt varattuja"... Automaatti olis tullu halvemmaksi sanomaan saman jutun.
    Pitäiskö sinunkin siirtyä sähköpostin käyttöön? Aina saanut sillä huollot yms varattua, ei ole tarvetta saada puhuttia asiaa kenekään kanssa vaan se voi odottaa tunnin pari ennen kuin saan vastauksen sähköpostiin. Usein tilaankin huollot 2-3 viikon päähän ja sähköpostilla se hoituu näppärästi. Toki jos haluaa vaikeamman kautta asian tehdä niin jatkaa soittelemista

    Leave a comment:


  • kallek77
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Tämä vuodatus ei nyt millään tavalla koskenut pelkästään tätä yhtä keissiä. Ikinä yhdestäkään autoliikkeestä ei ole saanut huollon kaveria kiinni ensimmäisellä soitolla viimeisen 30 vuoden aikana. Minkään merkin.

    Tämä takaisinkutsujuttu oli siinäkin mielessä hauska, että heti soitettaessa kysytään, että "paina yks, jos asiasi koskee takaisinkutsua". Painoin yks ja melkein heti joku täti vastasikin. Olin jo puoliksi iloinen, että näinkö tämä ajanvaraus onnistuukin hienosti. Mut ei tätillä mitään kalenteria siellä ollu. Se oli vaan palkattu sinne sanomaan, että "kaikki huoltoneuvojamme ovat juuri nyt varattuja"... Automaatti olis tullu halvemmaksi sanomaan saman jutun.
    Ei tämä ala ole kuitenkaan ihan niin simppeliä miltä äkkiseltään tuntuu
    20-vuoden aikana alalla olleena on myös tullut nähtyä aika paljon. Nyt huomaa sen että pahin puhelinruuhka alkaa klo 8 (eli samaan aikaan kun huoltoon tulevat tuovat autojaan) ja sitten klo 16 jolloin ne haetaan. Eli kaikki ovat liikkeellä aina samaan aikaan. Se määrä mitä autoja käy esim Raisiossa on sitten jo ihan reilu per päivä.
    Pakko vielä vastaukseksi sanoa se että kun soittelee noita kamppispyyntöjä takaisin niin arviolta 1/3 asiakkaista ei vastaa suoraan. Kalenteriinkaan ei noita voi suoraan lätkiä, vaatii pikkasen sumplimista että kaikki menee päivän aikana kivuttomasti.

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by kallek77 View Post
    Pakko kommentoida tähän sen verran että kyllä on vastattu puhelimeen, ja paljon. Nyt vaan yks aamu selviää että maahantuojan kaikki kirjeet ovat menneet asiakkaille samana päivänä niin siinä sitten onkin arviolta kaikkien normiasiakkaiden lisäksi muutama kymmenen egr kamppista ja muutama kymmenen akkukaapeli kamppista lisänä. Siis eihän noita saada millään halliin mahtumaan samaan aikaan mutta kaikki soittavat samaan aikaa. Jono kasvaa hetkessä pitkäksi kun kaikki haluavat samat asiat heti.
    Kamppishan ollut auki jo koko kesän ja niitä tehty sopivasti muiden käyntien ohella mutta sitten ne jotka eivät käyneet lainkaan tulee kirjee ns. yllättäen.

    Aika pitkälti saatu seuraavana päivänä hoidettua viimeistään
    Tämä vuodatus ei nyt millään tavalla koskenut pelkästään tätä yhtä keissiä. Ikinä yhdestäkään autoliikkeestä ei ole saanut huollon kaveria kiinni ensimmäisellä soitolla viimeisen 30 vuoden aikana. Minkään merkin.

    Tämä takaisinkutsujuttu oli siinäkin mielessä hauska, että heti soitettaessa kysytään, että "paina yks, jos asiasi koskee takaisinkutsua". Painoin yks ja melkein heti joku täti vastasikin. Olin jo puoliksi iloinen, että näinkö tämä ajanvaraus onnistuukin hienosti. Mut ei tätillä mitään kalenteria siellä ollu. Se oli vaan palkattu sinne sanomaan, että "kaikki huoltoneuvojamme ovat juuri nyt varattuja"... Automaatti olis tullu halvemmaksi sanomaan saman jutun.

    Leave a comment:

Working...
X