Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    Originally posted by brainsurgery View Post
    -11 F11 535d 313hp meni äsken Laakkoselle EGR-tarkastukseen. Saa nähdä mikä on lopputulos.
    Vaihtoon meni egr välijäähdytin. Imupuolella jotain vikaa. Onneksi ei ehtinyt kärähtää...

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by ptikkala View Post
      Jos kyseessä oli diesel bemari, niin syyllinen löytyy ratin takaa:
      "kuljettaja oli pysähtynyt bensan loputtua. Kun kuljettaja palasi hakemasta bensaa, auto oli tuolla välin syttynyt palamaan."
      E39 528iA

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 2000
        • Tampere/kainuu

        Tuotannossa olevat mallit ainakin B47 osalta näyttäisi tulevan Made in Germany coolereilla, rakenne ja malli muuttunut kovasti.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17546
          • Turku

          Siinä taas yksi palanut N47 WA-ryhmästä:
          Attached Files
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            Originally posted by Laku View Post
            Siinä taas yksi palanut N47 WA-ryhmästä:
            Mites toi keula on ihan ehjä ja peräpää käristynyt?

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17546
              • Turku

              Originally posted by brainsurgery View Post
              Mites toi keula on ihan ehjä ja peräpää käristynyt?
              Alkanut kontista ja ainoa, mikä on jäänyt palamatta on keula moottoreineen
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • E39Fin
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2013
                • 1761
                • HKI/Orimattila

                Originally posted by Laku View Post
                Siinä taas yksi palanut N47 WA-ryhmästä:
                Miten tuo näyttäis palaneen pääosin kaikkialta muualta kuin konehuoneesta. :think

                Jaa no puusilmänä sama reaktio kuin parilla muulla.
                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                E39 523iA Oxfordgreen

                Comment

                • Jomppa
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2011
                  • 70
                  • Koillis-Helsinki



                  Jahas...
                  E61 530 D X-Drive LCI

                  Comment

                  • aimoo
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 102
                    • Rauma

                    Joo näemmä taas. Toivottavasti on palovakuutukset kunnossa. Omani (530da 2015) kävi egr tarkastuksessa, ja kaikki kunnossa, sen jälkeen superkaskokin oli katkolla ja mennään ilman palovakuutusta. Näitä kun lukee ni välillä käy mielessä et hitto pitäiskö ottaa se inan laajempi vakuutus:think
                    530da m-sport touring 2015

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by aimoo View Post
                      Joo näemmä taas. Toivottavasti on palovakuutukset kunnossa. Omani (530da 2015) kävi egr tarkastuksessa, ja kaikki kunnossa, sen jälkeen superkaskokin oli katkolla ja mennään ilman palovakuutusta. Näitä kun lukee ni välillä käy mielessä et hitto pitäiskö ottaa se inan laajempi vakuutus:think
                      Tähän taitaa olla se yksi pysyvä ratkaisu, eli ottaa se EGR pois käytöstä. Tuo pelkkä tarkistus kun ei poista ongelmaa mitenkään. Minullakin on käynyt näitä tarkituksessa käyneitä, jotka on alkaneet haisemaan pari kk tarkistuksen jälkeen ja menemään nilkutusmoodiin kun se egr jumii auki.. BMW pitäisi ihan oikeasti tehdä jotain tällä ongelmalle, eikä vaan tarkistuksen jälkeen todeta että kunnossa on ja asiakas lähtee tyytyväisenä luullen ettei tätä ongelmaa enää ole.. Jos ne uudet kamppis osat pysyvästi ratkaisevat tämän, niin kaikista sitten osat vaihtoon eikä pelkkiä tarkastuksia.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • kooma
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 1022
                        • Pikis

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Tähän taitaa olla se yksi pysyvä ratkaisu, eli ottaa se EGR pois käytöstä. Tuo pelkkä tarkistus kun ei poista ongelmaa mitenkään. Minullakin on käynyt näitä tarkituksessa käyneitä, jotka on alkaneet haisemaan pari kk tarkistuksen jälkeen ja menemään nilkutusmoodiin kun se egr jumii auki.. BMW pitäisi ihan oikeasti tehdä jotain tällä ongelmalle, eikä vaan tarkistuksen jälkeen todeta että kunnossa on ja asiakas lähtee tyytyväisenä luullen ettei tätä ongelmaa enää ole.. Jos ne uudet kamppis osat pysyvästi ratkaisevat tämän, niin kaikista sitten osat vaihtoon eikä pelkkiä tarkastuksia.
                        Mun B47 koneiselle tuli vasta ensimmäinen kutsu tuossa joulun alla. Aikaa varatessa sanoivat että ensin tarkistetaan ja sitten vaihdetaan jos on tarvetta niin kommentoin että ei ole jäähdytynestettä hävinnyt ja vastaus oli että ei tarkisteta vuotoa vaan onko vanha osa ja jos on niin menee vaihtoon. Uudet rojut meni paikalleen tuossa pari viikkoa sitten. Eli ainakin joiltain osin mennään jo tuon mukaan että vaihdetaan oli vuotoa tai ei. Oletan että se on ollut suunnitelma koko ajan mutta kun osia ei ole riittänyt kaikille niin on laitettu pahimmat (=vuotavat) kuntoon ensin.
                        Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                        Comment

                        • skt
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2013
                          • 348
                          • Etelä-Pohjanmaa

                          Originally posted by kooma View Post
                          Mun B47 koneiselle tuli vasta ensimmäinen kutsu tuossa joulun alla. Aikaa varatessa sanoivat että ensin tarkistetaan ja sitten vaihdetaan jos on tarvetta niin kommentoin että ei ole jäähdytynestettä hävinnyt ja vastaus oli että ei tarkisteta vuotoa vaan onko vanha osa ja jos on niin menee vaihtoon. Uudet rojut meni paikalleen tuossa pari viikkoa sitten. Eli ainakin joiltain osin mennään jo tuon mukaan että vaihdetaan oli vuotoa tai ei. Oletan että se on ollut suunnitelma koko ajan mutta kun osia ei ole riittänyt kaikille niin on laitettu pahimmat (=vuotavat) kuntoon ensin.
                          Mulle ne ainakin sanoi, että tietyllä päivämäärävälillä valmistettu osa vaihdetaan jokatapauksessa. Uudemmissa on eri alihankkijan parempi osa, jossa vastaavaa vikaa ei pitäisi olla.
                          F11 LCI 520d -14
                          F45 225xe -17
                          Ex. E61 LCI 520d -08,
                          Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                          Comment

                          • XV70D
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2013
                            • 200
                            • Oulu

                            Minulla on kamppiksena viime vuonna tarkistettu egr cooleri, joka ei vuotanut nestettä silloin kun tarkistettiin. Nyt kuitenkin imusarjan ja egr:n liitoksesta vuotaa jotain nestettä, näin huollon yhteydessä oli nyt huomattu. Tiskillä sanottiin ettei ulospäin vuoto kuulu kamppanjan piiriin, mutta sisältäpäinhän se jotain nyt puskee.
                            EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                            Comment

                            • ptikkala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1573

                              Comment

                              • jpeltoma
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2004
                                • 600
                                • pirkanmaa

                                __________________________________________________ ________________________
                                Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎