Tuleeko tähän tarkistukseen kutsu vai pitääkö itse kysellä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Diesel bemarit palaa?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by alspe View PostTuleeko tähän tarkistukseen kutsu vai pitääkö itse kysellä?-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by hjenkka View Posttäytyypä käydä näyttää laakkosella, tosin melko varmasti pesevät kätensä koko jutusta..?-TT-
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostVuotaa nyt jäähdytysnestettä tuolta kanavasta minkä päässä kuula.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
EGR:n vahto -> Turbo vinkku
Originally posted by TeemuT View PostAinakin omaani(ei laakkosella) vaihtoivat EGR venttiilin pienin juputuksen jälkeen. Kun auto ei vuotanut tullessa vettä niin miksi se vuotaisi lähtiessäkään totesimme yhdessä
Huollosta lähdön jälkeen huomasin että ***kele, konehuone alkoi viheltämään... Soitto huoltoon ja totesin että mitä tuli ryssittyä? Seuraavana päivänä pikahuoltoon jossa totesivat että jep jep - turbo viheltää. Yrittivät pestä kädet kun sanoivat että vihelsi tullessaan jo aikaisemmin.
Kysymykset:
- kestääkö ammattilaiselta EGR:n vaihto tuon reilut 3h?
- kuinka helposti/vaikeasti voi EGR:n vaihdossa jotain töpeksiä jotta turbo saa kipeetä?
- onko muilla vastaavia kokemuksia ?
Auto 520xd, ajettu 110tkm, vm 05/2015.F11 520xd 2015
Ex: E61 530d m-sport 2006
Ex: E36 318is 1996
Ex: E30 316i 1989
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostVenttiili vaurioitunut selvästi sitä irrottaessa. Vuotaa nyt jäähdytysnestettä tuolta kanavasta minkä päässä kuula.
lupasivat vaihtaa sen.."Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"
Vs1400 Intruder
Ex:
F11 530dA xDrive
E60 523iA
E39 520i Sedan
E39 530dA Touring
E39 528iA Sedan
E46 318i Sedan
E39 523i Sedan
E36 316i Sedan x2
Comment
-
-
Originally posted by MLehto View PostVoi helvata... Auto oli maanantaina Olarissa EGR:n vaihdossa kutsukampanjasta johtuen. Vaihto kesti reilut kolme tuntia ja totesivat että kaikki muuten kunnossa mutta öljynpaineanturi pitää vaihtaa. Vaihtoaika tuli sovittua.
Huollosta lähdön jälkeen huomasin että ***kele, konehuone alkoi viheltämään... Soitto huoltoon ja totesin että mitä tuli ryssittyä? Seuraavana päivänä pikahuoltoon jossa totesivat että jep jep - turbo viheltää. Yrittivät pestä kädet kun sanoivat että vihelsi tullessaan jo aikaisemmin.
Kysymykset:
- kestääkö ammattilaiselta EGR:n vaihto tuon reilut 3h?
- kuinka helposti/vaikeasti voi EGR:n vaihdossa jotain töpeksiä jotta turbo saa kipeetä?
- onko muilla vastaavia kokemuksia ?
Auto 520xd, ajettu 110tkm, vm 05/2015.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Originally posted by Jorma1 View PostKampanja näköjään jatkuu...
Nyt kun kaikki on uutta, pitäisiköhän egr tulpata? Aiheuttanee jonkin vikailmoituksen jos ilman softaamista tulppaa, vai?
Onko suosituksia paikasta pääkaupunkiseudulla? Ajoin pitkään lastutetulla Volvolla ja EGR oli (on) tulpattu yli 300.000km ja toimi hyvin. Nyt mittarissa lienee noin 450.000km eikä esim 20 tonnin huoltoväliin tarvita öljynlisäystä lainkaan. Plussaa tosin, ettei autossa ikinä ole ollut hiukkasloukkua🥴
Comment
-
-
Originally posted by Jorma1 View PostNyt kun kaikki on uutta, pitäisiköhän egr tulpata?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostPohdin miksi se tehdasuusi EGR pitäisi tulpata? Ihan huvin vuoksi vai jostain erityisestä syystä? Ja jos tulpataan, niin mitä sillä saavutetaan?
Joku on ottanut hienoja kuvia,
(scrollaa vain sivua alas)
Se, että EGR kenno ei vuoda jäähdytysnestettä, ei estä pakokaasuja sotkemasta paikkoja aika perusteellisesti. Jos miettii, että auton moottorissa on ilmansuodatin, päästetään suoraan moottoriin kuitenkin palamisjätteet, likaiset, ennen hiukkassuodatinta - ei voi parantaa toimivuutta tai moottorin elinikää.
Comment
-
-
Originally posted by Jorma1 View PostJos miettii, että auton moottorissa on ilmansuodatin, päästetään suoraan moottoriin kuitenkin palamisjätteet, likaiset, ennen hiukkassuodatinta - ei voi parantaa toimivuutta tai moottorin elinikää.
Jos se imusarjan sotkeentuminen on ainoa huoli, niin sen osalta riittää esim. 200 tkm välein tehty käsinpuhdistus, ja puhdistustarpeen arviointia varten on olemassa imusarjan virtauksia ja läppien toimintaa arvioivia testejä, joilla asiaa voi testerin avulla selvittää ennen imusarjan irroitusta.Last edited by JaniLap; 20-10-2019, 10:03.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostNo jos kysyn toisinpäin, huonontaako se EGR:n mukana olo moottorin toimintaa sitten?
Jos se imusarjan sotkeentuminen on ainoa huoli, niin sen osalta riittää esim. 200 tkm välein tehty käsinpuhdistus, ja puhdistustarpeen arviointia varten on olemassa imusarjan virtauksia ja läppien toimintaa arvioivia testejä, joilla asiaa voi testerin avulla selvittää ennen imusarjan irroitusta.
EGR on osakuormalla NOX vähentämiseen tehty hätäratkaisu, joka heikentää moottorin toimintaa (osa imuilmasta on hapetonta, jo kertaalleen poltettua). Optimoitu moottorin toiminta kärsii EGR:stä ja kuten sanoin, ei ainakaan pidennä moottorin elinikää. Siis minullahan EGR on edelleen toiminnassa, kunhan nyt vain pohditaan syntyjä syviä.
Comment
-
-
Originally posted by Jorma1 View PostSiis minullahan EGR on edelleen toiminnassa, kunhan nyt vain pohditaan syntyjä syviä.
Olen kuluneen syksyn aikana puhdistanut imusarjan kolmesta äffäläisestä, joilla oli ajettu 120 tkm, 163 tkm ja 225 tkm. Kaikissa ollut EGR käytössä. Näistä ainoastaan viimeiksi mainitussa oli sen verran töhnää imusarjassa ja läpissä, että puhdistus oli silmämääräisestikin järkevää. Kahdessa vähemmän ajetussa kuraa oli sen verran vähän, että vaikutus oli lähinnä kosmeettinen. Ajossa en huomannut mitään eroa yhdessäkään autossa ennen ja jälkeen toimenpiteen, mutta eipä puhdistuksesta toisaalta haittaakaan ollut ja samalla tuli hehkujakin uusittua. Toimenpiteenä puhdistus on kuitenkin siinä määrin nopea ja selkeä, etten itse jättäisi EGR:ää pois käytöstä sillä verukkeella.
Polttoaineen kulutukseen EGR ei vaikuta ja venttiilin läpi kulkevan pakokaasun määrää säädellään moottorinohjaimen toimesta jatkuvasti, jolloin esim. täyskaasulla se on kiinni joka tapauksessa, mikäli pohdit huonontaako EGR esim. ohitustilanteita. Osakaasullakaan moottoriin tulevan puhtaan ilman määrä ei ole suorituskykyä rajoittava tekijä, vaan happea on palamisreaktion kannalta riittävästi, vaikka palotilaan saapuu samanaikaisesti myös pakokaasua.
EGR:n käyttö nopeuttaa moottorin lämpiämistä, mikä voi kylmässä ilmanalassa olla jopa edullista, myös polttoaineen kulutusta ajatellen. Saastelaitteena EGR:n roolista ei liene nyt tarvetta edes keskustella.
Edellä mainitut toteutuvat silloin, kun EGR-järjestelmä toimii suunnitellusti ja oikein. Vikatiloissa tai vajaatoiminnan aikana tilanne on toinen ja saattaa johtaa pahimmillaan jopa tulipaloon. Siitähän huolesta tämäkin ketju on saanut alkunsa.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by Nysse View PostToteat ylläolevan ja silti vielä pohdit, miksi se tehdasuusi EGR pitäisi tulpata?
Onko sinulla toisenlaista tietoa?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment