Originally posted by Furior
View Post
Diesel bemarit palaa?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-14 F34 320d GT xDrive M-Sport
ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
ex: -05 E87 120d
-
-
Originally posted by Bullitt View PostEli ainakin tämän yhden auton kohdalla tulipalon riski oli ilmeinen, ja jos imusarjaan oli jo sulanut reikä, niin varmaan se syttyminen on lähellä ollutkin. Mitenkähän mahtaa olla muiden Bemarien kanssa, joihin EGR on jo vaihdettu/tarkastettu?Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostOlen kirjoittanut jo aiemmin ja kirjoitan uudestaan. Yhtä paskoja kaikki nuo uudetkin Egr:rät. Ainoa kestävä ratkaisu tällä hetkellä on tulpata tuo mäkeen ja muokata ohjelmaa. Osalla kestää 10tkm osalla 100tkm, järkyttäviä laatuvaihteluita.
Poliisin valvontaiskussa jopa joka kymmenes kuorma-auto paljastui laittomaksi – päästömanipulointi kasvattaa NO- ja hiukkaspäästöt moninkertaisiksi
Kiinni jääneistä autoista poistettiin saman tien rekisterikilvet ja ne määrättiin ajokieltoon.
”Päästömanipuloitu auto ei ole tieliikennekelpoinen. Mikäli manipulointia havaitaan, auto määrätään ajokieltoon, kunnes se on palautettu ennalleen ja katsastettu uudelleen tieliikennekelpoiseksi. Myös valmistajan autolle myöntämä takuu katkeaa”, Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio toteaa.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostMillaisillahan laitteilla tuota raskastakalustoa ratsataan?
Poliisin valvontaiskussa jopa joka kymmenes kuorma-auto paljastui laittomaksi – päästömanipulointi kasvattaa NO- ja hiukkaspäästöt moninkertaisiksi
Kiinni jääneistä autoista poistettiin saman tien rekisterikilvet ja ne määrättiin ajokieltoon.
”Päästömanipuloitu auto ei ole tieliikennekelpoinen. Mikäli manipulointia havaitaan, auto määrätään ajokieltoon, kunnes se on palautettu ennalleen ja katsastettu uudelleen tieliikennekelpoiseksi. Myös valmistajan autolle myöntämä takuu katkeaa”, Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio toteaa.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutis...=ampparit:f7fa
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostMillaisillahan laitteilla tuota raskastakalustoa ratsataan?VW T5 -08
XC70 -05
Superb -11
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostTätähän ne suunnittelee katsastuksen yhteyteen kevyellekin puolelle. Hyvä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTosin kyllä tässä valmistajankin joku vastuu pitäisi ottaa, eikä pakoilla vastuuta kuten esim. BMW tekee. Autoja palaa siellä ja täällä, valmistaja ei silti oikeasti tee mitään. Tähän liittyvä takaisinkutsu on lähinnä vitsi, vaihdetut osat ei tunnu sen parempia olevan kun alunperäiset.t.
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostKerro toki lisää faktoja kokemuksiisi perustuen näihin kahteen seikkaan?
Tästäkin keskustelusta löytyy jo tapaus, jossa vaihdettu EGR on pettänyt uudestaan. Mielestäni tämä on BMW:n osalta vastuun pakoilua. Nämä tulevat palamaan jatkossakin, vaikka olisi se takaisinkutsu tehty.
Tovi sitten itselläni kävi F11, johon oli tuo takaisinkutsu tehty pari kk aiemmin. Mitään vikaa ei löytynyt kun auto kävi tarkistuksessa. Pari kk tarkistuksen jälkeen auto tuli mulle koodienlukuun. EGR oli juminut auki (koodi & tiputti tehot) ja kärystä päätellen ei ollut syttyminen kaukana. Onko tämä kampanja sinun mielestäsi onnistunut? Tällä hetkellä ainut pysyvä ratkaisu tähän ongelmaa on tulpata se EGR ja ottaa softasta pois käytöstä. Jos vakuutusyhtiöt alkaisi perimään korvatussummat BMW:ltä näissä tapauksissa, alkaisi BMW:tä kiinnostaa kehittää toimiva ratkaisu. Olisi se sitten EGR:n uudelleen suunnittelu, metallinen imusarja tai x, joka tämän ongelman ratkaisee.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo eihän BMW ole mitään ratkaisua tähän vieläkään kehittänyt. Vaihtavat vaan uusia osia, jotka eivät ongelmaa ratkaise. Toki ne uudet osat taas jonkun aikaa kestää, mutta sama ongelma on edessä.
Tästäkin keskustelusta löytyy jo tapaus, jossa vaihdettu EGR on pettänyt uudestaan. Mielestäni tämä on BMW:n osalta vastuun pakoilua. Nämä tulevat palamaan jatkossakin, vaikka olisi se takaisinkutsu tehty.
Ja kyllä, molemmat komponentit kuten itse venttiili b sarjaan joka venttiilityypeistä se ongelma on ollut on suunniteltu uudestaan kuten myöskin cooleri läpi mallisarjojen joita asia on koskenut.
Tietääkseni tätäkään ongelmallisinta venttiilityppiä ei ole jouduttu uusimaan niiden vikojen vuoksi joita alunperin itse venttiileissä esiintyi.
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostMillaisillahan laitteilla tuota raskastakalustoa ratsataan?
Poliisin valvontaiskussa jopa joka kymmenes kuorma-auto paljastui laittomaksi – päästömanipulointi kasvattaa NO- ja hiukkaspäästöt moninkertaisiksi
Kiinni jääneistä autoista poistettiin saman tien rekisterikilvet ja ne määrättiin ajokieltoon.
”Päästömanipuloitu auto ei ole tieliikennekelpoinen. Mikäli manipulointia havaitaan, auto määrätään ajokieltoon, kunnes se on palautettu ennalleen ja katsastettu uudelleen tieliikennekelpoiseksi. Myös valmistajan autolle myöntämä takuu katkeaa”, Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio toteaa.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutis...=ampparit:f7fa
Originally posted by zakspeed View PostTätähän ne suunnittelee katsastuksen yhteyteen kevyellekin puolelle. Hyvä.
Ei vaikuta pätkääkään mihinkään, kun hommat tehdään kunnolla eikä sinnepäin.
Minunpuolestani nuo EGR voi olla käytössä jos vain toimisivat.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostTietääkseni tässä viestiketjussa ei ole tapausta jossa kampanjan puitteissa vaihdetussa coolerissa olisi vikaa esiintynyt. Egr venttiili vika ei ole syy miksi tämä kampanja on lähtökohtaisesti aloitettu vaan cooleri.
Ja kyllä, molemmat komponentit kuten itse venttiili b sarjaan joka venttiilityypeistä se ongelma on ollut on suunniteltu uudestaan kuten myöskin cooleri läpi mallisarjojen joita asia on koskenut.
Tietääkseni tätäkään ongelmallisinta venttiilityppiä ei ole jouduttu uusimaan niiden vikojen vuoksi joita alunperin itse venttiileissä esiintyi.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
No niin! Sain käyttikseni takaisin Espoon Laakkoselta. Kiitokset hyvästä palvelusta! Sijaisautolla ajelin eikä koko savotasta veloitettu pennin hyrrää.
Ja nyt on konepellin alla upouusi imusarja ja oikein uutuuttaan kiiltelevä cooleri.
Auto: 2013 F30 330d xDrive M Sport N57-D30A, WBA3E31010F143855
Cooleri, joka hajosi: 782321005 KORENS Korea
Uusi cooleri: 782321008 KORENS Korea
Coolerin tarraan on myös merkitty päivämäärä 19.8.19, eli melko tuoretta tavaraa näyttäisi olevan. Onkohan tämä nyt sellainen osa, jonka kanssa ei enää tarvitsisi koko ajan jännittää?
Anssi
Comment
-
-
Originally posted by Titansilber View PostNo niin! Sain käyttikseni takaisin Espoon Laakkoselta. Kiitokset hyvästä palvelusta! Sijaisautolla ajelin eikä koko savotasta veloitettu pennin hyrrää.
Ja nyt on konepellin alla upouusi imusarja ja oikein uutuuttaan kiiltelevä cooleri.
Auto: 2013 F30 330d xDrive M Sport N57-D30A, WBA3E31010F143855
Cooleri, joka hajosi: 782321005 KORENS Korea
Uusi cooleri: 782321008 KORENS Korea
Coolerin tarraan on myös merkitty päivämäärä 19.8.19, eli melko tuoretta tavaraa näyttäisi olevan. Onkohan tämä nyt sellainen osa, jonka kanssa ei enää tarvitsisi koko ajan jännittää?
Anssi
7823210 05 -> 8476993 01 (ilman egr?)
7823210 05 -> 7823210 08 (egr kiinni?)F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostMuutaman aikaisemman viestin perusteella vanhan coolerin korvaavaksi cooleriksi on tullut osa joka on eri varaosanumerolla. Mistäs tämä johtuu? Toisessa tulee mukana myös EGR?
7823210 05 -> 8476993 01 (ilman egr?)
7823210 05 -> 7823210 08 (egr kiinni?)
993 kampanja osa jolla korvataan 210 cooleri, ilman venttiiliä.Last edited by zakspeed; 11-11-2019, 10:12.
Comment
-
Comment