Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • radiaani
    Bimmer Rookie
    • Jul 2016
    • 131
    • Etelä-Suomi

    #46
    Ensimmäisenä tietenkin houkuttelisi ruveta selvittämään, kuuluuko oma auto kampanjan piiriin mutta toisaalta voisi miettiä sitäkin, voiko vahinkoja jotenkin ehkäistä omatoimisesti. EGR on kumminkin aika vaativassa paikassa ja voi olla liikaa vaatia, että releet kestäisivät auton iän.

    Tulppaus on toki tehokas knee-jerk -reaktio, mutta mitä palikoita EGRään pitäisi vaihtaa ennaltaehkäisevästi ja kuinka usein, jotta järjestelmä toimisi ilman suurempia murheita?

    Yksi näkökohta, jota tässä ei ole juuri tuotu esille on EGR-ongelmien vaikutus hiukkassuodattimiin. Jos moottori polttaa dieselin ohella imusarjan muoveja tai jäähdytinnestettä, niin hiukkassuodattimet ovat tukkeutumisvaarassa.
    Ajossa: F10 520d SE (2012)

    Comment

    • van cleef
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1897
      • 01830

      #47
      Originally posted by suppari View Post
      B47 tuo aktio on ollut jo kauan.
      Joo, mutta tuossa ylempänä(kin) oli tuo 09/16 asti.
      ...

      Comment

      • tonkain
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 376
        • 44500--33960

        #48
        Ei tätä linkkiä ollut vielä? Eli 435d otti ja paloi.
        Some cars gets older but goes faster.. but not faster than your guardian angel can fly - Vuck the vucking vuckers!
        Nino Russo - Lancia Team Manager 83-92 "Not all the drivers entered with feelings for it, Only Henri was able to do this"

        BMW 530D xDrive "11, työwaunu Avensis Verso D4D

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7551
          • Jyväshyvä

          #49
          joo-o... Pihassa on yksi kamppanjaan kuuluva 530xd -14 ja siinä on imusarjassa jo pieni reikä. Kamppanjassa uusitaan imansuodattimen kotelo,
          putsataan EGRn ja imusarjan liitosputki "Mixin tube" ja tarkistetaan EGR jäähdyttimen "karstaisuus".
          Em. toimenpiteet tehdään kaikkiin.


          Tarvittaessa uusitaan EGR jäädytin ja putsataan imusarja.

          Tämän Bulletin 0013840200 näyttää koskevan vain osaa malleja,
          VIN 4-7 merkit jos on am. listassa:
          5D11
          5D12
          5D51
          5D52
          5K11
          5K12
          5K51
          5K52
          5N41
          5N61
          5N81
          5N82

          Alla vielä Bulletin info Englanniksi:

          Date
          09.08.2018
          Subject
          0013840200 : N57T N57Z N57X Reworking intake system
          F07 F10 F11
          Situation
          The exhaust-gas recirculation cooler (exhaust-gas recirculation cooler) is not robust enough for the service life of the vehicle.
          Effect
          The exhaust-gas recirculation cooler can start leaking. The escaping coolant could create flammable deposits combined with the soot and oil deposits in the exhaust-gas recirculation radiator. This may lead to localised scorching in the exhaust-gas recirculation cooler or to a vehicle fire.
          Vehicles concerned
          According to the vehicle selection
          Measure
          1 Replace intake silencer
          2 Remove and install mixing tube for visual inspection of the exhaust-gas recirculation cooler. Clean mixing tube if required
          3 Check exhaust-gas recirculation cooler for sooting and replace if required
          4 Reprogram control units
          Procedure
          1. Replacing intake silencer
          Replace intake silencer figure 1 as described in the repair instructions REP 13 71 000 Removing/replacing intake silencer. (For new part numbers for the intake silencer - see the Parts list in this Technical Campaign)
          Note:
          The remounting must be registered via ISTA/P using "Conversion of the intake silencer".
          To do so, proceed as follows: 1. After completing the vehicle identification (vehicle details), change from the "Programming" tab to the "Vehicle" tab. 2. Under the "Conversion" tab, select the "Conversion of the intake silencer" tab. 3. Then, determine the measures plan and work through it, if required.
          A remounting of the intake silencer without conversion / I level update is not permitted.
          2. Removing and install mixing tube and clean it if necessary
          For the visual inspection of the exhaust gas cooler for damage, please remove and install the mixing tube as described in the repair instructions REP 11 61 086 Removing and installing / renewing mixing tube for intake air.
          Continue with point 3
          3. Checking exhaust gas cooler for sooting and replace it if required (mixing tube replaced already)
          Check and evaluate the exhaust gas cooler for contamination or damage using the following images.
          If the exhaust-gas recirculation cooler is heavily contaminated or damaged, it must be replaced. Then proceed as described in the repair instructions REP 11 71 100 Removing and installing / renewing exhaust-gas recirculation cooler. After that clean the mixing tube using brushing set (part number: 83 19 2 298 237). For this, please proceed as described in the repair instructions REP 11 12 800 Cleaning cylinder head intake ports and intake plenum and in the point "Cleaning intake plenum".
          If the exhaust-gas recirculation cooler is only slightly or not contaminated or damaged, no further repair is required.
          Then finish assembling the vehicle again.
          For a qualitative documentation of a faulty exhaust gas cooler it is absolutely necessary to get a tracking of coolant loss (images) for the vehicle (chassis number). It is for this reason that images of the damaged exhaust gas cooler should be added to the vehicle records.
          4. Reprogramming control units
          Connect the battery charger to the vehicle.
          Connect the programming system to the vehicle.
          Determine measures plan.
          Accept / fully work through the measures plan with the control units to be programmed/coded and, where appropriate, enabled.
          Check the repair list.
          Carry out a vehicle test and delete the fault memory depending on the rework list, if required. Note: No system change is required any more with the integration of the programming in ISTA 4. Note: The ISTA 4 with the installed service data pack is required for the programming/encoding. The fault elimination is included from the following I level versions:
          • I levels F010-18-03-530; F020-18-03-530 and F001-18-03-530 or later, expected availability from ISTA 4.10.4x (has already been published). Note: It must necessarily be noted that the programming is carried out using at least one of the I levels given above.
          Please check the information for programming in the workshop system and the appropriate instructions in the user documentation.
          Parts
          Replacing parts for intake silencer
          Note: Part exchange to 100% Part Number Description Qty
          13 71 8 477 662
          Intake silencer N57
          1
          13 71 8 477 663
          Intake silencer N57 (with S842A; cold-climate version)
          1
          Removing and installing parts for mixing tube
          Note: Small part exchange to 100% Part Number Description Qty
          11 61 8 513 295
          Profile seal of mixing tube for the differentiated intake system
          1
          11 61 8 508 626
          Metal gasket
          1
          Replacing parts for exhaust-gas recirculation cooler
          Note: An exchange rate of about 30% is expected.
          Note: The exhaust-gas recirculation cooler is to be selected using the basic types. The basic type is the 4th digit of the chassis number
          (VIN 4-7 merkit jos on am. listassa:
          5D11, 5D12, 5D51, 5D52, 5K11, 5K12, 5K51, 5K52, 5N41, 5N61, 5N81, 5N82)

          Exhaust-gas recirculation cooler and small parts for vehicles with one of the following basic types.
          Part Number Description Qty
          11 71 8 476 994
          Exhaust-gas recirculation cooler
          1
          11 71 8 490 221
          Small parts set per exhaust-gas recirculation cooler
          1
          07 14 7 029 829
          Hexagon screw strut brace
          2 (if required)
          Exhaust-gas recirculation cooler and small parts for all vehicles that do not correspond to the above mentioned basic types Part Number Description Qty
          11 71 8 476 993
          Exhaust-gas recirculation cooler
          1
          11 71 8 490 221
          Small parts set per exhaust-gas recirculation cooler
          1
          07 14 7 029 829
          Hexagon screw strut brace
          2 (if required)
          Note:
          Other small parts such as screws, nuts and seals, which must be replaced according to the ISTA repair instructions, must be selected from the Electronic Parts Catalogue according to the respective vehicle type and invoiced under the special defect code 00 13 84 02 00 .
          Note: In principle, parts requiring replacement as part of a Technical Campaign are not subject to the PartsClearing process.
          Last edited by MajorDrake; 15-08-2018, 20:21.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7551
            • Jyväshyvä

            #50
            Löytyi myös toinen Bulletin NR. 0013790200...

            Sisältö aika lailla sama,
            koskee samoja autoja autoja mutta ilmeisesti vähän uudempia:

            1. Replace intake silencer 100%
            2. Remove and install small parts for mixing tube and clean them. 100%
            3. Replace the exhaust-gas recirculation cooler. 10%
            4. Reprogramming control units
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7551
              • Jyväshyvä

              #51
              Bulletin 0011780400 koskee F15/F16/F25/F26 malleja:

              (Pihassa on yksi joka kuuluu valmistenumeron mukaan joukkoon mutta ei sille ainakaan vielä näy kamppanjaa avoimena...

              KS41
              KS42
              KS49
              KS4C
              KS61
              KS62
              KV21
              KV22
              WY72
              XX31
              XX32
              XX51

              1. Removing and install mixing tube and clean it if necessary
              2. Checking exhaust gas cooler for sooting and replace it if required (mixing tube replaced already)
              3. Replacing parts for exhaust-gas recirculation cooler
              Note: An exchange rate of about 30% is expected.
              Last edited by MajorDrake; 15-08-2018, 21:11.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8276
                • Järvikylä (Nakkila)

                #52
                Näyttäisi siltä että kyseisten autojen softaajilla riittää jatkossakin töitä kun kaikki palautetaan vakioksi.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4646
                  • Tampere

                  #53
                  Originally posted by peto2 View Post
                  Näyttäisi siltä että kyseisten autojen softaajilla riittää jatkossakin töitä kun kaikki palautetaan vakioksi.
                  Pääseepähän sitten aloittamaan "tuoreesta" softasta. Näissähän vanhoissa softissa oli jotain bugeja huhujen mukaan jotka saattoivat tulla esille sitten kun laite oli softattu joskus harvoin. Vai oliko tämä vain softaajan puolustelupuheenvuoro? (kylmäkäynnistysongelma siis kyseessä, kierrosten humppaaminen pakkasella oikeastaan tarkemmin)

                  Onko näitä kuvia?
                  "Check and evaluate the exhaust gas cooler for contamination or damage using the following images."

                  Tai jos joku saa käsiinsä tuon uuden "Intake silencer N57" niin olisi mukava nähdä ero vanhaan.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • ptikkala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1576

                    #54
                    saisivat ottaa nämä 2010 vuoden aikana valmistetut vehkeet myös tuohon kampanjaan.

                    Comment

                    • Phetu
                      Bimmer Rookie
                      • May 2013
                      • 68
                      • Espoo

                      #55
                      Eipä näytä tuo oma F11 02/12:nenkaan kuuluvan ainakaan näillä tiedoilla tuohon, tuo näyttäisi koskevan vain LCI malleja? Mahtaakohan laajentua vielä, näyttää kuitenkin samalla N57D30T1:sellä olevan noissa malleissa.
                      BMW F11 535d xDrive -12

                      Ex:
                      -Porsche 911 C2/996, F11 520dA M-sport, F11 520dA, MB A190, Yamaha YZF-R1 -99, -E39 540iA -97, VW Golf x2

                      Comment

                      • awd-69
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2015
                        • 229
                        • Sawo

                        #56
                        Itselläni vin 5D31, ei ollut listalla. Välillä kabiiniin tulee pakokaasun/palaneen käryä. Vähän niinkuin dpf-polton käryä. Konepellin alta olen paikallistanut hajunlähteen.
                        Liekkö jo palanut jokin paikka puhki....
                        F10 530d xdrive LCI

                        EX: E90 320d xdrive LCI

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2796
                          • Tampere

                          #57
                          Aiheeseen vähän mutkan kautta liittyen, tässä BMW:n vastine Euroopan neuvoston pyytämään selvitykseen parin vuoden takaiseen päästöskandaaliin liittyen.

                          Lähinnä tekstin rooli liittyy nyt eskaloituvaan tilanteeseen, jossa päästöjärjestelmän tiedetään ja tunnustetaan häiriintyvän, kun palojätettä kertyy ja metalliset osat altistuvat korroosiolle. Toisaalta autoihin on kuitenkin tarve tehdä muutoksia nykyisten päästövaatimusten puitteissa, jotta näiltä moottoripaloilta ja muilta vauriiolta vältyttäisiin. Tilanne ei ole yksinkertainen myöskään autonvalmistajien kannalta, vaikka kuluttajien puheessa ja julkisuudessa kuuluukin halveksuntaa ja naureskelua autojen aiempaa heikommasta laadusta jne.
                          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            #58



                            – Jag har försökt få tag på BMW hela tiden men inte fått så mycket respons alls. Sedan läste jag i en tidning att man hade upptäckt problem med samma typ av bil i Sydkorea.

                            Någon dag senare läste han att BMW skulle återkalla flera hundratusen bilar tillverkade mellan 2011 till 2016.

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4646
                              • Tampere

                              #59
                              Katsoin huvikseen löytyykö tietoa että palaako glykoli. Ja palaahan se. Hiukan epäilin aluksi kyllä asiaa...

                              TEST RESULTS

                              The first fluid tested was brake fluid, specifically DOT 3, used in both ABS and non-ABS systems. Spraying the brake fluid on the tubing heated to 1,000°F caused instant flame.

                              For our next test, the most controversial “burn-or-not-burn” fluid, coolant-specifically ethylene glycol-was used. The standard green variant is found in many engine cooling systems, but since 1996 General Motors has installed a long-life pink coolant. The primary component of the pink colored coolant is also ethylene glycol.

                              Other manufacturers have also transitioned to long-life coolants of different colors, generally orange and yellow. The different colors usually signify the use of different corrosion inhibiting additives, however the primary component continues to be ethylene glycol. Several “environmentally-friendly” coolants, notably Prestone LowTox and Old World Industries’ Sierra, are also available, but market data indicate their use is not widespread. These products utilize propylene glycol as the primary component in place of ethylene glycol due to its reduced toxicity to animals. The properties of propylene glycol suggest that it is more easily ignited than ethylene glycol. (See Material Safety Data Sheet) Therefore this fluid was not tested.

                              When sprayed onto the steel tubing heated to 1,000°F (a temperature that can occur quite readily in an engine compartment), both the green and pink coolant flashed into flame. This occurred not only at full strength, but also when mixed 50/50 with water, the ratio specified for most vehicle cooling systems. The diluted coolant burns because water evaporates faster than ethylene glycol. Once the water has evaporated, the remaining ethylene glycol ignites.
                              http://garrett-engineers.com/2005/10...o-fluids-burn/
                              Leimahduspiste näyttää olevan 120-130 asteen tietämissä, itsesyttymislämpötila noin 400 astetta.

                              Last edited by fraatti; 13-12-2018, 07:19.
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                #60
                                Originally posted by fraatti View Post
                                Katsoin huvikseen löytyykö tietoa että palaako glykoli. Ja palaahan se. Hiukan epäilin aluksi kyllä asiaa...
                                Ei kai siellä kuitenkaan pitäisi tuollaisia lämpötiloja esiintyä, jos EGR-bypass-venttiili toimii oikein. Toki siinä vaiheessa, kun paikat lämpee, niin siellä voi glykoli ja huohotuksen öljyt kärytä imusarjassa.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X