Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    Originally posted by kallek77 View Post
    Pakko kommentoida tähän sen verran että kyllä on vastattu puhelimeen, ja paljon. Nyt vaan yks aamu selviää että maahantuojan kaikki kirjeet ovat menneet asiakkaille samana päivänä niin siinä sitten onkin arviolta kaikkien normiasiakkaiden lisäksi muutama kymmenen egr kamppista ja muutama kymmenen akkukaapeli kamppista lisänä. Siis eihän noita saada millään halliin mahtumaan samaan aikaan mutta kaikki soittavat samaan aikaa. Jono kasvaa hetkessä pitkäksi kun kaikki haluavat samat asiat heti.
    Kamppishan ollut auki jo koko kesän ja niitä tehty sopivasti muiden käyntien ohella mutta sitten ne jotka eivät käyneet lainkaan tulee kirjee ns. yllättäen.

    Aika pitkälti saatu seuraavana päivänä hoidettua viimeistään
    Tämä vuodatus ei nyt millään tavalla koskenut pelkästään tätä yhtä keissiä. Ikinä yhdestäkään autoliikkeestä ei ole saanut huollon kaveria kiinni ensimmäisellä soitolla viimeisen 30 vuoden aikana. Minkään merkin.

    Tämä takaisinkutsujuttu oli siinäkin mielessä hauska, että heti soitettaessa kysytään, että "paina yks, jos asiasi koskee takaisinkutsua". Painoin yks ja melkein heti joku täti vastasikin. Olin jo puoliksi iloinen, että näinkö tämä ajanvaraus onnistuukin hienosti. Mut ei tätillä mitään kalenteria siellä ollu. Se oli vaan palkattu sinne sanomaan, että "kaikki huoltoneuvojamme ovat juuri nyt varattuja"... Automaatti olis tullu halvemmaksi sanomaan saman jutun.
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • kallek77
      Bimmer Rookie
      • Oct 2018
      • 66
      • Turku

      Originally posted by touring39 View Post
      Tämä vuodatus ei nyt millään tavalla koskenut pelkästään tätä yhtä keissiä. Ikinä yhdestäkään autoliikkeestä ei ole saanut huollon kaveria kiinni ensimmäisellä soitolla viimeisen 30 vuoden aikana. Minkään merkin.

      Tämä takaisinkutsujuttu oli siinäkin mielessä hauska, että heti soitettaessa kysytään, että "paina yks, jos asiasi koskee takaisinkutsua". Painoin yks ja melkein heti joku täti vastasikin. Olin jo puoliksi iloinen, että näinkö tämä ajanvaraus onnistuukin hienosti. Mut ei tätillä mitään kalenteria siellä ollu. Se oli vaan palkattu sinne sanomaan, että "kaikki huoltoneuvojamme ovat juuri nyt varattuja"... Automaatti olis tullu halvemmaksi sanomaan saman jutun.
      Ei tämä ala ole kuitenkaan ihan niin simppeliä miltä äkkiseltään tuntuu
      20-vuoden aikana alalla olleena on myös tullut nähtyä aika paljon. Nyt huomaa sen että pahin puhelinruuhka alkaa klo 8 (eli samaan aikaan kun huoltoon tulevat tuovat autojaan) ja sitten klo 16 jolloin ne haetaan. Eli kaikki ovat liikkeellä aina samaan aikaan. Se määrä mitä autoja käy esim Raisiossa on sitten jo ihan reilu per päivä.
      Pakko vielä vastaukseksi sanoa se että kun soittelee noita kamppispyyntöjä takaisin niin arviolta 1/3 asiakkaista ei vastaa suoraan. Kalenteriinkaan ei noita voi suoraan lätkiä, vaatii pikkasen sumplimista että kaikki menee päivän aikana kivuttomasti.

      Comment

      • Patomursu
        Bimmer Rookie
        • Apr 2019
        • 34
        • Vantaa

        Originally posted by touring39 View Post
        Tämä vuodatus ei nyt millään tavalla koskenut pelkästään tätä yhtä keissiä. Ikinä yhdestäkään autoliikkeestä ei ole saanut huollon kaveria kiinni ensimmäisellä soitolla viimeisen 30 vuoden aikana. Minkään merkin.

        Tämä takaisinkutsujuttu oli siinäkin mielessä hauska, että heti soitettaessa kysytään, että "paina yks, jos asiasi koskee takaisinkutsua". Painoin yks ja melkein heti joku täti vastasikin. Olin jo puoliksi iloinen, että näinkö tämä ajanvaraus onnistuukin hienosti. Mut ei tätillä mitään kalenteria siellä ollu. Se oli vaan palkattu sinne sanomaan, että "kaikki huoltoneuvojamme ovat juuri nyt varattuja"... Automaatti olis tullu halvemmaksi sanomaan saman jutun.
        Pitäiskö sinunkin siirtyä sähköpostin käyttöön? Aina saanut sillä huollot yms varattua, ei ole tarvetta saada puhuttia asiaa kenekään kanssa vaan se voi odottaa tunnin pari ennen kuin saan vastauksen sähköpostiin. Usein tilaankin huollot 2-3 viikon päähän ja sähköpostilla se hoituu näppärästi. Toki jos haluaa vaikeamman kautta asian tehdä niin jatkaa soittelemista

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          Originally posted by Patomursu View Post
          Pitäiskö sinunkin siirtyä sähköpostin käyttöön? Aina saanut sillä huollot yms varattua, ei ole tarvetta saada puhuttia asiaa kenekään kanssa vaan se voi odottaa tunnin pari ennen kuin saan vastauksen sähköpostiin. Usein tilaankin huollot 2-3 viikon päähän ja sähköpostilla se hoituu näppärästi. Toki jos haluaa vaikeamman kautta asian tehdä niin jatkaa soittelemista
          En koskaan käytä autojani huollossa merkkiliikkeessä. Joskus merkkiliikettä on pakko käyttää, eikä kiinnosta tuntien tai päivien mittainen tsätti, kun yhdellä soitolla asia selviäisi.

          Naapurikylän hovihuoltoliikkeen saa aina puhelimella kiinni...
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17571
            • Turku

            Originally posted by kallek77 View Post
            Ei tämä ala ole kuitenkaan ihan niin simppeliä miltä äkkiseltään tuntuu
            20-vuoden aikana alalla olleena on myös tullut nähtyä aika paljon. Nyt huomaa sen että pahin puhelinruuhka alkaa klo 8 (eli samaan aikaan kun huoltoon tulevat tuovat autojaan) ja sitten klo 16 jolloin ne haetaan. Eli kaikki ovat liikkeellä aina samaan aikaan. Se määrä mitä autoja käy esim Raisiossa on sitten jo ihan reilu per päivä.
            Pakko vielä vastaukseksi sanoa se että kun soittelee noita kamppispyyntöjä takaisin niin arviolta 1/3 asiakkaista ei vastaa suoraan. Kalenteriinkaan ei noita voi suoraan lätkiä, vaatii pikkasen sumplimista että kaikki menee päivän aikana kivuttomasti.
            Tuttua tuo asiakaskäyttäytyminen. Siksi toiminkin itse näin: Kirje tuli ma, soitin Laakkoselle TORSTAINA ILTAPÄIVÄLLÄ KLO 14. Ajan sain 2 viikon päähän, mutta päätellen iäkkään työnjohtajan radiohiljaisuudesta, hänellä ei ollut hajuakaan, mitä tehdä, kun kerroin auton olevan ohjelmoitus EGR VEKS ja tulpattu, venttiili poistettu.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • kallek77
              Bimmer Rookie
              • Oct 2018
              • 66
              • Turku

              Originally posted by Laku View Post
              Tuttua tuo asiakaskäyttäytyminen. Siksi toiminkin itse näin: Kirje tuli ma, soitin Laakkoselle TORSTAINA ILTAPÄIVÄLLÄ KLO 14. Ajan sain 2 viikon päähän, mutta päätellen iäkkään työnjohtajan radiohiljaisuudesta, hänellä ei ollut hajuakaan, mitä tehdä, kun kerroin auton olevan ohjelmoitus EGR VEKS ja tulpattu, venttiili poistettu.
              Mutta jäähdytin siellä on vielä? Silloinhan se menee ihan normaalisti

              Comment

              • alpine3
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2010
                • 1278
                • Kajjjaani

                Originally posted by kallek77 View Post
                Mutta jäähdytin siellä on vielä? Silloinhan se menee ihan normaalisti
                Veikkaan ettei jäähdytinkään ole enää siellä mielenkiinnolla odotan jos Laku vaan kehtaat kertoa miten sieltä vastataan, jos vastataan.
                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 2003
                  • Tampere

                  Minä jättäisin huoltoneuvojana tässä tapauksessa homman (kampanjan) vain auki. Eihän sitä voi suoritetuksikaan tuossa tilanteessa merkitä, ennenkuin auto tulee fyysisesti ehjässä kokoonpanossa tarkastukseen.

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2797
                    • Tampere

                    Jos ajoneuvo todetaan merkkihuollossa teknisiltä ominaisuuksiltaan muunnelluksi, niin huolto voi pyytää valvovalta viranomaiselta eli Traficomilta ratkaisua tieliikennekelpoisuudesta. Traficom voi puolestaan asettaa ajoneuvon käyttökieltoon, kunnes asianmukainen muutoskatsastus on tehty. Konsultaatiopyynnön sijasta nopein ja yksinkertaisin ratkaisu on tosiaan jättää aktio auki auton kohdalta, kuten edellä mainittukin.
                    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • SkyMan
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2008
                      • 518
                      • Sirius

                      Liittyneekö tähän... https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006266575.html
                      Coffee isn´t my cup of tea

                      Comment

                      • fransesco
                        BTCF Member
                        • Jul 2014
                        • 235
                        • Vantaa

                        Originally posted by racing02 View Post
                        Ei tainnut liittyä. Voi ne muutkin palaa kuin BMW:t.



                        https://www.savonsanomat.fi/savo/Kak...2LadOkKi6YlpcA
                        Kuvasta päätellen Ford. Taisi olla ensimmäinen Suomessa mutta maailmalla yleinen kun hakee googlesta "Ecoboost nightmare". Veikkaan että menee siihen kategoriaan. Meillä oli kakkosautona Focus litrasella bensaturbolla ja odottelin kauhulla koska tämä realisoituu.
                        E88 & F56 electric

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17571
                          • Turku

                          Originally posted by JaniLap View Post
                          Jos ajoneuvo todetaan merkkihuollossa teknisiltä ominaisuuksiltaan muunnelluksi, niin huolto voi pyytää valvovalta viranomaiselta eli Traficomilta ratkaisua tieliikennekelpoisuudesta. Traficom voi puolestaan asettaa ajoneuvon käyttökieltoon, kunnes asianmukainen muutoskatsastus on tehty. Konsultaatiopyynnön sijasta nopein ja yksinkertaisin ratkaisu on tosiaan jättää aktio auki auton kohdalta, kuten edellä mainittukin.
                          Mutta eikö auto silloin mene ajokieltoon katsastuksessa?

                          Olen käsityksessä, että autostani on vain EGR-venttiili poistettu ja tulpattu.
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10946
                            • Joensuu

                            Originally posted by fraatti View Post
                            Ja palojen yleisyydestä on mainittu seuraavaa:
                            Palava auto ei ole harvinaisuus – useita autoja syttyy tuleen Suomessa joka päivä
                            Harva se päivää saa lukea lehdestä tai kuulla radiosta, että jossain päin on auto syttynyt tuleen jopa ajotilanteessa. Yleisin syy on moottoriin tullut vika, tai häiriö. Viime vuonna ilmoitettuja liikennevälinepaloja oli Suomessa yli 2000.

                            Kotimaa 28.9.2015

                            Liikennevälinepalot ovat yleisiä.
                            Useimmiten tuli pääsee valloilleen henkilöautoissa.
                            Yleisimmät syttymissyyt ovat kone- tai sähköviat.
                            Suomessa sattui viime vuonna Pelastuslaitoksen tilastojen mukaan kaikkiaan 2142 liikennevälinepaloa. Tähän mennessä paloja on ollut jo runsaat 1600. Keskimäärin siis joka päivä on maassamme enemmän tai vähemmän liekkien armoilla noin 6 ajoneuvoa. Eniten ajoneuvopaloja on kesäaikaan.

                            Tulipa vastaan tietoa tuosta kuinka paljon kolareissa syttyneisiin autoihin kuolee Suomessa: https://moottori.fi/liikenne/jutut/a...tutkittu-uhka/
                            Eli melko marginaalinen riski muihin verrattuna (28 kuollutta vuosien 2002–2015 aikana).
                            Last edited by HTK12; 09-10-2019, 10:34.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • racing02
                              BTCF Member
                              • Nov 2004
                              • 2062
                              • Riihimäki

                              Originally posted by fransesco View Post
                              Kuvasta päätellen Ford. Taisi olla ensimmäinen Suomessa mutta maailmalla yleinen kun hakee googlesta "Ecoboost nightmare". Veikkaan että menee siihen kategoriaan. Meillä oli kakkosautona Focus litrasella bensaturbolla ja odottelin kauhulla koska tämä realisoituu.

                              Foordi se on, mutta tuo ei näytä palaneen konehuoneesta.

                              Comment

                              Working...
                              X