Originally posted by zakspeed
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Diesel bemarit palaa?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Clavurion View PostAvaatko hieman tarkemmin tätä asennusta ja ongelmaa siinä.
Comment
-
-
Originally posted by Ovaali View PostAinakin Toyotan käyttämissä N47 moottoreissa pitää egr:n kara ajaa testerillä sisään asennusvaiheessa, vaarana karan/lautasen vääntyminen ja tästä seurauksena venttiilin vuotaminen/takertelu. Sitä tässä kai haettiin?Last edited by Calypsocoupe; 19-01-2023, 00:23.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by Ovaali View PostKyllä tuo ihan ehtaa bemaria näyttäs olevan
https://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/...=11718513132SIE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Ovaali View PostLähinnä hain takaa että ei tuo venttiili ole tojotan suunnittelema kuten Calypsocoupe tuossa aiemmin antoi ymmärtää.
Mutta tuon b48 venan kyllä varmaan voi saadakinE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Tämäkin osui nyt omalle kohdalle. Kyseessä siis profiilin 2016 535xD, 205 tkm ajettu. Saksassa kertaalleen kamppikset tehty jo EGR:lle/jäähdyttimelle.
Eilen vapaapäivänä käytin auton etuvetareiden ja alatukivarsien vaihdossa. Illalla nautiskelin ajella kotiin uusilla osilla tyytyväisenä, ja kotipihaan tullessa auto päätti palkita omistajansa melko voimakkaalla käryllä ja savunmuodostuksella. Sammutin auton ja aukaisin konepellin ja heti huomasin, että imusarjaan oli sulanut pari reikää. Äänieriste oli jo hyvän matkaa käryämässä imusarjan päällä.
Tilanne oli siinä määrin uhkaava, että hälytin läheisten ajoneuvojen sekä rakennuksen vuoksi hätäkeskukseen, mutta onneksi sammutuspalveluita ei tarvittu palokunnan tullessa, kun käry hyytyi itsekseen auton sammutuksella. Minusta DPF:n polttoa ei ollut menossa, koska flekti ei jäänyt pyörimään.
Isompia palovaurioita ei siis ehtinyt tulemaan. Ensi viikolla sitten arvio meneekö tämä maahantuojan vai myyjäliikkeen piikkiin, jonka lisäturva on vielä voimassa.F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met
Comment
-
-
Viittaan edelliseen viestiin. Auto nyt kunnossa ollut parisen viikkoa. Vaihdettiin imusarja, lämpöeriste, EGR ja EGR-jäähdytin autoliikkeen piikkiin. Foorumilaisen firma sai auton todella nopeasti kuntoon, kun saatiin auto ensiksi Laakkoselta hänen pajalleen. Merkkiliikkeen kauttahan EGR:lle ei anna minkäänlaista toimitusaikaa edes...
Loppupeleissä meni Sakan kanssa korjaus aika sulavasti ja sijaisautokin järjestyi.
Aika mojova määrä karstaa oli imusarjassa 200 tkm kilsoilla!F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met
Comment
-
-
Uusi EGR kamppanja tulossa
Originally posted by diablo View PostPotilas on 2016 F10 N57, 120tkm. Oireet, puolen vuoden aikana 1,5 ltr jäähdytinnestettä ja kun vaihdoin hehkut huomasin, että imusarjan päällä oli pieni kohta muovia sulanut (kuva), mutta siinä ei vielä näkynyt reikää. Näyttää olevan se kohta, josta on useita kuvia täälläkin ja muilla foorumeilla.
Otin yhteyttä Laakkoseen ja kuulin että EGR aktio on auki autolle ja sovittiin että tuon auton näytille. Lähetin myös oheisen kuvan imusarjasta ja Laakkosen suositus oli että autolla ei kannata ajaa. Sovin samalla, että vuokra-auto on varattuna BMW laskuun ja osat kannattaa olla valmiina, sillä en tuo kärryä kahta kertaa. Oireet oli niin selvät.
Parin viikon odottelun jälkeen auto pajalle. Tässä kohtaa aina ihmetystä herättää, miksi autofirma yrittää laittaa casen asiakkaan laskuun, vaikka jo kuvan perusteella oli kaikille selvää mistä on kysymys. No en tietenkään suostunut ja korjaus ja vuokra-auto meni täysin BMWn piikkiin.
Hyvä uusi puoli Laakkosen toiminnassa oli, että sain lyhyen videon sähköpostilla, jossa huoltaja näytti mikä oli vika imusarjassa ts. päälle näkyvän sulaneen muovin lisäksi imusarjan alapuolella oli jo n. 5 mm reikä piilossa, joten autopalo ei itse asiassa ollut kaukana.
Vanha cooleri Korens 7823210 index 08 (valm. 16.2.2016) ja uusi
Korens 8476993 index 01 (valm. 21.7.2020)
Uudet osat:
11617811909 Imusarja
13628637896 Sensori ahtopaine
11718476993 EGR cooleri
11717799853 Putki
ja pienosia ja jäähdytysnesteet
Ts. myös 2016 vuoden versioissa tämä ongelma edelleen on, joten kannattaa kysyä aktion perään ja myöskin se on huomattava, että index 7 ja 8 ei poistanut ongelmaa.F10 530dxA -16
ex E60 530dA -08 LCI
ex E39 523iA -96
Vikakoodinluku, Livedata, E- ja F-sarjat (Rheingold ISTA, ISTA+, INPA)
Comment
-
-
Tonni täynnä. Tehkää uusiAjossa tai telakalla
-98 323i käyttökikkare
-94 ///M5 Showroom
-88 325i Cabrio Mtech1
-Official member of BTCF-Sauna team-
Myydään uutta ja käytettyä osaa-> Klikkaa tästä!
Comment
-
Comment