Pienet autoaiheiset kysymykset V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16553
    • Asikkala

    Originally posted by bemmeri View Post
    Kyllä se kipinä iskee siihen kärkeen mikä johtaa sillä hetkellä parhaiten sähkön, ei sen perusteella missä on "rikkain seos".
    (esim salamn isku tai tig-hitsin sytytys)
    Vai oliko tuo sitä perjantainhuumoria.
    Ei ollu huumoria.

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5314
      • Pirkkala

      Laitetaanpa tänne jos joku osaisi heittää idean.

      Bensakoneisessa (2.0vvti toyota -06) tulee vikakoodi takalambdalta ehkä 50-100km ajon jälkeen siitä että valvontaraja ylittyy. (P0136 o2 circuit)

      Kone käy paksulla jatkuvasti, tyhjäkäynnillä lambda seilaa siinä 0.980 ja 1.000 välillä, juuri koskaan ei käy yli 1. Eikö sen pitäisi nimenomaan sen 1 molemmin puolin heilua? Tämä sama ongelma nähtävissä myös tasaisessa ajossa. Vaihdoin lambdan uuteen densoon (siis ensimmäisen eli säätävän lambdan) ei vaikutusta asiaan.

      Moottorin lämpöanturi näyttää oikein(90 hujakoilla), imuilman lämpö suunnilleen mitä pitääkin(-6 kelillä noin 0 asteisena tulee sisään)

      Ilmamassa 2 litraisessa tyyjäkäynnillä noin. 2.6g/s uskoisin että on suunnilleen oikein( vai onko?)

      Imupuoli on aivan pullo, ei vuoda yhtään.

      Bensanpainetta en ole mitannut että onko liian kova.

      Ihmetyttää että miksi moottorinohjaus ei korjaa tuota seosta kohdilleen vaikka se on paksulla? Bensaa vehje imee myös reippaan tuntuisesti.

      Pakokaasumittauksessa häkä oli koholla mutta hc pieni, mittaajan mukaan ei olisi kattivialta vaikuttavaa.

      Ei nyt oikein mahdu kalloon tämä yhtälö.

      Takalambdahan ei osallistu säätöön mutta voisiko se jotenkin kuitenkin rikkoutuessaan aiheuttaa edellä kuvatun ongelman:think
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • toNmbbA
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2009
        • 2332
        • Espoo

        Täällä kun varmasti on porukkaa kenellä on 2017--> olevia vw tehdas webastolla. Miten teillä toimii weban kaukosäätö? Omassa 2017 portterissa ei meinaa toimia edes 50m päästä. Tuntuu todella hyödylliseltä webaston "kaukosäädin" kun pitäisi seisoa auton vieressä että toimisi. Uusi paristo vaihdettu, ei vaikutusta.



        Onko kyseessä vika vai ominaisuus?
        Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
        Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

        Comment

        • Ovaali
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 244
          • Ylivieska

          Tuo vikakoodi tulee kun taaempi O2-anturi ei ajossa reagoi seoksensäätöön. 95% varmuudella tulee kuntoon taaemman anturin vaihdolla.

          E. Tämä siis urpo rotan kyssäriin.

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5314
            • Pirkkala

            Originally posted by Ovaali View Post
            Tuo vikakoodi tulee kun taaempi O2-anturi ei ajossa reagoi seoksensäätöön. 95% varmuudella tulee kuntoon taaemman anturin vaihdolla.

            E. Tämä siis urpo rotan kyssäriin.
            Kiitos.

            Pystytkö avaamaan vielä vähän tätä?
            Tarkoitatko että kun moottorinohjaus tekee muutoksia etummaisen lambdan perusteella, ne ei näy takalambdassa toivotulla tavalla jolloin moottorinohjaus ei oikein ymmärrä tilannetta ja lopputulos on edellä kuvaamani kaltainen?
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • Ovaali
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2010
              • 244
              • Ylivieska

              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Kiitos.

              Pystytkö avaamaan vielä vähän tätä?
              Tarkoitatko että kun moottorinohjaus tekee muutoksia etummaisen lambdan perusteella, ne ei näy takalambdassa toivotulla tavalla jolloin moottorinohjaus ei oikein ymmärrä tilannetta ja lopputulos on edellä kuvaamani kaltainen?
              Hyvinkin pitkälti näin. Onko potilaassa 2 vai 4 lambdaa?

              Jos siellä ois esim. bensanpaineissa vikaa niin antas melko varmasti rikkaan seoksen koodia tai ylitetystä fuel trimistä.

              Omien kokemuksien perusteella noita AZ moottoreiden lambdan vikakoodeja ei kannata alkaa ylitulkitsemaan. Koodi kertoo missä vika ja vaihtaa uutta tilalle. Ehkä 5% vaatii jatkotutkimuksia.

              Comment

              • Ape
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 474
                • Savonlinna

                Originally posted by toNmbbA View Post
                Täällä kun varmasti on porukkaa kenellä on 2017--> olevia vw tehdas webastolla. Miten teillä toimii weban kaukosäätö? Omassa 2017 portterissa ei meinaa toimia edes 50m päästä. Tuntuu todella hyödylliseltä webaston "kaukosäädin" kun pitäisi seisoa auton vieressä että toimisi. Uusi paristo vaihdettu, ei vaikutusta.



                Onko kyseessä vika vai ominaisuus?
                Kyllä ainakin vanhempien -16vm volkkarissa ottaa reilusti kauempaa. :think
                Id.4
                ex: Toyota avensis
                Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
                ex:Audi a6 avant 1.8t
                ex: Suzuki gsx-r750 k6
                ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
                ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
                ex: e36 320 coupe -93

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5314
                  • Pirkkala

                  Originally posted by Ovaali View Post
                  Hyvinkin pitkälti näin. Onko potilaassa 2 vai 4 lambdaa?

                  Jos siellä ois esim. bensanpaineissa vikaa niin antas melko varmasti rikkaan seoksen koodia tai ylitetystä fuel trimistä.

                  Omien kokemuksien perusteella noita AZ moottoreiden lambdan vikakoodeja ei kannata alkaa ylitulkitsemaan. Koodi kertoo missä vika ja vaihtaa uutta tilalle. Ehkä 5% vaatii jatkotutkimuksia.

                  2 lambdaa on.

                  Taisin siis tehdä vähän ylitulkinta virheen. Netin perusteella myös löytyi viitteitä että etulambda vaihtoon.
                  Laitetaan takimmainen uusiksi vielä.

                  Nää on joskus hankalia kun ei kaikki moottorinohjaukset tee samaa vikakoodia samasta ongelmasta. Vikakoodihan on aina moottorinohjauksen tekemä tulkinta
                  Last edited by Urpo_rotta; 03-02-2019, 12:40.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • hencca89
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 619
                    • ikaalinen

                    Kellää tietoa mistä näkisi eri mallien painojakaumat?
                    En nyt äkkiä löytäny itse mistään:think
                    Tänään taas porssemies kettuili mulle että kuinka pärjään noilla "kevytperäsillä" penareilla..
                    Kerroin että näissä on aikalailla 50/50 painojakauma.
                    Mutta ei possumies meinaa uskoa ja aina selittää että miks 944 possuun piti tehä loota taakse että päästiin hyvään jakaumaan.
                    En nyt suuresti päätäni tällä ole vaivannut mutta olis hieno näyttää faktoja tiskiin jostain

                    Edit. Jostain jenkkifoorumilta luin ettäe36m3 f48.2/r51,8. Toki heidän "ämmä" hiukan eri kuin euroopan.

                    Edit2. Ja itse siis ajelen sigun vanhoilla prutkuilla
                    Last edited by hencca89; 03-02-2019, 12:58. Reason: Ediittä
                    BMW E91 320
                    MB W108 280SE
                    SUZUKI GSX-R
                    BMW K100 "cafe"

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16553
                      • Asikkala

                      Originally posted by hencca89 View Post
                      Kellää tietoa mistä näkisi eri mallien painojakaumat?
                      En nyt äkkiä löytäny itse mistään:think
                      Tänään taas porssemies kettuili mulle että kuinka pärjään noilla "kevytperäsillä" penareilla..
                      Kerroin että näissä on aikalailla 50/50 painojakauma.
                      Mutta ei possumies meinaa uskoa ja aina selittää että miks 944 possuun piti tehä loota taakse että päästiin hyvään jakaumaan.
                      En nyt suuresti päätäni tällä ole vaivannut mutta olis hieno näyttää faktoja tiskiin jostain

                      Edit. Jostain jenkkifoorumilta luin ettäe36m3 f48.2/r51,8. Toki heidän "ämmä" hiukan eri kuin euroopan.

                      Edit2. Ja itse siis ajelen sigun vanhoilla prutkuilla
                      Esim. oma e36 m50b25 eli rautalohkoinen coupe oli katsastuksessa iskaritesterin taulussa olevien painojen mukaan keula 713 kg ja perä 709 kg. Kyydissä katsuri ja minä etupenkeillä tietysti ja tankissa n. 20 kg bensaa. Tiedä sitten miten luotettava tuon testerin puntari on mutta keula ja perä lähellä toisiaan, pelkkä auto tankki tyhjänä ehkä vähän eri mutta vähintään kuski ja polttoainetta pitää olla että voi ajaa eli tyhjäpaino ei ole niin merkitsevä (?)

                      Comment

                      • Skarpa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 3423
                        • Kotka

                        Mitähän suhteellisen kirkkaan keltaista nestettä E39 mahtaisi tiputella pohjan keskivaiheilta? Vai kuseskeleeko joku auton alla lämmitellyt eläin hangelle?
                        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                        E30 Armo "330i"

                        Comment

                        • hencca89
                          BTCF Member
                          • Sep 2011
                          • 619
                          • ikaalinen

                          Originally posted by Skarpa View Post
                          Mitähän suhteellisen kirkkaan keltaista nestettä E39 mahtaisi tiputella pohjan keskivaiheilta? Vai kuseskeleeko joku auton alla lämmitellyt eläin hangelle?
                          Ne on naapurin kissan jarrunesteet vaan.
                          Tänään itsellä kävi sellanen homma w211 mesen kanssa että oikealle taakse vaihdoin jarruputket ja koepoljeskelujen jälkee katoin et ny on kellertävä lätäkkö vasemmalla. Säiköhdykseltä selvittyä huomasin et tulee pakoputken pannasta kondenssivettä ja likasena näytti betonilattialla jarrunesteeltä.
                          Eli mun kolme ässää tähän on: jarruneste, kondenssivesi tai eläimenkusi.

                          Edit. Suljetaan toi kondenssivesi veke jos se oikeenkirkasta on:p
                          BMW E91 320
                          MB W108 280SE
                          SUZUKI GSX-R
                          BMW K100 "cafe"

                          Comment

                          • Skarpa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 3423
                            • Kotka

                            Originally posted by hencca89 View Post
                            Ne on naapurin kissan jarrunesteet vaan.
                            Tänään itsellä kävi sellanen homma w211 mesen kanssa että oikealle taakse vaihdoin jarruputket ja koepoljeskelujen jälkee katoin et ny on kellertävä lätäkkö vasemmalla. Säiköhdykseltä selvittyä huomasin et tulee pakoputken pannasta kondenssivettä ja likasena näytti betonilattialla jarrunesteeltä.
                            Eli mun kolme ässää tähän on: jarruneste, kondenssivesi tai eläimenkusi.

                            Edit. Suljetaan toi kondenssivesi veke jos se oikeenkirkasta on:p
                            Taitaa olla kusta. Ei se jarrunestekään niin kirkasta ole. Eikä vaihteistoöljy.
                            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                            E30 Armo "330i"

                            Comment

                            • toNmbbA
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2009
                              • 2332
                              • Espoo

                              Originally posted by Ape View Post
                              Kyllä ainakin vanhempien -16vm volkkarissa ottaa reilusti kauempaa. :think

                              Edellinen oli vm15 ja toimi reilu 500m päästä, uusi ei huonostikaan.
                              Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                              Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                              Comment

                              • GOOFY
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 4139
                                • .

                                Originally posted by Skarpa View Post
                                Mitähän suhteellisen kirkkaan keltaista nestettä E39 mahtaisi tiputella pohjan keskivaiheilta? Vai kuseskeleeko joku auton alla lämmitellyt eläin hangelle?
                                Sitä pitää maistaa. Jos se on makeaa se on jäähytinnestettä, hapanta niin se on öljyä tai jos se on kitkerää niin olet maistanut kusta:think

                                Pakoputkesta tullu kondensiovesi maistuu tulitikunpäälle.
                                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                                Comment

                                Working...
                                X