Originally posted by bemmeri
View Post
Pienet autoaiheiset kysymykset V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Laitetaanpa tänne jos joku osaisi heittää idean.
Bensakoneisessa (2.0vvti toyota -06) tulee vikakoodi takalambdalta ehkä 50-100km ajon jälkeen siitä että valvontaraja ylittyy. (P0136 o2 circuit)
Kone käy paksulla jatkuvasti, tyhjäkäynnillä lambda seilaa siinä 0.980 ja 1.000 välillä, juuri koskaan ei käy yli 1. Eikö sen pitäisi nimenomaan sen 1 molemmin puolin heilua? Tämä sama ongelma nähtävissä myös tasaisessa ajossa. Vaihdoin lambdan uuteen densoon (siis ensimmäisen eli säätävän lambdan) ei vaikutusta asiaan.
Moottorin lämpöanturi näyttää oikein(90 hujakoilla), imuilman lämpö suunnilleen mitä pitääkin(-6 kelillä noin 0 asteisena tulee sisään)
Ilmamassa 2 litraisessa tyyjäkäynnillä noin. 2.6g/s uskoisin että on suunnilleen oikein( vai onko?)
Imupuoli on aivan pullo, ei vuoda yhtään.
Bensanpainetta en ole mitannut että onko liian kova.
Ihmetyttää että miksi moottorinohjaus ei korjaa tuota seosta kohdilleen vaikka se on paksulla? Bensaa vehje imee myös reippaan tuntuisesti.
Pakokaasumittauksessa häkä oli koholla mutta hc pieni, mittaajan mukaan ei olisi kattivialta vaikuttavaa.
Ei nyt oikein mahdu kalloon tämä yhtälö.
Takalambdahan ei osallistu säätöön mutta voisiko se jotenkin kuitenkin rikkoutuessaan aiheuttaa edellä kuvatun ongelman:thinkE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Täällä kun varmasti on porukkaa kenellä on 2017--> olevia vw tehdas webastolla. Miten teillä toimii weban kaukosäätö? Omassa 2017 portterissa ei meinaa toimia edes 50m päästä. Tuntuu todella hyödylliseltä webaston "kaukosäädin" kun pitäisi seisoa auton vieressä että toimisi.Uusi paristo vaihdettu, ei vaikutusta.
Onko kyseessä vika vai ominaisuus?Nykyisin: VW Crafter '20+ e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Originally posted by Ovaali View PostTuo vikakoodi tulee kun taaempi O2-anturi ei ajossa reagoi seoksensäätöön. 95% varmuudella tulee kuntoon taaemman anturin vaihdolla.
E. Tämä siis urpo rotan kyssäriin.
Pystytkö avaamaan vielä vähän tätä?
Tarkoitatko että kun moottorinohjaus tekee muutoksia etummaisen lambdan perusteella, ne ei näy takalambdassa toivotulla tavalla jolloin moottorinohjaus ei oikein ymmärrä tilannetta ja lopputulos on edellä kuvaamani kaltainen?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKiitos.
Pystytkö avaamaan vielä vähän tätä?
Tarkoitatko että kun moottorinohjaus tekee muutoksia etummaisen lambdan perusteella, ne ei näy takalambdassa toivotulla tavalla jolloin moottorinohjaus ei oikein ymmärrä tilannetta ja lopputulos on edellä kuvaamani kaltainen?
Jos siellä ois esim. bensanpaineissa vikaa niin antas melko varmasti rikkaan seoksen koodia tai ylitetystä fuel trimistä.
Omien kokemuksien perusteella noita AZ moottoreiden lambdan vikakoodeja ei kannata alkaa ylitulkitsemaan. Koodi kertoo missä vika ja vaihtaa uutta tilalle. Ehkä 5% vaatii jatkotutkimuksia.
Comment
-
-
Originally posted by toNmbbA View PostTäällä kun varmasti on porukkaa kenellä on 2017--> olevia vw tehdas webastolla. Miten teillä toimii weban kaukosäätö? Omassa 2017 portterissa ei meinaa toimia edes 50m päästä. Tuntuu todella hyödylliseltä webaston "kaukosäädin" kun pitäisi seisoa auton vieressä että toimisi.Uusi paristo vaihdettu, ei vaikutusta.
Onko kyseessä vika vai ominaisuus?Id.4
ex: Toyota avensis
Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
ex:Audi a6 avant 1.8t
ex: Suzuki gsx-r750 k6
ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
ex: e36 320 coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by Ovaali View PostHyvinkin pitkälti näin. Onko potilaassa 2 vai 4 lambdaa?
Jos siellä ois esim. bensanpaineissa vikaa niin antas melko varmasti rikkaan seoksen koodia tai ylitetystä fuel trimistä.
Omien kokemuksien perusteella noita AZ moottoreiden lambdan vikakoodeja ei kannata alkaa ylitulkitsemaan. Koodi kertoo missä vika ja vaihtaa uutta tilalle. Ehkä 5% vaatii jatkotutkimuksia.
2 lambdaa on.
Taisin siis tehdä vähän ylitulkinta virheen. Netin perusteella myös löytyi viitteitä että etulambda vaihtoon.
Laitetaan takimmainen uusiksi vielä.
Nää on joskus hankalia kun ei kaikki moottorinohjaukset tee samaa vikakoodia samasta ongelmasta. Vikakoodihan on aina moottorinohjauksen tekemä tulkintaLast edited by Urpo_rotta; 03-02-2019, 12:40.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Kellää tietoa mistä näkisi eri mallien painojakaumat?
En nyt äkkiä löytäny itse mistään:think
Tänään taas porssemies kettuili mulle että kuinka pärjään noilla "kevytperäsillä" penareilla..
Kerroin että näissä on aikalailla 50/50 painojakauma.
Mutta ei possumies meinaa uskoa ja aina selittää että miks 944 possuun piti tehä loota taakse että päästiin hyvään jakaumaan.
En nyt suuresti päätäni tällä ole vaivannut mutta olis hieno näyttää faktoja tiskiin jostain
Edit. Jostain jenkkifoorumilta luin ettäe36m3 f48.2/r51,8. Toki heidän "ämmä" hiukan eri kuin euroopan.
Edit2. Ja itse siis ajelen sigun vanhoilla prutkuillaBMW E91 320
MB W108 280SE
SUZUKI GSX-R
BMW K100 "cafe"
Comment
-
-
Originally posted by hencca89 View PostKellää tietoa mistä näkisi eri mallien painojakaumat?
En nyt äkkiä löytäny itse mistään:think
Tänään taas porssemies kettuili mulle että kuinka pärjään noilla "kevytperäsillä" penareilla..
Kerroin että näissä on aikalailla 50/50 painojakauma.
Mutta ei possumies meinaa uskoa ja aina selittää että miks 944 possuun piti tehä loota taakse että päästiin hyvään jakaumaan.
En nyt suuresti päätäni tällä ole vaivannut mutta olis hieno näyttää faktoja tiskiin jostain
Edit. Jostain jenkkifoorumilta luin ettäe36m3 f48.2/r51,8. Toki heidän "ämmä" hiukan eri kuin euroopan.
Edit2. Ja itse siis ajelen sigun vanhoilla prutkuilla
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostMitähän suhteellisen kirkkaan keltaista nestettä E39 mahtaisi tiputella pohjan keskivaiheilta? Vai kuseskeleeko joku auton alla lämmitellyt eläin hangelle?
Tänään itsellä kävi sellanen homma w211 mesen kanssa että oikealle taakse vaihdoin jarruputket ja koepoljeskelujen jälkee katoin et ny on kellertävä lätäkkö vasemmalla. Säiköhdykseltä selvittyä huomasin et tulee pakoputken pannasta kondenssivettä ja likasena näytti betonilattialla jarrunesteeltä.
Eli mun kolme ässää tähän on: jarruneste, kondenssivesi tai eläimenkusi.
Edit. Suljetaan toi kondenssivesi veke jos se oikeenkirkasta on:pBMW E91 320
MB W108 280SE
SUZUKI GSX-R
BMW K100 "cafe"
Comment
-
-
Originally posted by hencca89 View PostNe on naapurin kissan jarrunesteet vaan.
Tänään itsellä kävi sellanen homma w211 mesen kanssa että oikealle taakse vaihdoin jarruputket ja koepoljeskelujen jälkee katoin et ny on kellertävä lätäkkö vasemmalla. Säiköhdykseltä selvittyä huomasin et tulee pakoputken pannasta kondenssivettä ja likasena näytti betonilattialla jarrunesteeltä.
Eli mun kolme ässää tähän on: jarruneste, kondenssivesi tai eläimenkusi.
Edit. Suljetaan toi kondenssivesi veke jos se oikeenkirkasta on:p
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostMitähän suhteellisen kirkkaan keltaista nestettä E39 mahtaisi tiputella pohjan keskivaiheilta? Vai kuseskeleeko joku auton alla lämmitellyt eläin hangelle?
Pakoputkesta tullu kondensiovesi maistuu tulitikunpäälle.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Comment