Pienet autoaiheiset kysymykset V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5312
    • Pirkkala

    Originally posted by bemmeri View Post
    Mikä rikkoo MAF:fin, tai onko se edes rikki alla kuvatulla "oireella"?

    Ihmettelin kun hirveen laihalla kävi tyhjäkäyntiä jo syksyllä. Arvelin että lambdat on rikki kun siellä n. 0,1V paikkeilla molemmat bankit pojottivat. (katsastusputki oli kiinni ja olin vaan orkkislambdojen tiedon varassa ja autokin jäi sitten seisomaan niin asiaa en sen kummemmin miettiny). Nyt kun laitoin tuon toisen putken jossa laajakaista, niin kyllä siellä AFR oli 17-18 paikkeilla tyhjäkäynnillä ja orkkislambdatkin näytti jotain alle 0,1v jännitteen lukemaa. Kierroksilla afr laskee sinne "normaalille" alueelle(ja vakiolambdojen jännite nousee).

    Kerkesin jo uudet lambat laittaa kun nuo tuli tilattua vähän turhaan, mutta sama homma niiläkin. Maffin liittimen kun nappaa irti, niin seos menee rikkaalle tyhjäkäynnillä (n. 10afr).
    Tilasin uuden ilmamassamittarin, niin kattoo mitä käy. :think
    Edit. M62tu kyseessä, mutta ilmamassamittarin tyyppi sama monessa moottorissa tuon ikäluokan vehkeissä.



    Edit.2 Voiko huohotinkäryt tehdä maffille jotain vahinkoa? Kun leimalle oon laittanut huohotuksen imuputkeen ja taisin laiskuuttaan sen pitää kiinni loppusyksyn ajeluilla. Liitos on kyllä kaasuläpän ja maffin välissä. Mutta tuleehan sieltä hetken käryä kun moottorin sammuttaa, tai ainakin ne käryt jotka jää muhimaan sinne kun moottorin imu loppuu sammuttessa. :think
    Minulla on vastaava tapaus m54 kanssa. Vahva epäilys maffille. Löytyy m54 topicista.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Maikkeli
      BTCF Member
      • Aug 2010
      • 1304
      • Nousiainen

      Nyt kaivattais tietoa ennenku omat hermot menee.

      Kyseessä 1502 -77 ja nyt pari kertaa tehnyt niin että auto alkaa lyömään jarruja päälle, vaikka ei ole jarrupolkimeen koskenutkaan. Pariin kertaan joutunut väkisin ajamaan auton lähimmälle rampille, ja kaikki levyt sinisenä ja kuumat kun perk*le.

      Tuntuu että kun ottaa imusarjasta tehostajalle menevän letkun irti niin jarrut helppaa. Vaihdoin takaiskuventtiilin jo toiseen käytettyyn, mutta taas tehnyt tuon pariin kertaan. Takaiskut olen kuitenkin testannut ja toimii mielestäni normaalisti, eli koneesta päin saa imettyä, ja tehostajalta päin saa puhallettua.

      Eli missä mahtaisi vika olla, onkohan jarrutehostaja tullut kokonaan tiensä päähän?

      E: tänäänkin aamulla 100kmh tasaista matka-ajoa ja yhtäkkiä alkoi lyömään jarruja kiinni eli hyvinkin satunnaisesti tulee vika päälle.
      Last edited by Maikkeli; 02-04-2019, 09:58.
      E30 316 M42TBO -87
      BMW 1502 Turbo -77

      ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11200
        • Oulu

        Eipä tuota voi mikään muu aiheuttaa kuin viallinen jarrutehostaja. Tai turhan tiukalle säädetty jarrupoljin. Siellähän on venttiili, mikä aukeaa ja päästää alipaineen kalvolle kun painat jarrupoljinta. Mut nyt tämä venttiili ilmeisesti aukeilee itsestään.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Maikkeli
          BTCF Member
          • Aug 2010
          • 1304
          • Nousiainen

          Jees sama setuppi ollut jo pari vuotta jarruissa joten tehostajaa itsekin epäilin.
          E30 316 M42TBO -87
          BMW 1502 Turbo -77

          ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3428
            • Kotka

            Mistä kohtaa E36 M3 ottaa polttoaineen paineensäätimen alipaineen?
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • *makke*
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 884
              • Klaukkala

              100cell katalysaattorit Euro2 bemarissa vakio eculla. Käytännön kokemuksista katsastuksen päästöjen läpäisystä?

              Comment

              • mikae34
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 5009
                • Forssa



                Mussossa on ainoastaan yksi vaimennin keskellä ja ajossa kuuluu melko häiritsevää korkeahkoa taajuutta/kuminaa kabiiniin. Siellä on tällä hetkellä vanhan 240 volvon vaimennin paikallaan. Tähän päädyttiin aikanaan siksi, koska ilmeisesti (?) noissa volvoissakin on ainoastaan yksi vaimennin ja ajateltiin, että se siitä syystä olisi sopiva. Jos lisään loppupäähän tuollaisen linkin kaltaisen pöntön auttaisiko se poistamaan tuon melko korkeataajuuksisen kuminan/dronen? Mitään tuon suurempaa pönttöä sinne ei oikein mahdu.
                Auto on liikkumaväline.

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  Marteliuksella ne tekee niitä hukkaputkia jotta saa halutun taajuuden äänet pois
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • mikae34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 5009
                    • Forssa

                    Originally posted by Tonton View Post
                    Marteliuksella ne tekee niitä hukkaputkia jotta saa halutun taajuuden äänet pois
                    Ok. Täytyy varmaan ottaa yhteys suoraan sinne. Kiitos.
                    Auto on liikkumaväline.

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4180

                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Mikä rikkoo MAF:fin, tai onko se edes rikki alla kuvatulla "oireella"?

                      Ihmettelin kun hirveen laihalla kävi tyhjäkäyntiä jo syksyllä. Arvelin että lambdat on rikki kun siellä n. 0,1V paikkeilla molemmat bankit pojottivat. (katsastusputki oli kiinni ja olin vaan orkkislambdojen tiedon varassa ja autokin jäi sitten seisomaan niin asiaa en sen kummemmin miettiny). Nyt kun laitoin tuon toisen putken jossa laajakaista, niin kyllä siellä AFR oli 17-18 paikkeilla tyhjäkäynnillä ja orkkislambdatkin näytti jotain alle 0,1v jännitteen lukemaa. Kierroksilla afr laskee sinne "normaalille" alueelle(ja vakiolambdojen jännite nousee).
                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Minulla on vastaava tapaus m54 kanssa. Vahva epäilys maffille. Löytyy m54 topicista.
                      Uusi Bosch-maffikin tuli viime viikolla ja sama homma.
                      Lähdin kuitenkin ajelemaan, kun kierroksilla AFR oli ok ja auto toimi hyvin. Ei tarvinnut pitkääkään lenkkiä heittää, kun rupesi tyhjäkäynnin seos olemaan ok. Oisko sitten seisonnan aikana adaptiot nollaantuneet kun akku oli pitkiä aikoja irti.
                      En edes tiedä mitä seos kuuluisi olla sen jälkeen kun adaptiot nollattu tai nollaantuuko edes täysin inpalla. (vanhemmassa motronicissa piti tehdä ns. hard reset joka nollasi paremmin kuin inpalla adaptiot reset). Jotenkin ois järkeenkäypää että ois rikkaammalla kuin laihan puolella. Ilman maffia kuitenkin käy aika rikkaalla.
                      No oli miten oli. Ilmamassamittari oli ehjä uusi tuli ostettua turhan takia.

                      Sitä en osaa sanoa miksi muistelen, että ennen seisontaa/katsastusta muistelen, että ois käyny laihalla. Mutta oisinko nollaillu adaptioita, tms. kun vaihtelin putken ja imupuolen osia leimalle/päästöille. :think
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • mikko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1765
                        • kotona

                        Oliko suomessa jotain paikkoja johon voisi lähettää vanhat öljyt tutkittavaksi?

                        Äitini osti veljensä kuolinpesästä auton aikoinaan ja on ajanut sillä menemään.
                        Hän asuu sivukylällä jossa vain pari huoltamoa. Autoon on siellä touhuttu jarruja, pakoputkee ja muuta mukavaa valohoitoa 1000€ mutta eivät ole osannut vanhalle naiselle muuta huoltoa myydä.

                        Veljensä vaihtoi autoon jakopään ja öljyt vuonna 2002 109tkm kohdalla.
                        Nyt 2019 autolla on ajettu 134tkm eikä öljyjä eikä mitään muutakaan ole oikeastaan tehty.

                        Äitini ajaa hyvin lyhyttä matkaa ja varmasti 95:lla, öljytikkuun kun katsoo niin sellaiset semi diesel öljyn näköisethän ne on, sentti pari maksimin yläpuolella että etanolia varmasti seassa.

                        Autoon tuli nyt sähköpuolen vika jota aloin tutkimaan ja tämmönen huoltamattomuus kävi ilmi

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11200
                          • Oulu

                          Etanoli haihtuu pois öljystä aina kun kone pääsee normi käyttölämpötilaan, että sitä se ei ainakaan ole.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16424
                            • Leppävirta

                            Originally posted by mikko View Post
                            Oliko suomessa jotain paikkoja johon voisi lähettää vanhat öljyt tutkittavaksi?

                            Äitini osti veljensä kuolinpesästä auton aikoinaan ja on ajanut sillä menemään.
                            Hän asuu sivukylällä jossa vain pari huoltamoa. Autoon on siellä touhuttu jarruja, pakoputkee ja muuta mukavaa valohoitoa 1000€ mutta eivät ole osannut vanhalle naiselle muuta huoltoa myydä.

                            Veljensä vaihtoi autoon jakopään ja öljyt vuonna 2002 109tkm kohdalla.
                            Nyt 2019 autolla on ajettu 134tkm eikä öljyjä eikä mitään muutakaan ole oikeastaan tehty.

                            Äitini ajaa hyvin lyhyttä matkaa ja varmasti 95:lla, öljytikkuun kun katsoo niin sellaiset semi diesel öljyn näköisethän ne on, sentti pari maksimin yläpuolella että etanolia varmasti seassa.

                            Autoon tuli nyt sähköpuolen vika jota aloin tutkimaan ja tämmönen huoltamattomuus kävi ilmi
                            Ohoh
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E32 Diamantscwharz 750iL '94

                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • 426Hemi
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2008
                              • 621
                              • Pälkäne

                              Missähän arvossa mahtaa olla mustat e30 nahkaiset kippaavat (2d/avo..?) sporttijakkarat? 2kpl etupenkit siis. Ehjät ja tais olla persgrillitkin.
                              Last edited by 426Hemi; 23-04-2019, 07:31.
                              ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                              Comment

                              • racing02
                                BTCF Member
                                • Nov 2004
                                • 2062
                                • Riihimäki



                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Etanoli haihtuu pois öljystä aina kun kone pääsee normi käyttölämpötilaan, että sitä se ei ainakaan ole.
                                Mahtaako olla tuolla ajolla saavuttanut käyttölämpötilaa viimevuosina?

                                Comment

                                Working...
                                X