Pysäyttikö poliisi, saitko sakot? III

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Masander
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Ei kyl xdriven sutimisella saa tarpeeksi rispektiä. Ässällä ehkä Olihan se siistiä kun ikää oli 18v, nyt tuossa rusan shellillä kun seuraa aika miesten touhua niin myötähäpeä on suunnaton.
    Nojoo nyt ehkä ymmärrän pointtisi

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Ei kyl xdriven sutimisella saa tarpeeksi rispektiä. Ässällä ehkä Olihan se siistiä kun ikää oli 18v, nyt tuossa rusan shellillä kun seuraa aika miesten touhua niin myötähäpeä on suunnaton.

    Leave a comment:


  • Masander
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Tätä topicia sivusta seuranneena en kyllä ihmettele merkin kulkuneuvoilla ajavien "mulkun" mainetta. Henkinen ikä taitaa lähennellä 15v tarinasta päätellen. Jos nyt muutama kymppi motarilla tms on ylimääräistä, niin en suurena syntinä pidä. Mutta vaikuttaa siltä että pari markkaa pitää voida työntää ilman seuraamuksia. Kumin poltosta yms nyt puhumattakaan, joka lähentelee jos nolouden huipentumaa...
    Eikö xdrive jaksa polttaa baarumia vai mikä siinä ahdistaa jos herrasmiesmäisesti ”vähän” pyöräyttää joutavaa

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Tätä topicia sivusta seuranneena en kyllä ihmettele merkin kulkuneuvoilla ajavien "mulkun" mainetta. Henkinen ikä taitaa lähennellä 15v tarinasta päätellen. Jos nyt muutama kymppi motarilla tms on ylimääräistä, niin en suurena syntinä pidä. Mutta vaikuttaa siltä että pari markkaa pitää voida työntää ilman seuraamuksia. Kumin poltosta yms nyt puhumattakaan, joka lähentelee jos nolouden huipentumaa...

    Leave a comment:


  • Masander
    replied
    Originally posted by msalojaa View Post
    Täällä Helsingin päässä pitää vaan tottua siihen vihreiden kaupunkibulevardi-meininkiin. En tiedä miten tota vois vastustaa, keinoja otetaan vastaan.
    No mulla on joissain bemareissa kilvet ollu kiinni pikakiinnityksellä koska fobban kamerapakun tunnistelut saattais kuumotella (aivan vitun laitonta, en suosittele), ja sit toinen vaihtoehto että syrjäytät sinnetännemäen sun muut marxistit vallan kahvasta nii loppuu se spandexystävien sun muiden soijapoikien bulevardihömpötys

    Ja ettei menis ihan ohi topikin nii viimeks tuli sakot silloin ku minimisakko opiskelijan tuloilla oli 90€ nii ei se kauheesti kyl asennevammaista hidastanut tuolla tienpäällä
    Last edited by Masander; 12-09-2020, 00:22.

    Leave a comment:


  • msalojaa
    replied
    Täällä Helsingin päässä pitää vaan tottua siihen vihreiden kaupunkibulevardi-meininkiin. En tiedä miten tota vois vastustaa, keinoja otetaan vastaan.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Alkaa mennä aiheen vierestä, mutta sitä kuitenkin sivuten, niin kyllä täällä on nopeusrajoitukset sillä tasolla (erityisesti) näillä useampikaistaisilla väylillä, että niiden alhaista tasoa on turha turvallisuudella yrittää perustella. Ja moninpaikoin alaspäin mennään ajoneuvoen turvallisuuskehityksestä ym. huolimatta. Hyvänä esimerkkinä varsin järjettömältä tuntuvasta rajoituksesta voinee pitää tuusulanväylää(moottoritie?!??) pitkine 80 rajoituksineen. Eilen illalla ajoin tyhjää tietä siinä ihan vahingossa 110km/h stadista kehä1 päin ja vasta hetken kulutta tätä varsin järkevältä tuntuvaa vauhtia ajeltuani tajusin vakavan virheeni. Onneksi ei mennyt kuukauden liksa siinä.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Eipä tuossa ole varaa tollaiselle saivartelulle. Kun ajat täydellisellä kelillä juuri valmistuneella täysin tyhjällä moottoritiellä missä on käytännössä suoraa kilometrejä ja otat kerran sen 200 lasiin. Ei siinä ole yhtään mitään vaarallista, sori vaan. Ihan lapsellista syyttää minua tekaistusta sakosta jossa koko tutkaajaa ei ole ollut paikalla ja numerot revitään perseestä. Tuo maija näki minut jostain todella kaukaa peileistä ja pysäytti paljon myöhemmin kun olin ajanut pitkään sen yhden kiihdytyksen jälkeen täsmälleen 80/80.

    Sinäkin varmaan noilla sinun M5 ja Alpinoilla ja entisellä V8 E30 ajoit aina rajoitusten mukaan? Muistan ainakin yhden hienon burniksen, jos kytät ois olleet paikalla sattumalta ni sakot ois tullu. SooSoo

    Uhriton rikos = ei rikos.

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Sama mulla, olen monesti tapauksen kirjoittanut auki, ja 5min päästä käynyt editoimassa sen veke kun ei se mitään muuta.
    Mutta se kun mulla viimeksi lähti kortti, ni ei mitään tutkaa ollut missään, eikä edes sitä prätkää joka tuli oikeuteen todistamaan... Mutta tiesin pitää turpani kiinni kun väitetty nopeus oli 140 ja tiesin että siinä kohtaa todellinen nopeuteni oli 200. Mutta todellisuudessa koko arvio oli tehty pysäyttäneen maijan sivupeilin perusteella. Olihan oikeudessa nopeuden mittauskohtakin siirtynyt liittymää edemmäksi sitä kohtaa mihin mut jo pysäytettiin. Täysin lavastettu farssi.


    Sanoisin silti että tapella kannattaa. Tätini voitti aikoinaan sana sanaa vastaan tilanteen käräjillä väitetystä liikennerikkomuksesta ja poliisi hävisi.
    Vai voisiko sanoa myös niin että turha valittaa jos paskat on jo housuissa ... ?
    Eiköhän nopeusrajoitukset yms ole kaikille meistä hyvinkin selvät. Kuten myös rajoitusten rikkomisesta seuraavat rangaistukset. Tässä mielessä ylinopeus (eritoten huomattava ylinopeus) on tietoisesti otettu riski - niin omalle/sivullisen terveydelle kuin myös rangaistusteknisesti. Aina voi toki keskustella eri rangaistusten oikeudenmukaisuudesta vaan se on jo hieman eri asia...

    Don´t get me wrong! Toki urheilullisella autolla on hyvinkin mukava päästellä talla lattiassa mutkateitä mutta mahdollisen vahingon/sakon sattuessa se ainoa syyllinen löytyy peiliin katsomalla. Siitä on aivan turha (jopa lapsellista) syyttää työtään tekevää virkamiestä...

    Leave a comment:


  • msalojaa
    replied
    Originally posted by mikaell View Post
    Ja sit toinen ääripää Saksasta tuli postia, että kortti lähtis pariksi viikoksi johonki kameraan olin vetänyt muistaakseni +50 ylinopeutta sakon määrä: 240€ jos en väärin muista. Lähinnä huvitutti tuo saipahan ainakin hyvän matkamuiston selfien muodossa.
    Tästä muistui mieleen. Viime kesänä Stuttgartin maisemissa ajoin sellaiseen suht tiukasti kääntyvään poistumisramppiin jotain 80-100 vaikka siinä oli alussa 50 rajoitus. Puolivälissä oli stana kamera joka välähti. Kuumotti kyllä jos jonkin ajan, mutta ei ole kuulunut mitään. (koputtaa puuta)

    Leave a comment:


  • mikaell
    replied
    Juu turha äkistää, kun paska on jo housussa.
    En sitä sano etteikö noi vittumaisia keissejä ole, mutta monesti pääsee helpommalla kun pistää kättä taskuun ja unohtaa koko homman. Kortin lähdösä tietty ymmärrän jos tarvitsee sitä pakollisesti voi asian laita ja motiivi olöa eri.

    Lisätään toinen tapaus: Välillä on kyrpä ja välillä ei.
    Kirkkonummelle päin motaria muija ajeli 335i:sella ihan nätisti ei mitään kiirettä ollut tai muutenkaan tarkotus revitellä.
    100 alue ja edellisestä rampista siviili skoda tuli perässä parisen kilometriä, odotti oikeen että saa isoimman nopeuden talteen olisko 14x jotain ollut ohituskaistalla.
    Ei sitä tuollaisella turbo vehkeellä tunne ja liikenne meni samaa vauhtia about.

    Pillit päälle ja seuraavasti rampista ylös "ajokortti kiitos."
    Ei voinut kyrpä yhtään viilata nopeutta alas 1ps kiinni kortti hyllylle tollasen takia voi vittu tänä päivänäkin vituttaa viellä tuo.
    Varmaan seiso kyrpä loppu päivän tollasesta apinoinnista.


    Ja sit toinen ääripää Saksasta tuli postia, että kortti lähtis pariksi viikoksi johonki kameraan olin vetänyt muistaakseni +50 ylinopeutta sakon määrä: 240€ jos en väärin muista. Lähinnä huvitutti tuo saipahan ainakin hyvän matkamuiston selfien muodossa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Kyyllä on.
    Poikkeus vahvistaa säännön.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by kmn View Post

    Ja millä perusteella kommentoin? Mulla on omakohtainen kokemus tapauksessa, missä törkeä ylinopeus on määrätty käytännössä silmämääräisesti. Ei ollut tutkalukemaa, ei keskinopeutta, eikä videota, eikä poliisiauto missään kohtaa ajanut mun perässä. Silti vain osattiin osoittaa hienosti 60 kmh ylinopeus ja perustelut tälle tuli poliisin totuusvelvoitteesta.

    Kuten sanoin, jälleen, fuck the system.
    Sama mulla, olen monesti tapauksen kirjoittanut auki, ja 5min päästä käynyt editoimassa sen veke kun ei se mitään muuta.
    Mutta se kun mulla viimeksi lähti kortti, ni ei mitään tutkaa ollut missään, eikä edes sitä prätkää joka tuli oikeuteen todistamaan... Mutta tiesin pitää turpani kiinni kun väitetty nopeus oli 140 ja tiesin että siinä kohtaa todellinen nopeuteni oli 200. Mutta todellisuudessa koko arvio oli tehty pysäyttäneen maijan sivupeilin perusteella. Olihan oikeudessa nopeuden mittauskohtakin siirtynyt liittymää edemmäksi sitä kohtaa mihin mut jo pysäytettiin. Täysin lavastettu farssi.


    Sanoisin silti että tapella kannattaa. Tätini voitti aikoinaan sana sanaa vastaan tilanteen käräjillä väitetystä liikennerikkomuksesta ja poliisi hävisi.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Tästä jo aiemmin foorumilla vääntänyt. Se on juuri näin ja mitään mahdollisuuksia ei ole virkamiehen sanaa vastaan.
    Kyyllä on. En jaksa kirjoittaa stooria mutta 30 vuotta sitten olin oikeudessa ja 4/5 syytettä nurin koska poliisi ei voinut näitä todistaa. Mm ylinopeus, pysäyttämis merkiin (Tikkari) pysähtymättä jättäminen, Karkuun lähtö hylättiin. Lopullisensi sakon perusteeksi jäi väärä ryhmittyminen risteyksessä, rikesakko. Valtio maksoi päivärahat vielä lisäksi, jotka meni rikesakkoon.

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    Mukava lueskella esim. näitä raiskaajien tuomioita versus kevyt ylinopeus. Noh, autoilijaahan tässä maassa rankaistaan kaikessa suurimman mukaan...
    Juu tämä. Ja sitten nämä aineissa ajelevat. Karua luettavaa
    Attached Files

    Leave a comment:

Working...
X