memebuy23buy

Pysäyttikö poliisi, saitko sakot? III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nullzwei
    replied
    voi harmi

    Originally posted by bemmeri View Post
    Mutta tästähän on hyvä ottaa sun koppi ja heittää uhriutumiskortti pöytään...
    Oliko tuokin sarkasmia tai vitsi.

    Nykyajan autolle 120 km/h nopeusrajoitus tyhjälle motarille kuulostaa neuvostoliitolta.

    Asia: En ole saanut sakkoja lähes kuuteen vuoteen. Kamera on välähdellyt ja posti huomautuksia kotiin kiikuttanut.

    Jos sakon verran ajaa kameratolppaan ylinopeutta niin oikeastaan kortin voisi sokeuden vuoksi ottaa pois.

    Leave a comment:


  • tuningki
    replied
    ^+1 just näin

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    ^ +1

    Ensimmäinen järkevä postaus tähän topikiin tältä aamupäivältä.
    Last edited by bemmeri; 12-09-2020, 10:44. Reason: Ajankohtaan korjaus.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Tiedä sitten olenko erikoinen mutta minusta nopeusrajoitukset on meillä pääsääntöisesti melko hyvin kohdillaan. Hyvillä moottoriteillä voisivat olla suuremmat, vaikkapa 140km/h, mutta esimerkiksi ykköstie (motari) veikkolan kohdilla ei voisi olla yhtään enempää kuin nyt on. Perus maantiet ovat pääsääntöisesti sen 100km/h, mikä on ihan ok näille teille. Joskus ollaan 80 alueella kun tuntuu, että voisi olla 100 mieluummin. Ei sen kuitenkaan sen enempää tarvitse olla perus maanteillä.

    Moottoriradat ja tapahtumat ovat niitä omien rajojen hakemisia varten, ei yleinen tieliikenne. Vaikka kuinka olisi varma osaamisestaan niin yllätys saattaa tulla vastaan täysin yllättäen. Omaan autoonkin saattaa tulla joku vika kun paahtaa sitä 200 tyhjällä motarilla. Jos yhtäkkiä vapautettaisiin vaikkapa moottoritiet yöaikaan vapaille rajoituksille niin mitä siitä seuraisi? Olisiko siellä sitten kaikki oman elämänsä Vin Dieselit ajamassa nilkat suorina. Tuskin tämäkään pitkän päälle kovin turvallista olisi.
    Last edited by mikae34; 12-09-2020, 10:41.

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Ei saakeli, jos kieliposkessa yrittää sanoa että oma vika jos painaa sitä kaasua ja höystää vaikka millä esimerkeillä/vertauksilla, niin otetaan vakavasti. Onhan tämä ollu huumoritopikki siitä lähtien kun lähdetään sanomaan että tyhjällä motarilla 200 tai 150 on ihan fine.
    Tässä tulee dilemma, että remppaoluet loppuu iltapäivään mennessä. Minkä helvetin takia promilleraja on 0,5 kaikkialla? Ihan hyvin täällä maaseudulla voisi olla korkeampi, kuin suurissa kaupungeissa. Ihan varmasti en aiheuta vaaraa jos ajaisin tyhjällä tiellä kolmen kaljan jälkeen ja puhallan 0.6 promillea.






    Tuleehan niitä tukia kaikille, siitä se min. 6€ per päiväsakko.
    Tuohan pitää jo paikkansa. Lapin ja itä-suomen alueella annetut tuomiot ovat lievempiä , kuin muualla. Eli siellä pääsee halvemmalla= ei niin vaarallista, kuin muualla Suomessa.
    Ajaa päissään
    Last edited by Rale; 12-09-2020, 10:32.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    Tuokaan ei pidä paikkaansa.

    Noloa vääntää juttu sarkasmiksi tai vitsiksi aina kun jää kiinni typeryydestä; maalaistollot saisi muka ajella kännissä


    Voi harmi että argumentointini, sekä kirjoitettu että suullinen ei ole samalla tasolla teidän cityälyköiden kanssa. Luulisi tuolla älykkyydellä osavan lukea rivien välistä, mutta se taito näyttää olevan asiasta riippuen valikoivaa, kun osaa tekstistä luetaan kuin piru raamattua ja osasta tehdään omia tulkintoja... Henkilökohtaisuuksiin meneminen osoittaa enemmin tolloutta kuin mahdollisesti väärässä oleminen.

    Ja voin myöntää. Kirjoittaminen ei ole ikinä ollut vahvin laji, ja kännykällä siitä on tullut entistä hankalampaa. Se että teksti olisi täysin ymmärrettävää, tai mitä itse tarkoittaa. Mutta tästähän on hyvä ottaa sun koppi ja heittää uhriutumiskortti pöytään...
    Natsikortille olisi voinut olla käyttää, kun alkuun mulla oli mielessä "vertauksia" esim maahanmuuttoon, näissä rangaistusasioissa. Mutta on jo niin väsynyt aihe, ettei sillä jaksa.

    Ja kyllä, kirjoitin virheellisesti tuossakin. Tarkoitus oli sanoa että kaikille se päiväsakon määrääminen onnistuu kun tulee niitä tukia, ketkä ei ansiotyössä ole.
    Onko 0,6 enemmän kännissä kuin 0.5? Kirjoitinko että pitäisi saada ajaa 0.6 kännissä. Jos tahallaan ymmärrät ylinopeuteen kohdistetun, kärjistetyn esimerkin väärin, niin minun puolesta siitä vaan.
    Enkä voisi edes kännin piikkiin laittaa kirjoitusta tältä päivältä, kun edellisestä oluesta tai muustakin alkoholijuomasta on viikko aikaa, eikä ihme kyllä edes tee mieli. Voi olla että olutta ostan töiden jälkeen, riippuu menenkö kaupan kautta.
    Last edited by bemmeri; 12-09-2020, 10:37.

    Leave a comment:


  • melperri
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Alkaa mennä aiheen vierestä, mutta sitä kuitenkin sivuten, niin kyllä täällä on nopeusrajoitukset sillä tasolla (erityisesti) näillä useampikaistaisilla väylillä, että niiden alhaista tasoa on turha turvallisuudella yrittää perustella. Ja moninpaikoin alaspäin mennään ajoneuvoen turvallisuuskehityksestä ym. huolimatta. Hyvänä esimerkkinä varsin järjettömältä tuntuvasta rajoituksesta voinee pitää tuusulanväylää(moottoritie?!??) pitkine 80 rajoituksineen. Eilen illalla ajoin tyhjää tietä siinä ihan vahingossa 110km/h stadista kehä1 päin ja vasta hetken kulutta tätä varsin järkevältä tuntuvaa vauhtia ajeltuani tajusin vakavan virheeni. Onneksi ei mennyt kuukauden liksa siinä.
    Tästä samaa mieltä. Hyvin usein asetettu nopeusrajoitus on on olosuhteet ja ajokalusto huomioiden luonnottoman matala. Itse en ole vauhdista sillä tavalla viehtynyt , että haluaisin tyhjälläkään motarilla päästellä 200kmh nopeuksia , mutta yleensä ajan maantiellä ja moottoritiellä tuollaista + 20kmh mittari ylinopeutta. Tuolloin vähennyksen jälkeen pytytään turvallisesti alle 15kmh todellista ylitystä , jolloin toistuvatkaan rikesakot eivät vielä vaikuta ajooikeuteen. Alle 80kmh alueilla sitten n +15kmh , jolloin pysytään niinikään kortin syrjässä kiinni joka tapauksessa.

    Jos sitten sellainen vahinko kävisi , että kortti lähtisi , jatkaisin silti ajamista toisen nimissä olevalla autolla.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    On se kumma juttu että maa jossa se hurja 150 tai JOPA 200km/h "on ihan fine", keikkuu samoilla kohdilla näissä tilastoissa Suomen kanssa.

    Toisaalta sitten taas Norjan luvut on tuossa moottoritietaulukossa samalla tasolla, vaikka maa on tunnettu järjettömistä (alhaisista) nopeusrajoituksistaan ja vielä järjettömämmistä rangaistuksista pienehköissä ylinopeuksissa.

    Tästä jotain suuntaa suhtautumisesta rikkeisiin eri euroopan maissa:


    ja pari taulukkoa;







    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Tuleehan niitä tukia kaikille, siitä se min. 6€ per päiväsakko.
    Tuokaan ei pidä paikkaansa.

    Noloa vääntää juttu sarkasmiksi tai vitsiksi aina kun jää kiinni typeryydestä; maalaistollot saisi muka ajella kännissä

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Ei saakeli, jos kieliposkessa yrittää sanoa että oma vika jos painaa sitä kaasua ja höystää vaikka millä esimerkeillä/vertauksilla, niin otetaan vakavasti. Onhan tämä ollu huumoritopikki siitä lähtien kun lähdetään sanomaan että tyhjällä motarilla 200 tai 150 on ihan fine.
    Tässä tulee dilemma, että remppaoluet loppuu iltapäivään mennessä. Minkä helvetin takia promilleraja on 0,5 kaikkialla? Ihan hyvin täällä maaseudulla voisi olla korkeampi, kuin suurissa kaupungeissa. Ihan varmasti en aiheuta vaaraa jos ajaisin tyhjällä tiellä kolmen kaljan jälkeen ja puhallan 0.6 promillea.



    Originally posted by nullzwei View Post
    Ja jos ei oo rahaa niin?

    Tuleehan niitä tukia kaikille, siitä se min. 6€ per päiväsakko.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Nimenomaan rahalla pitäisi kaikki voida hoitaa. Ei ajokieltoja, ei vankiloita. Jos rahaa löytyy, niin sillä vaan ja Suomi kiittää...
    Jos pistät jonkun kylmäksi kadulla, niin päiväsakot vaan. Mitä isompi prokressio, niin sen oikeuden mukaisempi. Kyllähän suurituloisen tekemä henkirikos on huomattavasti pahempi kuin sohvalla makaavan vassaritukihaipin.
    Ja jos ei oo rahaa niin?

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Nimenomaan rahalla pitäisi kaikki voida hoitaa. Ei ajokieltoja, ei vankiloita. Jos rahaa löytyy, niin sillä vaan ja Suomi kiittää...
    Jos pistät jonkun kylmäksi kadulla, niin päiväsakot vaan. Mitä isompi prokressio, niin sen oikeuden mukaisempi. Kyllähän suurituloisen tekemä henkirikos on huomattavasti pahempi kuin sohvalla makaavan vassaritukihaipin.
    Kylmäksi pistäminen ei enää täytä uhriton rikos määritelmää.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Nimenomaan rahalla pitäisi kaikki voida hoitaa. Ei ajokieltoja, ei vankiloita. Jos rahaa löytyy, niin sillä vaan ja Suomi kiittää...
    Jos pistät jonkun kylmäksi kadulla, niin päiväsakot vaan. Mitä isompi prokressio, niin sen oikeuden mukaisempi. Kyllähän suurituloisen tekemä henkirikos on huomattavasti pahempi kuin sohvalla makaavan vassaritukihaipin.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Turhaa ininää, totta. Nopeusrajoituksia tulisi alentaa, mm moottoriteille 80kmh ja sakkorangaistuksia nostaa reilusti, 1kmh ylityksestä alkaen 1000€ Prokressiolla tulojen mukaan. Ajolupaa ei oteta ollenkaan pois. Näin homma tuottaisi valtion kassaan oikeaa rahaa.
    Nimenomaan rahalla pitäisi kaikki voida hoitaa. Ei ajokieltoja, ei vankiloita. Jos rahaa löytyy, niin sillä vaan ja Suomi kiittää...
    Jos pistät jonkun kylmäksi kadulla, niin päiväsakot vaan. Mitä isompi prokressio, niin sen oikeuden mukaisempi. Kyllähän suurituloisen tekemä henkirikos on huomattavasti pahempi kuin sohvalla makaavan vassaritukihaipin.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Oli kyllä niin paska esimerkki ja kärjistys, etten jaksa edes kommentoida tuohon. Myöskään mistään punaisia päin ajamisesta tässä ei puhuttu yhtään mitään.

    Originally posted by bemmeri View Post
    Voisi myös veikata, että jos olisi korkeammat rajoitukset vaikka vain niillä hyvillä teillä, niin onnettomuudet kasvaisi.
    Tätä väitettä vastaan on ihan puhtaasti tilastollinen fakta. Perstuntumalla voi tietysti veikata, mutta todellisuudessa tuo väite ei pidä paikkansa. Kaivelemalla löytyy hyvinkin erilaista dataa ja infoa, miten tuota on tilastoitu ja vertailtu Euroopassa.

    Näiden tilastojen valossa on liikenneturvallisuuden näkökulmasta tarkasteltuna aivan yksi ja sama, onko se rajoitus hyvällä motariosuudella 110kmh, 120kmh vai vaikkapa 160kmh.

    Esim. Saksassa ja Suomessa tilastollinen ero liikennekuolemien kesken on käytännössä olematon. Eikä silti Saksassa sakoteta kahta tonnia parin kympin ylityksestä 80 kmh alueella tai ohitustilanteessa. Saati määrätä puolen vuoden ajokieltoa 60kmh ylityksestä (ja 5 vuoden koeaikaa) tyhjällä tiellä.

    Leave a comment:

Working...
X