Originally posted by mikaell
View Post
Pysäyttikö poliisi, saitko sakot? III
Collapse
X
-
Tästä jo aiemmin foorumilla vääntänyt. Se on juuri näin ja mitään mahdollisuuksia ei ole virkamiehen sanaa vastaan.
-
Mukava lueskella esim. näitä raiskaajien tuomioita versus kevyt ylinopeus. Noh, autoilijaahan tässä maassa rankaistaan kaikessa suurimman mukaan...Originally posted by Masander View PostOnkohan tää nyt ihan linjassa tekoon suhteutettuna
vittu mitä paskaa 3,5kiloo siitä että vähän ojentaa jalkaa
Leave a comment:
-
Mulla on tullut kinttupolulla siviili poliisi moottoripyörällä vastaan.
Ei siinö mitää kameraa ollut tutka, joka näyttää tilanne hetkellä vaan nopeuden oli 110@50 eikä sitäkään pystynyt mistään näyttämään. Sen verran reilu oli ja peli silmää, että alensi sen verran ettei kortti lähtenyt.
Kysyin vaan, että jos oikeuteen tästä lähdetään vääntämään millä asian todistat? Vastaus oli: " Kyllä poliisin sana on aina tähän asti riittänyt, kertaakaan en ole hävinnyt."
Leave a comment:
-
Jos menee oikeuteen, niin totta kai riippuu hiukan mistä suunnasta sinä päivänä tuulee, mutta aivan kaikki pyöristelyt eivät menneet omalla kohdalla läpi. Itse asiassa ei mikään, vain mitattu ja myönnetty 64@40kmh (n. 200m päässä alkoi 50km/h -alue..), kaikki muu keskinopeuslaskenta yms oli ilmeisen pyöristeltyä ja mitään mittauslukemia ei ollut tästä. Kannattaa siis olla asiassaan aktiivinen. Poliisit eivät ilmeisesti hirveän mielellään lähde istuntoon todistamaan ja vastaavasti käräjillä kaikki etäyhteyksien kautta toteutettu todistelu ei ole aivan sama asia kuin kun kaikki olisivat saatavilla.Originally posted by kmn View PostVoihan se olla. Jos oli sivariautolla liikenteessä, niissä kaikissa noita varusteluja ei kuitenkaan ole. Mut sama ongelma sulla on käsissä edelleen, poliisin totuusvelvoite ja jos suoraa kiistät tai väität vastaan, tähän tullaan päätöksessä vetoamaan.
Kyllä tämä ajokorttilaki törkeäksi vedetyissä tapauksissa on loppuun saakka säädetty kuulkaa sillä tavalla, että vittuilu jatkuu koko prosessin alusta tuomion antoon, ajokiellon loppuun saakka ja sen ylikin.
Ja millä perusteella kommentoin? Mulla on omakohtainen kokemus tapauksessa, missä törkeä ylinopeus on määrätty käytännössä silmämääräisesti. Ei ollut tutkalukemaa, ei keskinopeutta, eikä videota, eikä poliisiauto missään kohtaa ajanut mun perässä. Silti vain osattiin osoittaa hienosti 60 kmh ylinopeus ja perustelut tälle tuli poliisin totuusvelvoitteesta.
Kuten sanoin, jälleen, fuck the system.
Kannattaa olla varovainen, omalla kohdalla on tullut vastaan jumalaisen hyvännäköinen ja -muotoinen naispoliisi. Siinä olisi voinut löystyä muukin kuin moraali, tapahtumankuvauksesta alkaen. EDIT: Ja aivan varmasti olisi ollut moraali poissa, jos vain olisi ollut tässä maailmassa tilaisuus..
Ylinopeus on tyyppiesimerkki rikoksesta, jonka suhteutettu rangaistustaso on nykytilan mukainen vain siksi, että se on helpoimmin valvottavaa "massarikollisuutta". Ajokielto ylinopeustapauksissa on lähinnä tuplarangaistus ja jos rattijuopumuksesta pääsee vähemmällä kuin ylinopeudesta, niin ollaan vakavasti väärällä reitillä liikenneturvallisuudenkin suhteen.
Leave a comment:
-
Tässä on kyllä näyttökynnys ylittynyt todella vähälläOriginally posted by kmn View PostMulla on omakohtainen kokemus tapauksessa, missä törkeä ylinopeus on määrätty käytännössä silmämääräisesti. Ei ollut tutkalukemaa, ei keskinopeutta, eikä videota, eikä poliisiauto missään kohtaa ajanut mun perässä. Silti vain osattiin osoittaa hienosti 60 kmh ylinopeus ja perustelut tälle tuli poliisin totuusvelvoitteesta.
.
Leave a comment:
-
Originally posted by kmn View Post
Ja millä perusteella kommentoin? Mulla on omakohtainen kokemus tapauksessa, missä törkeä ylinopeus on määrätty käytännössä silmämääräisesti. Ei ollut tutkalukemaa, ei keskinopeutta, eikä videota, eikä poliisiauto missään kohtaa ajanut mun perässä. Silti vain osattiin osoittaa hienosti 60 kmh ylinopeus ja perustelut tälle tuli poliisin totuusvelvoitteesta.
Onpa kyllä vitun hieno systeemi.
Leave a comment:
-
Voihan se olla. Jos oli sivariautolla liikenteessä, niissä kaikissa noita varusteluja ei kuitenkaan ole. Mut sama ongelma sulla on käsissä edelleen, poliisin totuusvelvoite ja jos suoraa kiistät tai väität vastaan, tähän tullaan päätöksessä vetoamaan.Originally posted by BMW525Xda View PostMulle jäi pieni epäilys että videota tapahtumasta ei olekkaan :think Kysyin ja kehotin siitä katsomaan kiihdytystilanteen josta voi todentaa vaihteen vaihdot johon perustan oman näkemykseni maksimi nopeudesta. Olisko niin että tämä mittauksen suorittanut poliisi oli ennen tapahtumaa vienyt työparinsa jonnekin ja oli poliisin siviiliautolla omilla asioilla, ja video pois päältä ? Siksi merkinnyt toditajaksi työparinsa ?
Kyllä tämä ajokorttilaki törkeäksi vedetyissä tapauksissa on loppuun saakka säädetty kuulkaa sillä tavalla, että vittuilu jatkuu koko prosessin alusta tuomion antoon, ajokiellon loppuun saakka ja sen ylikin.
Leave a comment:
-
Mulle jäi pieni epäilys että videota tapahtumasta ei olekkaan :thinkOriginally posted by kmn View PostOnneksi poliisimiehellä/konstulla/whatnot on totuusvelvoite, niin ei tarvitse arpoa käräjäoikeudessa sitten tuota päästöstä tehdessä, että miten itse tilanne on mennyt ja mistä autosta tutkalukema on tullut. Ei haittaa vaikka kaveri ei ollutkaan paikalla. Tuo totuusvelvoite on siinä mielessä kätevä homma, että aina voi tehdä päätöksen poliisin kertoman perusteella. Mut onhan se hyvä muodon vuoksi kirjata myös rikollisen lausunto sellaisena, kuin se on annettu.
Odotan innolla lopputulosta.
Kysyin ja kehotin siitä katsomaan kiihdytystilanteen josta voi todentaa vaihteen vaihdot johon perustan oman näkemykseni maksimi nopeudesta. Olisko niin että tämä mittauksen suorittanut poliisi oli ennen tapahtumaa vienyt työparinsa jonnekin ja oli poliisin siviiliautolla omilla asioilla, ja video pois päältä ? Siksi merkinnyt toditajaksi työparinsa ?
Leave a comment:
-
Onneksi poliisimiehellä/konstulla/whatnot on totuusvelvoite, niin ei tarvitse arpoa käräjäoikeudessa sitten tuota päästöstä tehdessä, että miten itse tilanne on mennyt ja mistä autosta tutkalukema on tullut. Ei haittaa vaikka kaveri ei ollutkaan paikalla. Tuo totuusvelvoite on siinä mielessä kätevä homma, että aina voi tehdä päätöksen poliisin kertoman perusteella. Mut onhan se hyvä muodon vuoksi kirjata myös rikollisen lausunto sellaisena, kuin se on annettu.
Odotan innolla lopputulosta.
Leave a comment:
-
Tänään oli puhelinkuulustelu, todella mukava naiskuulustelija ja suhtautui hienosti ja ymmärtävästi rikollisen setämiehen lapsellisuuskohtaukseen. Tässä aukesi tunnelin pää ja siellä näkyy himmeä valo. En vielä poksuttele Bollingeria mutta kuulustelussa tuli minun kannalta esille hyviä asioita. Parissa viikossa pitäisi olla ajokiellosta ja sakosta tietoa, esille tulleiden asioiden valossa näyttää että varaudutaan rankimpaan ja odotellaan lievempää.
Asia eteni niinkin erikoisella tavalla että molemmilta paikalla olleilta poliiseilta pyydetään nyt valaehtoinen todistajan lausunto, ongelma on se että paikalla oli vain yksi poliisi ja hän on merkinnyt todistajaksi työparinsa, joka ei ollut paikalla, tätä kun ihmeteltiin jo tapahtumapaikalla
Lisäksi kuulustelija kertoi että minulle mitatun nopeuden toteen näyttäminen heidän puoleltaan on ongelmallinen koska olen ajanut toisen ajoneuvon edellä, myönsin kuitenkin ajaneeni reilua ylinopeutta mutta en rangaistusvaatimuksen mukaista, tämä kirjattiin pöytäkirjaan. Paatunut rikollinen olisi väittänyt ajaneensa rajoituksen mukaista nopeutta
Ehkä paras ja huvittavin asia kuulustelun alussa oli ”sinulla on oikeus olla puhumatta tottuutta”, täh, siis oikeus valehdella ?, kyllä. Itseään vastaan ei tarvitse pysyä totuudessa, ilmoitin että koitetaan nyt totuudella tai vähintään valkoisilla valheilla
Last edited by BMW525Xda; 07-09-2020, 17:51.
Leave a comment:
-
Minä olen aina ajellut rajoitusten ja asetusten mukaan koulujen ja päiväkotien jne alueella (pl yksi vahinko alamäessä). Käytännössä siis paikoissa joissa vähänkin on lapsia ja jalankulkijoita. Omat ”revittelyt” on tapahtuneet moottoriteillä ja metsän keskellä korpitaipaleilla.Originally posted by TNT View PostAinakin omaan ajoon tuolla oli hidastava vaikutus.
En siis katso olevani suurrikollinen mutta tällä ei ole mitään merkitystä kun rangaistusta jaetaan, ei 99% normaalia ajamista pysty todistamaan kun tilanne on päällä. Tulevaisuudessakin tiedän että samoilla korpitaipaleilla ajelen miten sattuu puolivaloilla. Nyt tapahtui työtapaturma mutta sekin paikassa jossa ei ole jalankulkijoita ja kolme kaistaa menosuuntaan ja muuri vastaantulijoillekin joita ei ollut, kaksi autoa + poliisiskoda
Leave a comment:
-
Tästä pyöri ja varmaan pyörii edelleen youtubessa tekijän oma video. Täysi idiootti.Originally posted by Laku View Post
Leave a comment:
-
Kyllä tuolla ajokiellolla on hidastava vaikutus. Sai ajella kieli keskellä suuta, ajokiellon aikana...
Edit. Ennen olikin helpompaa tämänkin suhteen, kun ei ollut käytössä rekisterikilpien tunnistusta/lukua ja aika epätodennäköistä jäädä kiinni, jos ei ite töpeksi tai joku käräytä. Ratsiassa joskus saattoivat muinoin papereita kysyä. Nykyään pitää ostaa toinen auto jonkun nimiin kellä "puhtaat paperit", mutta papereita ei kysellä juurikaan esim. puhallutuksen yhteydessä.Last edited by bemmeri; 04-09-2020, 16:11.
Leave a comment:
Leave a comment: