Pysäyttikö poliisi, saitko sakot? III

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Ei tarvi kuin ajaa Vantaa - Hervanta väli kolmostietä, niin järjestään jonkun auton ohittaa 3-4 kertaa. Usein kyseinen ohitettava on ilmiselvä työsuhdevolvo.
    Ilmiö on jännä. Puuttuuko niistä kaikista autoista tosiaan vakkari?

    Toinen, mitä ihmettelen täällä pk-seudulla: Järjestään F-sarjan bemaristit ajavat luuri korvalla. Eikö niissä autoissa tosiaan ole BMW:n omaa hands free-järjestelmää? Vaikea ymmärtää, kun itsellä ollut jo vuodesta 2014 lähtien E-sarjassakin.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Tuo on kyllä melko ärsyttävä ilmiö. Usein vetää reipasta ylinopeutta ohi ja kohta seisoo jonossa oikealla kaistalla alinopeutta ajaen. Tämä toistuu 4-5 kertaa muutaman kymmenen kilsan matkalla. Kerran istunut tälläisen kuskin kyydissä. Teki mieli avata ovi ja kieriä pientareelle.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Joskus taannoin ohitin vanhemman Toyotan neljä kertaa kasitiellä noin 30km matkalla. Vakkari mulla oli päällä koko ajan, mutta toki ohituksissa piti hieman lisätä kaasua. Viidettä kertaa ei tullut, kun tämä lippalakkisetä rupes tarkkailemaan taustapeiliä ja kiihdytti aina hetkeksi kun minä lähestyin. Hetken päästä nopeus taas putosi ja minä lähestyin... ja taas kiihdytys ja etäisyyttää onkin noin 500m.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by van cleef View Post
    Toisten ihmisten johdonmukaisuuden puute jaksaa vieläkin hämmästyttää näissä tilanteissa. Pahimmillaan eräällä Kittilän reissulla tossa keväällä ohitin saman Nissanin neljään kertaan.
    Ei tarvi kuin ajaa Vantaa - Hervanta väli kolmostietä, niin järjestään jonkun auton ohittaa 3-4 kertaa. Usein kyseinen ohitettava on ilmiselvä työsuhdevolvo.

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Sama, maantiellä ja motarilla. Ja siksi ohitankin saman auton 150km:n matkalla useita kertoja .
    Toisten ihmisten johdonmukaisuuden puute jaksaa vieläkin hämmästyttää näissä tilanteissa. Pahimmillaan eräällä Kittilän reissulla tossa keväällä ohitin saman Nissanin neljään kertaan.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by mikkod View Post
    Itsehän ajan vakkarilla, joten nopeus ei nouse ohituskaistalla. Ja mulla on se 10km/h aina "extraa" nopeudessa...Jos haluaa mennä ohi, niin ajakaa
    Sama, maantiellä ja motarilla. Ja siksi ohitankin saman auton 150km:n matkalla useita kertoja .

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mielestäni jokaisesta suomalaisen miehen ajamasta autosta löytyy tämä ja tunnistamisen jälkeinen automaattikaasu .
    Itsehän ajan vakkarilla, joten nopeus ei nouse ohituskaistalla. Ja mulla on se 10km/h aina "extraa" nopeudessa...Jos haluaa mennä ohi, niin ajakaa

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Pajeroissa tuntuu olevan joku ohituskaistan tunnistamiseen perustuva järjestelmä.
    Mielestäni jokaisesta suomalaisen miehen ajamasta autosta löytyy tämä ja tunnistamisen jälkeinen automaattikaasu .

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by skt View Post
    Kokemusta lähinnä Espanjasta. Siellä jengi ajaa liian kovaa taitoihinsa nähden. Välillä tulee ohi valtavaa vauhtia, mutta aivan liian usein tunnin, parin päästä kärry on rytyssä ojassa. Iltauutisissa voi sitten kuunnella, miten pääsiäisviikonloppuna menehtyi toistasataa ihmistä liikenteessä, kun Suomessa menetetään vastaava määrä puolessa vuodessa.Toisaalta on Suomessakin valvonta vähäisempää kuin ennen liikkuvan poliisin aikana.


    Tilastoissa Espanjan liikenne on turvallista. :think

    Joo ei varmasti Ruotsissa voi miten vain ajaa. Olen nähnytkin kuinka n. 150km/h moottoritiellä (oiskohan nopeusrajoitus ollut 120) kulkevan porschen kulku keskeytyi poliisin toimesta hieman minun ohittamisen jälkeen. Sen sijaan tuntuu kyllä että liikenne on siellä hieman nopeampaa kuin Suomessa ja muutenkin asiallisempaa.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    On se noin heti kun menee ruotsiin jo. Ei ketään kiinnosta vaikka ajat mitä ajat.
    Ei pidä paikkaansa.

    Leave a comment:


  • skt
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    On se noin heti kun menee ruotsiin jo. Ei ketään kiinnosta vaikka ajat mitä ajat.
    Paras maa autoiluun on kuitenkin italia, Alfan Mitolla menin pari sataa km noin 190 tasaista nopeutta F458:n perässä (en tappituntumalla mutta näköetäisyydellä) ja ketään ei kiinnostanut... Nopeampiakin ihan perheautoja tuli ehkä viiden minuutin välein ohi. Ja monta muuta italian reissua heitetty ja eri vuokra-autoilla ja ei siellä tosissaan kyllä murjoteta. Ei ole koskaan tullut kohdattua kyttiä muuallakaan euroopassa, ehkä vain hyvästä tsägästä kiinni? Vaiko kuitenkin siitä että siellä on VAPAAMPAA. Englannissa nyt on sitten kameratolppia mannereurooppaan verrattuna paljon ja ne myös välkkyy, mutta suomeen verrattuna niitä on kuitenkin harvassa.
    Kokemusta lähinnä Espanjasta. Siellä jengi ajaa liian kovaa taitoihinsa nähden. Välillä tulee ohi valtavaa vauhtia, mutta aivan liian usein tunnin, parin päästä kärry on rytyssä ojassa. Iltauutisissa voi sitten kuunnella, miten pääsiäisviikonloppuna menehtyi toistasataa ihmistä liikenteessä, kun Suomessa menetetään vastaava määrä puolessa vuodessa.Toisaalta on Suomessakin valvonta vähäisempää kuin ennen liikkuvan poliisin aikana.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Näitä "pajerokuskeja on joka päivä tuolla liikenteessä. Yleensä nämä ajavat 100 aluella 70-90 ja sitten esim tietyömaan 50-alueella 70:iä.
    Nykypäivän pajero on yleensä se "minua et ohita" Nissan Käteiskaveri
    Pajeroissa tuntuu olevan joku ohituskaistan tunnistamiseen perustuva järjestelmä. Tuolla keskisuomessa muutamia pätkiä missä noita ja voi vittu kun vanhasta Carina kakkosesta löytyykin puhtia silloin, perkele.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Rale View Post
    Mitään kantaa ottamatta, mutta Tanskassa on kiva ajaa moottoriteillä. Rajoitus 130. Ihmiset ajaa 140-150. Poliiseja seassa. Kukaan ei ole ohituskaistalla junnaamassa ja nopeamille annetaan tietä poikkeuksellisen hyvin. Minusta täällä kekkoslovakkiassa pitäisi olla tuo piste järjestelmä, sakko käytännössä.
    On se noin heti kun menee ruotsiin jo. Ei ketään kiinnosta vaikka ajat mitä ajat.
    Paras maa autoiluun on kuitenkin italia, Alfan Mitolla menin pari sataa km noin 190 tasaista nopeutta F458:n perässä (en tappituntumalla mutta näköetäisyydellä) ja ketään ei kiinnostanut... Nopeampiakin ihan perheautoja tuli ehkä viiden minuutin välein ohi. Ja monta muuta italian reissua heitetty ja eri vuokra-autoilla ja ei siellä tosissaan kyllä murjoteta. Ei ole koskaan tullut kohdattua kyttiä muuallakaan euroopassa, ehkä vain hyvästä tsägästä kiinni? Vaiko kuitenkin siitä että siellä on VAPAAMPAA. Englannissa nyt on sitten kameratolppia mannereurooppaan verrattuna paljon ja ne myös välkkyy, mutta suomeen verrattuna niitä on kuitenkin harvassa.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Ohitin Pajeron joka humppasi ilman mitään logiikkaa 60 - 100 km/h vauhtia. Noin 20 km sen perässä kypsyttyäni polkaisin siitä ohi suoralla, jolla rajoitus laski 100 => 80. Pajeroa ajanut turvenuija kiihdytti tietysti juuri ohituksen aikana, joten omakin nopeuteni nousi tuossa reilusti yli sallitun.
    Näitä "pajerokuskeja on joka päivä tuolla liikenteessä. Yleensä nämä ajavat 100 aluella 70-90 ja sitten esim tietyömaan 50-alueella 70:iä.
    Nykypäivän pajero on yleensä se "minua et ohita" Nissan Käteiskaveri

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Autoilija on toki itse vastuussa tekemisistään, mutta voisi poliisikin toimia kohtuullisemmin.

    Minut on pysäytetty ylinopeuden vuoksi kerran, tuo tapahtui -93. Ajoin Jämsä-Orivesi väliä, joka tuolloin oli suurelta osin 80 km/h rajoitusta, mutta osin 100 km/h. Ohitin Pajeron joka humppasi ilman mitään logiikkaa 60 - 100 km/h vauhtia. Noin 20 km sen perässä kypsyttyäni polkaisin siitä ohi suoralla, jolla rajoitus laski 100 => 80. Pajeroa ajanut turvenuija kiihdytti tietysti juuri ohituksen aikana, joten omakin nopeuteni nousi tuossa reilusti yli sallitun. Yksi harvoja hiljaisen sunnuntaiaamun vastaantulijoita ilmestyi suoran päähän juuri kun palasin omalle kaistalleni. Se oli poliisin tunnukseton 626 Mazda, joka tietämättäni kääntyi perääni ja pysäytti Orivedellä 30 km myöhemmin. Tuon 30 km ajoin rajoitusten mukaan, mutta sakot tuli ohitustilanteen suurimman nopeuden mukaan (129 km/h) ja kortti 3 kk hyllyllä. Auto syynättiin hyvin tarkasti läpi kun yritettiin löytää vielä jotain raskauttavaa.

    Vaikka sakkoni maksoinkin ilman mutinoita, niin yhä koen poliisin käyttäytymisen tilanteessa sellaisena, joka ei lisää kunnioitustani tuota ammattiryhmää kohtaan.

    Nopeusrajoituksiin liittyen, tästä keskustelusta on puuttunut kokonaan se näkökulma, että nykyisin rajoituksia ei kai perustella pelkästään turvallisuudella. Eikös päästöt (niin melu kuin hiilidioksidikin) ole yksi peruste? Niitä pitää saada pienennettyä.

    Leave a comment:

Working...
X