Tämähän on jännä konsepti. Onkohan näilllä myös lupa (tai tapana) provosoida?
”VATV-ajoneuvoilla ei välttämättä edes pysäytetä rikoksesta epäiltyjä kuljettajia, vaan partio saattaa esimerkiksi kerätä riittävät tekniset todisteet vaikkapa törkeästä ylinopeudesta, minkä jälkeen VATV-yksikkö poistuu paikalta ja tehtävän suorittaa loppuun toinen partio.”
Tämähän on jännä konsepti. Onkohan näilllä myös lupa (tai tapana) provosoida?
”VATV-ajoneuvoilla ei välttämättä edes pysäytetä rikoksesta epäiltyjä kuljettajia, vaan partio saattaa esimerkiksi kerätä riittävät tekniset todisteet vaikkapa törkeästä ylinopeudesta, minkä jälkeen VATV-yksikkö poistuu paikalta ja tehtävän suorittaa loppuun toinen partio.”
Ei tarvi kuin ajaa Vantaa - Hervanta väli kolmostietä, niin järjestään jonkun auton ohittaa 3-4 kertaa. Usein kyseinen ohitettava on ilmiselvä työsuhdevolvo.
Ei tää tietenkään ainoa ole. Jäi vaan hyvin mieleen, kun lähdin kunnon asfalttisoturiasenteella hiacella kohti kaivosta. Ja nää neljä ohitusta tapahtui vielä välillä kemi-rovaniemi. Se ajeli sillee lämä pohjaan ja sit rullaa. Oman jalan hermotus oli viritetty huippuun sillä jkl-oulu välillä ja nopeus pysyi tasaisena ilman vakkariakin.
Edit: unohtamatta Nissanin 30km/h:n tiputusta tolpan kohdalla
Vai ovatko lukeneet sanasta sanaan ohjekirjan. Useammassa auton ohjekirjassa vakionopeussäädintä kehotetaan olla käyttämättä liukkaalla, sateella, sumussa, ruuhkassa, jonossa, hirvivaara alueella jne. :think
Tunnetko ketään, joka olisi lukenut auton ohjekirjan sanasta sanaan? mä en...
Ei varmasti puutu, sitä ei vaan osata käyttää. Näin jollain tasolla autoista kiinnostuneena sitä tulee käytettyä ihan jo pienemmilläkin teillä, mutta tämän genren ulkopuolella tuntuu hämmästyttävältä, kuinka vähän ihmiset yleisesti ottaen jaksaa perehtyä autoihinsa ja niiden ominaisuuksiin.
Vai ovatko lukeneet sanasta sanaan ohjekirjan. Useammassa auton ohjekirjassa vakionopeussäädintä kehotetaan olla käyttämättä liukkaalla, sateella, sumussa, ruuhkassa, jonossa, hirvivaara alueella jne. :think
Ilmiö on jännä. Puuttuuko niistä kaikista autoista tosiaan vakkari?
Ei varmasti puutu, sitä ei vaan osata käyttää. Näin jollain tasolla autoista kiinnostuneena sitä tulee käytettyä ihan jo pienemmilläkin teillä, mutta tämän genren ulkopuolella tuntuu hämmästyttävältä, kuinka vähän ihmiset yleisesti ottaen jaksaa perehtyä autoihinsa ja niiden ominaisuuksiin.
Tuo on kyllä melko ärsyttävä ilmiö. Usein vetää reipasta ylinopeutta ohi ja kohta seisoo jonossa oikealla kaistalla alinopeutta ajaen. Tämä toistuu 4-5 kertaa muutaman kymmenen kilsan matkalla. Kerran istunut tälläisen kuskin kyydissä. Teki mieli avata ovi ja kieriä pientareelle.
Ei tarvi kuin ajaa Vantaa - Hervanta väli kolmostietä, niin järjestään jonkun auton ohittaa 3-4 kertaa. Usein kyseinen ohitettava on ilmiselvä työsuhdevolvo.
Ilmiö on jännä. Puuttuuko niistä kaikista autoista tosiaan vakkari?
Toinen, mitä ihmettelen täällä pk-seudulla: Järjestään F-sarjan bemaristit ajavat luuri korvalla. Eikö niissä autoissa tosiaan ole BMW:n omaa hands free-järjestelmää? Vaikea ymmärtää, kun itsellä ollut jo vuodesta 2014 lähtien E-sarjassakin.
Tuo on kyllä melko ärsyttävä ilmiö. Usein vetää reipasta ylinopeutta ohi ja kohta seisoo jonossa oikealla kaistalla alinopeutta ajaen. Tämä toistuu 4-5 kertaa muutaman kymmenen kilsan matkalla. Kerran istunut tälläisen kuskin kyydissä. Teki mieli avata ovi ja kieriä pientareelle.
Joskus taannoin ohitin vanhemman Toyotan neljä kertaa kasitiellä noin 30km matkalla. Vakkari mulla oli päällä koko ajan, mutta toki ohituksissa piti hieman lisätä kaasua. Viidettä kertaa ei tullut, kun tämä lippalakkisetä rupes tarkkailemaan taustapeiliä ja kiihdytti aina hetkeksi kun minä lähestyin. Hetken päästä nopeus taas putosi ja minä lähestyin... ja taas kiihdytys ja etäisyyttää onkin noin 500m.
Toisten ihmisten johdonmukaisuuden puute jaksaa vieläkin hämmästyttää näissä tilanteissa. Pahimmillaan eräällä Kittilän reissulla tossa keväällä ohitin saman Nissanin neljään kertaan.
Ei tarvi kuin ajaa Vantaa - Hervanta väli kolmostietä, niin järjestään jonkun auton ohittaa 3-4 kertaa. Usein kyseinen ohitettava on ilmiselvä työsuhdevolvo.
Sama, maantiellä ja motarilla. Ja siksi ohitankin saman auton 150km:n matkalla useita kertoja .
Toisten ihmisten johdonmukaisuuden puute jaksaa vieläkin hämmästyttää näissä tilanteissa. Pahimmillaan eräällä Kittilän reissulla tossa keväällä ohitin saman Nissanin neljään kertaan.
Leave a comment: