Originally posted by Pazi88
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auton "rakentelulaki" uudistuu, Uhka vai mahdollisuus.
Collapse
X
-
Originally posted by Pazi88 View PostNiinkuin kirjoitin, niin nyt on siirtymäaika vielä tämän vuoden jolloin tuo onnistuu pikku kikkailulla. Toki jos onnistuu tuosta vaan ilman kikkailua muuttaa diisseli etanolille ja siitä ei mee diisseli veroja sen jälkeen, niin hyvä juttuHelpottaa omaakin prokkista, kun ei tarvi miettiä erikoislupa hommia tms.
Niin siis uusia ja vanhoja sääntöjä ei ymmärtääkseni pysty "sekoittamaan" vaan tehdään siirtymä vaiheessa joko uusilla tai vanhoilla säännöillä.
Ja siis tämä minun muutos on kokonaisuudessaan tehty uusilla säännöillä jotka on erittäin tulkinnan varaiset eli se on ihan konttorista kiinni miten onnistuu. (trafin neuvontapalvelusta sanottiin että ei onnistu bensalle mutta kun kyselin etanoliksi niin ei oikein osannut sanoa mitään)
Mutta lähtökohtaisesti jos joku haluaa tuoreempaa auto muutella niin suosittelen tekemään monestakin syystä bensa autosta vaikka se maksaisi aihiona hieman enemmän.
(yleensä vähemmän ajettuja, oikeanlainen mittaristo, oikeanlainen bensatankki ym.)530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
https://www.instagram.com/juzzi1984/
Comment
-
-
Originally posted by Rattiukko View PostMikä homma tuo diesel-etanoli muutos? En ole ikinä kuullutkaan. Heittäkää linkkejä.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Originally posted by [Snowboarder] View PostEiköhän se oo et dieselin tilalle tulee bensa moottori mikä käy etanolilla..diesel moottorin käynti etanolilla ei taida olla mahdollista,ainakaan että se toimisi hyvin
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Eli mites tää nyt suomeksi menee.
Jos teoriassa olisi auto 1.3.1998 valmistettu e36 328
Ahdettu jne, eli onko se nyt vaan läpihuutojuttu penkkilapun kanssa päästöistä läpi ja roinat paperille vai tarviiko nyt jotain muuta vielä alkaa ihmettelemään?
Edit:
Ymmärsin asian siis niin että 5kg/kw raja koska 328 on mallisarjan tehokkain, eli selviäisi pelkästään sillä penkkilapulla ja päästömittauksella ja paperille max tehoa reilu 350hp tms.Last edited by ippeex; 17-07-2023, 21:41.
Comment
-
-
Joo ei kannata sellaseen paikkaan mennä enää toista kertaa ketkä alkaa pyytelee jotain varaosalistoja että mitä jarrua tai vakaajaa on käytetty missäkin mallissa jne. Aivan turhaa touhua. Ensin kannattaa löytää sellainen konttori minkä kanssa homma on selkee ja sitten tehonmittauspöytäkirjan kanssa katsastamaan, päästöt kannattaa säätää kohilleen ennen kuin menee sinne muutoskatsastukseen ettei tule hukkareissua..
Edit: niin ja vakuutusten hinta sitten pomppaa aika tuntuvasti jos laitat jotain yli 350hv paperilleLast edited by naikou; 17-07-2023, 22:52.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by ippeex View PostEli mites tää nyt suomeksi menee.
Jos teoriassa olisi auto 1.3.1998 valmistettu e36 328
Ahdettu jne, eli onko se nyt vaan läpihuutojuttu penkkilapun kanssa päästöistä läpi ja roinat paperille vai tarviiko nyt jotain muuta vielä alkaa ihmettelemään?
Edit:
Ymmärsin asian siis niin että 5kg/kw raja koska 328 on mallisarjan tehokkain, eli selviäisi pelkästään sillä penkkilapulla ja päästömittauksella ja paperille max tehoa reilu 350hp tms.
Jos vaihtelet jotain vaihteistoa yms niin niissä pitää olla lappu mistä vehkeestä peräisin, me täyteltiin katsurin kanssa ne. Ja jos se perusmoottori on ny jostain toisesta vehkeestä peräisin niin toki siitäki vertailulappu. Mutta tosiaan jos ahdat paperilla sen auton oman mosan niin siitäkään ei tartte mitää lappuja täytellä. Coolerin koko ja ahtimen merkki ja malli ja moottorinohjauksen merkki ja malli tuli itsellä lappuihin. Itseasiassa penkityspaikassa merkittiin jo teholappuun ahdin ja coolerin koko ja tietenkin samalla lapulla pitää näkyä ahtopaine.
Ei vaikuttanut havaittavasti omiin vakuutusmaksuihin vaikka 323:n leimas 3litraiseks karvan vajaa 400hp:lla.
Comment
-
-
Liittyy väärän merkkisiin autoihin, mutta saako millään tapaa laillisesti vaihtaa moottorin asennon poikittaisesta pitkittäin? Vetotavan muutoksessa ei sinäänsä olisi ongelmaa asetuksien suhteen, mutta moottorin asennossa kyllä.
Asetuksessa lukee seuraavasti:
"Moottorin sijainnin muuttaminen
Muutos- tai rekisteröintikatsastuksessa voidaan hyväksyä ajoneuvon moottorin sijainnin vähäinen, kiinnikkeillä tehtävä pituus- ja pystysuuntainen muuttaminen, jos asennussuuntaa ei muuteta."
Saako millään poikkeusluvalla/kikkailulla moottorin suunnan muutettua? Kaikki osat vetotavan muutokseen olisi saman merkin tehdasvalmisteista osaa apurungosta lähtien(Ford).
En ole sekaantunut Fordeihin. Kaverille kyselen asiaa.E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
Comment