Originally posted by evilracer
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auton "rakentelulaki" uudistuu, Uhka vai mahdollisuus.
Collapse
X
-
BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen
-
-
Originally posted by niiksu View PostYmmärtäisin tuon niin, että aina tulee vihreää.Käytännön kokemusta mulla ei oo, et mitä se vastaa obd2 readiness kyselyyn.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Post
Eli:
-Oma auto on mallisarjan tehokkain (1.3i) 55kw/840kg
-Valitsen oman vertailuajoneuvoksi
-Teho/paino nyt 15.27 eli saa laskea 10
-uusi teho max 84kw
-penkkilappu teho-vääntö-ahto, min 0,5bar.
-leimalle ja leima.Originally posted by Pazi88 View PostJep näin ainakin minun ymmärryksen mukaan. Toki minusta riittää et teho on 66kw ja 84kw välissä, eikä 0.5bar rajasta tarvi välittää. Et tarvitse mallivertailulappuja tms.
On tää yhtä sanonko.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostJa taas mennään. Katsastusmies ilmoitti että turbotuksessa vaaditaan aina valmistajan yhtäläisyysselvitys vertailuajoneuvosta..
Originally posted by BMW525Xda View Post
Eli:
-Oma auto on mallisarjan tehokkain (1.3i) 55kw/840kg
-Valitsen oman vertailuajoneuvoksi
-Teho/paino nyt 15.27 eli saa laskea 10
-uusi teho max 84kw
-penkkilappu teho-vääntö-ahto, min 0,5bar.
-leimalle ja leima.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostOn kyllä huvittavaa..Siis ymmärsinkö nyt oikein tästä, että aina pitää vertaa johonkin vai, kun siltä se kuulostaa, ettei voi vain laittaa nyt sitä turboa tohon malliin ja vaikka penkittää sillä 20% enemmän potkua ja se olisi siinä, kunhan ei ylitä tuota 20%, vaan pitäisi verrata johonkin malliin, vai oonko nyt ihan pihalla
Ahtaminen lisää tuon 20% vähintään, joten äkkiseltään ajateltuna yli 20% nousu vaatisi isomman vertailu kohteen (tässä uskossa olin itse), mutta asia onkin niin, että teho saa nousta teoriassa vaikka 50% jos tehot jää alle seuraavan vertailumallin, kuitenkin tehopainosuhteiden rajoissa.
Esim 318is voi verrata ja penkata vaikka 170hp ahdettuna.
Tästä kuulema ennakkotapauksia olemassa.Bmw e91 330xd -06 msport
Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition
Freude am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostJa taas mennään. Katsastusmies ilmoitti että turbotuksessa vaaditaan aina valmistajan yhtäläisyysselvitys vertailuajoneuvosta.
On tää yhtä sanonko.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostJa taas mennään. Katsastusmies ilmoitti että turbotuksessa vaaditaan aina valmistajan yhtäläisyysselvitys vertailuajoneuvosta.
On tää yhtä sanonko.vaiha katsuria jos on noin kyrpä luonne. Pari ukkoo on ketkä ei mun autoja katsasta ja kiellän jos yrittääkin ottaa niitä avaimia ja lappuja siitä kun on aivan ääliöitä ja samalla konttorilla oon käyny jo vuosia.
Comment
-
-
Originally posted by magilainen View PostHieman tätä sivutakseen juteltiin erään katsurin kanssa hetki sitten tästä 20% säännöstä ja hän selventi itsellekkin hieman epäselväksi jäänyttä asiaa.
Ahtaminen lisää tuon 20% vähintään, joten äkkiseltään ajateltuna yli 20% nousu vaatisi isomman vertailu kohteen (tässä uskossa olin itse), mutta asia onkin niin, että teho saa nousta teoriassa vaikka 50% jos tehot jää alle seuraavan vertailumallin, kuitenkin tehopainosuhteiden rajoissa.
Esim 318is voi verrata ja penkata vaikka 170hp ahdettuna.
Tästä kuulema ennakkotapauksia olemassa.
Itse ajattelin niin että 318is:n vois leimata ahdettuna vertaamalla 323i:n eli 150hp + 20% = 180hp, eli alle tuon lukeman penkkilappu, mutta kuitenkin yli 163,4hp että teho on todistetusti noussut yli 20%.
Näin ei tarvitsisi puljata absien kanssa.
Mutta käyhän se tuo mainitsemasikin keino, mikä kyllä taas sekoittaa pakkaa näissä säädösten tulkitsemisissa.Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
Käyttis:Transporter T5 2.5tdi
Comment
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostEikö se sitten ole?
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostNyt on tulpo ja cooleri leimattu
Suoraviivainen operaatio kun löytyi katsastusnainen, vielä siihen koitti katsastusm***u tulla kesken lappujen täytön pätemään väliinE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostPerkaako micra hyvin
Olen kyllä tyytyväinen lopputulokseen, vakio vaparin 103nm aukesi 4800rpm, nyt on 2000rpm 120nm ja 3000rpm 150nm. Aika dieselmäinen vetoalue. 0-100 mittasin ~8 kun vakio 12Last edited by BMW525Xda; 17-09-2021, 20:59.
Comment
-
Comment