Originally posted by BMW525Xda
View Post
Auton "rakentelulaki" uudistuu, Uhka vai mahdollisuus.
Collapse
X
-
Epäammattimaista jos pitää sääntöjä soveltaa mielivaltaisesti. Jos kaikki on kirjoitettujen säädösten mukaan niin mitä siinä tarvii ruveta itse niitä kiristämään oman mielen mukaan.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
-
Oli muistaakseni tuo 30 % ensimmäisessä luonnoksessa, joka siten lieveni varsinaiseen lakiin.Originally posted by MH motorsport View PostEn löydä myöskään mistään tuota +30% mainintaa. Ahtimen asennuksessa teho pitää lisääntyä 20%
S62b50 turbo e34 sedanissa tuolla 30% lisäyksellä menisi mahdottomaksi. 20% lisäyksellä saadaan painon kanssa kikkailemalla mikä taitaa jo tulla painavalla vaihdelaatikolla ja muilla painoa lisäävillä "laitteilla"
Comment
-
Näin sen pitäisi olla, mutta trafin jäljiltä kulta muuttuu mullaksi. Kyseisten ohjeiden tekeminen kansankielelle ja toimiviksi ei vaatisi ammattikoulupohjaa suurempaa koulutustasoa.Originally posted by MH motorsport View PostEpäammattimaista jos pitää sääntöjä soveltaa mielivaltaisesti. Jos kaikki on kirjoitettujen säädösten mukaan niin mitä siinä tarvii ruveta itse niitä kiristämään oman mielen mukaan.
Näin se oli ja nyt trafilta on viidakkorummutettu tätä konttoreilkekin.Originally posted by _ville View PostOli muistaakseni tuo 30 % ensimmäisessä luonnoksessa, joka siten lieveni varsinaiseen lakiin.
Mutta miksi
Comment
-
Autoa itseään ei periaatteessa voi käyttää vertailumallina ellei sitten ole mallisarjan tehokkain, ja periaatteessa sitä tehokkaintakaan ei lain mukaan voi käyttää mutta eihän sellaisessa tapauksessa ole muuta vaihtoehtoa.Originally posted by Pazi88 View PostJa pitäisi voida käyttää myös autoa itseään vertailumallina, jos tehohommat ei tuu ongelmaksiBmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
Onko tälläisen katsastaminen enää nykyään mahdollista? Siis korimuutosten osalta. Ja vakiokoneella. Ja onko auton iällä merkitystä? Eli sedanista avolavaksi: https://www.nettiauto.com/volvo/740/12380336
Kuva Nettiautosta vain "viitteenä". Eli kuvien auto ei ole muuta kuin mallina.
Comment
-
Tuota minä oon miettinykkin että mitä saa käyttää vertailuautona :think kun sen määrittelyä en löytånyt mistään.Originally posted by ThemeJ View PostAutoa itseään ei periaatteessa voi käyttää vertailumallina ellei sitten ole mallisarjan tehokkain, ja periaatteessa sitä tehokkaintakaan ei lain mukaan voi käyttää mutta eihän sellaisessa tapauksessa ole muuta vaihtoehtoa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Periaatteessa ei, eikä käytännössäkään.Originally posted by Heguli 31 View PostOnko tälläisen katsastaminen enää nykyään mahdollista? Siis korimuutosten osalta. Ja vakiokoneella. Ja onko auton iällä merkitystä? Eli sedanista avolavaksi: https://www.nettiauto.com/volvo/740/12380336
Kuva Nettiautosta vain "viitteenä". Eli kuvien auto ei ole muuta kuin mallina.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
Se on edelleenkin kuulemma vähän semmoinen kirjoittamaton sääntö, katsurit voi ihan ite valita millaisen tekniikan meinaa muutoskatsastaa ja asiakas voi vaihtaa konttoria jos on palveluun tyytymätön jne.Originally posted by BMW525Xda View PostTrafi kuulemma vaatii että minimi ahto on 0.5bar. Mutta missään ohjeessa tätä ei taida lukea
eikai missään tehdas ahdetussakaan käytetä alle puoli Bar?
E:
Omassa tapauksessa meinattiin käyttää autoa itseään vertailumallina mutta 300hv penkkilapun takia ei ihan onnistunutkaan niin verrattiin sitten 528i joka on käytännössä sama autoOriginally posted by ThemeJ View PostAutoa itseään ei periaatteessa voi käyttää vertailumallina ellei sitten ole mallisarjan tehokkain, ja periaatteessa sitä tehokkaintakaan ei lain mukaan voi käyttää mutta eihän sellaisessa tapauksessa ole muuta vaihtoehtoa.Last edited by naikou; 13-09-2021, 20:40.E39 523i Turbo
Comment
-
Laista kun puhutaan, kirjoittamaton sääntö on aika absurdi käsiteE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Minulla on sellainen iloinen juttu omassa että k03 ahtimen max ahto on 0,5bar, siis kun ahdin on 1.8t moottorin kyljessä. Nyt se ahtaa 1.3 kyljessä 0.45bar. Pitääkö hakea biltemasta turboruuvi ja nostaa ahdot 0.55barOriginally posted by naikou View PostSe on edelleenkin kuulemma vähän semmoinen kirjoittamaton sääntö, katsurit voi ihan ite valita millaisen tekniikan meinaa muutoskatsastaa ja asiakas voi vaihtaa konttoria jos on palveluun tyytymätön jne.
eikai missään tehdas ahdetussakaan käytetä alle puoli Bar?
Siitähän sitä sitten voisi nostaa 1bar..1.5bar jne.Last edited by BMW525Xda; 13-09-2021, 20:43.
Comment
-
Omallakin kohdalla ahtoi vain 0,3 ilman mitään venttiiliä, piti hakee hätäpäissään piltteemasta vuotoruuvi ennen tehonmittaustaOriginally posted by BMW525Xda View PostMinulla on sellainen iloinen juttu omassa että k03 ahtimen max ahto on 0,5bar, siis kun ahdin on 1.8t moottorin kyljessä. Nyt se ahtaa 1.3 kyljessä 0.45bar. Pitääkö hakea biltemasta turboruuvi ja nostaa ahdot 0.55bar
Siitähän sitä sitten voisi nostaa 1bar..1.5bar jne.
Tässä tulee vielä sekin eteen että mikäköhän penkkipaja suostuu kirjottamaan sen pöytäkirjan turboauton muutoskatsastukseen missä on ahtopainetta vain nimeksi? Ainakin ne paikat joihin olin itse varaamassa aikoja sanoivat jo puhelimessa että vähintään 0,5 ahtopainetta
E39 523i Turbo
Comment
-
Miten nostan remmiahtimesta painetta kun se on suunniteltu 0.3bar paineilleOriginally posted by naikou View PostOmallakin kohdalla ahtoi vain 0,3 ilman mitään venttiiliä, piti hakee hätäpäissään piltteemasta vuotoruuvi ennen tehonmittausta
Tässä tulee vielä sekin eteen että mikäköhän penkkipaja suostuu kirjottamaan sen pöytäkirjan turboauton muutoskatsastukseen missä on ahtopainetta vain nimeksi? Ainakin ne paikat joihin olin itse varaamassa aikoja sanoivat jo puhelimessa että vähintään 0,5 ahtopainetta
Tämä siis mun bemmissä.
Comment
-
Ainakin Volvon pienpaineturbot oli 90-2000 luvulla 0,3-0,4bar. On niitä taatusti muitakin jotka on tehty kestämään vuosikymmeniä ja tuomaan lähinnä alavääntöä tai ohitusturvallisuutta arkiseen ajeluun.Originally posted by naikou View Posteikai missään tehdas ahdetussakaan käytetä alle puoli Bar?
Mutta siellähän on se pykälä että jos vaihtaa oem-valmistajan tunnetun moottorin sellaisenaan niin silloin käy pienemmät paineetkin.
Comment
-
Sarjatuotanto ahdinsarjoista on oma sääntönsä, niistä ei kaikissa tapauksissa tarvi edes mittauttaa tehoja ennen muutoskatsastusta jos sarjan mukana toimitettu kaikki tüv jne. Todistukset ja jos niissä on ilmoitettu kaikki tarvittavaE39 523i Turbo
Comment

Comment