Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton "rakentelulaki" uudistuu, Uhka vai mahdollisuus.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MH motorsport
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 2301
    • Turku

    Originally posted by BMW525Xda View Post
    20,1

    Kuten olen spä..sanonut, on koko ohje täysin sovellettavissa eikä todellakaan yksiselitteinen. Kuten tuo katsuri sanoi lauantaina, jokainen katsuri hyväksyy oman uskalluksen rajoissa muutokset ja soveltaa ohjeita rohkeuden rajoissa.
    Epäammattimaista jos pitää sääntöjä soveltaa mielivaltaisesti. Jos kaikki on kirjoitettujen säädösten mukaan niin mitä siinä tarvii ruveta itse niitä kiristämään oman mielen mukaan.
    Autopalvelu MH-motor
    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
    Maxxecu myynti ja asennus
    www.mh-motor.fi
    0503218217
    Kulkineet:
    E6 2000 touring
    E6 2002 touring
    E30 318is ///Mtechnic 2
    E34 ///M5 nürburgring
    E34 S62b50 turbo dct
    E39 523i ///Msport
    F30 320d

    Comment

    • _ville
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 244
      • Pirkanmaa

      Originally posted by MH motorsport View Post
      En löydä myöskään mistään tuota +30% mainintaa. Ahtimen asennuksessa teho pitää lisääntyä 20%

      S62b50 turbo e34 sedanissa tuolla 30% lisäyksellä menisi mahdottomaksi. 20% lisäyksellä saadaan painon kanssa kikkailemalla mikä taitaa jo tulla painavalla vaihdelaatikolla ja muilla painoa lisäävillä "laitteilla"
      Oli muistaakseni tuo 30 % ensimmäisessä luonnoksessa, joka siten lieveni varsinaiseen lakiin.

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        Originally posted by MH motorsport View Post
        Epäammattimaista jos pitää sääntöjä soveltaa mielivaltaisesti. Jos kaikki on kirjoitettujen säädösten mukaan niin mitä siinä tarvii ruveta itse niitä kiristämään oman mielen mukaan.
        Näin sen pitäisi olla, mutta trafin jäljiltä kulta muuttuu mullaksi. Kyseisten ohjeiden tekeminen kansankielelle ja toimiviksi ei vaatisi ammattikoulupohjaa suurempaa koulutustasoa.

        Originally posted by _ville View Post
        Oli muistaakseni tuo 30 % ensimmäisessä luonnoksessa, joka siten lieveni varsinaiseen lakiin.
        Näin se oli ja nyt trafilta on viidakkorummutettu tätä konttoreilkekin.
        Mutta miksi

        Comment

        • ThemeJ
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 997
          • Turku/Raahe

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Ja pitäisi voida käyttää myös autoa itseään vertailumallina, jos tehohommat ei tuu ongelmaksi
          Autoa itseään ei periaatteessa voi käyttää vertailumallina ellei sitten ole mallisarjan tehokkain, ja periaatteessa sitä tehokkaintakaan ei lain mukaan voi käyttää mutta eihän sellaisessa tapauksessa ole muuta vaihtoehtoa.
          Bmw E30
          Bmw 2000Touring Scrap
          Ex. Bmw E30 316
          Ex. Bmw E36

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10059
            • KVLA

            Onko tälläisen katsastaminen enää nykyään mahdollista? Siis korimuutosten osalta. Ja vakiokoneella. Ja onko auton iällä merkitystä? Eli sedanista avolavaksi: https://www.nettiauto.com/volvo/740/12380336

            Kuva Nettiautosta vain "viitteenä". Eli kuvien auto ei ole muuta kuin mallina.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11134
              • Oulu

              Originally posted by ThemeJ View Post
              Autoa itseään ei periaatteessa voi käyttää vertailumallina ellei sitten ole mallisarjan tehokkain, ja periaatteessa sitä tehokkaintakaan ei lain mukaan voi käyttää mutta eihän sellaisessa tapauksessa ole muuta vaihtoehtoa.
              Tuota minä oon miettinykkin että mitä saa käyttää vertailuautona :think kun sen määrittelyä en löytånyt mistään.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • ThemeJ
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 997
                • Turku/Raahe

                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Onko tälläisen katsastaminen enää nykyään mahdollista? Siis korimuutosten osalta. Ja vakiokoneella. Ja onko auton iällä merkitystä? Eli sedanista avolavaksi: https://www.nettiauto.com/volvo/740/12380336

                Kuva Nettiautosta vain "viitteenä". Eli kuvien auto ei ole muuta kuin mallina.
                Periaatteessa ei, eikä käytännössäkään.
                Bmw E30
                Bmw 2000Touring Scrap
                Ex. Bmw E30 316
                Ex. Bmw E36

                Comment

                • naikou
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 1762
                  • vihti

                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Trafi kuulemma vaatii että minimi ahto on 0.5bar. Mutta missään ohjeessa tätä ei taida lukea
                  Se on edelleenkin kuulemma vähän semmoinen kirjoittamaton sääntö, katsurit voi ihan ite valita millaisen tekniikan meinaa muutoskatsastaa ja asiakas voi vaihtaa konttoria jos on palveluun tyytymätön jne. eikai missään tehdas ahdetussakaan käytetä alle puoli Bar?

                  E:

                  Originally posted by ThemeJ View Post
                  Autoa itseään ei periaatteessa voi käyttää vertailumallina ellei sitten ole mallisarjan tehokkain, ja periaatteessa sitä tehokkaintakaan ei lain mukaan voi käyttää mutta eihän sellaisessa tapauksessa ole muuta vaihtoehtoa.
                  Omassa tapauksessa meinattiin käyttää autoa itseään vertailumallina mutta 300hv penkkilapun takia ei ihan onnistunutkaan niin verrattiin sitten 528i joka on käytännössä sama auto
                  Last edited by naikou; 13-09-2021, 20:40.
                  E39 523i Turbo

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5272
                    • Pirkkala

                    Laista kun puhutaan, kirjoittamaton sääntö on aika absurdi käsite
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by naikou View Post
                      Se on edelleenkin kuulemma vähän semmoinen kirjoittamaton sääntö, katsurit voi ihan ite valita millaisen tekniikan meinaa muutoskatsastaa ja asiakas voi vaihtaa konttoria jos on palveluun tyytymätön jne. eikai missään tehdas ahdetussakaan käytetä alle puoli Bar?
                      Minulla on sellainen iloinen juttu omassa että k03 ahtimen max ahto on 0,5bar, siis kun ahdin on 1.8t moottorin kyljessä. Nyt se ahtaa 1.3 kyljessä 0.45bar. Pitääkö hakea biltemasta turboruuvi ja nostaa ahdot 0.55bar
                      Siitähän sitä sitten voisi nostaa 1bar..1.5bar jne.
                      Last edited by BMW525Xda; 13-09-2021, 20:43.

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6207
                        • Helsinki

                        Tässä kun lukee näitä, niin tulee se näkemys ero katsureiden kesken
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • naikou
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 1762
                          • vihti

                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          Minulla on sellainen iloinen juttu omassa että k03 ahtimen max ahto on 0,5bar, siis kun ahdin on 1.8t moottorin kyljessä. Nyt se ahtaa 1.3 kyljessä 0.45bar. Pitääkö hakea biltemasta turboruuvi ja nostaa ahdot 0.55bar
                          Siitähän sitä sitten voisi nostaa 1bar..1.5bar jne.
                          Omallakin kohdalla ahtoi vain 0,3 ilman mitään venttiiliä, piti hakee hätäpäissään piltteemasta vuotoruuvi ennen tehonmittausta Tässä tulee vielä sekin eteen että mikäköhän penkkipaja suostuu kirjottamaan sen pöytäkirjan turboauton muutoskatsastukseen missä on ahtopainetta vain nimeksi? Ainakin ne paikat joihin olin itse varaamassa aikoja sanoivat jo puhelimessa että vähintään 0,5 ahtopainetta
                          E39 523i Turbo

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by naikou View Post
                            Omallakin kohdalla ahtoi vain 0,3 ilman mitään venttiiliä, piti hakee hätäpäissään piltteemasta vuotoruuvi ennen tehonmittausta Tässä tulee vielä sekin eteen että mikäköhän penkkipaja suostuu kirjottamaan sen pöytäkirjan turboauton muutoskatsastukseen missä on ahtopainetta vain nimeksi? Ainakin ne paikat joihin olin itse varaamassa aikoja sanoivat jo puhelimessa että vähintään 0,5 ahtopainetta
                            Miten nostan remmiahtimesta painetta kun se on suunniteltu 0.3bar paineille
                            Tämä siis mun bemmissä.

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15257
                              • Ajamisen Iloa

                              Originally posted by naikou View Post
                              eikai missään tehdas ahdetussakaan käytetä alle puoli Bar?
                              Ainakin Volvon pienpaineturbot oli 90-2000 luvulla 0,3-0,4bar. On niitä taatusti muitakin jotka on tehty kestämään vuosikymmeniä ja tuomaan lähinnä alavääntöä tai ohitusturvallisuutta arkiseen ajeluun.

                              Mutta siellähän on se pykälä että jos vaihtaa oem-valmistajan tunnetun moottorin sellaisenaan niin silloin käy pienemmät paineetkin.
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • naikou
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 1762
                                • vihti

                                Sarjatuotanto ahdinsarjoista on oma sääntönsä, niistä ei kaikissa tapauksissa tarvi edes mittauttaa tehoja ennen muutoskatsastusta jos sarjan mukana toimitettu kaikki tüv jne. Todistukset ja jos niissä on ilmoitettu kaikki tarvittava
                                E39 523i Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎