Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5273
    • Pirkkala

    Originally posted by GARFFi View Post
    Kiitos selkeästä vastauksesta.

    Mä oon sitä mieltä että vag 2.0 cr tdi on nykydieseliksi harvinaisen hyvä moottori. (Pl. Ne tietyt variaatiot jotka paskoiksi tunnettuja)
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • GARFFi
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 5547
      • Kankaanpää

      Kysytään nyt vielä tuosta aiemmasta aiheesta. Onko siis kyseessä KAIKKI 132kw version portterit joihin ei kannata kajota?

      Olisi vain yksi suht edukkaasti tiedossa, täytten mun kriteerit mitä olisin pakulta vailla. Moottoriremppaa ei tämän omistajan aikana ole tehty.

      Kannattaisi varmaan kysyä kuvat tai huollot vihkosta ja kysyä merkkiliikkeestä miten korvaus menisi, jos moottori porsisi? Vai onko mahdollisuutta että kaikki 132kw versiot ei ole susia?

      Esim. vissiin Vitoissa w639 espanjassa tehdyt eivät ruostu mutta muualla tehdyt ruostuvat.


      EDIT: https://www.nettiauto.com/volkswagen...orter/11877344

      Tämä siis kyseessä. Sais varmaan hinnasta vielä pois ja menis omassa käytössä hyvin. Mutta tosiaan tuo moottoriremppa huolettaa. Keulaankin vaihdettu puskuri ja lokari, huomaa kyllä kun ei osu oikeen kohdalleen palikat. Lokari, puskuri, ritelikkö ja umpio oikeelle eteen vaihettu.
      Last edited by GARFFi; 19-01-2021, 11:04.
      MB E220 CDI -10
      Ex.VW T5.1 -11
      Ex. Ford Transit Custom -14
      Ex. VW Passat 2.0FSI -06
      Ex. VW Golf+ -06
      Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
      Ex. Honda CBR900RR -96
      Ex. E36 325i Coupé -94
      Ex. LADA 2105 1200S -89
      Ex. LADA 2107 1300S -87
      Ex. E36 320i -91

      Comment

      • heksu
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 335
        • Joensuu

        Originally posted by GARFFi View Post
        Kysytään nyt vielä tuosta aiemmasta aiheesta. Onko siis kyseessä KAIKKI 132kw version portterit joihin ei kannata kajota?

        Olisi vain yksi suht edukkaasti tiedossa, täytten mun kriteerit mitä olisin pakulta vailla. Moottoriremppaa ei tämän omistajan aikana ole tehty.

        Kannattaisi varmaan kysyä kuvat tai huollot vihkosta ja kysyä merkkiliikkeestä miten korvaus menisi, jos moottori porsisi? Vai onko mahdollisuutta että kaikki 132kw versiot ei ole susia?

        Esim. vissiin Vitoissa w639 espanjassa tehdyt eivät ruostu mutta muualla tehdyt ruostuvat.


        EDIT: https://www.nettiauto.com/volkswagen...orter/11877344

        Tämä siis kyseessä. Sais varmaan hinnasta vielä pois ja menis omassa käytössä hyvin. Mutta tosiaan tuo moottoriremppa huolettaa. Keulaankin vaihdettu puskuri ja lokari, huomaa kyllä kun ei osu oikeen kohdalleen palikat. Lokari, puskuri, ritelikkö ja umpio oikeelle eteen vaihettu.
        Vaihdettujen osien määrä: 6,5%.
        - etuvalaisimet
        - etulokasuoja (oikea)
        - etupuskuri
        - etukansi
        - ovi (oikea etu)
        - etusäleikkö
        Omistajalistasta löytyy vakuutusyhtiö, ja sitten mahdolliset moottorimurheet tulossa niin mulla jäis väliin.
        Kattavat ja laadukkaat vakuutukset edullisesti!
        Soita/txt/whatsapp 0406375197
        [email protected]

        Comment

        • kimmon
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1461
          • Tuusulantien päässä...

          Tuo kuuluu juuri niihin öljynsyontivammaisiin 132kW-varsioihin. Mitään tuplaturbollista Transporteria ei pidä hankkia Yhdellä ahtimella olevat toimivat hienosti.
          Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

          Comment

          • GameOver
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3028
            • Sjundeå

            Joo paha sanoa että onko KAIKKI 132kW portterit potentiaalisia harrastuskohteita.
            Mun tuttavapiirissä 100% moisista on moottori vaihdettu. Kappaleissa se tarkottaa kahta, mutta 100% kuulostaa paljon paremmalta.
            -25 Toyota Proace City Verso
            -23 Nissan Leaf

            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2282
              • Vantaa

              Jos ei syö öljyä noilla metreillä ni tuskin syö jatkossakaan. Varmista että uusin egr laitettu. Ongelma oli noiden egrrien sisäpinnalta irotava pinnoite, joka sitten hoonasi pytyt soiroksi.

              Jos siis ei nyt syö öljyä, niin osta pois. Toki tämän varmistaminen hieman hankalaa, ja jos konetta ei ole vaihdettu niin todennäköisesti syö öljyä. Tuon ikäises vstaantuloja turha odottaa.
              Last edited by VilleP; 19-01-2021, 18:39.
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • GARFFi
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 5547
                • Kankaanpää

                Originally posted by heksu View Post
                Vaihdettujen osien määrä: 6,5%.
                - etuvalaisimet
                - etulokasuoja (oikea)
                - etupuskuri
                - etukansi
                - ovi (oikea etu)
                - etusäleikkö
                Omistajalistasta löytyy vakuutusyhtiö, ja sitten mahdolliset moottorimurheet tulossa niin mulla jäis väliin.
                Niin se taitaa olla. Kuitteja ja huoltoja vinopino kuulemma merkkihuollosta ja ei-merkkihuollosta, mutta ei maininnut moottoriremontista mitään. Mistä sait tuon listan esille? Itse yritin trafilta ettiä mutten löytänyt että millä löytää rekisterinumerolla auton tietoja, kun yritin katsoa tuota prosenttimäärää.

                Originally posted by kimmon View Post
                Tuo kuuluu juuri niihin öljynsyontivammaisiin 132kW-varsioihin. Mitään tuplaturbollista Transporteria ei pidä hankkia Yhdellä ahtimella olevat toimivat hienosti.
                Mistä erottaa yhdellä ja kahdella ahtimella olevat portterit 132kw portterit?

                Originally posted by GameOver View Post
                Joo paha sanoa että onko KAIKKI 132kW portterit potentiaalisia harrastuskohteita.
                Mun tuttavapiirissä 100% moisista on moottori vaihdettu. Kappaleissa se tarkottaa kahta, mutta 100% kuulostaa paljon paremmalta.


                Originally posted by VilleP View Post
                Jos ei syö öljyä noilla metreillä ni tuskin syö jatkossakaan. Varmista että uusin egr laitettu. Ongelma oli noiden egrrien sisäpinnalta irotava pinnoite, joka sitten hoonasi pytyt soiroksi.

                Jos siis ei nyt syö öljyä, niin osta pois. Toki tämän varmistaminen hieman hankalaa, ja jos konetta ei ole vaihdettu niin todennäköisesti syö öljyä. Tuon ikäises vstaantuloja turha odottaa.
                Joo. Kysyin että näkyykö kuiteissa EGR vaihtoa. Öljyn syönnistä en huomannut kysyä, voisin kysästä. Jokapäiväisessä ajossa vissiinkin.



                EDIT: Ja jos olis joku muu 62kw-103kw niin olisin varmaan jo hakemassa. Ohjelmalla selviäisi. Mutta kun tietysti se on se murheen makaryyni moottorilla oleva mikä tulee edukkaasti esille. Toki ei tuo mikään kukka ole mutta hinta puhuu ja itse pystyisi vähän oikomaan vielä paremmaksi. Olis täydellinen työauto yksityises käytös kun uudempaa koppaakin vielä.

                EDIT2: Ei tarvi miettiä enään, joku hakee aamulla pois kuulemma. Jatkamma Vitojen ja T5 facelift portterien metsästystä.
                Last edited by GARFFi; 19-01-2021, 21:08.
                MB E220 CDI -10
                Ex.VW T5.1 -11
                Ex. Ford Transit Custom -14
                Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                Ex. VW Golf+ -06
                Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                Ex. Honda CBR900RR -96
                Ex. E36 325i Coupé -94
                Ex. LADA 2105 1200S -89
                Ex. LADA 2107 1300S -87
                Ex. E36 320i -91

                Comment

                • kimmon
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1461
                  • Tuusulantien päässä...

                  Kaikki 132kW on kahdella ahtimella ja nou nou.
                  Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                  Comment

                  • _Bäri_
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2014
                    • 934
                    • Turku

                    Itse hommasin portterin 2.5tdi toki sekään ole ongelmaton, mutta vähän parempi. Tulevaisuudessa olis tarkoitus tehdä faceliftaus. Se on kumminkin kohtuu simppeli näihin tehdä.
                    G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                    Ex:
                    E61 535dA -05
                    E91 320dA -06
                    E53 X5 3.0dA - 03
                    E39 535iA -01
                    E39 520i -97
                    E39 530dA - 00

                    Comment

                    • kimmon
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1461
                      • Tuusulantien päässä...

                      Oma valintani olisi, ja on ollutkin, 2.0 103kW. Hyvin viaton tekniikka.
                      Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                      Comment

                      • GARFFi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 5547
                        • Kankaanpää

                        Originally posted by kimmon View Post
                        Kaikki 132kW on kahdella ahtimella ja nou nou.
                        Ok. Ymmärsin ylempää että on yhdellä ja kahdella ahtimella olevaa 132kw versiota

                        Originally posted by kimmon View Post
                        Oma valintani olisi, ja on ollutkin, 2.0 103kW. Hyvin viaton tekniikka.
                        Niin minunkin.
                        MB E220 CDI -10
                        Ex.VW T5.1 -11
                        Ex. Ford Transit Custom -14
                        Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                        Ex. VW Golf+ -06
                        Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                        Ex. Honda CBR900RR -96
                        Ex. E36 325i Coupé -94
                        Ex. LADA 2105 1200S -89
                        Ex. LADA 2107 1300S -87
                        Ex. E36 320i -91

                        Comment

                        • tonkain
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 376
                          • 44500--33960

                          Onkos se just sama tuplaturbo dieselkone Amarokin lava-autossa? Kaveri sellaisen osti , hyvä yksilö kyllä ja selvitti entisen omistajan kanssa auton historiaa jne. Mutta hauskin juttu oli se, kun myyjäliike sopi tekevänsä kauppahintaan täyden jakopään vaihtotyön kaikkine osineen jne. No ei siinä mitään, kaveri oli ehtinyt ajella jokusen tuhat km autolla, ja alkoi ihmetellä mitä auto tiputtaa alleen.. jo ajatteli vaan että märkäähän se tässä syksyllä ollut niin auton rakenteista se valuu. No sitä jatkui ja katsoi mitä tuo aina yhteen kohtaan valuva on, sehän on... jäähdytin nestettä . Pieni määrä mutta jatkui ja jatkui. Soitti viimein myyjäliikkeeseen mikäs tässä nyt mättää?

                          Sopivat että kaveri vie paikalliseen Volkkari-huoltoon ja katsovat mikäs syynä. Olivat hädin tuskin saaneet jakopään kotelon auki niin hyppäsi jakohihna paikaltaan, oli korjaamon äijä katsonut että eihän nämä osat tähän edes kuuluisi, miten voinut "toimia" tämänkin aikaa.

                          Ja jostain se myyjäliike alkoi mussuttaa että ei me taas laiteta uutta jakopäätä ym, no kaveri oli kaikki puhelut äänittänyt niin sanoi että lupasitte että keskisuomessa korjaaja laittaa uusilla, ja OIKEILLA osilla jakopään kuntoon ja lasku liikkeelle..

                          Kun siis puhelimessa oli luvattu vaikka mitä, mutta sitten sen laskun aika kun oli niin ei tiedetty muka mistään mitään.

                          Toisaalta kaverilla on just sellanen 2.5D vitoskoneinen turbo-syncro Transporter hyvin huollettuna mm mikäli kuparitiiviste ym ennakoivaa huoltoa, se tuntuu toimivan loistavasti., vaikka on jo ikääkin.
                          Some cars gets older but goes faster.. but not faster than your guardian angel can fly - Vuck the vucking vuckers!
                          Nino Russo - Lancia Team Manager 83-92 "Not all the drivers entered with feelings for it, Only Henri was able to do this"

                          BMW 530D xDrive "11, työwaunu Avensis Verso D4D

                          Comment

                          • _Bäri_
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2014
                            • 934
                            • Turku

                            Taitaa olla sama, itsekkin tiedän hyvin toimineen tuplaturbo amarokin. Mutta tuohon koppaan 2.0 on vähän turhan pieni, vaikka olisi 10 ahdinta...
                            G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                            Ex:
                            E61 535dA -05
                            E91 320dA -06
                            E53 X5 3.0dA - 03
                            E39 535iA -01
                            E39 520i -97
                            E39 530dA - 00

                            Comment

                            • E39Fin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2013
                              • 1761
                              • HKI/Orimattila

                              Onkos porukalla miten kokemuksia tuollaisesta W204 c-mersusta om651:llä?

                              Mietin tässä pienillä polttoainekuluilla sekä juoksevilla kuluilla olevaa käyttöautoa 10k€ pintaan ja alkoi nuo hieman houkuttelemaan. Kympin pintaan saattaisi saada jopa suhteellisen kohtuullisilla varusteilla sekä kilometreillä. Onko noissa itsessään mitä tyyppivikapaikkoja?

                              Kone ja laatikko (7g-tronic) on entuudestaan tuttuja ja niihen löytyisi luottoa. Muuten ei kyseinen vehje ole kovin tuttu.
                              Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                              E39 523iA Oxfordgreen

                              Comment

                              • -TPI-
                                Bimmer Rookie
                                • May 2013
                                • 195
                                • JNS

                                Originally posted by E39Fin View Post
                                Onkos porukalla miten kokemuksia tuollaisesta W204 c-mersusta om651:llä?

                                Mietin tässä pienillä polttoainekuluilla sekä juoksevilla kuluilla olevaa käyttöautoa 10k€ pintaan ja alkoi nuo hieman houkuttelemaan. Kympin pintaan saattaisi saada jopa suhteellisen kohtuullisilla varusteilla sekä kilometreillä. Onko noissa itsessään mitä tyyppivikapaikkoja?

                                Kone ja laatikko (7g-tronic) on entuudestaan tuttuja ja niihen löytyisi luottoa. Muuten ei kyseinen vehje ole kovin tuttu.

                                Muuta nyt en keksi, kuin että sähköinen virta-/rattilukko on vähän inhottava vaiva, koska jättää varmasti marketin pihaan jos huono tuuri käy. Mutta helppo korjata ellei kokonaan ehdi hajoamaan. Googlella löytyy juttua. Samaa ongelmaa on kyllä muissakin Mersuissa. Sit puolinahkapenkkien keinonahka on vähän huonoa..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎