Jollain on elämä skodan kanssa alkanut lupaavasti. Joskin tuo viimeinen ei ole vika.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kirjoitetaanpa jotain omasta kokemuksesta Nissan nv300 pakun osalta.
2018 ostettiin 28tkm ajettu vuoden ikäinen nv300 työautoksi, todella henkilöautomainen ja kaikki tällä ajaneet ovat kyllä tykänneet menosta.
Moottorina 1.6 diesel joka saisi olla vähän tehokkaampi kyllä, etenkin kuormaa kyydissä ollessa.
Vikoja ollut seuraavat; 2019 loppuvuosi-2020 kevät - selviteltiin takapään johtosarjoja kun parkkitutkat huusi omiaan peruuttaessa, 2020 kevät - imusarjasta jokin letku rikki ja tehot hävisi, uuden saivat parissa päivässä ruotsista, 2020 - iskarit uusittiin n.130tkm kohdalla kun olivat vuotaneet. Nyt viimeisimmässä huollossa syksy 2020 158tkm kohdalla ilmoittivat suuttimen vuotavan, koiranluun ja alapallonivel olevan väljä.
Nämä kaikki "viat" ovat menneet takuun piikkiin!
Myös siis viimeisimmät (kyllä, myös alapallo, iskarit ja koiranluu) jotka tulevat jossain kohtaa autoon kuin autoon menivät Nissanin omasta ilmoituksesta suoraan takuun piiriin!
Iso suositus Autokeskus Airportin nissanille, pelkästään sen asiakaspalvelun vuoksi ja hyvän takuun (hyötyajoneuvoilla takuu 5v/160tkm) ansiosta tilasin uuden nv300 joka saapuu parin viikon sisällä. Toivotaan että on yhtä huoleton peli.
Comment
-
-
Kuulostaa kyllä asialliselta vaihtoehdolta takuuasoiden suhteen!
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostMeneeköhän varmasti esim. alapallo takuun piikkiin 4v 11kk tai 159 tkm :think
Periaatteessa kyllä jos takuuehdoissa ei ole erikseen jollekin osalle merkitty/mainittu ns normaalin kuulumisen rajaa. Eikä toi 5wee / 160tkm oo pakupuolella edes paras takuu mitä eri merkit Suomessa tarjoaa.
Alla oleva yleisellä tasolla olevaa takuuhöpinää ja käytännöt voi vaihdella merkeittäin.
Tiukoissa tilanteissa voi ratkaista missä huollot tehty, olettaen että kaikki ajallaan ilman liikkumavaran ylityksiä ( vaihtelee merkeittäin ). Jos huolloissa ns nuukailtu ja käytetty motonetin korjaamoa merkkiliikkeen sijaan.
Kuulostaa ehkä oudolle, mutta kuluvien osien kohdalla voi olla myös ns sisäinen goodwill käytäntö kun ollaan kuluvissa harmaalla alueella.
Jos haluu että takuuaikaiset jutut menee parhaalla mahdollisella tavalla ilman turhia vääntöjä, huoltaa marmorilla.Last edited by ritariässä; 01-11-2020, 11:31.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Jahas, reilu 12tkm takana Toyotalla suht huoletta on saanut päästellä menemään kyllä. Vaihdettavia osia on apulaite hihna/tulpat ja öljyt+suodin luonnollisesti. Sekä Orava imuri alkuperäisen suodatin kotelon tilalle.
Muutama pari mennyt takarenkaita kun en oo kulmia säädttäny ja ehkä väljää ARS tangossa myös.
Ajettavuudeltaan On Jzs161 tarjoillut leppoisaa kyytiä, mut ei kuitenkaan mitään vesisänky efektiä. Jos vertaa edelliseen e91 335d niin yhtätarkka vähintään kääntymään, mutta reilusti tehostettu ohjaus vähän häiritsee eikä anna paljonkaan tiestä ns.feedbackkiä. Tähän kun lisätään vielä 215/35 rengas 9.5" Vanteella niin voi arvata
Rahalle saa vastinetta kuitenkin hyvin. Ottaen huomioon mitä itsessään pelkkä auto maksaa Japanissa ~300-450kjpy.
Ja varaosien saatavuus on hyvä, Lexus GS kun on samalla alustaratkaisulla...
Moottorin suorituskyky on ollut välttäväJumal M50 kilpailija 2JZ Vvti tarjoaa vakiona jo mukavan väännön ja tehot. Boostia kun nostaa niin saa lisää kyllä komiasti.
Ainoa mitä kaipaa ois manuaali vaihteisto.
Jospa sitä ens kesänä Singleturboa pellin alle:thinkE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Tässä kun etätyöaikana seisoo kaksi dieseliä pihassa, olen harkinnut ykkösen vaihtoa hybridiin. Mitä raati suosittelisi? Naisen käyttöön, ajoa max. 40 km päivässä. Automaatti ja ei ihan nuhapumppu saisi olla. Hintaluokka max. 20k.
Olen ihan pihalla noista niin kysytään täältä. i3 ei käy, se on niin saatanan ruma...Seat Leon Cupra ST
F20 116d
e87 116i
Comment
-
-
Löytyykö kokemuksia Honda Accord mk8 eli vm. 2009 eteenpäin? Bensa+automaattifarkku kakkosautoksi kiinnostaisi. Hondan tekniikan luotettavuus houkuttelee kaiken jakoketju/tsi/dsg/öljynkulutus-sonnan keskellä.
90-luvun Hondia ollut takavuosina useampia ja niistä ei ole pahaa sanottavaa:think
edit: Hondafoorumi poistunut eetteristä niin ei pääse sieltäkään enää lukemaan juttua..BMW 325i E91 LCI "330i" -09
BMW 530i E39 M-Sport -01
Alfa Romeo GT 3.2 -05
Comment
-
-
Originally posted by konsumies View PostTässä kun etätyöaikana seisoo kaksi dieseliä pihassa, olen harkinnut ykkösen vaihtoa hybridiin. Mitä raati suosittelisi? Naisen käyttöön, ajoa max. 40 km päivässä. Automaatti ja ei ihan nuhapumppu saisi olla. Hintaluokka max. 20k.
Olen ihan pihalla noista niin kysytään täältä. i3 ei käy, se on niin saatanan ruma...
Edit: onkin aika paljon ajettuja, jos alta 20t€.
Mites golf?Last edited by asse21; 05-11-2020, 14:00.E39 523i
i3
Comment
-
-
Originally posted by asse21 View PostJos lataushybridi, niin passat Gte?
Edit: onkin aika paljon ajettuja, jos alta 20t€.
Mites golf?
edit. https://www.nettiauto.com/audi/a3/11655711 tuohan voisi olla hyvä vaihtoehtoLast edited by konsumies; 05-11-2020, 15:34.Seat Leon Cupra ST
F20 116d
e87 116i
Comment
-
-
Originally posted by JarppiR View PostLöytyykö kokemuksia Honda Accord mk8 eli vm. 2009 eteenpäin? Bensa+automaattifarkku kakkosautoksi kiinnostaisi. Hondan tekniikan luotettavuus houkuttelee kaiken jakoketju/tsi/dsg/öljynkulutus-sonnan keskellä.
90-luvun Hondia ollut takavuosina useampia ja niistä ei ole pahaa sanottavaa:think
edit: Hondafoorumi poistunut eetteristä niin ei pääse sieltäkään enää lukemaan juttua..
Sitä ostellessa koitin googletella mahdollisia vikoja enkä löytänyt oikein mitään realistisia ongelma / vikakohteita. Hondia mulla on tosin ollut 4-5kpl ennenkin ja on kaikki olleet kyllä tyyppiä "öljyt vaihtoon ja kovaa ajoa".
Executive olis meikäläisen valinta jos nyt täytyisi ostaa, tuli muistaakseni parempi audio, sähköluukku, nahkapenkit sähköillä ja xenonit. Hintansa väärtejä varusteita kun ei Hondassa oikein hinnoissa ainakaan silloin näkynyt ero. Oma oli karvalakki ja se harmitti aina.
Jos ostaisin uudestaan niin varautuisin käyttämään tuhatlappusen auton vaimentamiseen.Erikoismies Tampereen Kauniaisista.
Comment
-
-
Originally posted by Taski View PostMulla oli tällainen manuskana ja sedanina. Ei pahaa sanottavaa, perus pomminvarma japsi ja matkaa tällä taittoi ihan siinä missä esim edellisellä 2016 vuosimallin passatillani. Onhan se muovisempi ja laatuvaikutelma on huonompi joka suhteessa, mutta teknisesti tuote on kyllä mielestäni parempi kun VAG konsernin vekottimet. Kulutus oli todella maltillinen odotuksiin nähden ja mitään ihmeellistä en siihen joutunut tekemään, toki ajomäärä oli aika maltillinen kun auto taisi vuoden verran mulla olla.
Sitä ostellessa koitin googletella mahdollisia vikoja enkä löytänyt oikein mitään realistisia ongelma / vikakohteita. Hondia mulla on tosin ollut 4-5kpl ennenkin ja on kaikki olleet kyllä tyyppiä "öljyt vaihtoon ja kovaa ajoa".
Executive olis meikäläisen valinta jos nyt täytyisi ostaa, tuli muistaakseni parempi audio, sähköluukku, nahkapenkit sähköillä ja xenonit. Hintansa väärtejä varusteita kun ei Hondassa oikein hinnoissa ainakaan silloin näkynyt ero. Oma oli karvalakki ja se harmitti aina.
Jos ostaisin uudestaan niin varautuisin käyttämään tuhatlappusen auton vaimentamiseen.BMW 325i E91 LCI "330i" -09
BMW 530i E39 M-Sport -01
Alfa Romeo GT 3.2 -05
Comment
-
-
Originally posted by JarppiR View PostHonda-kuskit tuntuvat olevan järjestään säntillisiä huoltojen suhteen. Melkein kaikissa tarjolla olevissa on huollot tehty orjallisesti ja alle ohjekilsojen.
Comment
-
Comment