Originally posted by GARFFi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Kangas View PostAudiin sain varustelistauksen ainakin soittamalla marmorille. Lähettivät listan sitten sähköpostiin pdf:nä. Toki varmasti voi olla hyvin tapauskohtaista.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJatketaanpa Volkkareista. Eli henkilöauton 2.0diiseli kone vm.-12-14. Ongelmat? Öljysyöppö? Tyyppiviat?
Euro 6 koneessa (alkaa varmaan jostain -15 vuodesta) on sähköisesti ohjattu vesipumpun lepuutus, ja niissä pumpuissa on laakerivikoja. Ilmenee vuotona, en oo vielä nähny yhtään tapausta että jakopää olis hajonnu sen takia kuitenkaan.
Täällä oli keskustelua näistä moottoreista jokunen aika takaperin
Teen autoliikkeelle paljon töitä, ja näitä myydään isoja määriä koko ajan, todella vähän on pitänyt näitä korjata.
1.6 versiot sitten oma lukunsa ja ovat minusta "vältä" otsakkeen alle meneviä, ainakin alkupään vehkeetLast edited by Urpo_rotta; 12-02-2021, 17:38.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Nyt kun asiantuntija on paikalla asiasta niin paljonko uusi egr maksaa sellaiseen 132kw versioon? Kuullut että jopa 1500€. Mutta väliäkö sillä sitten vaikka swn vaihtaisi, jos viallinen ollut siihen asti kiinni ja saattanut tehdä tuhojansa jo.
Perhana, nyt kun pätäkkää makaa tilillä pakua varten niin ei yhden ainutta hyvää vaihtoehtoa. Kun ransua kaupittelin niin harvasen päivä putkahti joku kiinnostava esille.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostSitä yhtä moottorikoodia kun välttää niin on koneena luotettava ja hyvä.
Euro 6 koneessa (alkaa varmaan jostain -15 vuodesta) on sähköisesti ohjattu vesipumpun lepuutus, ja niissä pumpuissa on laakerivikoja. Ilmenee vuotona, en oo vielä nähny yhtään tapausta että jakopää olis hajonnu sen takia kuitenkaan.
Täällä oli keskustelua näistä moottoreista jokunen aika takaperin
Teen autoliikkeelle paljon töitä, ja näitä myydään isoja määriä koko ajan, todella vähän on pitänyt näitä korjata.
1.6 versiot sitten oma lukunsa ja ovat minusta "vältä" otsakkeen alle meneviä, ainakin alkupään vehkeet-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostMikä moottorikoodi muuten se on, mitä kannattais välttää?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Hellurei!
Pitäisi katsella 2. autoa, joka täyttäisi seuraavat kriteerit:
- bensa, sähkö tai hybridi
- pieni polttoaineen kulutus sekä muut edulliset käyttökustannukset
- hinta 5-10k€
- luotettava, ruosteeton ja mielellään 2010 tai uudempi
- 4-ovea ja isofix-valmius
Bemaria ei taida tuohon hintaluokkaan saavan, joten pitäis katsella jotain muuta merkkiä?
Tämä tulee vaimolle työautoksi ja työmatka on noin 25 km edestakaisin. Täydellinen auto olisi lisäksi automaatti ja neliveto tai takaveto
Katselin hieman f20:stä 114i:tä tai 116i:tä, mutta tällöin pitäisi budettia hieman nostaa.
-Juhasigpic
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostHellurei!
Pitäisi katsella 2. autoa, joka täyttäisi seuraavat kriteerit:
- bensa, sähkö tai hybridi
- pieni polttoaineen kulutus sekä muut edulliset käyttökustannukset
- hinta 5-10k€
- luotettava, ruosteeton ja mielellään 2010 tai uudempi
- 4-ovea ja isofix-valmius
Bemaria ei taida tuohon hintaluokkaan saavan, joten pitäis katsella jotain muuta merkkiä?
Tämä tulee vaimolle työautoksi ja työmatka on noin 25 km edestakaisin. Täydellinen auto olisi lisäksi automaatti ja neliveto tai takaveto
Katselin hieman f20:stä 114i:tä tai 116i:tä, mutta tällöin pitäisi budettia hieman nostaa.
-Juha
Samoilla kriteereillä hankittiin ja hyvin on ajanut asiansa. Bensaykkösistä ymmärtävät varmasti voivat kommentoida mahdollisia tekniikka-asioita mutta pikkudieselinä tuo on kyllä hyvä. Turvaistuin mahtuu hyvin ja jonkun verran tavaraakin. 83tkm ajettuna ostettiin ja yhtään vikaa ei ole ollut.
Ja yllättävän mukava ajaa pikkuautoksi. N. 5 litraa tuo vie pöllö-öljyä sekalaisessaSeat Leon Cupra ST
F20 116d
e87 116i
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostHellurei!
Pitäisi katsella 2. autoa, joka täyttäisi seuraavat kriteerit:
- bensa, sähkö tai hybridi
- pieni polttoaineen kulutus sekä muut edulliset käyttökustannukset
- hinta 5-10k€
- luotettava, ruosteeton ja mielellään 2010 tai uudempi
- 4-ovea ja isofix-valmius
Bemaria ei taida tuohon hintaluokkaan saavan, joten pitäis katsella jotain muuta merkkiä?
Tämä tulee vaimolle työautoksi ja työmatka on noin 25 km edestakaisin. Täydellinen auto olisi lisäksi automaatti ja neliveto tai takaveto
Katselin hieman f20:stä 114i:tä tai 116i:tä, mutta tällöin pitäisi budettia hieman nostaa.
-Juha
Samaan rahaan olisi lähtenyt Kona täyssähkö, mutta se olisi ollut liian pieni sisätiloiltaan ja rangeltaan (pitää päästä myös mökille 250km).
Bensaa Ioniq on syönyt 4-5l/100km, ts. dieselillä pääsee helposti samaan, mutta käyttömaksu on alhainen ilman diesel-kusetusveroa. Vakuutuskaan ei päätä huimaa kun on bonarit tapissa.
Pitkään meilläkin oli mietinnässä ostaa joku €10k kärry omaksi, sillä pääomakulu olisi varmasti pienempi. Toisaalta sillä ei uudenveroista + varusteltua + alhaisia käyttökustannuksia saa. Minulla on myös omassa autossa jo ihan tarpeeksi harrastamista, ropaamista ja huolehtimista
Varsinainen Autohan tuommoinen Hyundai ei ole, mutta toki käyttökelpoinen ja suht tilava kulkuväline. Ainoat moitteet on rengasmelu ja pintakova alusta.Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid
Comment
-
-
Originally posted by tunppi View PostOnko porschen menopeleistä / m96 ja m97 moottoreista kokemusta? Taitaa olla aika pommeja?
Esim. Youtubesta löytyy bore scoring -hakusanalla useampi osainen sarja jossa nuo ongelmapaikat on juurta jaksaen selitetty. Kannattaa katsoa jos M96/97 -koneinen Porsche kiinnostaa.
EDIT: linkki ekaan jaksoon: https://www.youtube.com/watch?v=dzDerJOdcfI&t=97sLast edited by Reeperbahn; 19-02-2021, 08:14.-BMW M3 -09
-MB E320 Coupe -94
-MB E250 CGI -10
-Husqvarna R320 -14
Comment
-
-
Kiitoksia kaikille vastauksista!
2. auton osalta tuntuu kovalta, jos kulut reilu 300€/kk:ssa + polttoaineet. Toisaalta tuollaisen uuden auton kanssa voisi päästä helpommalla kuin jonkin vanhemman kanssa. Huoltoja ei varmaankaan paljoa tule ja vaimon ajolla renkaatkin saattaisivat sen 2 vuotta kestää.
Eniten kuitenkin kiinnostaisi 1-sarjalainen tuolla pienellä bensaturbo-koneella..tai esim i3. Budjettia pitäisi kuitenkin nostaa varmaankin sinne 12-15k€ tuntumaan ja i3:n osalta lähemmäs 20k€, jotta myös ajetut km:t pysyy maltillisina.
Toisaalta itsellä oli aikoinaan m3:n rinnalla Pösö 306, jossa ei ollut koskaan mitään vikaa. Sai vaan ajella ja tankkailla. Eikä se vienyt bensaakaan ihan mahdottomasti. Eli voi olla että jollain 5k€:lla saa ihan kelpo käyttöauton jos katselisi esim. jotain pikku citikoita. Voi myös olla, että sellaiseen saa laittaa jokaisen katsastuksen yhteydessä 500-1000€ :thinksigpic
Comment
-
Comment