Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Ui, just tommone❤️
    Toi ei kauaa nettiautossa mätäne
    Melkein silti kattoisin sen 2003->
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Juhaska
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 3995
      • Suomi

      Tuollaisessa linkin hiacessa oli jopa äänieristys lisävarusteena.

      Kaveri joutuu kyseisellä mallilla ajamaan työn puolesta ja melua kuulemma riittää...

      Edit: mutta ei sitä tekniikkaa ajamalla saa loppuun, kun perus huollot muistaa tehdä.
      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

      Comment

      • van cleef
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1899
        • 01830

        Mä en Hiacea hauku. Overall varmin auto mitä mulla on ollut pihassa ja Lapissakin tullut käytyä useaan otteeseen sillä. Hiacen nopeudesta sen verran, että kerran Kittilän kaivokselta n. 20 tunnin työpäivän jälkeen lähdin vielä yötä vasten ajamaan, kun piti johonkin hv-palaveriin tulla Stadiin, niin otin 4 kuvaa itsestäni nelostiellä.
        ...

        Comment

        • GARFFi
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 5550
          • Kankaanpää

          Poliisit katsoi läpi sormien, kun ei ole mahdollista?

          EDIT: Ja allekirjoitan tyystin tuon varmin pakettiauto kohdan. Hiace olisi ittelläkin, jos olisi ajot tässä likellä.
          MB E220 CDI -10
          Ex.VW T5.1 -11
          Ex. Ford Transit Custom -14
          Ex. VW Passat 2.0FSI -06
          Ex. VW Golf+ -06
          Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
          Ex. Honda CBR900RR -96
          Ex. E36 325i Coupé -94
          Ex. LADA 2105 1200S -89
          Ex. LADA 2107 1300S -87
          Ex. E36 320i -91

          Comment

          • van cleef
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1899
            • 01830

            Originally posted by GARFFi View Post
            Poliisit katsoi läpi sormien, kun ei ole mahdollista?

            EDIT: Ja allekirjoitan tyystin tuon varmin pakettiauto kohdan. Hiace olisi ittelläkin, jos olisi ajot tässä likellä.
            Huomautuksia muut, mutta yhdestä maksoin. Oli kyllä aika "eivittutaas"-fiilis siinä ajellessa. Eka jossain Tervolassa, toka Kärsämäellä, kolmas Jyväskylässä ja neljäs jossain Joutsan huudeilla. Olisi varmaan pitänyt keskittyä enemmän ajamiseen

            Edit: kirjeet tuli Lapin Poliisilta, Sisä-Suomen Poliisilta ja yksi Järvenpäästä, jossa pyysivät käymään... en mennyt, mutta aselupia tullut haettua Jäkestä nyt kaksi tapahtuneen jälkeen, eikä ole mitään mussuttaneet. Viime huhtikuussa tapahtui.
            Last edited by van cleef; 17-03-2021, 17:55.
            ...

            Comment

            • GARFFi
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 5550
              • Kankaanpää

              Ei jukolauta ku naurahdin
              MB E220 CDI -10
              Ex.VW T5.1 -11
              Ex. Ford Transit Custom -14
              Ex. VW Passat 2.0FSI -06
              Ex. VW Golf+ -06
              Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
              Ex. Honda CBR900RR -96
              Ex. E36 325i Coupé -94
              Ex. LADA 2105 1200S -89
              Ex. LADA 2107 1300S -87
              Ex. E36 320i -91

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3698
                • Raisio

                Hiacella ylinopeutta, huhheijaa.

                Comment

                • van cleef
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1899
                  • 01830

                  Kaikkia ei voi miellyttää ja ehkä olisi pitänyt pitää asia omanani kuten tähän asti. Jutun taustana oli se, että Hiacessa on mun mielestä ihan ok dieselpatti. Se on kuitenkin yllättävän sitkeä moottori ja pitää yllä ihan nätisti 120 vaikka melutaso onkin aika kova. Oma kuulo on jo sen verran heikentynyt ettei niin haittaa. X3:ssa mä katon välillä rundimittaria että onko se käynnissä.

                  Ja sen minkä hiacessa menettää hitaan ohjauksen ja ei ihan parhaan ajettavuuden takia on mun mielestä ihan hyväksyttävää pakussa kun luotettavuus on ihan huippua. Ei tällä minnekään nurrelle lähdetä ja maantiellä menee ihan suoraan hyvillä renkailla. Penkki sellainen japsipehmeä ja pienellä niskatyynyn muokkauksella mahdun ihan hyvin (186cm) ja jopa tykkään istua vs. Transporter jossa mulla polvi hinkkaa keppiin koko ajan tai siihen kapin aluseen. Talvella saa mennä koko ajan luisussa mikä on oikeastaan ihan hauskaa. Sitten kun on hidas ohjaus, niin ei niitä sladeja heti viitsi korjata vaan antaa mennä kylki edellä. Autotallissa on myös ajettavuudeltaan sitten täysin ääripäätä erittäin nopeine ohjauksineen oleva auto, niin tosi kova kontrasti tarjolla, mutta silti Hiaceen tottuu aina nopeasti. Kaikki namiskat jne kuten japseissa läpi 80-90 -luvut ja tunnelma yleisesti.

                  Sellaiseen omaan satunnaisen säännölliseen käyttöön käytettyyn rahaan nähden ihan loistava.
                  ...

                  Comment

                  • mcleod
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 60
                    • Ruovesi

                    Originally posted by ritariässä View Post
                    Hiacella ylinopeutta, huhheijaa.

                    Älkääs ny. Mää ajoin hiacella vm 2006 uudesta asti vuoteen 2019 yhteensä 298tkm työajoa. Ei koskaan ollut lähtemättä aamulla kun avainta käänsi. Eihän se raketti ole mutta tosi piiiiiitkällä suoralla ajoin sillä 134gps:llä mitattuna

                    Tää oli siis 4x4 malli pitkä, hyllyillä yms kokoajan lastattuna.
                    e39 540ia m-sport -01
                    Opel Commodore gs -67
                    Opel Rekord r6 -85
                    Opel Senator 3.0 24v -89

                    Comment

                    • Jii_Koo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2013
                      • 785
                      • Jkl

                      Originally posted by Tonton View Post
                      Hiace. Siinä ei eurot karkaa
                      Jos järki puhuisi näissä asioissa, niin tottakai Hiace.
                      Mutta kun ei...

                      Originally posted by Bansku View Post
                      Joitain 6.2d koneisia chevyä omistaneena jos ei meinaa investoida duramax koneiseen niin ennemmin ottaa vaikka fordin sillä 7.3l powerstrokella, niillä senkun vaan ajelee, tuntuvat olevan huomattavasti varmempia mitä just vanit sillä perus 6.2d, huomattavasti pirteempiäkin menemään ja econoline taitaa olla jonkun matkaa pidempikin mitä vani. Ja vanit on kaikenlisäksi yleensä th700 laatikolla mikä ei anna välttämättä mitään varotusta kun veto loppuu, toki ehjiä takaveto askeja halvimmillaan satasella saa niin ei sen puolesta paha ole mutta kyllähän se on perseestä jumpata työjuhtaan askia. Itekkin econolineä miettiny että kevyt kuorkkina hommaisi vetoautoksi ja itelle käyttikseksi. Vanit on jo nähty ja niistä ei trailerin vetoon ole kun voima uupuu. Ja ei myöskään se 6.5td moottori chevyllä tee autuaaksi, pääpiirteittäin sama paska kun 6.2d mutta lisänä hajoavat pumpun ohjain yms.
                      Joo diesel-ajatuksesta olen luopunut. Taitaa olla nuo bensatekniikat monella tapaa parempia (eikä vähiten haluttavuus harrastuspiireissä/jälleenmyyntiarvo), ja jos jonkun sopivan kevyt-KA:n löytäisi, ei juoksevat kulutkaan pitäisi huimata päätä.
                      '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                      Comment

                      • Macke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1134
                        • Porvoo

                        T4 portteri, vituttaa vähemmän käydä rautakaupassakin kuin sillä haisulilla.

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3399
                          • Tre

                          Täällä on varmaan monella kokemuksia Mersu C porrasperä ~2015 vs BMW esim. F10/F30. Plussat ja miinukset??
                          Nykyiseen kulkineeseen pitäisi varmaan tehdä jakopää jos jatkan ajoa vuosia koska mittarissa on 296tkm. Jotenkin kelkka alkaa nyt kääntyä vaihdon suuntaan.
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • Petteri75
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2567
                            • Kirkkonummi

                            Originally posted by alspe View Post
                            Täällä on varmaan monella kokemuksia Mersu C porrasperä ~2015 vs BMW esim. F10/F30. Plussat ja miinukset??
                            Nykyiseen kulkineeseen pitäisi varmaan tehdä jakopää jos jatkan ajoa vuosia koska mittarissa on 296tkm. Jotenkin kelkka alkaa nyt kääntyä vaihdon suuntaan.
                            C180 farmari 2018(?) v F30 (2021/2017), enemmän ja vähemmän omia.

                            Mersun sisustus on laadukkaampi, välittyy vähän kaikesta.
                            Farmarina painaa jonkin verran suhteessa koneen kokoon, suositus on hankkia suoraan C200 (bensa). Toki auto liikkuu liikenteen mukana, mutta vaatii välillä ihan kierroksiakin.
                            7-vaihteisella pärjää ihan OK, mutta ZF:n 8-vaihteinen on kyllä parempi.
                            F30:n parkkitutka on parempi, näyttöön tulee palkkia ja piipitystä, mersuun muistaakseni vain äänimerkkiä(?).
                            Voi olla pienestä valittamista, mutta omasta mielestä F30:n mittari- ja näyttötekstit ovat tyylikkäämpiä. MB:ssä on haettu ilmeisesti vähän enemmän näyttävyyttä.
                            C-mersun takatilat eivät ole ihan niin isot kuin F30:ssä, esim. kaksi pientä matkustajaa turvaistuimineen & telakkoineen vievät todella paljon tilaa. Tällä hetkellä voisi melkein olla pakko katsoa E-sarjalaista, jotta puolet lapsista mahtuisi istumaan kohtuumukavasti.

                            Itse olin vaihtamassa ihan tosissani 2018 sigun autoa C-Mersuun ilma-alustalla, sellaisen ihmeen kun saa ruksittua. Vaihtosuunnitelma kariutui siihen, että kun uusien autojen autoverolaskenta muuttui, niin samalla myös niiden hinnat kovenivat ja vaadittu väliraha nousi sillä hetkellä. Nyt kohta kolme vuotta myöhemmin väliraha edelleen nousee, mittarissa on kohta 130tkm joten voi jäädä entistä enemmän.
                            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                            Comment

                            • tunppi
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2006
                              • 45
                              • Helsinki

                              Originally posted by Reeperbahn View Post
                              Nämä nyt on netistä opiskeltuja, vailla omakohtaista kokemusta. Haaveilin itse 997:sta vielä vuosi sitten mutta täytyi pitkin hampain luovuttaa kun niin monesta lähteestä sai lukea ja katsoa videoita bore scoringista eli sylinterien seinien kulumisesta ja IMS-laakerista. IMS-laakerin kanssa vielä tulee toimeen, senkun vaihtaa, mutta tuo sylintereiden naarmuuntuminen on todellinen uhka ja onkin sitten kalliimpi juttu. Vika koskee siis 996-997.1 -Carrera -malleja eli vm 98-08. 997 faceliftiin (eli 997.2) tuli sitten eri kone ja nuo ongelmat poistuivat. Koskee myös saman aikakauden tiettyjä Cayman ja Boxter -malleja mutta niihin en ole enempää tutustunut.

                              Esim. Youtubesta löytyy bore scoring -hakusanalla useampi osainen sarja jossa nuo ongelmapaikat on juurta jaksaen selitetty. Kannattaa katsoa jos M96/97 -koneinen Porsche kiinnostaa.

                              EDIT: linkki ekaan jaksoon: https://www.youtube.com/watch?v=dzDerJOdcfI&t=97s
                              Niinpä. Hartechin sivuilla on pidemmän kaavan kautta selostettu moottoriongelmia ja näyttäähän nuo tuttu aihe olevan myös porschen suomi foorumeilla. Jotain perää uskon olevan paskassa laadussa vaikka käyttäjässäkin usein on vikaa. 997.2 hinnat alkaa olemaan jo carrera perusmalleissa yli 60k€. Toisaalta 996 turboja saisi 55-60k€ joka on jo harvinaisempi. Tällä hetkellä kallistun Z3M tai Z4M:ään seuraavaksi, hinnat pyörii 35-40k€.

                              Comment

                              • timppa811
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 855
                                • Pohojammaa

                                Syksyllä olin jo alustavasti kaupat sopinut liikkeessä -10 cayenne turbosta. Olin ollut siinä ajatuksessa että turbo malleja eivät bore scoring ongelmat koske, samaten kuin 996/997 malleissa.
                                Haku päivää edeltävänä iltana vielä hieman googlettelin asiaa ja löysin Kanadalaisen keskustelusivuston, jossa mainittiin yhteys konerikkoihin pakkasella tehdyistä kylmäkäynnistyksistä.
                                En nyt muista tarkkoja prosentteja, mutta luokkaa 50% turbokoneistaKIN oli hajonnut ennen 150-200tkm.
                                Jäi kaupat tekemättä.

                                996turbojen hinnat ovat kyllä hyvin pysyneet. Tuossa 55-60k€ haarukassa ovat halvimmat olleet jo ~7vuotta.

                                Originally posted by tunppi View Post
                                Niinpä. Hartechin sivuilla on pidemmän kaavan kautta selostettu moottoriongelmia ja näyttäähän nuo tuttu aihe olevan myös porschen suomi foorumeilla. Jotain perää uskon olevan paskassa laadussa vaikka käyttäjässäkin usein on vikaa. 997.2 hinnat alkaa olemaan jo carrera perusmalleissa yli 60k€. Toisaalta 996 turboja saisi 55-60k€ joka on jo harvinaisempi. Tällä hetkellä kallistun Z3M tai Z4M:ään seuraavaksi, hinnat pyörii 35-40k€.

                                Comment

                                Working...
                                X