Originally posted by timppa811
View Post
Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Joo ne on varmaan nyt pohjissa, tuskin tuosta enää laskevat. Ja ylipäätään nyt on hyvä aika hankkia mikä vain 996-malli, hinnat ovat kohtuullisia ja kyllä niistäkin vielä klassikkomalli muodostuu vaikka vähän ruma ankanpoikanen onkin
.
-BMW M3 -09
-MB E320 Coupe -94
-MB E250 CGI -10
-Husqvarna R320 -14
-
Ainaki eka generationin cayenne turbossa on alusil sylinterit ja 996 turbossa:ssa nikasil, selittänee kestävyys eroja. Tietysti toisessa V8 ja toisessa bokseri.Originally posted by timppa811 View PostSyksyllä olin jo alustavasti kaupat sopinut liikkeessä -10 cayenne turbosta. Olin ollut siinä ajatuksessa että turbo malleja eivät bore scoring ongelmat koske, samaten kuin 996/997 malleissa.
Haku päivää edeltävänä iltana vielä hieman googlettelin asiaa ja löysin Kanadalaisen keskustelusivuston, jossa mainittiin yhteys konerikkoihin pakkasella tehdyistä kylmäkäynnistyksistä.
En nyt muista tarkkoja prosentteja, mutta luokkaa 50% turbokoneistaKIN oli hajonnut ennen 150-200tkm.
Jäi kaupat tekemättä.
996turbojen hinnat ovat kyllä hyvin pysyneet. Tuossa 55-60k€ haarukassa ovat halvimmat olleet jo ~7vuotta.
Comment
-
Voihan se olla. Hauskaa kuitenkin että 996 hinnat on edes nykyistä tasoa ottaen huomioon laadun ja tuotantonumerot, ei mikään harvinainen edes. Lisänä huolto ja korjauskuluja joilla paikata halvalla valmistetun auton tyyppivikoja tuhansilla egeillä. Mitäpä ei fanit tekisi sen eteenOriginally posted by Reeperbahn View PostJoo ne on varmaan nyt pohjissa, tuskin tuosta enää laskevat. Ja ylipäätään nyt on hyvä aika hankkia mikä vain 996-malli, hinnat ovat kohtuullisia ja kyllä niistäkin vielä klassikkomalli muodostuu vaikka vähän ruma ankanpoikanen onkin
.
Comment
-
Jaa olet meillä heittänyt keikkaa? Selkä, perse, pallit ja hermot on terästä jos papana-rasialla ajaa vielä Suomen päästä päähän duunin jälkeen.Originally posted by van cleef View PostMä en Hiacea hauku. Overall varmin auto mitä mulla on ollut pihassa ja Lapissakin tullut käytyä useaan otteeseen sillä. Hiacen nopeudesta sen verran, että kerran Kittilän kaivokselta n. 20 tunnin työpäivän jälkeen lähdin vielä yötä vasten ajamaan, kun piti johonkin hv-palaveriin tulla Stadiin, niin otin 4 kuvaa itsestäni nelostiellä.
Comment
-
Joo, olin siinä Shaft-projectissa maanpinnan päällisissä osissa enimmikseen. Jotain kyselya kiinnostuksesta seuraavaan laajennukseen tuli tuossa taannoin, täytyy katsoa sitten kun on ajankohtaista.Originally posted by AnttiJuhani View PostJaa olet meillä heittänyt keikkaa? Selkä, perse, pallit ja hermot on terästä jos papana-rasialla ajaa vielä Suomen päästä päähän duunin jälkeen.
Topikkiin: Hiace taas leimattu puhtain paperein kehujen kera. Ikää valttiässällä nyt aika liki 20 vuotta ja 350tkm....
Comment
-
Eikös noissa 1.8 durateceissä ole ollut sylinterien kulumista/ mäntien öljyrenkaiden jumiamista? On ainakin itsellä pysynyt pois ostoslistoilta. Voihan sitä kokeilla liottaa männänrenkaita vaikkapa vanhan liiton naftaa sylinteriin kaatamalla. Tuskin pelastaa, mutta eipä mitään maksakaan.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
Ei muuta, mutta sadoista ajamistani eri autoista mieleen on jäänyt että kyseessä on tilavuuteensa nähden ehdottomasti hengettömin ja suorituskykyynsä nähden suurikulutuksisin kone mitä muistan koskaan ajaneeni
Erikoismies Tampereen Kauniaisista.
Comment
-
Oot jättänyt Volvot ajamatta kokonaan?Originally posted by Taski View PostEi muuta, mutta sadoista (ellei jo tuhansista) ajamistani eri autoista mieleen on jäänyt että kyseessä on tilavuuteensa nähden ehdottomasti hengettömin ja suorituskykyynsä nähden suurikulutuksisin kone mitä muistan koskaan ajaneeni
Comment
-
Itseasiassa saattaa hyvinkin pelastaa.
Ostin huutokaupasta 2.0 duratecin koneella olevan auton, jossa ilmoitettiin öljynkulutuksen olevan luokkaa 2litraa/1000km.
Tulpat pois, diisseliä pariksi tunniksi likoamaan männän päälle. Öljynvaihto, sekä fortet koneeseen.
Autolla on nyt ajettu 5000km/6kuukautta eikä ole tippaakaan syönyt öljyä.
Originally posted by E39Fin View PostEikös noissa 1.8 durateceissä ole ollut sylinterien kulumista/ mäntien öljyrenkaiden jumiamista? On ainakin itsellä pysynyt pois ostoslistoilta. Voihan sitä kokeilla liottaa männänrenkaita vaikkapa vanhan liiton naftaa sylinteriin kaatamalla. Tuskin pelastaa, mutta eipä mitään maksakaan.
Comment
-
Originally posted by timppa811 View PostItseasiassa saattaa hyvinkin pelastaa.
Ostin huutokaupasta 2.0 duratecin koneella olevan auton, jossa ilmoitettiin öljynkulutuksen olevan luokkaa 2litraa/1000km.
Tulpat pois, diisseliä pariksi tunniksi likoamaan männän päälle. Öljynvaihto, sekä fortet koneeseen.
Autolla on nyt ajettu 5000km/6kuukautta eikä ole tippaakaan syönyt öljyä.
No ei oo kyllä ihmeellistä karstaa renkaissa ollu jos parissa tunnissa auennuE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Täysin samaa mieltä. Tuommoinen 2004 A6 2.4 automaatti nelikkona oli kyllä kulutukseen nähden todella vaisu suoritus.Originally posted by Taski View PostEi muuta, mutta sadoista ajamistani eri autoista mieleen on jäänyt että kyseessä on tilavuuteensa nähden ehdottomasti hengettömin ja suorituskykyynsä nähden suurikulutuksisin kone mitä muistan koskaan ajaneeni
Ihan volvoihinkin verrattuna (jos verrataan 170hv vs 170hv keskenään). Löytyihän Volvolta se 140hv mallikin siitä 2.4:sta toki. Vaan ei sekään muistaakseni ollut niin janoinen.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
Comment