Originally posted by markok
View Post
Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by Ovaali View Post
Käsijarrun toimilaitteessa on sittemmin hinta noussut, oli alle tonnin aiemmin, nykyään n.1600e...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VilleP View PostA3:set olleet aina 5 pulttisilla(nus nus). Kirjoituksen perusteella hankala arvioida, mut oisko esim. rs-blau?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostPaikallisella 5-10 eli koko maassa tämä kertaa x, onhan niitä sitten mennyt.
Alipainepumppu ? Eli koneen alipaine ei riitä jarrutehostajalle tai sitä ei ole ollenkaan :think Vai onko pumppu jokin saastelaiteviritelmä ?
Alipainepumppu noissa on tarpeellinen johtuen imusarjan vähäisesta alipaineesta kun ilman määrää säädetään kuormituksesta yms riippuen venttiilinnostolla eikä kaasuläpällä. Yhden tapauksen tiedän johon tuo pumppu piti vaihtaa, kalkatti.
Leave a comment:
-
-
A3:set olleet aina 5 pulttisilla(nus nus). Kirjoituksen perusteella hankala arvioida, mut oisko esim. rs-blau?
Leave a comment:
-
-
Audi a3 nelipulttisilla navoilla eli ensimmäinen malli ? Sinistäkin sinisempi väri, onko merkin oma ? Olihan hieno nesteen tankkauskatoksen keinovalossa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ovaali View PostNo ei todellakaan vaihdeta osana huolto-ohjelmaa. Vaihdetaan jos särkyy. Osan hinta oli viimeksi n. 800e + venttiilikopan tiiviste ja pari muuta tiivistettä. Parin tunnin homma vaihtaa, pitäisi onnistua jokaiselta joka kehtaa itseään väittää mekaanikoksi.
Paikallisella merkkarilla noita toimilaitteita on vaihdettu 5-10 kpl koko sinä aikana kun noita valvematicmoottorisia on ollut olemassa.
Huoltokirjan mukaan noihin pitäisi vaihtaa alipainepumppu 195tkm huollossa, tosin ei niitä todellisuudessa vaihdeta
Käsijarrun toimilaitteessa on sittemmin hinta noussut, oli alle tonnin aiemmin, nykyään n.1600e...
Alipainepumppu ? Eli koneen alipaine ei riitä jarrutehostajalle tai sitä ei ole ollenkaan :think Vai onko pumppu jokin saastelaiteviritelmä ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostVaihdetaan huollossa ? Tuskin joka autoon kuitenkaan ? Ja artisti maksaa.
Paikallisella merkkarilla noita toimilaitteita on vaihdettu 5-10 kpl koko sinä aikana kun noita valvematicmoottorisia on ollut olemassa.
Huoltokirjan mukaan noihin pitäisi vaihtaa alipainepumppu 195tkm huollossa, tosin ei niitä todellisuudessa vaihdeta
Käsijarrun toimilaitteessa on sittemmin hinta noussut, oli alle tonnin aiemmin, nykyään n.1600e...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by T3 View Post
Leave a comment:
-
-
Avensis-koodeja P1047 ja P264A l. vvti ja valvematic. Myös P1604, C1201, C1241, C13AA ja U0100 oli paperissa... Joo näyttää pahalta mutta moni niistä on jokin virta-aiheinen, akku vaihdettiin torstaina (Exide Motenet) pitää latauksen, laturi toimii, vanhassakaan akussa (Biltema 11/17 ostettu) ei tod. näk. ole mitään vikaa, lähtenyt aina hyvin käyntiin jne.
Leave a comment:
-
-
Melko harvinainen loppujen lopuksi tuo valvematic vika, kun ottaa huomioon autojen määrän mitä liikenteessä on.
Suurinosa ajelee huolettomasti noilla autoilla yli 200..300tkm eikä tarvii kuin huoltaa ja välillä jarruosia vaihdella + renkaita.
Muistaakseni yhdessä yli 400tkm ajetussa 1.8 Avensiksessa (valvematic, 2009vm oisko ollut) oli edelleen alkuperäinen valvematic toimilaite ja muutenkin melko hyvin pärjännyt huoltohistorian perusteella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostValvematic juu ja vsc/txx ainakin on näkynyt. Selvitelty ja lienee valvematicin asentoanturin häiriö jolloin moottorinohjaus ei välitä tietoa kaasupolkimelta eteenpäin ja meno puutuu, ainakin kerran on tehot kadonneet.
Tiedät näköjään näistä jotain ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostValvematic juu ja vsc/txx ainakin on näkynyt. Selvitelty ja lienee valvematicin asentoanturin häiriö jolloin moottorinohjaus ei välitä tietoa kaasupolkimelta eteenpäin ja meno puutuu, ainakin kerran on tehot kadonneet.
Tiedät näköjään näistä jotain ?
En oo kun pari kertaa nähnyt miten ko. homma tapahtuu, ja aika rohkeasti toistuvien vikakoodien perusteella valvematic toimilaitteen vaihtoon merkkiliikkeessä on ryhdytty.
Valmistajan ohjeen mukaan taisi mennä näin.
Joskus voi jossain autossa tulla esim. kerran vuoteen tuo vikakoodi->vikatila, ja niissä ei juurikaan aiheuta toimenpiteitä kun on melko hintava homma.
Tonnin luokkaa tais joskus olla ite toimilaite pelkästään, mut muistaakseni hinta on laskenut.. kuten monissa muissakin osissa, esim. sähköisen käsijarrun toimilaitteessakin.
Tarkempi vikakoodi toki kertoisi enemmän.
Joko toimilaite takertelee tai siitä alkaa oireilemaan / hajoaa asentotunnistin.. oireista riippuen -> jatkuva tai satunnainen vikatila.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostMissä tähän osataan syventyä ja tehdäkin asialle tarvittavat toimenpiteet ?
Leave a comment:
-
Leave a comment: