memebuy23buy

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • OVi
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Tuossa ei sinänsä ole mitään ihmeellistä. Olikohan ohje, että männät toisten päin ja nokka-akseli sekä virranjakaja 600 moottorista. Siitä on nimittäin aikaa, kun nuo asiat ovat kiinnostaneet. 127:n moottori olisi kuitenkin ollut helpompi lähtökohta, koska se pyörii samoin päin kuin 600:n moottori. Olisihan se ollut tehokkaampikin kuin 850:n moottori.
    Noinhan se on, että männät ja veivit toisinpäin. Nokka-akseli sitten vaikkapa kuussatasesta. Tuossa 80-/90-lukujen taitteessa ei vain ollut nettiä mistä katsella ohjeita ja 127:n moottorilla ei olisi saanut siihen aikaan katsastettua autoa millään mallilla, vaikka se olikin yleisin moottori mikä kuussataseen laitettin. Vasaramallin moottorikin vaati, että etujarrut laittoi 127:sta ja sen myötä myös vannekoko muuttui.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by OVi View Post
    Toisella luokkakaverilla oli pompannappi 850 Fiatin moottorilla, joka oli muutettu pyörimään toisinpäin.
    Tuossa ei sinänsä ole mitään ihmeellistä. Olikohan ohje, että männät toisten päin ja nokka-akseli sekä virranjakaja 600 moottorista. Siitä on nimittäin aikaa, kun nuo asiat ovat kiinnostaneet. 127:n moottori olisi kuitenkin ollut helpompi lähtökohta, koska se pyörii samoin päin kuin 600:n moottori. Olisihan se ollut tehokkaampikin kuin 850:n moottori.

    Leave a comment:


  • OVi
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    130tc oli märkä uni nuorena ja kun olisi ollut varaa tuollainen hankkia oli jo markkinoilla muita mielenkiiintoisempia likomärkiä unia ja autohalutkin siinä vaihtuneet. Nyt jälkikäteen ymmärtää noiden hienouden vasta kun on ajanut uudemmilla autoilla joissa on ”kaikki herkut”.

    Muutama fiiu sitä kuitenkin oli, 128, mirafiööri, joka muuten olikin aivan erinomainen luisupulkka talvella, ehkä hienoin luisussa vietävä auto joka minulla on ollut, siksi että oli helpoin ja pysytyin viemään hietsun päässä kaikki mutkat suoria myöden luisussa ilman että ohjaamo oli täynnä käsiä.
    Fiiatilla autoilun aloittaneena 130TC rytmihäiriö oli aika korkealla listalla. No eipä se 2.0 TC Mirafiori olisi ollut paljon kummempi. Ammattikoulussa luokkakaverilla oli 1.6 tai 2.0 (ei voi enää muistaa) TC Mirafiori, joka oli omaa 127:aa himpun verran äveriäämpi. Toisella luokkakaverilla oli pompannappi 850 Fiatin moottorilla, joka oli muutettu pyörimään toisinpäin. Noh, Tomi on tehnyt tuonkin jälkeen autojen kanssa juuri sitä mitä suurin osa ei osaa.

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Paljon mieluummin mä ottaisin rytmiä elämään kuin esimerkiksi mk1 tai 2 GTI golfin.

    Leave a comment:


  • Kräki
    replied
    Tohon aikaan kellokoski olikin kovasana.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Muistan kun lapsena Rovaniemellä hain paikallisesta Fiat-kaupasta Ritmon esitteen ja siitä tuota 130tc:tä tuli ihailtua. Samassa esitteessä oli kai normimallitkin ja 105tc oli kai se pykälää miedompi malli, joka oli silti tehokkaampi kuin useimmat vastaavan luokan autot silloin.
    130tc oli märkä uni nuorena ja kun olisi ollut varaa tuollainen hankkia oli jo markkinoilla muita mielenkiiintoisempia likomärkiä unia ja autohalutkin siinä vaihtuneet. Nyt jälkikäteen ymmärtää noiden hienouden vasta kun on ajanut uudemmilla autoilla joissa on ”kaikki herkut”.

    Muutama fiiu sitä kuitenkin oli, 128, mirafiööri, joka muuten olikin aivan erinomainen luisupulkka talvella, ehkä hienoin luisussa vietävä auto joka minulla on ollut, siksi että oli helpoin ja pysytyin viemään hietsun päässä kaikki mutkat suoria myöden luisussa ilman että ohjaamo oli täynnä käsiä.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Muistan kun lapsena Rovaniemellä hain paikallisesta Fiat-kaupasta Ritmon esitteen ja siitä tuota 130tc:tä tuli ihailtua. Samassa esitteessä oli kai normimallitkin ja 105tc oli kai se pykälää miedompi malli, joka oli silti tehokkaampi kuin useimmat vastaavan luokan autot silloin.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 21-12-2021, 12:05.

    Leave a comment:


  • Newbie
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ritmo on aina ollut jotain ihan muuta...



    Tuosta voisi pikkusipistelyllä saada oikein hienon ja todennäköisesti ei kovinkaan montaa tule vastaan ja voisi jopa arvonsakin säilyttää.


    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by mikkod View Post
    Itseasiassa joo! Ihmettelin sitäkin pariin kertaa, mutta toi Ritmo oli jotain ihan muuta
    Ritmo on aina ollut jotain ihan muuta...

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Originally posted by poke View Post
    oih!

    siinä kirkonvarkauden sillan kioskilla on ollu usein kesällä c-kadetti. orggiskuntoinen mut 15" aluilla. ootko bongannu Anttolan keikalla?
    Itseasiassa joo! Ihmettelin sitäkin pariin kertaa, mutta toi Ritmo oli jotain ihan muuta

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by mikkod View Post
    Näin kesällä Ritmon, piti hetki ihan ihailla…
    oih!

    siinä kirkonvarkauden sillan kioskilla on ollu usein kesällä c-kadetti. orggiskuntoinen mut 15" aluilla. ootko bongannu Anttolan keikalla?

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Näin kesällä Ritmon, piti hetki ihan ihailla…

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Tänään Motonetin pihalla oikein vierekkäin komiana prefacelift ja facelift Omega B No se niistä ooppeleista..

    Leave a comment:


  • Mac
    replied
    Originally posted by Kräki View Post
    Mutta onko kukaan nähnyt omegaa koska viimeksi? Itse näin ~3kk sitten ja jumalauta piti hierasta silmiä,että niijuu,olihan tuommoinenkin auto olemassa jokatoisella vielä 20v sitten.
    Mummolla Omega - 98 ja ajettu 90tkm ostivat uutena sillon.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    240:llä ajaa kyllä maailman tappiin asti jos vähänkään kattelee sillon tällön.
    Tää pitää kyl paikkansa takavetovolvoissa. Ja myös sellainen kaikkien osien vaihto ylihuoltomielessä ei maksa kuin murto-osia vs mitä maksaisi bemariin.

    Leave a comment:

Working...
X