Passat b7, tarkemmin -14 kuskin ovi ei aukea sisältä, vaijeri ?
Joissain malleissa taitaa vaijerit jäätyä eikä saa ovia auki. Saa nähdä miten facelift golfin kanssa käy. Mutta tässä ei lie samasta ongelmasta kyse.
Farkkugolfin takakamera kieltämättä kätevä. Esim vinoparkista peräyttäessä näkee hyvin onko autoja tulossa, ei tarvi katsella ikkunoista heijastuksia onko autoja tulossa.
Mullakin on ollut noita A6 malleja monta rekallista eikä yhdessäkään ole ollut mitään ihme metallisilppua laatikoissa. Yhden vauhtipyörän on joutunut tekemään Finntakuuseen ja yhteen 11 puolella valmistettuun tehtiin megatroniikka ja uusi oli meillä jo hyllyssä niin siitä selvisi alle 500 euron Ketju saa rapattaa alussa n.6 sec tehtaan mukaan ja tämä lukee ihan sähköisessä huoltojärjestelmässä. Mää en nyt tiedä mistä nää kauhutarinat juontaa juurensa kuten mutta itse uskaltaisin ostaa kuten uskallan n47 moottorikoodilla olevan Äffänkin
Näissä ääntää ketju lähes kaikissa. En vaan oo ite kuullu yhdestäkään hajonneesta.
Yks tapaus oli semmonen että jakopää tehtiin uusiksi ja n. 20tkm jälkeen ketju aloitti ääntelyn
Mullakin on ollut noita A6 malleja monta rekallista eikä yhdessäkään ole ollut mitään ihme metallisilppua laatikoissa. Yhden vauhtipyörän on joutunut tekemään Finntakuuseen ja yhteen 11 puolella valmistettuun tehtiin megatroniikka ja uusi oli meillä jo hyllyssä niin siitä selvisi alle 500 euron Ketju saa rapattaa alussa n.6 sec tehtaan mukaan ja tämä lukee ihan sähköisessä huoltojärjestelmässä. Mää en nyt tiedä mistä nää kauhutarinat juontaa juurensa kuten mutta itse uskaltaisin ostaa kuten uskallan n47 moottorikoodilla olevan Äffänkin
Joo, tähän lisättäköön, että laatikkoremppa on suht työläs. Ja jakoketjuhäikkää näissä 2012-> 3.0tdi:ssä jonkin verran. Frendillä osui jackpot: 220tkm ajettuna vakioon 3.0tdi stroniciin kytkin+vauhtis häröilyn takia ja pari kuukautta rempan jälkeen alkoi jakopää rallattelemaan, eli taas purkamaan autoa samalta suunnalta.
Ihan makee peli oli ajella kyllä, mutta ei ihme jos vauhtiksia menee kun auto pyrki kulkemaan 1200 kierroksen paikkeilla tilanteessa kuin tilanteessa. Sportilla ajellessa sitten vähän enemmän oli tolkkua.
Näissä ääntää ketju lähes kaikissa. En vaan oo ite kuullu yhdestäkään hajonneesta.
Yks tapaus oli semmonen että jakopää tehtiin uusiksi ja n. 20tkm jälkeen ketju aloitti ääntelyn
Kaikki viat vaan ei oo ihan noin kalliita. Tuo on lähestulkoon kallein vika mitä on olemassa.
Pitkittäinen s-tronic on ollu tuotannossa muistaakseni -12 vuodesta, joten nykyään purkulaatikoitakin alkaa saada. Autoon koodaus vaatinee muutamia temppuja.
Joo, tähän lisättäköön, että laatikkoremppa on suht työläs. Ja jakoketjuhäikkää näissä 2012-> 3.0tdi:ssä jonkin verran. Frendillä osui jackpot: 220tkm ajettuna vakioon 3.0tdi stroniciin kytkin+vauhtis häröilyn takia ja pari kuukautta rempan jälkeen alkoi jakopää rallattelemaan, eli taas purkamaan autoa samalta suunnalta.
Ihan makee peli oli ajella kyllä, mutta ei ihme jos vauhtiksia menee kun auto pyrki kulkemaan 1200 kierroksen paikkeilla tilanteessa kuin tilanteessa. Sportilla ajellessa sitten vähän enemmän oli tolkkua.
Aika hyvin tiivistetty! A6, eli Bi-TDI ja mukaan tuleva ZF 8 sekä rautajousilla = minimoi riskejä. Mikähän olisi e-4matic-mersulle vastaava? Kun bemarin tarinoita liikaakin lukenut, tieto lisää tuskaa, mutta eipä sitä kannata hölmöilläkkään vierasmerkkiin vain sen vuoksi, että kaikissa on vikoja ja kun ei tiedä
No tollanen bitdi competition polttais kyllä, mutta on sellaset 10k lisää. Vielä ei riitä pidot siihen. Ei oikein no E meset sytytä jostain syystä, mutta katellu nyt -16 mb C 250 cdi amg paketilla..
Oma luotto ei riittäisi S-Tronic laatikolliseen vaikkei ihan alkupään vuosimalleja olekaan, itse yrittäisin löytää budjetin rajoissa Bi-TDI koneisen, niin samalla saa Bemareista tutun ZF 8-vaihteisen momentinmuunninlaatikon. Kylmästartissa kannattaa kuunnella pitääkö ketju ääntä. Muuten mielestäni ihan ok laite, nelivedon toteutus ongelmattomampi kuin Bemareissa ja maantieajossa vähemmän uraherkkä kuin keskiverto BMW. Alusta vaihtoehtoinahan näissä on teräsjouset edessä ja takana tai täysilmat, eli pussijouset voi halutessaan kiertää vrt. F11.
Aika hyvin tiivistetty! A6, eli Bi-TDI ja mukaan tuleva ZF 8 sekä rautajousilla = minimoi riskejä. Mikähän olisi e-4matic-mersulle vastaava? Kun bemarin tarinoita liikaakin lukenut, tieto lisää tuskaa, mutta eipä sitä kannata hölmöilläkkään vierasmerkkiin vain sen vuoksi, että kaikissa on vikoja ja kun ei tiedä
Tunnenko ketään jolle ei olisi jostakin autosta muutamaa sattunut korviin, no en.
Tuntuu että nekin jotka ei autoja seuraa yhtään tietävät jonkun automallin jossa on suuria vikoja.
Siis noin yleisesti tästä nykypäivästä otettuna
Sitten kyllä tiedän kymmeniä joiden autoja on vain huollettu, useat heistä ei ole näistä vioista kuulleetkaan.
Kaikki viat vaan ei oo ihan noin kalliita. Tuo on lähestulkoon kallein vika mitä on olemassa.
Pitkittäinen s-tronic on ollu tuotannossa muistaakseni -12 vuodesta, joten nykyään purkulaatikoitakin alkaa saada. Autoon koodaus vaatinee muutamia temppuja.
Tunnenko ketään jolle ei olisi jostakin autosta muutamaa sattunut korviin, no en.
Tuntuu että nekin jotka ei autoja seuraa yhtään tietävät jonkun automallin jossa on suuria vikoja.
Siis noin yleisesti tästä nykypäivästä otettuna
Sitten kyllä tiedän kymmeniä joiden autoja on vain huollettu, useat heistä ei ole näistä vioista kuulleetkaan.
No täytyy tsekkailla huoltohistoria (onko vaihdeltu öljyjä..). Tossa 530 bemarissakin oli vaihdeltu öljyt 30tkm välein, mikä tuntuu aika pitkältä vaikka ilmeisesti ilmoitettu huoltoväli onkin..
Leave a comment: