Originally posted by Freak
View Post
Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Uskoisin, että siinä on kyse siitä muun romun määrästä, joka kulkee mukana autosta. Riittää kyllä 2 aikuista 2 turvaistuinta ja pieni koira-käyttöön.
-
Anteeksi maalaisuuteni, kun kiinnitä huomioni tähän. Lisäksi ymmärrän toki ihmisten erilaisen käsityksen adjektiiveista sekä heidän tilantarpeista. En myöskään ole koskaan edes F11 mallin takaovea raottanut, mutta silti ihmettelen, ettei kaksi pientä lasta turvaistumineen sekä pieni koira mahdu vitossarjalaiseen. Onko sellaisessa todella niin onnettomat sisätilat? :thinkOriginally posted by Lenkka View PostPitäisi puolisolle hommata isompi perheauto F11 520d tilalle. Varsinkin takapenkki ja takakontti jää nykyään liian pieneksi.
Kyytiin pitäisi mennä helposti kaksi pientä lasta penkkeineen ja pieni koira.
Leave a comment:
-
https://www.nettiauto.com/skoda/superb/12437596Originally posted by Lenkka View PostPitäisi puolisolle hommata isompi perheauto F11 520d tilalle. Varsinkin takapenkki ja takakontti jää nykyään liian pieneksi. Lisäksi dieselille ei tarvetta.
Miettinyt siis isompaa farmaria tai citymaasturia bensamoottorilla. Kyytiin pitäisi mennä helposti kaksi pientä lasta penkkeineen ja pieni koira. Lähtö tulee olemaan aina lämpimästä, joten plug in hybridi voisi olla myös vaihtoehto, koska päivittäin matkaa tulee noin 10-20km. Toki max 20t luokkaan se voi olla melko hankalaa.
Olisiko jollain kokemusta jostain viisaasta perheautosta moisiin kriteereihin?
https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/12054459
Leave a comment:
-
Tämmöistä korimallia sen täytyisi silloin olla.Originally posted by Lenkka View PostPitäisi puolisolle hommata isompi perheauto F11 520d tilalle. Varsinkin takapenkki ja takakontti jää nykyään liian pieneksi. Lisäksi dieselille ei tarvetta.
Miettinyt siis isompaa farmaria tai citymaasturia bensamoottorilla. Kyytiin pitäisi mennä helposti kaksi pientä lasta penkkeineen ja pieni koira. Lähtö tulee olemaan aina lämpimästä, joten plug in hybridi voisi olla myös vaihtoehto, koska päivittäin matkaa tulee noin 10-20km. Toki max 20t luokkaan se voi olla melko hankalaa.
Olisiko jollain kokemusta jostain viisaasta perheautosta moisiin kriteereihin?
https://www.nettiauto.com/ford/c-max-grand/12416753
Tämmösellä saa toukat tarhassa rispektiä tarhatädeiltä
https://www.nettiauto.com/cadillac/escalade/12392100Last edited by BMW525Xda; 22-10-2021, 13:39.
Leave a comment:
-
Noilla kriteereillä kävisin ainakin katsomassa, että millaisen Skoda Superbin saisi esitetyssä hintaluokassa.Originally posted by Lenkka View PostPitäisi puolisolle hommata isompi perheauto F11 520d tilalle. Varsinkin takapenkki ja takakontti jää nykyään liian pieneksi.
Leave a comment:
-
Mitsubishi Outlander PHEV.Originally posted by Lenkka View PostPitäisi puolisolle hommata isompi perheauto F11 520d tilalle. Varsinkin takapenkki ja takakontti jää nykyään liian pieneksi. Lisäksi dieselille ei tarvetta.
Miettinyt siis isompaa farmaria tai citymaasturia bensamoottorilla. Kyytiin pitäisi mennä helposti kaksi pientä lasta penkkeineen ja pieni koira. Lähtö tulee olemaan aina lämpimästä, joten plug in hybridi voisi olla myös vaihtoehto, koska päivittäin matkaa tulee noin 10-20km. Toki max 20t luokkaan se voi olla melko hankalaa.
Olisiko jollain kokemusta jostain viisaasta perheautosta moisiin kriteereihin?
Leave a comment:
-
Perheauto 10-20t luokassa
Pitäisi puolisolle hommata isompi perheauto F11 520d tilalle. Varsinkin takapenkki ja takakontti jää nykyään liian pieneksi. Lisäksi dieselille ei tarvetta.
Miettinyt siis isompaa farmaria tai citymaasturia bensamoottorilla. Kyytiin pitäisi mennä helposti kaksi pientä lasta penkkeineen ja pieni koira. Lähtö tulee olemaan aina lämpimästä, joten plug in hybridi voisi olla myös vaihtoehto, koska päivittäin matkaa tulee noin 10-20km. Toki max 20t luokkaan se voi olla melko hankalaa.
Olisiko jollain kokemusta jostain viisaasta perheautosta moisiin kriteereihin?
Leave a comment:
-
Äitillä oli tälläne t-jet bravo useemman vuoden, ahtoviive aika tuntuva ennen ahtoja ei tapahu mitää, talvella pelottaa motarilla perä liirailee aivan sairaan helposti. Pari kertaa vetäs huohottimen tukkoo ja räkäs öljyt tikun putkesta sillee et työnti tikun jonkumatkaa ulos <-- tämä talvella. Ainii ja ajotietokone flippas jo 70tkm ajettuna, puhaltimen nopeusäädöstä katos yks nopeus ~80tkm ajettuna, etujouset meni, takaäänenvainennin ruostu puhki. Vaihtui e91:see viimekesänä silloin mittarissa oli aikaliki 100tkm.Originally posted by E39Fin View PostLisää kokemuksia bravosta:
Kuskia hymyilyttää, kerrankin sopiva auto omiin pyörittelyihin kehän sisällä
-Suorituskyky 0-80 vauhdeissa erittäinkin hauskalla tasolla jo näin vakiona
-T-jetin ääniraitaan ei paljoa turbo kuulu, pikemminkin kuulostaa vanhan liiton neloskoneen pörinältä
-Koneen luonne ei vastaa nykyturbojen "ei laaksoa, ei kukkulaa", vaan turbo tempaa mukaan vähän vanhan ajan bensaturbojen mukaisesti, eli ensin mennään väännöllä, sitten turbo iskee peliin ja maisema alkaa vaihtumaan
525xda:lle hyvän oloinen bingobongo, näkyy nämä bravo sportit vaihtavan melko hyvin omistajaa kun tarjonta on muuttunut hetkessä
https://www.nettiauto.com/fiat/bravo/12448848Last edited by mige95; 18-10-2021, 22:51.
Leave a comment:
-
Ainaki oma + monta muuta e6x korin autoa nähneenä niin tossa 200-300tkm välissä menee: kallistuksenvakaajan päät eestä,raidetangonpäät,etuiskarit,etuiskarien yläpäät,etupyörän laakerit ja reaktiotangon puslat nää kaks vikaa koskee myös äffä koreja.Originally posted by Hörhö View PostJosko tuo oli huumoria, kun hymiö oli perässä
Mutta joo, omien ja kavereiden kokemuksilla uskomattoman hyvin on esim E6X alustat (alkup.osilla)kestäneet, omassa oli 330tkm taulussa, vaihdettu 1 raidetangonpää, muuten vain levyjä/paloja.
Toivotaan että tuleva F10 on yhtä huoleton, varmaahan se ei ikinä ole.
Ja äffäkorien ihan omana vikana menee jousia poikki.Last edited by mige95; 18-10-2021, 22:37.
Leave a comment:
-
Lisää kokemuksia bravosta:
Kuskia hymyilyttää, kerrankin sopiva auto omiin pyörittelyihin kehän sisällä
-Suorituskyky 0-80 vauhdeissa erittäinkin hauskalla tasolla jo näin vakiona
-T-jetin ääniraitaan ei paljoa turbo kuulu, pikemminkin kuulostaa vanhan liiton neloskoneen pörinältä
-Koneen luonne ei vastaa nykyturbojen "ei laaksoa, ei kukkulaa", vaan turbo tempaa mukaan vähän vanhan ajan bensaturbojen mukaisesti, eli ensin mennään väännöllä, sitten turbo iskee peliin ja maisema alkaa vaihtumaan
525xda:lle hyvän oloinen bingobongo, näkyy nämä bravo sportit vaihtavan melko hyvin omistajaa kun tarjonta on muuttunut hetkessä
https://www.nettiauto.com/fiat/bravo/12448848
Leave a comment:
-
Josko tuo oli huumoria, kun hymiö oli perässä
Mutta joo, omien ja kavereiden kokemuksilla uskomattoman hyvin on esim E6X alustat (alkup.osilla)kestäneet, omassa oli 330tkm taulussa, vaihdettu 1 raidetangonpää, muuten vain levyjä/paloja.
Toivotaan että tuleva F10 on yhtä huoleton, varmaahan se ei ikinä ole.
Leave a comment:
-
Kohta 320tkm ajettu F11 eikä alustaan vaihdettu vielä mitään pl. etujouset takaiskarin pohjaanlyöntikumit sekä iskarinsuojakumit. Ei edes koiranluita, joita meni E46 330xd:ssä kuin leipää. Ajo pääosin maantie-, motari- ja kehätieajoa sekä myös mökkiteitä vähäsen.Originally posted by jj5 View PostNoh, kylläpä se on ihan tavallista että bemarissa alkaa niveliä mennä 100tkm jälkeen hiljalleen yks kerrallaan
Leave a comment:
-
Noh, kylläpä se on ihan tavallista että bemarissa alkaa niveliä mennä 100tkm jälkeen hiljalleen yks kerrallaanOriginally posted by E39Fin View PostKyllä, M32. Laakerit oli näkyneet maksavan alle 200€, eli tämä nyt ei tietysti tekijämiehen hankintoja hidasta, tuo aski kun ainakin bravossa tippuu käsiin aika nopeasti.
Mitä laatustandardeihin tulee niin kyllä alustan puslien yms kestossa on vieläkin iso ero bmw:n ja fiatin välillä, esimerkiksi isäukon 340tkm ajettuun F15 ei ole vaihdettu ainuttakaan alustan osaa vielä ja tuohon mun sigun 390tkm ajettuun E60 on vaihdettu ainoastaan narinahelat taakse.
Tähän bravoon on kaikki pyöränlaakerit nyt vaihdettu, eteen iskarit ja jouset yläpäineen. Toisaalta tähän bravoon ostaa iskarin pihvin hinnalla ja vaihtotyössä menee huonoltakin asentajalta korkeintaan 30min, niiin eipä loppuseltaan paljoa harmita. Eteen tukivarret puslineen ja pallonivelineen alkaen 24€/puoli laadukkaampien vaihtoehtojen ollessa noin 40€ paikkeilla.
Leave a comment:
Leave a comment: