Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tästä öljynsyönnistä juuri oltiin tietoisia ja kiinnostuneita,että mitä malleja tuo koskee. Eli koskeeko tuo kaikkia tuon teholukan koneita vm.riippumatta?
    Vain pitkittäin asennetut minun tietääkseni.
    Ainakin yllä mainitsemani CGLC ja sitten ainakin toinen moottorikoodi vielä Voi olla muuten sama mutta viimenen kirjain eri

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by protoni View Post
    Ihan soivia pelejä. 130kW kattilaa kannattaa vältellä ellei ole mäntäremppaa tehty. Saattaapi öljy maistua.
    Tästä öljynsyönnistä juuri oltiin tietoisia ja kiinnostuneita,että mitä malleja tuo koskee. Eli koskeeko tuo kaikkia tuon teholukan koneita vm.riippumatta?
    Last edited by Heguli 31; 12-12-2021, 21:12.

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Ihan soivia pelejä. 130kW kattilaa kannattaa vältellä ellei ole mäntäremppaa tehty. Saattaapi öljy maistua.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    VAG konsernin henkilöautot 2.0d moottorit 2012-2017. Kaveri suunnittelee tuollaista diiseliä,kun työmatka muuttui 30km/sivu. Noitahan on ilmeisesti useampia tehoversioita. Kokemuksia??? Onko eri malleissa tai vuosimalleissa kestävyyseroja,tyyppivikoja?
    Pysy kaukana a6 Audin 177hv moottorista. Ainakin CGLC kuuluu öljynsyönnin riskiryhmään ja on sitten isotöinen ja kallis korjata kun syy on soikeiksi muuttuvissa pytyissä.
    Kyseinen homma on mulla työn alla.

    Poikittaiset 2.0cr dieselit on hyviä koneita oikeastaan kaikki. Ihan ällistyttävän vähän niitä olen joutunut korjaamaan.
    Euro6 moottoreissa (2015-) vesipumppuvikoja
    Pysyisin euro 5 vehkeissä

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    VAG konsernin henkilöautot 2.0d moottorit 2012-2017. Kaveri suunnittelee tuollaista diiseliä,kun työmatka muuttui 30km/sivu. Noitahan on ilmeisesti useampia tehoversioita. Kokemuksia??? Onko eri malleissa tai vuosimalleissa kestävyyseroja,tyyppivikoja?

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Originally posted by Cunttory View Post
    Tukilaakerihan tuo juurikin on. No eipä hirveesti yllätä jos vag konserni ei halua pelkkää tukilaakeria myydä. Aikoinaan 100/200 quattrossa oli sama tilanne, mutta w124 mersun tukilaakerin kehikosta kun leikkasi kumin pois ja liimasi audin kehään tuli toimiva ~25€:lla.
    Ja type89 ja B4 quattrojen tukilaakeriksi meni suoraan e34:sen laakeri.

    Leave a comment:


  • Kiimalainen
    replied
    Itsellä muutaman vuoden kokemus vw touareg v10 tdi mallista joka on lähellä samaa tasoa possun kanssa käyttökulujen ja ylläpitokulujen osalta.
    Noissa pitää varautua tekniikan irroitukseen aika suurella todennäköisyydellä ja kohtuu pienenkin vian takia. Esim joitain vesiletkuja koneen takaa taikka sivuilta ei saa vaihdettua ellei ota moottoria irti. Vieläpä aina melkein vaihdelaatikon kanssa. Se on jo monesti monelle suuri kynnys hankkia kyseisiä kapistuksia.
    Toimiessaan todella mukavia pelejä muttei mitenkään järkeviä työmäärään nähden. Ainakaan ainoaksi autoksi.

    Omassa meni noin karkeasti 10ke per vuosi varaosia. Osien vaihdot tein itse niin työkuluissa säästyi varmaan ainakin toinen mokoma.

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Tukilaakerihan tuo juurikin on. No eipä hirveesti yllätä jos vag konserni ei halua pelkkää tukilaakeria myydä. Aikoinaan 100/200 quattrossa oli sama tilanne, mutta w124 mersun tukilaakerin kehikosta kun leikkasi kumin pois ja liimasi audin kehään tuli toimiva ~25€:lla.

    Leave a comment:


  • Turder
    replied
    Originally posted by -TPI- View Post
    Miten näissä se kardaani hajoaa? Tukilaakeri pettää ja pitää uusia koko kardaani, koska varaosaluettelossa ei ole pelkkää laakeria vai jotain muuta? Ihmettelin tätä kardaaninvaihtoa joskus yhdestä tuttavan Touaregista, kun oli huoltokirjassa merkintä.
    Itse asiassa ei taida pettää tukilaakerikaan vaan kardaanin kuminen kannatin tms "pusla" (mikä onkaan oikea nimi). Joka tapauksessa, se kun pettää/kuluu, alkaa kardaani hieman kolisemaan ja marmorin vaihto-ohje on koko kardaani uusiksi, koska hajoavaa osaa ei ole erikseen saatavilla. Jenkeissä tähän on tehty hyviä DIY-jippoja, kuten "jimi fix", onhan tuollainen aikamoinen macgyver-patentti mutta näyttää toimivan, on helppo ja halpa, sekä ei jätä tienpäälle. Tekijämiehellä on uusi jimi fix setti aina mukana, vanhan hajotessa auto ilmajousilla ylös, vaihtaa uuden auton alla ja matka jatkuu

    Aiemmin luultiin kai että Turbon koneissa ei olisi ongelmia sylinteriputkien kanssa, mutta kai ne on jenkeissä niitäkin saaneet ilmenemään. Varmasti saa paljon autoa siihen rahaan jos pidetty kunnossa. Aika usein noita alkaa näkymään myynnissä kun huomataan että rahaa menee aikalailla ja sitten ylläpito jää jälkeen...

    Leave a comment:


  • -TPI-
    replied
    Originally posted by Thmas View Post
    Halpaahan tuon ylläpito ei tule olemaan, mutta pari hommaa tulee heti mieleen:

    - kardaanit menee näistä ja Touaregeista vaihtoon 150-200 tkm kohdalla
    - ilmastoinnin läppämoottoreita menee, eli puhaltaa jonnekin kylmää / kuumaa vaikka ilmastointi säädetty tiettyyn lämpötilaan
    - ruostetta voi olla ovien saumoissa

    Miten näissä se kardaani hajoaa? Tukilaakeri pettää ja pitää uusia koko kardaani, koska varaosaluettelossa ei ole pelkkää laakeria vai jotain muuta? Ihmettelin tätä kardaaninvaihtoa joskus yhdestä tuttavan Touaregista, kun oli huoltokirjassa merkintä.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Originally posted by Thmas View Post
    Halpaahan tuon ylläpito ei tule olemaan, mutta pari hommaa tulee heti mieleen:

    - kardaanit menee näistä ja Touaregeista vaihtoon 150-200 tkm kohdalla
    - ilmastoinnin läppämoottoreita menee, eli puhaltaa jonnekin kylmää / kuumaa vaikka ilmastointi säädetty tiettyyn lämpötilaan
    - ruostetta voi olla ovien saumoissa
    Kiitoksia. Tästä yksilöstä on kardaani juuri vaihdettu ja merkkiliikkeen kuitteja on muutenkin kottikärryllinen. En tiedä onko auto maanantaikappale, vai varman päälle ylihuollettu, mutta älyttömästi on osaa vaihdettu.

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Mitäs tuollaisesta -08 turbo Cayennesta pitäisi katsoa erityisen tarkasti? Vai kannattaako katsoa lainkaan...
    Halpaahan tuon ylläpito ei tule olemaan, mutta pari hommaa tulee heti mieleen:

    - kardaanit menee näistä ja Touaregeista vaihtoon 150-200 tkm kohdalla
    - ilmastoinnin läppämoottoreita menee, eli puhaltaa jonnekin kylmää / kuumaa vaikka ilmastointi säädetty tiettyyn lämpötilaan
    - ruostetta voi olla ovien saumoissa

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Mitäs tuollaisesta -08 turbo Cayennesta pitäisi katsoa erityisen tarkasti? Vai kannattaako katsoa lainkaan...

    Leave a comment:


  • PP440
    replied
    Originally posted by PP440 View Post
    keskiviikkona mentävä potkii renkaita tosta Audista..


    -15 FL Audi a6 3.0tdi tuli sit pähkäilyjen jälkeen pihaan. Ainakin toistaiseksi kovin tyytyväinen.. :think

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Olisko varkauslukitus jumissa, niissähän ei sisäkahvat toimi kun ovet lukittu kaukosäätimellä.
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Vaijeri jos on huonona niin kahvasta kyllä huomaa sen että se ei tee mitään vaan pelkkä kahvan jousi vastustaa.

    Sen myös kuulee jos vaijeri liikuttaa jotakin mutta ei avaa ovea. Toimivaan oveen vertaamalla helppo tehdä pikadiagnoosi mikä mättää

    Terveisin kymmeniä ovivikoja korjannut
    Selvyytenä että en ole vielä koskaan edes nähnyt tätä potilasta, kaverin jonkun sukulaispojan auto ja taisi olla myös jokin lukitusjuttu kaken kanssa. Tutkitaan viikolla joku ilta, ovipahvin irroitusvideo jo löytyi tubesta.

    E: ai miksi kyselen täällä enkä vagina-palstoilla ? Juuri siksi.
    Last edited by jr66; 13-11-2021, 10:37.

    Leave a comment:

Working...
X