Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PP440
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Ovat kuten ovat myös poikittaiset.

    Mutta yksi asia pitkittäisessä s-tronicissa on karmivaa.
    Se ei välttämättä oireile oikeastaan mitenkään, ja kun ensimmäisen kerran matka katkeaa, saattaa tilanne olla se, että laatikkoöljyn mukana tulee tyyliin desi jauhaantunutta metallia. Eli laatikon sisällä ei ole yhtään käyttökelpoista osaa.
    Uusi laatikko merkkarilta vajaan kymppitonnin.
    Todennäköisyys moiseen tuskin kovinkaan korkea..

    No täytyy tsekkailla huoltohistoria (onko vaihdeltu öljyjä..). Tossa 530 bemarissakin oli vaihdeltu öljyt 30tkm välein, mikä tuntuu aika pitkältä vaikka ilmeisesti ilmoitettu huoltoväli onkin..

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by protoni View Post
    Eikös nuo pitkittäiskoneiden jatkeena olevat s-tronicit ole ihan ok. Hieno audi joka tapauksessa. Hae pois vaan.
    Ovat kuten ovat myös poikittaiset.

    Mutta yksi asia pitkittäisessä s-tronicissa on karmivaa.
    Se ei välttämättä oireile oikeastaan mitenkään, ja kun ensimmäisen kerran matka katkeaa, saattaa tilanne olla se, että laatikkoöljyn mukana tulee tyyliin desi jauhaantunutta metallia. Eli laatikon sisällä ei ole yhtään käyttökelpoista osaa.
    Uusi laatikko merkkarilta vajaan kymppitonnin.

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Eikös nuo pitkittäiskoneiden jatkeena olevat s-tronicit ole ihan ok. Hieno audi joka tapauksessa. Hae pois vaan.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Eipä näissä loppupään 530xd:ssä suurempia ongelmia. Jakolaatikko on jo valmiiksi viimeisintä revsiota. Ja siitäkin nykyään touhu tonnilla selviää. Audissa ketjun kiristin ongelmia, niistäkin samalla summalla selvitty, ellei koko jakopäätä tarvitse tehdä.

    Kandee ajaa molempia. Kummatkin hyviä, joskin erilaisia.
    Last edited by VilleP; 23-10-2021, 19:54.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by PP440 View Post
    Itseasiassa tuosta 530xd bemusta Soittelinki jo päivällä. Sain ihan hyvän tarjouksen omasta. Maanantaina lupasi selvitellä huolto historian tosta (jakolaatikon öljynvaihto on Varmaa kohdallaan jo Noilla km?). Internetin kauhukertomukset tosiaan laittaa miettimään..
    Samoin itsellä oli mm vaihteiston, jakolaatikon ja alemman jakoketjun yms kanssa vainoharhaa alussa. Mutta kaikki on osoittautunut marginaali vioiksi m57d30 x-drive tekniikan osalta. Enkä kyllä epäile audinkaan tekniikkaa. Lastuttamalla saa jokaisen tekniikan tuhoutumaan, se on luultavasti faktaa.

    Molempia pitää kehua, Audia ja Bmw, ovat hyviä, eikä mb kauheasti jää pisteissä.
    Eniten ratkaisisi omat mieltymykset valinnoissa.

    Leave a comment:


  • PP440
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    A6 3.0da Q vastaava verrokki olisi 530xda. On minusta todella erilaiset autot ajoltaan, A6 on kuin tankki 5series keveyteen verrattuna ajettavuudelta, nelivedotkin on hyvin hyvin toisistaan poikkeavat ajoltaan. Vertailuun tämmöiset https://www.nettiauto.com/bmw/530/12431995

    Minä valitsisin sen mikä tuntuu omaan lapaseen sopivimmalta, miettisin kovin vähän internetistä löytyviä ajatuksia tekniikoiden tyyppivioista, koska jokaisessa ne on vakio.
    Itseasiassa tuosta 530xd bemusta Soittelinki jo päivällä. Sain ihan hyvän tarjouksen omasta. Maanantaina lupasi selvitellä huolto historian tosta (jakolaatikon öljynvaihto on Varmaa kohdallaan jo Noilla km?). Internetin kauhukertomukset tosiaan laittaa miettimään..

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by PP440 View Post
    No lähinnä tekniikan osalta. A6 polttelis kovasti tilojen puolesta jne mutta toi s tronic hieman jännittää. Bemareistakin f11 lukenu aika paljon kaikkea negatiivista. Kyllä tuo f31 menee vielä tilojen puolesta vrt nykyiseen st fiestaan.. + takaveto 330d yks luotettavimmista "nykytekniikoista"?
    A6 3.0da Q vastaava verrokki olisi 530xda. On minusta todella erilaiset autot ajoltaan, A6 on kuin tankki 5series keveyteen verrattuna ajettavuudelta, nelivedotkin on hyvin hyvin toisistaan poikkeavat ajoltaan.

    Vertailuun tämmöiset



    Minä valitsisin sen mikä tuntuu omaan lapaseen sopivimmalta, miettisin kovin vähän internetistä löytyviä ajatuksia tekniikoiden tyyppivioista, koska jokaisessa ne on vakio.
    Last edited by BMW525Xda; 23-10-2021, 19:28.

    Leave a comment:


  • PP440
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Kuinka pystyy edes noita kahta vertaamaan, minusta 330d vastaa audilta A3 max A4.
    No lähinnä tekniikan osalta. A6 polttelis kovasti tilojen puolesta jne mutta toi s tronic hieman jännittää. Bemareistakin f11 lukenu aika paljon kaikkea negatiivista. Kyllä tuo f31 menee vielä tilojen puolesta vrt nykyiseen st fiestaan.. + takaveto 330d yks luotettavimmista "nykytekniikoista"?

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    Originally posted by PP440 View Post
    https://www.nettiauto.com/audi/a6/12484277

    Risuja vai ruusuja? :think

    Vaiko turvallinen F31 330d...
    Oma luotto ei riittäisi S-Tronic laatikolliseen vaikkei ihan alkupään vuosimalleja olekaan, itse yrittäisin löytää budjetin rajoissa Bi-TDI koneisen, niin samalla saa Bemareista tutun ZF 8-vaihteisen momentinmuunninlaatikon. Kylmästartissa kannattaa kuunnella pitääkö ketju ääntä. Muuten mielestäni ihan ok laite, nelivedon toteutus ongelmattomampi kuin Bemareissa ja maantieajossa vähemmän uraherkkä kuin keskiverto BMW. Alusta vaihtoehtoinahan näissä on teräsjouset edessä ja takana tai täysilmat, eli pussijouset voi halutessaan kiertää vrt. F11.
    Last edited by N54; 23-10-2021, 19:07.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by PP440 View Post
    https://www.nettiauto.com/audi/a6/12484277

    Risuja vai ruusuja? :think

    Vaiko turvallinen F31 330d...
    Kuinka pystyy edes noita kahta vertaamaan, minusta 330d vastaa audilta A3 max A4.

    Leave a comment:


  • PP440
    replied


    Risuja vai ruusuja? :think

    Vaiko turvallinen F31 330d...

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    4f on kyllä hyvä vehje. Sisusta fressimpi kuin e61 ja leppoisampi matkan taittaja. Ei yhtä dymaaninen ajettava, mutta mukavampi.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    E91 320d tuli myytyä. Olihan se hieman pieni auto omaan makuun ja lisäksi kyseinen yksilö oli pintapuolisesti sellaisessa kunnossa että olisi melkeinpä vaatinut ylimaalauksen että sitä olisi jaksanut katsella pidempään.

    Toisaalta nelivetoa oli tullut harkittua taas jo pitempään ja yhden Quattro Audin A4 -05 2,0TFSi olin jo vuosi takaperin hankkinut joka siirtyi sitten vaimon omistukseen niin tuumailin että vielä voisin jotain Audia kokeilla.

    Aikani autoja katseltuani löytyi omalta kylältä kyseinen yksilö joka on kyllä ollu mainio peli tähän asti. Aika tavalla erilainen kuin bemarit omasta mielestä. Ei nyt mitenkään negatiivisesti kuitenkaan. Auto siis 2009 vuosimallia Quattro A6 2,7Tdi koneella ja vaihteistona automaatti. On kyllä ollut loistava peli asuntovaunun vetoon verrattuna pikkubemariin. Jos jokin on ihmetyttänyt autossa niin sen dieselveron alhainen määrä. Katselin vastaavia vanhempia sekä uudempia (samaa koria kuitenkin) ja niissä veron määrä vaihteli 770€-> +800€. Tässä yksilössä tuo summa on kuitenkin ~670€. Joka vain muutaman kympin enemmän kuin aiemmassa -05 E91 320d.

    Autossa on kyllä todella runsaat tilat takaluukussa ja muutenkin. Sisusta mustaa nahkaa sportti etupenkeillä.

    Mittarissa oli ostaessa 271tkm ja nyt vajaat 275tkm noin parin kuukauden jälkeen.

    Kaikin puolin positiiviset kokemukset tähän asti.
    Attached Files
    Last edited by Haju69; 22-10-2021, 18:34.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Äitillä oli tälläne t-jet bravo useemman vuoden, ahtoviive aika tuntuva ennen ahtoja ei tapahu mitää, talvella pelottaa motarilla perä liirailee aivan sairaan helposti. Pari kertaa vetäs huohottimen tukkoo ja räkäs öljyt tikun putkesta sillee et työnti tikun jonkumatkaa ulos <-- tämä talvella. Ainii ja ajotietokone flippas jo 70tkm ajettuna, puhaltimen nopeusäädöstä katos yks nopeus ~80tkm ajettuna, etujouset meni, takaäänenvainennin ruostu puhki. Vaihtui e91:see viimekesänä silloin mittarissa oli aikaliki 100tkm.
    Kyllä omalla pysyy normikansan perässä stadin motarinrampeilla ennen ahtojen piikkiäkin. Alfan 156 kokemuksen perusteella (vastaava alustarakenne) on tosiaan ehkä tämänkin kanssa oltava tarkkana ettei talvella tuu nostettua kaasulta noin vaan, tuo alfa ainakin meni jo soratiellä komiasti kahva edellä pelkällä lift off oversteerillä.
    Huohotin näissä herkästi talvella jäätää, kaverillakin oli vastaavassa 1.4 alfassa huohottimen kerääjä näin syksyllä täynnä vettä, niin ei mikään ihme että kovassa pakkasessa ollaan ongelmissa. Ja mitä tulee alustan osiin niin ei ne tosiaan ole ns. premiumien tasolla, tosin eivät ole sen hintaisiakaan saati hankalia vaihtaa.

    Toki pakkasongelmia ollut myös T5-volvon kanssa kun nollan paikkeilla välijäähyn kosteudenpoistoreikä jäätyi umpeen, isompi reikä poraamalla ongelmat poistui

    Leave a comment:


  • Lenkka
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Uskoisin, että siinä on kyse siitä muun romun määrästä, joka kulkee mukana autosta. Riittää kyllä 2 aikuista 2 turvaistuinta ja pieni koira-käyttöön.
    Kun omistaa pituutta 191cm, niin polvet ottavat kokoajan kiinni johonkin ajessa tai kyydissä ollessa. Varsinkin tuo vänkärinä oleminen on melkeinpä mahdoton nakki. Turvaistuin vie niin hirveän tilan.
    Eli riippuu tosiaan käyttäjästä ja muusta tarpeesta. Itselle tuo oma henkilökohtainen pituus tekee tilanteesta haastavan.

    Ei tämä mikään perheauto ole rehellisesti.

    Leave a comment:

Working...
X