Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jani73
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    VW Golf mk7 Variant 1.5 TSI Evo 150hv DSG, onhan tuo hyvä ajaa ja nastarenkain maantieajossa vie 5,1 l/100km, antaa 400km ajon jälkeen matkaa 600km tankkaukseen.

    ESC off nappia ei ole, kiertotie on, kökkö sellainen - virrat päällä hätävilkut ja viis kertaa pumppaa kaasun pohjaan. On aika herkkä puuttumaan tuo ESC, sohjoinen ylämäki voi yllättää. Saman mäen möyri ylös sigun e87 luiston estot kokonaan pois päältä.
    Oletko varma ettei menusta löydy säätöä?

    Can anyone confirm that the MKVII has no traction control 'Off' switch. How do you get up a slippery slope in the winter? My 20th Anniversary GTI even with studded Hakkas needs the traction control turned off to get up some steep slopes.


    Mun mk7.5 ei ole nappia ja kun töissä tuli noista ongelmista juttua, niin työkamu kertoi että heidän volkkarissa on menussa se asetus. No tänään sitten löysin itsekin tuolta auton valikoista. Kuka niitä käyttöohjeita lukee.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Ja Saabin mukana tulee Alfa Romeo/Fiat dieselkone.
    Niin tulee eikä se ole se huonoin osa ollenkaan tuossa paketissa. Pikemminkin päinvastoin...

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Siitä saab https://www.nettiauto.com/saab/9-3/12315711 tosin kaikki ei ole saabisteja ja jotkut eivät halua rinta-juipilla käydä mutta on lähellä. En tiedä saabeista mitään, en ole saabisti ja tuskin tuleekaan.

    Ja Saabin mukana tulee Alfa Romeo/Fiat dieselkone.
    Last edited by ritariässä; 04-01-2022, 14:53.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by A^A View Post
    Pitäisi katsella 10k€ budjetilla joku perusvarma pieni kulutuksinen iso farkku käyttis. Olisko suosituksia? Mitään raketin suorituskykyä en tarvitse, nyt kun dieselin hommaan niin mennään kulutus / ylläpito enemmän silmälläpitäen.
    Mietteissä nyt volvon v70 1.6d tai 2.0d, skoda superb 1.6tdi tai 2.0tdi, mielellään saisi olla manuaali askilla. Vuosimallit jossain 2010 paikkeilla.
    Pitää toki käydä ajelemassa vaihtoehtoja mutta onko kokemuksia näistä "säästömalli" koneisista isoista farkuista, pärjääkö näillä vai onko meno jo tuskaisen nuhaista? Ja ylläpidon suhteen saisi olla perusvarmaa settiä, parin viime auton kohdalla on rempat tuleet niin kalliiksi että alkaa kyllästyttää lyödä tonneja jatkuvalla syötöllä..
    Siitä saab https://www.nettiauto.com/saab/9-3/12315711 tosin kaikki ei ole saabisteja ja jotkut eivät halua rinta-juipilla käydä mutta on lähellä. En tiedä saabeista mitään, en ole saabisti ja tuskin tuleekaan.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Fordin tai Citroenin/Peugeotin koneita, miten vaan haluaa/uskaltaa sanoa.

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Ihan "normihinnoissa" näyttää olevan tuo f..volvon 2,0d:n vauhtipyörä mielestäni. Aerolta katsottuna ~280e ja kytkinpaketti varmaan ~150-170e monessa paikka siihen päälle.

    V70:ssä 2011-> 2,0d onkin sitten jo Volvon oma 5-sylinterinen d3:n, aiemmat ilmeisesti fordin neloskoneita. D3 on automaattinakin maltillinen kulutukseltaan.

    Leave a comment:


  • GameOver
    replied
    Vauhtipyörähommiin on syytä varautua oikeestaan jokaisessa nykypäivän manuaalissa viimeistään siellä 200tkm paikkeilla.

    On toki yksilöitä, joilla menee paljon pidempään ja sit taas vastaavasti on yksilöitä, joissa vauhtis menee vaihtoon ennen ekan satkun täyttymistä.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Joo noita vag 2.0TDI:tä on useita eri variaatioita. Nuo poikittaista commonrail koneet perusvarmoja. Öljynkulutus ongelmat liittyneet muutamaan pitkittäis malliin.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Volvossa jättäisin tuon 1.6d pois. 1.6d on hyvinkin monivikainen, 2.0d muuten hyvä mutta kaksoismassa kun pettää niin saa varautua maksamaan tonnin. Itsellä V50:ssä oli kilsoilla 450tkm mennyttä, oli tosinkin lastutettu.

    Tuon 2.0d saa tuohon rahaan vähän ajettuna ja vakiona, jolloin tuokaan tuskin tulee ihan heti eteen. Koko lailla varmoja pelejä, huomio kannattaa kiinnittää lähinnä korin kuntoon, herkästi maalit lohkeilee kahvojen ympäristöstä, takakaaren alalaidasta sekä etukaarien takaosasta.

    Ja mitä tulee nuhaisuuteen niin kyllä tuolla 2.0d:llä pärjää mutta ei sillä juhlita. Manuaali D5 ei kuluta juurikaan enempää ja onkin sitten aivan eri maailmasta kulkupuoleltaan.

    En nyt osaa sanoa mitä versioita 2.0tdi:stä superb käyttää, mutta ihan lähipiiristäkin löytyy 2.0tdi ongelmia. Yhdessä audissa nokka-akselit pyöristyi kun taas tuoreemmassa transporterissa meni 50tkm paikkeilla mylly vaihtoon kun ilmeisesti hiukkassuodattimen poltossa oli dumpannut dieseliä öljyjen sekaan melkoisella tahdilla. Lisäksi joihinkin 2.0tdi konetyyppeihin on tehty öljynkulutusremppaa 200tkm jälkeen.
    Last edited by E39Fin; 04-01-2022, 10:59.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Superb 2.0 diiselillä näistä. 1.6 tdi:n voi unohtaa. Olematon alavääntö ja muutenkin epävarman koneen maineessa. 2.0 tulee pidemmällä juoksulla edullisemmaksi ajaa.

    Vollesta ei kokemusta.

    Leave a comment:


  • A^A
    replied
    Pitäisi katsella 10k€ budjetilla joku perusvarma pieni kulutuksinen iso farkku käyttis. Olisko suosituksia? Mitään raketin suorituskykyä en tarvitse, nyt kun dieselin hommaan niin mennään kulutus / ylläpito enemmän silmälläpitäen.
    Mietteissä nyt volvon v70 1.6d tai 2.0d, skoda superb 1.6tdi tai 2.0tdi, mielellään saisi olla manuaali askilla. Vuosimallit jossain 2010 paikkeilla.
    Pitää toki käydä ajelemassa vaihtoehtoja mutta onko kokemuksia näistä "säästömalli" koneisista isoista farkuista, pärjääkö näillä vai onko meno jo tuskaisen nuhaista? Ja ylläpidon suhteen saisi olla perusvarmaa settiä, parin viime auton kohdalla on rempat tuleet niin kalliiksi että alkaa kyllästyttää lyödä tonneja jatkuvalla syötöllä..

    Leave a comment:


  • AC*
    replied
    Originally posted by kimmon View Post
    Olisi kannattanut kehoittaa soittamaan (Suomen) Porsche Assistanceen niin olisi löytynyt fiksumpiakin vaihtoehtoja kuin vasara...
    Ja varmaan Porschellakin on puhelinsovellus millä ovet saa auki?
    Ei ole itsellä key-less-go:ta autossa nyt mutta joskus mietin jos vahingossa avain jää takaluukkuun ja ovet lukossa. Mutta app:lla ne saa auki.

    Leave a comment:


  • samulis
    replied
    Originally posted by timppa811 View Post
    Aerolasi löytyy kyllä. Vaatii vain käytännössä kypärän kanssa ajelua sen kanssa.
    Puoliovia ei ole tulossa, mutta sivupleksit on kiinni kauppareissuilla, auttavat melkoisesti turbulenssin kanssa.

    Oliko tämä r1 koneinen suomessa? Kilvissä?
    puoliovet pitää etualhaalta hakkaavan turbulenssin poissa, puoliovet ja lippa tekee matkustamisesta kuin moottoripyörällä ajoa. R1 oli kotimainen ja puhdas rata-auto.

    Leave a comment:


  • Juhaska
    replied
    Originally posted by kimmon View Post
    Olisi kannattanut kehoittaa soittamaan (Suomen) Porsche Assistanceen niin olisi löytynyt fiksumpiakin vaihtoehtoja kuin vasara...
    Paljon mahdollista, mutta eiköhän aikuinen mies saa omalle autolleen tehdä mitä haluaa.

    Leave a comment:


  • kimmon
    replied
    Originally posted by Juhaska View Post
    Ei omakohtainen, mutta kokemus siitä huolimatta.

    Eli eilen töissä ollessani Venäläinen mieshenkilö tuli ostamaan vasaran ja oli tätä ennen pitkän tovin puhelimessa ja puhelun loputtua kertoi, että hänen autonsa oli päättänyt lukita ovet, kun keylessgo -järestelmällä varustettu 1-2 vuotta vanha porsche cayenne hybrid:in sensorit oli jäässä ja avain auton sisässä ja mies jäi viereisen ruokakaupan parkkipaikalle jumiin.

    Tämä sensorien jäätyminen (-19c keli ulkona) oli hänelle kerrottu syyksi venäläisestä huoltoneuvonnasta ja täytyi kyllä miehelle todeta, että en ole ikinä vastaavaa kuullut tapahtuvan.

    Hän oli yrittänyt soitella eri palveluihin ja lähtiessään näytti vielä ostamaansa vasaraa, että "this is the last option to get into the car", että asiakas on aina oikeassa ja sitä rataa, vai miten se oli.
    Olisi kannattanut kehoittaa soittamaan (Suomen) Porsche Assistanceen niin olisi löytynyt fiksumpiakin vaihtoehtoja kuin vasara...

    Leave a comment:

Working...
X