Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16501
    • Asikkala

    Originally posted by Juho_ View Post
    Niin eli siis vikakoodeja valvematic toimilaitteesta?

    Luultavasti toimilaite vaihtokunnossa , takertaa tms.
    Saa tietääkseni vain orkkiksena, eikä sinne kyllä muuta kannattaisikaan laittaa..

    Merkkiliike on tuossa paras vaihtoehto.
    Sen jos vie johonkin Penan pajalle, niin saattavat vaihtaa käytetyn ajan mukaan minkä jälkeen saattaa lopulta olla ihan yhtä kallista ellei kalliimpaa mitä merkkiliikkeessä.

    Toyota kyllä sytyttää mittaristoon moottorin häiriövalon lisäksi myös ABS/VSC häiriövalot, kun on joku merkittävämpi vikakoodi.
    Toki saattoi olla niin että sytyttää aina myös ABS/VSC häiriövalot kun moottorinohjainlaitteella on jotain vikakoodia..
    Valvematic juu ja vsc/txx ainakin on näkynyt. Selvitelty ja lienee valvematicin asentoanturin häiriö jolloin moottorinohjaus ei välitä tietoa kaasupolkimelta eteenpäin ja meno puutuu, ainakin kerran on tehot kadonneet.
    Tiedät näköjään näistä jotain ?

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      Originally posted by jr66 View Post
      Missä tähän osataan syventyä ja tehdäkin asialle tarvittavat toimenpiteet ?
      Tuolla: https://elv.kuusakoski.com/tupas?gcl...SABEgKSsfD_BwE
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Juho_
        BTCF Member
        • Jul 2016
        • 1070
        • Suomi

        Originally posted by jr66 View Post
        Valvematic juu ja vsc/txx ainakin on näkynyt. Selvitelty ja lienee valvematicin asentoanturin häiriö jolloin moottorinohjaus ei välitä tietoa kaasupolkimelta eteenpäin ja meno puutuu, ainakin kerran on tehot kadonneet.
        Tiedät näköjään näistä jotain ?
        Jotain, kyllä, paljoo tai riittävän paljoo en kun ei oo päässyt paremmin perehtymään.
        En oo kun pari kertaa nähnyt miten ko. homma tapahtuu, ja aika rohkeasti toistuvien vikakoodien perusteella valvematic toimilaitteen vaihtoon merkkiliikkeessä on ryhdytty.
        Valmistajan ohjeen mukaan taisi mennä näin.

        Joskus voi jossain autossa tulla esim. kerran vuoteen tuo vikakoodi->vikatila, ja niissä ei juurikaan aiheuta toimenpiteitä kun on melko hintava homma.
        Tonnin luokkaa tais joskus olla ite toimilaite pelkästään, mut muistaakseni hinta on laskenut.. kuten monissa muissakin osissa, esim. sähköisen käsijarrun toimilaitteessakin.

        Tarkempi vikakoodi toki kertoisi enemmän.
        Joko toimilaite takertelee tai siitä alkaa oireilemaan / hajoaa asentotunnistin.. oireista riippuen -> jatkuva tai satunnainen vikatila.
        YouTube
        Instagram // Juhon Moottoripaja

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          Originally posted by jr66 View Post
          Valvematic juu ja vsc/txx ainakin on näkynyt. Selvitelty ja lienee valvematicin asentoanturin häiriö jolloin moottorinohjaus ei välitä tietoa kaasupolkimelta eteenpäin ja meno puutuu, ainakin kerran on tehot kadonneet.
          Tiedät näköjään näistä jotain ?
          Valvematic säädin, palttiarallallaa tonnin. Vaihdetaan yleensä tojofoorumin juttujen mukaan 195tkm huollossa.

          Comment

          • Juho_
            BTCF Member
            • Jul 2016
            • 1070
            • Suomi

            Melko harvinainen loppujen lopuksi tuo valvematic vika, kun ottaa huomioon autojen määrän mitä liikenteessä on.

            Suurinosa ajelee huolettomasti noilla autoilla yli 200..300tkm eikä tarvii kuin huoltaa ja välillä jarruosia vaihdella + renkaita.

            Muistaakseni yhdessä yli 400tkm ajetussa 1.8 Avensiksessa (valvematic, 2009vm oisko ollut) oli edelleen alkuperäinen valvematic toimilaite ja muutenkin melko hyvin pärjännyt huoltohistorian perusteella.
            YouTube
            Instagram // Juhon Moottoripaja

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16501
              • Asikkala

              Avensis-koodeja P1047 ja P264A l. vvti ja valvematic. Myös P1604, C1201, C1241, C13AA ja U0100 oli paperissa... Joo näyttää pahalta mutta moni niistä on jokin virta-aiheinen, akku vaihdettiin torstaina (Exide Motenet) pitää latauksen, laturi toimii, vanhassakaan akussa (Biltema 11/17 ostettu) ei tod. näk. ole mitään vikaa, lähtenyt aina hyvin käyntiin jne.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16501
                • Asikkala

                Ei uskalla ehdottaa, loppuu kahvitarjoilu siinä mökissä.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16501
                  • Asikkala

                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Valvematic säädin, palttiarallallaa tonnin. Vaihdetaan yleensä tojofoorumin juttujen mukaan 195tkm huollossa.
                  Vaihdetaan huollossa ? Tuskin joka autoon kuitenkaan ? Ja artisti maksaa.

                  Comment

                  • Ovaali
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2010
                    • 244
                    • Ylivieska

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Vaihdetaan huollossa ? Tuskin joka autoon kuitenkaan ? Ja artisti maksaa.
                    No ei todellakaan vaihdeta osana huolto-ohjelmaa. Vaihdetaan jos särkyy. Osan hinta oli viimeksi n. 800e + venttiilikopan tiiviste ja pari muuta tiivistettä. Parin tunnin homma vaihtaa, pitäisi onnistua jokaiselta joka kehtaa itseään väittää mekaanikoksi.

                    Paikallisella merkkarilla noita toimilaitteita on vaihdettu 5-10 kpl koko sinä aikana kun noita valvematicmoottorisia on ollut olemassa.

                    Huoltokirjan mukaan noihin pitäisi vaihtaa alipainepumppu 195tkm huollossa, tosin ei niitä todellisuudessa vaihdeta

                    Käsijarrun toimilaitteessa on sittemmin hinta noussut, oli alle tonnin aiemmin, nykyään n.1600e...

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16501
                      • Asikkala

                      Originally posted by Ovaali View Post
                      No ei todellakaan vaihdeta osana huolto-ohjelmaa. Vaihdetaan jos särkyy. Osan hinta oli viimeksi n. 800e + venttiilikopan tiiviste ja pari muuta tiivistettä. Parin tunnin homma vaihtaa, pitäisi onnistua jokaiselta joka kehtaa itseään väittää mekaanikoksi.

                      Paikallisella merkkarilla noita toimilaitteita on vaihdettu 5-10 kpl koko sinä aikana kun noita valvematicmoottorisia on ollut olemassa.

                      Huoltokirjan mukaan noihin pitäisi vaihtaa alipainepumppu 195tkm huollossa, tosin ei niitä todellisuudessa vaihdeta

                      Käsijarrun toimilaitteessa on sittemmin hinta noussut, oli alle tonnin aiemmin, nykyään n.1600e...
                      Paikallisella 5-10 eli koko maassa tämä kertaa x, onhan niitä sitten mennyt.
                      Alipainepumppu ? Eli koneen alipaine ei riitä jarrutehostajalle tai sitä ei ole ollenkaan :think Vai onko pumppu jokin saastelaiteviritelmä ?

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16501
                        • Asikkala

                        Audi a3 nelipulttisilla navoilla eli ensimmäinen malli ? Sinistäkin sinisempi väri, onko merkin oma ? Olihan hieno nesteen tankkauskatoksen keinovalossa.

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2297
                          • Vantaa

                          A3:set olleet aina 5 pulttisilla(nus nus). Kirjoituksen perusteella hankala arvioida, mut oisko esim. rs-blau?
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • Ovaali
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2010
                            • 244
                            • Ylivieska

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Paikallisella 5-10 eli koko maassa tämä kertaa x, onhan niitä sitten mennyt.
                            Alipainepumppu ? Eli koneen alipaine ei riitä jarrutehostajalle tai sitä ei ole ollenkaan :think Vai onko pumppu jokin saastelaiteviritelmä ?
                            Pitää myös ottaa huomioon että noita autoja on myös myyty todella paljon. Itse väitän että failure % on erittäin pieni kyseisen komponentin kohdalla.

                            Alipainepumppu noissa on tarpeellinen johtuen imusarjan vähäisesta alipaineesta kun ilman määrää säädetään kuormituksesta yms riippuen venttiilinnostolla eikä kaasuläpällä. Yhden tapauksen tiedän johon tuo pumppu piti vaihtaa, kalkatti.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16501
                              • Asikkala

                              Originally posted by VilleP View Post
                              A3:set olleet aina 5 pulttisilla(nus nus). Kirjoituksen perusteella hankala arvioida, mut oisko esim. rs-blau?
                              Niin minunkin mielestä mutta 4-pulttiset oli vaikka sisältä kahvikupin takaa katselin, luulin ensin että näin väärin mutta ei. Tai sittenkin. Mikähän :think Googlen kuvissa on montaa eri sävyä mutta varmaankin tuo, meinasin mennä kuskilta kysymään, oli niin hyvä. Teipattu :think

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                Originally posted by Ovaali View Post

                                Käsijarrun toimilaitteessa on sittemmin hinta noussut, oli alle tonnin aiemmin, nykyään n.1600e...
                                Tuo on kyllä jäätävä hinta tuollaisesta osasta. Onko näitä miten paljon jouduttu vaihtamaan? Tämän osan hinnan tiesin olevan kova, kun meidänkin perheeseen t27 Avensis ostettiin, mutta on kyllä hinta noussut todella rajusti vielä siitä. Tarvikkeena tätä ei taida saada ja korjaaminenkaan ei taida onnistua?
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎