Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PP440
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1263
    • Mikkeli

    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Ovat kuten ovat myös poikittaiset.

    Mutta yksi asia pitkittäisessä s-tronicissa on karmivaa.
    Se ei välttämättä oireile oikeastaan mitenkään, ja kun ensimmäisen kerran matka katkeaa, saattaa tilanne olla se, että laatikkoöljyn mukana tulee tyyliin desi jauhaantunutta metallia. Eli laatikon sisällä ei ole yhtään käyttökelpoista osaa.
    Uusi laatikko merkkarilta vajaan kymppitonnin.
    Todennäköisyys moiseen tuskin kovinkaan korkea..

    No täytyy tsekkailla huoltohistoria (onko vaihdeltu öljyjä..). Tossa 530 bemarissakin oli vaihdeltu öljyt 30tkm välein, mikä tuntuu aika pitkältä vaikka ilmeisesti ilmoitettu huoltoväli onkin..

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5314
      • Pirkkala

      Originally posted by PP440 View Post
      Todennäköisyys moiseen tuskin kovinkaan korkea..

      No täytyy tsekkailla huoltohistoria (onko vaihdeltu öljyjä..). Tossa 530 bemarissakin oli vaihdeltu öljyt 30tkm välein, mikä tuntuu aika pitkältä vaikka ilmeisesti ilmoitettu huoltoväli onkin..

      Joo pari tapausta on omiin korviin tullut.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Joo pari tapausta on omiin korviin tullut.
        Tunnenko ketään jolle ei olisi jostakin autosta muutamaa sattunut korviin, no en.
        Tuntuu että nekin jotka ei autoja seuraa yhtään tietävät jonkun automallin jossa on suuria vikoja.

        Siis noin yleisesti tästä nykypäivästä otettuna

        Sitten kyllä tiedän kymmeniä joiden autoja on vain huollettu, useat heistä ei ole näistä vioista kuulleetkaan.

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2342
          • Vantaa

          Nopeahko kytkinten kuluminen taisi olla yksi tyyppivika myös. Tähän tosin olemassa softa päivitys korjauksena.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5314
            • Pirkkala

            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Tunnenko ketään jolle ei olisi jostakin autosta muutamaa sattunut korviin, no en.
            Tuntuu että nekin jotka ei autoja seuraa yhtään tietävät jonkun automallin jossa on suuria vikoja.

            Siis noin yleisesti tästä nykypäivästä otettuna

            Sitten kyllä tiedän kymmeniä joiden autoja on vain huollettu, useat heistä ei ole näistä vioista kuulleetkaan.
            Kaikki viat vaan ei oo ihan noin kalliita. Tuo on lähestulkoon kallein vika mitä on olemassa.

            Pitkittäinen s-tronic on ollu tuotannossa muistaakseni -12 vuodesta, joten nykyään purkulaatikoitakin alkaa saada. Autoon koodaus vaatinee muutamia temppuja.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • isolohko
              BTCF Member
              • May 2004
              • 902
              • Kymenlaakso

              Originally posted by N54 View Post
              Oma luotto ei riittäisi S-Tronic laatikolliseen vaikkei ihan alkupään vuosimalleja olekaan, itse yrittäisin löytää budjetin rajoissa Bi-TDI koneisen, niin samalla saa Bemareista tutun ZF 8-vaihteisen momentinmuunninlaatikon. Kylmästartissa kannattaa kuunnella pitääkö ketju ääntä. Muuten mielestäni ihan ok laite, nelivedon toteutus ongelmattomampi kuin Bemareissa ja maantieajossa vähemmän uraherkkä kuin keskiverto BMW. Alusta vaihtoehtoinahan näissä on teräsjouset edessä ja takana tai täysilmat, eli pussijouset voi halutessaan kiertää vrt. F11.
              Aika hyvin tiivistetty! A6, eli Bi-TDI ja mukaan tuleva ZF 8 sekä rautajousilla = minimoi riskejä. Mikähän olisi e-4matic-mersulle vastaava? Kun bemarin tarinoita liikaakin lukenut, tieto lisää tuskaa, mutta eipä sitä kannata hölmöilläkkään vierasmerkkiin vain sen vuoksi, että kaikissa on vikoja ja kun ei tiedä

              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

              Comment

              • PP440
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1263
                • Mikkeli

                Originally posted by isolohko View Post
                Aika hyvin tiivistetty! A6, eli Bi-TDI ja mukaan tuleva ZF 8 sekä rautajousilla = minimoi riskejä. Mikähän olisi e-4matic-mersulle vastaava? Kun bemarin tarinoita liikaakin lukenut, tieto lisää tuskaa, mutta eipä sitä kannata hölmöilläkkään vierasmerkkiin vain sen vuoksi, että kaikissa on vikoja ja kun ei tiedä
                No tollanen bitdi competition polttais kyllä, mutta on sellaset 10k lisää. Vielä ei riitä pidot siihen. Ei oikein no E meset sytytä jostain syystä, mutta katellu nyt -16 mb C 250 cdi amg paketilla..

                Comment

                • E39Fin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2013
                  • 1762
                  • HKI/Orimattila

                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Kaikki viat vaan ei oo ihan noin kalliita. Tuo on lähestulkoon kallein vika mitä on olemassa.

                  Pitkittäinen s-tronic on ollu tuotannossa muistaakseni -12 vuodesta, joten nykyään purkulaatikoitakin alkaa saada. Autoon koodaus vaatinee muutamia temppuja.
                  Joo, tähän lisättäköön, että laatikkoremppa on suht työläs. Ja jakoketjuhäikkää näissä 2012-> 3.0tdi:ssä jonkin verran. Frendillä osui jackpot: 220tkm ajettuna vakioon 3.0tdi stroniciin kytkin+vauhtis häröilyn takia ja pari kuukautta rempan jälkeen alkoi jakopää rallattelemaan, eli taas purkamaan autoa samalta suunnalta.

                  Ihan makee peli oli ajella kyllä, mutta ei ihme jos vauhtiksia menee kun auto pyrki kulkemaan 1200 kierroksen paikkeilla tilanteessa kuin tilanteessa. Sportilla ajellessa sitten vähän enemmän oli tolkkua.
                  Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                  E39 523iA Oxfordgreen

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5314
                    • Pirkkala

                    Originally posted by E39Fin View Post
                    Joo, tähän lisättäköön, että laatikkoremppa on suht työläs. Ja jakoketjuhäikkää näissä 2012-> 3.0tdi:ssä jonkin verran. Frendillä osui jackpot: 220tkm ajettuna vakioon 3.0tdi stroniciin kytkin+vauhtis häröilyn takia ja pari kuukautta rempan jälkeen alkoi jakopää rallattelemaan, eli taas purkamaan autoa samalta suunnalta.

                    Ihan makee peli oli ajella kyllä, mutta ei ihme jos vauhtiksia menee kun auto pyrki kulkemaan 1200 kierroksen paikkeilla tilanteessa kuin tilanteessa. Sportilla ajellessa sitten vähän enemmän oli tolkkua.
                    Näissä ääntää ketju lähes kaikissa. En vaan oo ite kuullu yhdestäkään hajonneesta.
                    Yks tapaus oli semmonen että jakopää tehtiin uusiksi ja n. 20tkm jälkeen ketju aloitti ääntelyn
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Kanerv4
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 985
                      • Tampere

                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Näissä ääntää ketju lähes kaikissa. En vaan oo ite kuullu yhdestäkään hajonneesta.
                      Yks tapaus oli semmonen että jakopää tehtiin uusiksi ja n. 20tkm jälkeen ketju aloitti ääntelyn

                      Mullakin on ollut noita A6 malleja monta rekallista eikä yhdessäkään ole ollut mitään ihme metallisilppua laatikoissa. Yhden vauhtipyörän on joutunut tekemään Finntakuuseen ja yhteen 11 puolella valmistettuun tehtiin megatroniikka ja uusi oli meillä jo hyllyssä niin siitä selvisi alle 500 euron Ketju saa rapattaa alussa n.6 sec tehtaan mukaan ja tämä lukee ihan sähköisessä huoltojärjestelmässä. Mää en nyt tiedä mistä nää kauhutarinat juontaa juurensa kuten mutta itse uskaltaisin ostaa kuten uskallan n47 moottorikoodilla olevan Äffänkin

                      Comment

                      • PP440
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1263
                        • Mikkeli

                        Originally posted by Kanerv4 View Post
                        Mullakin on ollut noita A6 malleja monta rekallista eikä yhdessäkään ole ollut mitään ihme metallisilppua laatikoissa. Yhden vauhtipyörän on joutunut tekemään Finntakuuseen ja yhteen 11 puolella valmistettuun tehtiin megatroniikka ja uusi oli meillä jo hyllyssä niin siitä selvisi alle 500 euron Ketju saa rapattaa alussa n.6 sec tehtaan mukaan ja tämä lukee ihan sähköisessä huoltojärjestelmässä. Mää en nyt tiedä mistä nää kauhutarinat juontaa juurensa kuten mutta itse uskaltaisin ostaa kuten uskallan n47 moottorikoodilla olevan Äffänkin
                        keskiviikkona mentävä potkii renkaita tosta Audista..

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16553
                          • Asikkala

                          Passat b7, tarkemmin -14 kuskin ovi ei aukea sisältä, vaijeri ?

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4339
                            • Turku

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Passat b7, tarkemmin -14 kuskin ovi ei aukea sisältä, vaijeri ?
                            Joissain malleissa taitaa vaijerit jäätyä eikä saa ovia auki. Saa nähdä miten facelift golfin kanssa käy. Mutta tässä ei lie samasta ongelmasta kyse.

                            Farkkugolfin takakamera kieltämättä kätevä. Esim vinoparkista peräyttäessä näkee hyvin onko autoja tulossa, ei tarvi katsella ikkunoista heijastuksia onko autoja tulossa.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16553
                              • Asikkala

                              Originally posted by jani73 View Post
                              Joissain malleissa taitaa vaijerit jäätyä eikä saa ovia auki.
                              Ei riipu lämpötilasta tässä tapauksessa.

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Passat b7, tarkemmin -14 kuskin ovi ei aukea sisältä, vaijeri ?
                                Olisko varkauslukitus jumissa, niissähän ei sisäkahvat toimi kun ovet lukittu kaukosäätimellä.

                                Comment

                                Working...
                                X