Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5274
    • Pirkkala

    Vaijeri jos on huonona niin kahvasta kyllä huomaa sen että se ei tee mitään vaan pelkkä kahvan jousi vastustaa.

    Sen myös kuulee jos vaijeri liikuttaa jotakin mutta ei avaa ovea. Toimivaan oveen vertaamalla helppo tehdä pikadiagnoosi mikä mättää

    Terveisin kymmeniä ovivikoja korjannut
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16504
      • Asikkala

      Originally posted by BMW525Xda View Post
      Olisko varkauslukitus jumissa, niissähän ei sisäkahvat toimi kun ovet lukittu kaukosäätimellä.
      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Vaijeri jos on huonona niin kahvasta kyllä huomaa sen että se ei tee mitään vaan pelkkä kahvan jousi vastustaa.

      Sen myös kuulee jos vaijeri liikuttaa jotakin mutta ei avaa ovea. Toimivaan oveen vertaamalla helppo tehdä pikadiagnoosi mikä mättää

      Terveisin kymmeniä ovivikoja korjannut
      Selvyytenä että en ole vielä koskaan edes nähnyt tätä potilasta, kaverin jonkun sukulaispojan auto ja taisi olla myös jokin lukitusjuttu kaken kanssa. Tutkitaan viikolla joku ilta, ovipahvin irroitusvideo jo löytyi tubesta.

      E: ai miksi kyselen täällä enkä vagina-palstoilla ? Juuri siksi.
      Last edited by jr66; 13-11-2021, 10:37.

      Comment

      • PP440
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1263
        • Mikkeli

        Originally posted by PP440 View Post
        keskiviikkona mentävä potkii renkaita tosta Audista..


        -15 FL Audi a6 3.0tdi tuli sit pähkäilyjen jälkeen pihaan. Ainakin toistaiseksi kovin tyytyväinen.. :think

        Comment

        • hietase
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 562
          • Espoo

          Mitäs tuollaisesta -08 turbo Cayennesta pitäisi katsoa erityisen tarkasti? Vai kannattaako katsoa lainkaan...

          Comment

          • Thmas
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2008
            • 531
            • HEL

            Originally posted by hietase View Post
            Mitäs tuollaisesta -08 turbo Cayennesta pitäisi katsoa erityisen tarkasti? Vai kannattaako katsoa lainkaan...
            Halpaahan tuon ylläpito ei tule olemaan, mutta pari hommaa tulee heti mieleen:

            - kardaanit menee näistä ja Touaregeista vaihtoon 150-200 tkm kohdalla
            - ilmastoinnin läppämoottoreita menee, eli puhaltaa jonnekin kylmää / kuumaa vaikka ilmastointi säädetty tiettyyn lämpötilaan
            - ruostetta voi olla ovien saumoissa
            Audi e-tron 55

            Exiä:
            1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

            Comment

            • hietase
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 562
              • Espoo

              Originally posted by Thmas View Post
              Halpaahan tuon ylläpito ei tule olemaan, mutta pari hommaa tulee heti mieleen:

              - kardaanit menee näistä ja Touaregeista vaihtoon 150-200 tkm kohdalla
              - ilmastoinnin läppämoottoreita menee, eli puhaltaa jonnekin kylmää / kuumaa vaikka ilmastointi säädetty tiettyyn lämpötilaan
              - ruostetta voi olla ovien saumoissa
              Kiitoksia. Tästä yksilöstä on kardaani juuri vaihdettu ja merkkiliikkeen kuitteja on muutenkin kottikärryllinen. En tiedä onko auto maanantaikappale, vai varman päälle ylihuollettu, mutta älyttömästi on osaa vaihdettu.

              Comment

              • -TPI-
                Bimmer Rookie
                • May 2013
                • 195
                • JNS

                Originally posted by Thmas View Post
                Halpaahan tuon ylläpito ei tule olemaan, mutta pari hommaa tulee heti mieleen:

                - kardaanit menee näistä ja Touaregeista vaihtoon 150-200 tkm kohdalla
                - ilmastoinnin läppämoottoreita menee, eli puhaltaa jonnekin kylmää / kuumaa vaikka ilmastointi säädetty tiettyyn lämpötilaan
                - ruostetta voi olla ovien saumoissa

                Miten näissä se kardaani hajoaa? Tukilaakeri pettää ja pitää uusia koko kardaani, koska varaosaluettelossa ei ole pelkkää laakeria vai jotain muuta? Ihmettelin tätä kardaaninvaihtoa joskus yhdestä tuttavan Touaregista, kun oli huoltokirjassa merkintä.

                Comment

                • Turder
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2008
                  • 465
                  • Suomi

                  Originally posted by -TPI- View Post
                  Miten näissä se kardaani hajoaa? Tukilaakeri pettää ja pitää uusia koko kardaani, koska varaosaluettelossa ei ole pelkkää laakeria vai jotain muuta? Ihmettelin tätä kardaaninvaihtoa joskus yhdestä tuttavan Touaregista, kun oli huoltokirjassa merkintä.
                  Itse asiassa ei taida pettää tukilaakerikaan vaan kardaanin kuminen kannatin tms "pusla" (mikä onkaan oikea nimi). Joka tapauksessa, se kun pettää/kuluu, alkaa kardaani hieman kolisemaan ja marmorin vaihto-ohje on koko kardaani uusiksi, koska hajoavaa osaa ei ole erikseen saatavilla. Jenkeissä tähän on tehty hyviä DIY-jippoja, kuten "jimi fix", onhan tuollainen aikamoinen macgyver-patentti mutta näyttää toimivan, on helppo ja halpa, sekä ei jätä tienpäälle. Tekijämiehellä on uusi jimi fix setti aina mukana, vanhan hajotessa auto ilmajousilla ylös, vaihtaa uuden auton alla ja matka jatkuu

                  Aiemmin luultiin kai että Turbon koneissa ei olisi ongelmia sylinteriputkien kanssa, mutta kai ne on jenkeissä niitäkin saaneet ilmenemään. Varmasti saa paljon autoa siihen rahaan jos pidetty kunnossa. Aika usein noita alkaa näkymään myynnissä kun huomataan että rahaa menee aikalailla ja sitten ylläpito jää jälkeen...

                  Comment

                  • Cunttory
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1772
                    • Kuopio

                    Tukilaakerihan tuo juurikin on. No eipä hirveesti yllätä jos vag konserni ei halua pelkkää tukilaakeria myydä. Aikoinaan 100/200 quattrossa oli sama tilanne, mutta w124 mersun tukilaakerin kehikosta kun leikkasi kumin pois ja liimasi audin kehään tuli toimiva ~25€:lla.
                    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                    Comment

                    • Kiimalainen
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 101
                      • Kuvansi

                      Itsellä muutaman vuoden kokemus vw touareg v10 tdi mallista joka on lähellä samaa tasoa possun kanssa käyttökulujen ja ylläpitokulujen osalta.
                      Noissa pitää varautua tekniikan irroitukseen aika suurella todennäköisyydellä ja kohtuu pienenkin vian takia. Esim joitain vesiletkuja koneen takaa taikka sivuilta ei saa vaihdettua ellei ota moottoria irti. Vieläpä aina melkein vaihdelaatikon kanssa. Se on jo monesti monelle suuri kynnys hankkia kyseisiä kapistuksia.
                      Toimiessaan todella mukavia pelejä muttei mitenkään järkeviä työmäärään nähden. Ainakaan ainoaksi autoksi.

                      Omassa meni noin karkeasti 10ke per vuosi varaosia. Osien vaihdot tein itse niin työkuluissa säästyi varmaan ainakin toinen mokoma.
                      F01 730d -09

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2300
                        • Vantaa

                        Originally posted by Cunttory View Post
                        Tukilaakerihan tuo juurikin on. No eipä hirveesti yllätä jos vag konserni ei halua pelkkää tukilaakeria myydä. Aikoinaan 100/200 quattrossa oli sama tilanne, mutta w124 mersun tukilaakerin kehikosta kun leikkasi kumin pois ja liimasi audin kehään tuli toimiva ~25€:lla.
                        Ja type89 ja B4 quattrojen tukilaakeriksi meni suoraan e34:sen laakeri.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10084
                          • KVLA

                          VAG konsernin henkilöautot 2.0d moottorit 2012-2017. Kaveri suunnittelee tuollaista diiseliä,kun työmatka muuttui 30km/sivu. Noitahan on ilmeisesti useampia tehoversioita. Kokemuksia??? Onko eri malleissa tai vuosimalleissa kestävyyseroja,tyyppivikoja?

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5274
                            • Pirkkala

                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            VAG konsernin henkilöautot 2.0d moottorit 2012-2017. Kaveri suunnittelee tuollaista diiseliä,kun työmatka muuttui 30km/sivu. Noitahan on ilmeisesti useampia tehoversioita. Kokemuksia??? Onko eri malleissa tai vuosimalleissa kestävyyseroja,tyyppivikoja?
                            Pysy kaukana a6 Audin 177hv moottorista. Ainakin CGLC kuuluu öljynsyönnin riskiryhmään ja on sitten isotöinen ja kallis korjata kun syy on soikeiksi muuttuvissa pytyissä.
                            Kyseinen homma on mulla työn alla.

                            Poikittaiset 2.0cr dieselit on hyviä koneita oikeastaan kaikki. Ihan ällistyttävän vähän niitä olen joutunut korjaamaan.
                            Euro6 moottoreissa (2015-) vesipumppuvikoja
                            Pysyisin euro 5 vehkeissä
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • protoni
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2008
                              • 1369
                              • Tampere

                              Ihan soivia pelejä. 130kW kattilaa kannattaa vältellä ellei ole mäntäremppaa tehty. Saattaapi öljy maistua.

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10084
                                • KVLA

                                Originally posted by protoni View Post
                                Ihan soivia pelejä. 130kW kattilaa kannattaa vältellä ellei ole mäntäremppaa tehty. Saattaapi öljy maistua.
                                Tästä öljynsyönnistä juuri oltiin tietoisia ja kiinnostuneita,että mitä malleja tuo koskee. Eli koskeeko tuo kaikkia tuon teholukan koneita vm.riippumatta?
                                Last edited by Heguli 31; 12-12-2021, 21:12.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎