Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17547
    • Turku

    Originally posted by Freak View Post
    Anteeksi maalaisuuteni, kun kiinnitä huomioni tähän. Lisäksi ymmärrän toki ihmisten erilaisen käsityksen adjektiiveista sekä heidän tilantarpeista. En myöskään ole koskaan edes F11 mallin takaovea raottanut, mutta silti ihmettelen, ettei kaksi pientä lasta turvaistumineen sekä pieni koira mahdu vitossarjalaiseen. Onko sellaisessa todella niin onnettomat sisätilat? :think
    Uskoisin, että siinä on kyse siitä muun romun määrästä, joka kulkee mukana autosta. Riittää kyllä 2 aikuista 2 turvaistuinta ja pieni koira-käyttöön.
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • Lenkka
      Bimmer Rookie
      • Jul 2019
      • 183
      • Kajaani

      Originally posted by Laku View Post
      Uskoisin, että siinä on kyse siitä muun romun määrästä, joka kulkee mukana autosta. Riittää kyllä 2 aikuista 2 turvaistuinta ja pieni koira-käyttöön.
      Kun omistaa pituutta 191cm, niin polvet ottavat kokoajan kiinni johonkin ajessa tai kyydissä ollessa. Varsinkin tuo vänkärinä oleminen on melkeinpä mahdoton nakki. Turvaistuin vie niin hirveän tilan.
      Eli riippuu tosiaan käyttäjästä ja muusta tarpeesta. Itselle tuo oma henkilökohtainen pituus tekee tilanteesta haastavan.

      Ei tämä mikään perheauto ole rehellisesti.

      Comment

      • E39Fin
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2013
        • 1762
        • HKI/Orimattila

        Originally posted by mige95 View Post
        Äitillä oli tälläne t-jet bravo useemman vuoden, ahtoviive aika tuntuva ennen ahtoja ei tapahu mitää, talvella pelottaa motarilla perä liirailee aivan sairaan helposti. Pari kertaa vetäs huohottimen tukkoo ja räkäs öljyt tikun putkesta sillee et työnti tikun jonkumatkaa ulos <-- tämä talvella. Ainii ja ajotietokone flippas jo 70tkm ajettuna, puhaltimen nopeusäädöstä katos yks nopeus ~80tkm ajettuna, etujouset meni, takaäänenvainennin ruostu puhki. Vaihtui e91:see viimekesänä silloin mittarissa oli aikaliki 100tkm.
        Kyllä omalla pysyy normikansan perässä stadin motarinrampeilla ennen ahtojen piikkiäkin. Alfan 156 kokemuksen perusteella (vastaava alustarakenne) on tosiaan ehkä tämänkin kanssa oltava tarkkana ettei talvella tuu nostettua kaasulta noin vaan, tuo alfa ainakin meni jo soratiellä komiasti kahva edellä pelkällä lift off oversteerillä.
        Huohotin näissä herkästi talvella jäätää, kaverillakin oli vastaavassa 1.4 alfassa huohottimen kerääjä näin syksyllä täynnä vettä, niin ei mikään ihme että kovassa pakkasessa ollaan ongelmissa. Ja mitä tulee alustan osiin niin ei ne tosiaan ole ns. premiumien tasolla, tosin eivät ole sen hintaisiakaan saati hankalia vaihtaa.

        Toki pakkasongelmia ollut myös T5-volvon kanssa kun nollan paikkeilla välijäähyn kosteudenpoistoreikä jäätyi umpeen, isompi reikä poraamalla ongelmat poistui
        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
        E39 523iA Oxfordgreen

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16400
          • Leppävirta

          E91 320d tuli myytyä. Olihan se hieman pieni auto omaan makuun ja lisäksi kyseinen yksilö oli pintapuolisesti sellaisessa kunnossa että olisi melkeinpä vaatinut ylimaalauksen että sitä olisi jaksanut katsella pidempään.

          Toisaalta nelivetoa oli tullut harkittua taas jo pitempään ja yhden Quattro Audin A4 -05 2,0TFSi olin jo vuosi takaperin hankkinut joka siirtyi sitten vaimon omistukseen niin tuumailin että vielä voisin jotain Audia kokeilla.

          Aikani autoja katseltuani löytyi omalta kylältä kyseinen yksilö joka on kyllä ollu mainio peli tähän asti. Aika tavalla erilainen kuin bemarit omasta mielestä. Ei nyt mitenkään negatiivisesti kuitenkaan. Auto siis 2009 vuosimallia Quattro A6 2,7Tdi koneella ja vaihteistona automaatti. On kyllä ollut loistava peli asuntovaunun vetoon verrattuna pikkubemariin. Jos jokin on ihmetyttänyt autossa niin sen dieselveron alhainen määrä. Katselin vastaavia vanhempia sekä uudempia (samaa koria kuitenkin) ja niissä veron määrä vaihteli 770€-> +800€. Tässä yksilössä tuo summa on kuitenkin ~670€. Joka vain muutaman kympin enemmän kuin aiemmassa -05 E91 320d.

          Autossa on kyllä todella runsaat tilat takaluukussa ja muutenkin. Sisusta mustaa nahkaa sportti etupenkeillä.

          Mittarissa oli ostaessa 271tkm ja nyt vajaat 275tkm noin parin kuukauden jälkeen.

          Kaikin puolin positiiviset kokemukset tähän asti.
          Attached Files
          Last edited by Haju69; 22-10-2021, 18:34.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E32 Diamantscwharz 750iL '94

          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2299
            • Vantaa

            4f on kyllä hyvä vehje. Sisusta fressimpi kuin e61 ja leppoisampi matkan taittaja. Ei yhtä dymaaninen ajettava, mutta mukavampi.
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • PP440
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1263
              • Mikkeli

              https://www.nettiauto.com/audi/a6/12484277

              Risuja vai ruusuja? :think

              Vaiko turvallinen F31 330d...

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Originally posted by PP440 View Post
                https://www.nettiauto.com/audi/a6/12484277

                Risuja vai ruusuja? :think

                Vaiko turvallinen F31 330d...
                Kuinka pystyy edes noita kahta vertaamaan, minusta 330d vastaa audilta A3 max A4.

                Comment

                • N54
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2012
                  • 527
                  • Satakunta

                  Originally posted by PP440 View Post
                  https://www.nettiauto.com/audi/a6/12484277

                  Risuja vai ruusuja? :think

                  Vaiko turvallinen F31 330d...
                  Oma luotto ei riittäisi S-Tronic laatikolliseen vaikkei ihan alkupään vuosimalleja olekaan, itse yrittäisin löytää budjetin rajoissa Bi-TDI koneisen, niin samalla saa Bemareista tutun ZF 8-vaihteisen momentinmuunninlaatikon. Kylmästartissa kannattaa kuunnella pitääkö ketju ääntä. Muuten mielestäni ihan ok laite, nelivedon toteutus ongelmattomampi kuin Bemareissa ja maantieajossa vähemmän uraherkkä kuin keskiverto BMW. Alusta vaihtoehtoinahan näissä on teräsjouset edessä ja takana tai täysilmat, eli pussijouset voi halutessaan kiertää vrt. F11.
                  Last edited by N54; 23-10-2021, 19:07.

                  Comment

                  • PP440
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1263
                    • Mikkeli

                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Kuinka pystyy edes noita kahta vertaamaan, minusta 330d vastaa audilta A3 max A4.
                    No lähinnä tekniikan osalta. A6 polttelis kovasti tilojen puolesta jne mutta toi s tronic hieman jännittää. Bemareistakin f11 lukenu aika paljon kaikkea negatiivista. Kyllä tuo f31 menee vielä tilojen puolesta vrt nykyiseen st fiestaan.. + takaveto 330d yks luotettavimmista "nykytekniikoista"?

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by PP440 View Post
                      No lähinnä tekniikan osalta. A6 polttelis kovasti tilojen puolesta jne mutta toi s tronic hieman jännittää. Bemareistakin f11 lukenu aika paljon kaikkea negatiivista. Kyllä tuo f31 menee vielä tilojen puolesta vrt nykyiseen st fiestaan.. + takaveto 330d yks luotettavimmista "nykytekniikoista"?
                      A6 3.0da Q vastaava verrokki olisi 530xda. On minusta todella erilaiset autot ajoltaan, A6 on kuin tankki 5series keveyteen verrattuna ajettavuudelta, nelivedotkin on hyvin hyvin toisistaan poikkeavat ajoltaan.

                      Vertailuun tämmöiset



                      Minä valitsisin sen mikä tuntuu omaan lapaseen sopivimmalta, miettisin kovin vähän internetistä löytyviä ajatuksia tekniikoiden tyyppivioista, koska jokaisessa ne on vakio.
                      Last edited by BMW525Xda; 23-10-2021, 19:28.

                      Comment

                      • PP440
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1263
                        • Mikkeli

                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        A6 3.0da Q vastaava verrokki olisi 530xda. On minusta todella erilaiset autot ajoltaan, A6 on kuin tankki 5series keveyteen verrattuna ajettavuudelta, nelivedotkin on hyvin hyvin toisistaan poikkeavat ajoltaan. Vertailuun tämmöiset https://www.nettiauto.com/bmw/530/12431995

                        Minä valitsisin sen mikä tuntuu omaan lapaseen sopivimmalta, miettisin kovin vähän internetistä löytyviä ajatuksia tekniikoiden tyyppivioista, koska jokaisessa ne on vakio.
                        Itseasiassa tuosta 530xd bemusta Soittelinki jo päivällä. Sain ihan hyvän tarjouksen omasta. Maanantaina lupasi selvitellä huolto historian tosta (jakolaatikon öljynvaihto on Varmaa kohdallaan jo Noilla km?). Internetin kauhukertomukset tosiaan laittaa miettimään..

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Originally posted by PP440 View Post
                          Itseasiassa tuosta 530xd bemusta Soittelinki jo päivällä. Sain ihan hyvän tarjouksen omasta. Maanantaina lupasi selvitellä huolto historian tosta (jakolaatikon öljynvaihto on Varmaa kohdallaan jo Noilla km?). Internetin kauhukertomukset tosiaan laittaa miettimään..
                          Samoin itsellä oli mm vaihteiston, jakolaatikon ja alemman jakoketjun yms kanssa vainoharhaa alussa. Mutta kaikki on osoittautunut marginaali vioiksi m57d30 x-drive tekniikan osalta. Enkä kyllä epäile audinkaan tekniikkaa. Lastuttamalla saa jokaisen tekniikan tuhoutumaan, se on luultavasti faktaa.

                          Molempia pitää kehua, Audia ja Bmw, ovat hyviä, eikä mb kauheasti jää pisteissä.
                          Eniten ratkaisisi omat mieltymykset valinnoissa.

                          Comment

                          • VilleP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2299
                            • Vantaa

                            Eipä näissä loppupään 530xd:ssä suurempia ongelmia. Jakolaatikko on jo valmiiksi viimeisintä revsiota. Ja siitäkin nykyään touhu tonnilla selviää. Audissa ketjun kiristin ongelmia, niistäkin samalla summalla selvitty, ellei koko jakopäätä tarvitse tehdä.

                            Kandee ajaa molempia. Kummatkin hyviä, joskin erilaisia.
                            Last edited by VilleP; 23-10-2021, 19:54.
                            F11 530xd LCI
                            S2 Avant

                            Comment

                            • protoni
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2008
                              • 1369
                              • Tampere

                              Eikös nuo pitkittäiskoneiden jatkeena olevat s-tronicit ole ihan ok. Hieno audi joka tapauksessa. Hae pois vaan.

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5274
                                • Pirkkala

                                Originally posted by protoni View Post
                                Eikös nuo pitkittäiskoneiden jatkeena olevat s-tronicit ole ihan ok. Hieno audi joka tapauksessa. Hae pois vaan.
                                Ovat kuten ovat myös poikittaiset.

                                Mutta yksi asia pitkittäisessä s-tronicissa on karmivaa.
                                Se ei välttämättä oireile oikeastaan mitenkään, ja kun ensimmäisen kerran matka katkeaa, saattaa tilanne olla se, että laatikkoöljyn mukana tulee tyyliin desi jauhaantunutta metallia. Eli laatikon sisällä ei ole yhtään käyttökelpoista osaa.
                                Uusi laatikko merkkarilta vajaan kymppitonnin.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎