Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39Fin
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2013
    • 1762
    • HKI/Orimattila

    Originally posted by Freak View Post
    Taitaa Fiatinkin vaihteisto olla GM:n surullisen kuuluisa M32? Alfoissakin paljon käytetty ja niihin aikoihin tuli netissä tuotteeseen vähän tutustuttua. Jenkeissä oli tarjolla jotain korjaussarjaakin siihen laatikkoon, kun sielläkin samaa pashaa ollut käytössä. Ongelmahan on siis akseleiden päätylaakerointi joka pettää joko väärän shimmauksen tai muuten vain heikkouden takia. Korjaussarjassa on koneistettu suuremmille laakereille tila. Ilmeisesti laatikot ovat kuitenkin kestäneet uudelleen laakeroinnnin ja välyksen säädön jälkeen. Itse siis haavelin yhdessä vaiheessa 159 Alfaa 1,75 TBi moottorilla ja manuaalilla.

    Muuten laatikko on vahva ja kestää kaiken sen 1,4 T-Jetin kovan rankaisun. Viritettynäkin.
    Kyllä, M32. Laakerit oli näkyneet maksavan alle 200€, eli tämä nyt ei tietysti tekijämiehen hankintoja hidasta, tuo aski kun ainakin bravossa tippuu käsiin aika nopeasti.

    Mitä laatustandardeihin tulee niin kyllä alustan puslien yms kestossa on vieläkin iso ero bmw:n ja fiatin välillä, esimerkiksi isäukon 340tkm ajettuun F15 ei ole vaihdettu ainuttakaan alustan osaa vielä ja tuohon mun sigun 390tkm ajettuun E60 on vaihdettu ainoastaan narinahelat taakse.

    Tähän bravoon on kaikki pyöränlaakerit nyt vaihdettu, eteen iskarit ja jouset yläpäineen. Toisaalta tähän bravoon ostaa iskarin pihvin hinnalla ja vaihtotyössä menee huonoltakin asentajalta korkeintaan 30min, niiin eipä loppuseltaan paljoa harmita. Eteen tukivarret puslineen ja pallonivelineen alkaen 24€/puoli laadukkaampien vaihtoehtojen ollessa noin 40€ paikkeilla.
    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
    E39 523iA Oxfordgreen

    Comment

    • jj5
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 1355
      • pks

      Originally posted by E39Fin View Post
      Kyllä, M32. Laakerit oli näkyneet maksavan alle 200€, eli tämä nyt ei tietysti tekijämiehen hankintoja hidasta, tuo aski kun ainakin bravossa tippuu käsiin aika nopeasti.

      Mitä laatustandardeihin tulee niin kyllä alustan puslien yms kestossa on vieläkin iso ero bmw:n ja fiatin välillä, esimerkiksi isäukon 340tkm ajettuun F15 ei ole vaihdettu ainuttakaan alustan osaa vielä ja tuohon mun sigun 390tkm ajettuun E60 on vaihdettu ainoastaan narinahelat taakse.

      Tähän bravoon on kaikki pyöränlaakerit nyt vaihdettu, eteen iskarit ja jouset yläpäineen. Toisaalta tähän bravoon ostaa iskarin pihvin hinnalla ja vaihtotyössä menee huonoltakin asentajalta korkeintaan 30min, niiin eipä loppuseltaan paljoa harmita. Eteen tukivarret puslineen ja pallonivelineen alkaen 24€/puoli laadukkaampien vaihtoehtojen ollessa noin 40€ paikkeilla.
      Noh, kylläpä se on ihan tavallista että bemarissa alkaa niveliä mennä 100tkm jälkeen hiljalleen yks kerrallaan
      sigpic

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17546
        • Turku

        Originally posted by jj5 View Post
        Noh, kylläpä se on ihan tavallista että bemarissa alkaa niveliä mennä 100tkm jälkeen hiljalleen yks kerrallaan
        Kohta 320tkm ajettu F11 eikä alustaan vaihdettu vielä mitään pl. etujouset takaiskarin pohjaanlyöntikumit sekä iskarinsuojakumit. Ei edes koiranluita, joita meni E46 330xd:ssä kuin leipää. Ajo pääosin maantie-, motari- ja kehätieajoa sekä myös mökkiteitä vähäsen.
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Hörhö
          Bimmer Rookie
          • May 2013
          • 71
          • Lpr

          Josko tuo oli huumoria, kun hymiö oli perässä

          Mutta joo, omien ja kavereiden kokemuksilla uskomattoman hyvin on esim E6X alustat (alkup.osilla)kestäneet, omassa oli 330tkm taulussa, vaihdettu 1 raidetangonpää, muuten vain levyjä/paloja.

          Toivotaan että tuleva F10 on yhtä huoleton, varmaahan se ei ikinä ole.

          Comment

          • E39Fin
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2013
            • 1762
            • HKI/Orimattila

            Lisää kokemuksia bravosta:

            Kuskia hymyilyttää, kerrankin sopiva auto omiin pyörittelyihin kehän sisällä

            -Suorituskyky 0-80 vauhdeissa erittäinkin hauskalla tasolla jo näin vakiona
            -T-jetin ääniraitaan ei paljoa turbo kuulu, pikemminkin kuulostaa vanhan liiton neloskoneen pörinältä
            -Koneen luonne ei vastaa nykyturbojen "ei laaksoa, ei kukkulaa", vaan turbo tempaa mukaan vähän vanhan ajan bensaturbojen mukaisesti, eli ensin mennään väännöllä, sitten turbo iskee peliin ja maisema alkaa vaihtumaan

            525xda:lle hyvän oloinen bingobongo, näkyy nämä bravo sportit vaihtavan melko hyvin omistajaa kun tarjonta on muuttunut hetkessä https://www.nettiauto.com/fiat/bravo/12448848
            Jaguar XF Sportbrake R-sport.
            E39 523iA Oxfordgreen

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1183
              • lahti

              Originally posted by Hörhö View Post
              Josko tuo oli huumoria, kun hymiö oli perässä

              Mutta joo, omien ja kavereiden kokemuksilla uskomattoman hyvin on esim E6X alustat (alkup.osilla)kestäneet, omassa oli 330tkm taulussa, vaihdettu 1 raidetangonpää, muuten vain levyjä/paloja.

              Toivotaan että tuleva F10 on yhtä huoleton, varmaahan se ei ikinä ole.
              Ainaki oma + monta muuta e6x korin autoa nähneenä niin tossa 200-300tkm välissä menee: kallistuksenvakaajan päät eestä,raidetangonpäät,etuiskarit,etuiskarien yläpäät,etupyörän laakerit ja reaktiotangon puslat nää kaks vikaa koskee myös äffä koreja.
              Ja äffäkorien ihan omana vikana menee jousia poikki.
              Last edited by mige95; 18-10-2021, 21:37.
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • mige95
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 1183
                • lahti

                Originally posted by E39Fin View Post
                Lisää kokemuksia bravosta:

                Kuskia hymyilyttää, kerrankin sopiva auto omiin pyörittelyihin kehän sisällä

                -Suorituskyky 0-80 vauhdeissa erittäinkin hauskalla tasolla jo näin vakiona
                -T-jetin ääniraitaan ei paljoa turbo kuulu, pikemminkin kuulostaa vanhan liiton neloskoneen pörinältä
                -Koneen luonne ei vastaa nykyturbojen "ei laaksoa, ei kukkulaa", vaan turbo tempaa mukaan vähän vanhan ajan bensaturbojen mukaisesti, eli ensin mennään väännöllä, sitten turbo iskee peliin ja maisema alkaa vaihtumaan

                525xda:lle hyvän oloinen bingobongo, näkyy nämä bravo sportit vaihtavan melko hyvin omistajaa kun tarjonta on muuttunut hetkessä https://www.nettiauto.com/fiat/bravo/12448848
                Äitillä oli tälläne t-jet bravo useemman vuoden, ahtoviive aika tuntuva ennen ahtoja ei tapahu mitää, talvella pelottaa motarilla perä liirailee aivan sairaan helposti. Pari kertaa vetäs huohottimen tukkoo ja räkäs öljyt tikun putkesta sillee et työnti tikun jonkumatkaa ulos <-- tämä talvella. Ainii ja ajotietokone flippas jo 70tkm ajettuna, puhaltimen nopeusäädöstä katos yks nopeus ~80tkm ajettuna, etujouset meni, takaäänenvainennin ruostu puhki. Vaihtui e91:see viimekesänä silloin mittarissa oli aikaliki 100tkm.
                Last edited by mige95; 18-10-2021, 21:51.
                -g20 330e
                -e31 840ci sc
                -e46 316i (m52tub25)

                EX- f11 530d lci
                Ex- f01 730d
                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                Ex: -06 e61 535d m-sport
                Ex:-02 e39 530d manual
                Ex -93 e34 520i

                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                M62tu ajoitustyökalut.
                N47/n57 ajoitustyökalut.

                Comment

                • Lenkka
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2019
                  • 183
                  • Kajaani

                  Perheauto 10-20t luokassa

                  Pitäisi puolisolle hommata isompi perheauto F11 520d tilalle. Varsinkin takapenkki ja takakontti jää nykyään liian pieneksi. Lisäksi dieselille ei tarvetta.

                  Miettinyt siis isompaa farmaria tai citymaasturia bensamoottorilla. Kyytiin pitäisi mennä helposti kaksi pientä lasta penkkeineen ja pieni koira. Lähtö tulee olemaan aina lämpimästä, joten plug in hybridi voisi olla myös vaihtoehto, koska päivittäin matkaa tulee noin 10-20km. Toki max 20t luokkaan se voi olla melko hankalaa.

                  Olisiko jollain kokemusta jostain viisaasta perheautosta moisiin kriteereihin?

                  Comment

                  • ruupanen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 5162
                    • Joensuu

                    Originally posted by Lenkka View Post
                    Pitäisi puolisolle hommata isompi perheauto F11 520d tilalle. Varsinkin takapenkki ja takakontti jää nykyään liian pieneksi. Lisäksi dieselille ei tarvetta.

                    Miettinyt siis isompaa farmaria tai citymaasturia bensamoottorilla. Kyytiin pitäisi mennä helposti kaksi pientä lasta penkkeineen ja pieni koira. Lähtö tulee olemaan aina lämpimästä, joten plug in hybridi voisi olla myös vaihtoehto, koska päivittäin matkaa tulee noin 10-20km. Toki max 20t luokkaan se voi olla melko hankalaa.

                    Olisiko jollain kokemusta jostain viisaasta perheautosta moisiin kriteereihin?
                    Mitsubishi Outlander PHEV.
                    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16501
                      • Asikkala

                      Originally posted by Lenkka View Post
                      päivittäin matkaa tulee noin 10-20km.
                      Farkku toyota 1,6 bensakoneella.

                      Comment

                      • JustinTime
                        Newbiemmer
                        • Jul 2012
                        • 15
                        • Finlandia

                        Originally posted by Lenkka View Post
                        Pitäisi puolisolle hommata isompi perheauto F11 520d tilalle. Varsinkin takapenkki ja takakontti jää nykyään liian pieneksi.
                        Noilla kriteereillä kävisin ainakin katsomassa, että millaisen Skoda Superbin saisi esitetyssä hintaluokassa.

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2565
                          • Kirkkonummi

                          Originally posted by JustinTime View Post
                          Noilla kriteereillä kävisin ainakin katsomassa, että millaisen Skoda Superbin saisi esitetyssä hintaluokassa.
                          +1. Ei heti tule mieleen toista henkilöautoa, jossa olisi yhtä isot takatilat pl. jatketut 7-sarjalaiset.
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by Lenkka View Post
                            Pitäisi puolisolle hommata isompi perheauto F11 520d tilalle. Varsinkin takapenkki ja takakontti jää nykyään liian pieneksi. Lisäksi dieselille ei tarvetta.

                            Miettinyt siis isompaa farmaria tai citymaasturia bensamoottorilla. Kyytiin pitäisi mennä helposti kaksi pientä lasta penkkeineen ja pieni koira. Lähtö tulee olemaan aina lämpimästä, joten plug in hybridi voisi olla myös vaihtoehto, koska päivittäin matkaa tulee noin 10-20km. Toki max 20t luokkaan se voi olla melko hankalaa.

                            Olisiko jollain kokemusta jostain viisaasta perheautosta moisiin kriteereihin?
                            Tämmöistä korimallia sen täytyisi silloin olla.


                            Tämmösellä saa toukat tarhassa rispektiä tarhatädeiltä
                            Last edited by BMW525Xda; 22-10-2021, 12:39.

                            Comment

                            • heksu
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 335
                              • Joensuu

                              Originally posted by Lenkka View Post
                              Pitäisi puolisolle hommata isompi perheauto F11 520d tilalle. Varsinkin takapenkki ja takakontti jää nykyään liian pieneksi. Lisäksi dieselille ei tarvetta.

                              Miettinyt siis isompaa farmaria tai citymaasturia bensamoottorilla. Kyytiin pitäisi mennä helposti kaksi pientä lasta penkkeineen ja pieni koira. Lähtö tulee olemaan aina lämpimästä, joten plug in hybridi voisi olla myös vaihtoehto, koska päivittäin matkaa tulee noin 10-20km. Toki max 20t luokkaan se voi olla melko hankalaa.

                              Olisiko jollain kokemusta jostain viisaasta perheautosta moisiin kriteereihin?

                              Kattavat ja laadukkaat vakuutukset edullisesti!
                              Soita/txt/whatsapp 0406375197
                              [email protected]

                              Comment

                              • Freak
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 2561
                                • .

                                Originally posted by Lenkka View Post
                                Pitäisi puolisolle hommata isompi perheauto F11 520d tilalle. Varsinkin takapenkki ja takakontti jää nykyään liian pieneksi.

                                Kyytiin pitäisi mennä helposti kaksi pientä lasta penkkeineen ja pieni koira.
                                Anteeksi maalaisuuteni, kun kiinnitä huomioni tähän. Lisäksi ymmärrän toki ihmisten erilaisen käsityksen adjektiiveista sekä heidän tilantarpeista. En myöskään ole koskaan edes F11 mallin takaovea raottanut, mutta silti ihmettelen, ettei kaksi pientä lasta turvaistumineen sekä pieni koira mahdu vitossarjalaiseen. Onko sellaisessa todella niin onnettomat sisätilat? :think
                                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                                Vanha Uuden liiton mies...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎