Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OVi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2016
    • 517
    • Oulu

    Originally posted by Freak View Post
    Tuossa ei sinänsä ole mitään ihmeellistä. Olikohan ohje, että männät toisten päin ja nokka-akseli sekä virranjakaja 600 moottorista. Siitä on nimittäin aikaa, kun nuo asiat ovat kiinnostaneet. 127:n moottori olisi kuitenkin ollut helpompi lähtökohta, koska se pyörii samoin päin kuin 600:n moottori. Olisihan se ollut tehokkaampikin kuin 850:n moottori.
    Noinhan se on, että männät ja veivit toisinpäin. Nokka-akseli sitten vaikkapa kuussatasesta. Tuossa 80-/90-lukujen taitteessa ei vain ollut nettiä mistä katsella ohjeita ja 127:n moottorilla ei olisi saanut siihen aikaan katsastettua autoa millään mallilla, vaikka se olikin yleisin moottori mikä kuussataseen laitettin. Vasaramallin moottorikin vaati, että etujarrut laittoi 127:sta ja sen myötä myös vannekoko muuttui.
    Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

    Comment

    • Freak
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 2561
      • .

      Originally posted by OVi View Post
      Noinhan se on, että männät ja veivit toisinpäin. Nokka-akseli sitten vaikkapa kuussatasesta. Tuossa 80-/90-lukujen taitteessa ei vain ollut nettiä mistä katsella ohjeita ja 127:n moottorilla ei olisi saanut siihen aikaan katsastettua autoa millään mallilla, vaikka se olikin yleisin moottori mikä kuussataseen laitettin. Vasaramallin moottorikin vaati, että etujarrut laittoi 127:sta ja sen myötä myös vannekoko muuttui.
      No se kone itsessään on ihan samanlainen molemmissa. Mistäs ne venttiilit sen tietää kumpaan suuntaan kampiakseli pyörii. Tai kaasutin tai pakosarja. Nokka vaihdetaan siksi, että siinä on eri rampit aukaisu ja kiinnimenopuolilla. Kyllähän se käy vakionokallakin. Unohtui mainita startti joka laittaa koneen pyörimään oikeaan suuntaan.

      Meikäläiselle haaveilut ajoittuivat 90-luvun puolivälin ja lopun tienoille. Samoille ajoille sijoittuu myös serkkupojan abarth look 600:n huuurrrjasti viritetyllä 127:n moottorilla. Mulla oli vain 850 ja sekin jää/peltoautona.

      600:een sai levyt eteen myös coupe tai sport malleista.
      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

      Vanha Uuden liiton mies...

      Comment

      • Petteri75
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2566
        • Kirkkonummi

        Originally posted by mikkod View Post
        Näin kesällä Ritmon, piti hetki ihan ihailla…
        Nyt on vähän vaikea uskoa ilman kuvia..?

        Nuorena kuolleella enollani oli Ritmo 80-luvulla, se oli jo silloin "maineessa" ja 90-luvulla niitä ei sitten oikein näkynytkään. Huhujen mukaan ruostevaurioituminen ei ollut vain normaalia Fiat-tasoa, vaan siitä tuli herkästi rakenteellisia vaurioita. Ei ole kyllä tullut vastaan tooodella pitkään aikaan, itse olin jo ihan kokonaan unohtanut koko mallin olemassaolon, mikä sinällään on sääli, koska muotoilullisesti se oli ihan OK ja otti jopa vähän näkemystä.
        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15274
          • Ajamisen Iloa

          Originally posted by Mac View Post
          Mummolla Omega - 98 ja ajettu 90tkm ostivat uutena sillon.
          Tuollainen pallosalama sillä isolla padalla kannattais kans poimia talteen jos se osuu yhtään silmään. Noita ei muutaman vuoden päästä löydy edes heinäsuovasta. Oboy saa maidon maistumaan kaakaolta ja Opel muovin ruostumaan. Siitä muuten alkaa olla varmaan kymmenen vuotta kun viimeksi nähnyt Calibran, veetit ei semmoisesta autosta ole kuulleetkaan. Turbo, neliveto ja maailman pienin ilmanvastus siihen mennessä.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • asis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1140
            • Joensuu

            Originally posted by Remotion View Post
            Tuollainen pallosalama sillä isolla padalla kannattais kans poimia talteen jos se osuu yhtään silmään. Noita ei muutaman vuoden päästä löydy edes heinäsuovasta. Oboy saa maidon maistumaan kaakaolta ja Opel muovin ruostumaan. Siitä muuten alkaa olla varmaan kymmenen vuotta kun viimeksi nähnyt Calibran, veetit ei semmoisesta autosta ole kuulleetkaan. Turbo, neliveto ja maailman pienin ilmanvastus siihen mennessä.
            Viime kesänä RiverMeetissä (Joensuulainen kaikkien merkkien näyttely) oli ooppeliosastolla harvinaisen siistin oloinen orkkis Calibra näytillä. Tarkemmin katsoessa sehän oli kuin pakasta vedetty. Omistaja tuli siinä jututtamaan ja availi konepeltiä sun muuta, ilmeni että edellinen omistaja papparainen joka uutena ostanut ja hillonnut tallissa. Mittarissa muutama kymmenen tkm Oli hieno.

            Edit: Piti nyt vielä omista kuvista luntata, 34tkm ja 8/91 Ukissa valmistettu 2.0i kasitappi.
            Last edited by asis; 22-12-2021, 16:14.
            E39 540iA M-Sport Imolarot II
            E36 323i touring
            Volvo V70 2.4D mk3
            Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
            Honda Civic 1.4 4d ES
            Chevy Caprice Classic
            ex:
            E32 730iA
            E39 528i Calypsorot metallic
            E36 325i x2

            Comment

            • Susiraja
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 361
              • Helsinki

              Originally posted by Remotion View Post
              Siitä muuten alkaa olla varmaan kymmenen vuotta kun viimeksi nähnyt Calibran, veetit ei semmoisesta autosta ole kuulleetkaan.
              Pari kesää sitten oltiin rallia nuotittamassa ja reitin varrella yhden maatalon pihassa mätäni parikin calibran koppaa. Selkeesti sellasia joille ei ikinä tulla enää mitään tekemään. Joskus hurmiossa pihaan kuskattu muiden raatojen seuraks. Pahaa teki autojen kohtalo.
              www.finnishcodriver.blogspot.fi

              Comment

              • timppa811
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 855
                • Pohojammaa

                Westfield 7

                Laitetaanpa tänne pari kuvaa omasta harrasteesta.
                Westfield 7 SEIW -90
                Ostin auton reilu 2v sitten briteistä. Moottorina tällöin oli Ford Pumasta lähtöisin oleva 1.7 moottori kuivasumpulla ym. Moottori oli tuplakaasuttimilla ja päivitinkin siihen heti läppärungot CBR600 moottoripyörästä. Näillä eväillä mootori antoi 153hv takanavalle, eli 165-170hv moottorilta. Auto painoi 530kg.

                Vaihdelaatikkona oli type e suorahampaisilla rattailla, joka välitti voiman Quaifen lukolle.
                Kaikki tukivarret on uniballeilla ja ohjaus on 1.7kierrosta laidasta laitaan, joten melko muikea ajettava mutkateillä. Renkaina Toyon R888.

                Tälle talvelle päivityksenä on tulossa CBR1000RR moottori. Moottoria hieman piristelty ja moottoritehoa pitäisi olla noin 190hv. Ensikuussa pitäisi ensistartti saada tehtyä.

                Auton omamassa uudella moottorilla toivottavasti jää alle 500kg.
                Attached Files
                Last edited by timppa811; 27-12-2021, 07:55.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16500
                  • Asikkala

                  Mitenkäs kg/kw leimalla ?

                  Comment

                  • mikae34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 4996
                    • Forssa

                    Originally posted by timppa811 View Post
                    Laitetaanpa tänne pari kuvaa omasta harrasteesta.
                    Westfield 7 SEIW -90
                    Ostin auton reilu 2v sitten briteistä. Moottorina tällöin oli Ford Pumasta lähtöisin oleva 1.7 moottori kuivasumpulla ym. Moottori oli tuplakaasuttimilla ja päivitinkin siihen heti läppärungot CBR600 moottoripyörästä. Näillä eväillä mootori antoi 153hv takanavalle, eli 165-170hv moottorilta. Auto painoi 530kg.

                    Vaihdelaatikkona oli type e suorahampaisilla rattailla, joka välitti voiman Quaifen lukolle.
                    Kaikki tukivarret on uniballeilla ja ohjaus on 1.7kierrosta laidasta laitaan, joten melko muikea ajettava mutkateillä. Renkaina Toyon R888.

                    Tälle talvelle päivityksenä on tulossa CBR1000RR moottori. Moottoria hieman piristelty ja moottoritehoa pitäisi olla noin 190hv. Ensikuussa pitäisi ensistartti saada tehtyä.

                    Auton omamassa uudella moottorilla toivottavasti jää alle 500kg.
                    Tästä näkisi mielellään enemmänkin
                    Auto on liikkumaväline.

                    Comment

                    • mikae34
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 4996
                      • Forssa

                      Originally posted by Remotion View Post
                      Tuollainen pallosalama sillä isolla padalla kannattais kans poimia talteen jos se osuu yhtään silmään. Noita ei muutaman vuoden päästä löydy edes heinäsuovasta. Oboy saa maidon maistumaan kaakaolta ja Opel muovin ruostumaan. Siitä muuten alkaa olla varmaan kymmenen vuotta kun viimeksi nähnyt Calibran, veetit ei semmoisesta autosta ole kuulleetkaan. Turbo, neliveto ja maailman pienin ilmanvastus siihen mennessä.
                      Calibrat oli kyllä hienoja -90 luvulla. En pidä itse henkilökohtaisesti sitä kuitenkaan erityisen ikonisena autona. Ehkä vielä liian uusi. Sen sijaan vanhat Asconat säväyttää. Serkulla on säilössä b-mallinen Ascona ja se on kyllä hieno vaikka ei olekaan mitenkään erityisen hyvässä kunnossa.

                      Tai sitten Diplomaatti. Iso moottori ja 3-vaiht automaatti Sellainen Pekka Haavistolle edustusautoksi.
                      Auto on liikkumaväline.

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15274
                        • Ajamisen Iloa

                        Originally posted by asis View Post
                        Viime kesänä RiverMeetissä (Joensuulainen kaikkien merkkien näyttely) oli ooppeliosastolla harvinaisen siistin oloinen orkkis Calibra näytillä. Tarkemmin katsoessa sehän oli kuin pakasta vedetty. Omistaja tuli siinä jututtamaan ja availi konepeltiä sun muuta, ilmeni että edellinen omistaja papparainen joka uutena ostanut ja hillonnut tallissa. Mittarissa muutama kymmenen tkm Oli hieno.

                        Edit: Piti nyt vielä omista kuvista luntata, 34tkm ja 8/91 Ukissa valmistettu 2.0i kasitappi.
                        No huhuh, sekin vielä että Suomessa oli valmistettu. Sitä en muistanutkaan, tais olla kaikki Calibrat. Menneitä aikoja, oli työpaikkoja teollisuutta meilläkin. Ei lakkautettu tehdasta ja todettu että vihreää siirtymää kun lähti nigeriaan. Nojoo ohi aiheen, varmasti tosi makee aikakapseli.

                        Originally posted by Susiraja View Post
                        Pari kesää sitten oltiin rallia nuotittamassa ja reitin varrella yhden maatalon pihassa mätäni parikin calibran koppaa. Selkeesti sellasia joille ei ikinä tulla enää mitään tekemään. Joskus hurmiossa pihaan kuskattu muiden raatojen seuraks. Pahaa teki autojen kohtalo.
                        Mökkinaapurilla laitto tänä syksynä ihan pakasta vedetyn 850 Volvon mätänemään pihalleen. En tunne henkilöä kun jossain 5-6 mökin päässä meistä. Kyllä harmitti kattoa kun oli syksyn ja lehdet tippu kaukaloihin. Jonkun tähän käyttöön tarkotetun pressun veti päälle kylläkin joulukuun alussa. Mahtaakohan vaan edistää happanemista että se on ensin märkää lehtiainesta täys ja sit pressu päälle.
                        Last edited by Remotion; 23-12-2021, 10:13.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • timppa811
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 855
                          • Pohojammaa

                          4kg/kw saa mennä tässä tapauksessa, eli ihan laillinen peli
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Mitenkäs kg/kw leimalla ?

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1767
                            • vihti

                            Calibrasta kun oli juttua aiemmin niin pääsin yhden sellaisen 2.0tbo 4wd yksilön kokemaan tossa kesällä, yleiskunnoltaan sitä mitä suurin osa ysäriautoista tänäpäivänä ja nelikon vikavalo loisti taulussa, otettiin päästöt leimalle niin hetken sitä sai grillata ja siinä vaiheessa kun paisarin korkin välistä alkoi nousta höyry niin päästöt olivat joitakin sekunnin murto-osia sallitun puolella, entteriä vaan ja päästölappu talteen
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            • samulis
                              BTCF Member
                              • Nov 2004
                              • 441
                              • Helsinki

                              Originally posted by timppa811 View Post
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Mitenkäs kg/kw leimalla ?
                              4kg/kw saa mennä tässä tapauksessa, eli ihan laillinen peli
                              Tohon vielä lisä ilona et Westfieldiä on tehty tehtaalta mm. V8 Roverilla, Fordin ja Opelin 4 pyttyisillä ja moottoripyörän moottorilla.

                              Laita Timppa siihen vielä puoliovet ja tuulilasin tilalle pien lippa. R1 koneista ajaneena toi on kuin krossipyörällä ajais, hidas ajo on nikottelua mut kun pääsee työntää niin kutonen huutaa rajoittimella jatkuvasti.
                              Last edited by samulis; 25-12-2021, 12:42.
                              ex:R1150GSA, e46 328Ci, e36 318Ti

                              Comment

                              • timppa811
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 855
                                • Pohojammaa

                                Aerolasi löytyy kyllä. Vaatii vain käytännössä kypärän kanssa ajelua sen kanssa.
                                Puoliovia ei ole tulossa, mutta sivupleksit on kiinni kauppareissuilla, auttavat melkoisesti turbulenssin kanssa.

                                Oliko tämä r1 koneinen suomessa? Kilvissä?

                                Originally posted by samulis View Post
                                Tohon vielä lisä ilona et Westfieldiä on tehty tehtaalta mm. V8 Roverilla, Fordin ja Opelin 4 pyttyisillä ja moottoripyörän moottorilla.

                                Laita Timppa siihen vielä puoliovet ja tuulilasin tilalle pien lippa. R1 koneista ajaneena toi on kuin krossipyörällä ajais, hidas ajo on nikottelua mut kun pääsee työntää niin kutonen huutaa rajoittimella jatkuvasti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎