Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • konsumies
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1046
    • Turkkussesss

    Originally posted by timppa811 View Post
    Haussa vaimolle työmatka-auto. Ajot 98% tätä samaa matkaa.
    18km/suunta, reilu puolet 100kmh aluetta, loput kaupunkia.
    Nykyään -10 mondeo bensa, haussa pienempi auto ja näinollen pienempi kulutus.
    Vaatimukset:
    - ei diesel
    - budjetti 8-15ke

    Peugeot 208? Focus? Vw golf?
    Vinkkejä otetaan vastaan
    Mites Seat? Esimerkiksi Leonia saa tuohon rahaan 1.4 TSI:nä. Uudemmissa ei enää käsittääkseni ole moottori- eikä DSC-ongelmiakaan.
    Itsellä toinen Leon menossa ja olen ollut tyytyväinen
    Seat Leon Cupra ST
    F20 116d
    e87 116i

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1779
      • vihti

      Originally posted by timppa811 View Post
      Haussa vaimolle työmatka-auto. Ajot 98% tätä samaa matkaa.
      18km/suunta, reilu puolet 100kmh aluetta, loput kaupunkia.
      Nykyään -10 mondeo bensa, haussa pienempi auto ja näinollen pienempi kulutus.
      Vaatimukset:
      - ei diesel
      - budjetti 8-15ke

      Peugeot 208? Focus? Vw golf?
      Vinkkejä otetaan vastaan


      3syl vapari polo, todella pienikulutuksinen, ihan siedettävä kyyti laaturenkailla, ei ole mitään arveluttavaa tekniikkaa siinä että huoltokulut samaa luokkaan kuin missä tahansa japsi pikkukinnerissä, tehoja siinä ei ole isolle tielle mutta aina nyt rekan ohittaa, eikä vaimot yleensä muutenkaan etuile moottoritiellä, kyl ne on ne audit, bemarit, mersut kun painaa vasenta kaistaa
      E39 523i Turbo

      Comment

      • peLoGo?
        BTCF Member
        • Jul 2012
        • 382
        • Vaasa

        Originally posted by timppa811 View Post
        Myöskin prius kävi mielessä, mutta en oikein ymmärrä kuinka se voi toimia pelkällä energian talteenotolla. Siis käytännössä.
        Kyllä se Prius aika pienellä menee. Makuasia sitten mitä mieltä muuten on Priuksen ulkonäöstä ja ajo-ominaisuuksista

        Priukselle vaihtoehtoja:



        Originally posted by Macke View Post
        Ostappa emännälle Vitara. Jos ottaa hieman rauhallisemmalla 1.6 koneella niin on vieläpä vapari, eli ei mitään ihmeellistä teknodologiaa mikä alkaisi ukottamaan.

        Itse ostin 1.4 turbon vajaat 4-vuotta sitten, autossa ei ole ollut mitään moitittavaa teknisesti. Vähän normi kitumaasturia parempi nelikko kun saa oikeesti lukitettua vedon eteen ja taakse, tasauspyörästöjen lukkoja nyt ei tietty ole mutta etenee suht kivasti huonommassakin kelissä.

        https://www.nettiauto.com/suzuki/vitara/12641632
        Tämä oli ilmoituksen mukaan etuveto?
        BMW G31 540iA xDrive B58 -18
        Polestar 2 LRDM -21

        Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
        Ex. BMW F31 320iA xDrive LCI -19
        ​Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
        Ex. BMW F10 530dA -10
        Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
        Ex. BMW E34 518i M43 Touring
        Ex. BMW E60 525i -04

        BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET

        Comment

        • Macke
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 1134
          • Porvoo

          Aissssaakeli en mä muistanutkaan että niitä Vitaroita sai etuvetoinakin, pahoittelut. Nelivedon hinta noussee sitten yli tavoitebudjetin. Jos nyt kuitenkin huoleton peli kiinnostelee, niin käykää kattomassa tollastakin vaihtoehtoa.

          Comment

          • harriba
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 420
            • Espoo

            Sama ongelma oli pari vuotta sitten kun emännääle siunaantui työmatkaa 20km suuntaansa. Ainoa käyttis tuolloin vm. 2000 W220 S500-mersu.

            Hain kokeeksi 300tkm ajetun kakkoskopan Priussin Ruotsista, mitähän se lie veroineen ollut €5-6k. Olin hyvin vaikuttunut härvelin inskäyksestä, siihen on varmaan upotettu vähintään sama määrä suunnittelua kuin tuohon ässämersuun, mutta auton sijaan on haluttu tehdä kulkuväline.

            Vaikka tuo Prius pysyikin hyvin nipussa niin sen tilalle otettiin Autoverkkokaupasta Hyundai Ioniq hybrid. Kahden vuoden melkein uusi-diilillä n. €340/kk, saa ajaa 25t km vuodessa. Sitä onko tuo kallis vai halpa ulbeerattiinkin sitten hyvän aikaa. Käytettyyn verrattuna tuossa on takuu voimassa ja turvatekniikka ajan tasalla. Soppari on osamaksusopimus takaisinostovelvoitteella, eli jos sitä jatkaa riittävän pitkään niin auto on sitten oma. Beelystä ainakaan tuohon hintaan ei saa kun jonkun Yariksen.

            Oisko Hyundailla nyt 35t km rullattu, eikä autossa ole ollut tasan minkäänlaista vikaa. Pieniä miinuksia rengasmelusta ja pintakovasta alustasta. Sitten kun niihin kypsyy niin voi vaikka ajaa lenkin Jagella.

            Noissa itselataavissa bensahybrideissä on pari pointtia. Hybridittömiin bensakoneisiin verrattuna kaupunkikulutus pysyy pienenä. Jos työmatka on motaria ja/tai kaasujalka on raskas, niin itselataavasta hybridistä ei ole juurikaan iloa.

            Ainakin tuo Toyotan itselataava on erittäin varmatoimista teknologiaa. Bensakone on hyvin simppeli, koska alaväännön puutteen paikkaa sähkömoottori. Päästörajojen alitus vaatii tavan polttiksilta kaikenmaailman suoraruiskut, ahtimet ja DSG:t, joiden käytökseen tuppaa aina jäämään tietynlainen kulmikkuus. Prius vastaa kaasuun välittömästi, ei nyi missään olosuhteissa ja ryömii vaihde päällä tasaisesti (toisin kuin yksikään tähän asti ajamani TSI+DSG).

            Itselataavaa ei tarvitse olla joka ikisen kauppareissun jälkeen laittamassa roikan perään. Itse ajattelin tuon plugarivaiheen skipata kokonaan ja siirtyä jossain vaiheessa kerralla täyssähköautoihin.

            Moderni pikkudiesel pääsee helposti noiden hybridien keskikulutukseen, mutta vuotuisella dieselverolla tankkaa aika monta tankillista bensaa, ja bonuksena on vielä lisää kaikenmaailman kusisäiliöitä ja hiukkasloukkuja.
            Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
            X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

            Comment

            • peLoGo?
              BTCF Member
              • Jul 2012
              • 382
              • Vaasa

              Mitäs täällä tiedetään MB S205 4Maticeista?
              Esim 250 d 4Matic? Onko noissa adblue? Missä moottoreissa adblue on ja missä ei? Mitkä on hyviä moottoreita ja mitkä huonoja? Bensa vs Diesel?
              BMW G31 540iA xDrive B58 -18
              Polestar 2 LRDM -21

              Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
              Ex. BMW F31 320iA xDrive LCI -19
              ​Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
              Ex. BMW F10 530dA -10
              Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
              Ex. BMW E34 518i M43 Touring
              Ex. BMW E60 525i -04

              BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET

              Comment

              • GARFFi
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 5550
                • Kankaanpää

                Minkä vuotinen? Ainakin 2014vm S212? faceliftissä lyötiin jo kusta tankkiin. En tiedä oliko kaikki -14vm euro6 alaisia jo.
                MB E220 CDI -10
                Ex.VW T5.1 -11
                Ex. Ford Transit Custom -14
                Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                Ex. VW Golf+ -06
                Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                Ex. Honda CBR900RR -96
                Ex. E36 325i Coupé -94
                Ex. LADA 2105 1200S -89
                Ex. LADA 2107 1300S -87
                Ex. E36 320i -91

                Comment

                • peLoGo?
                  BTCF Member
                  • Jul 2012
                  • 382
                  • Vaasa

                  Originally posted by GARFFi View Post
                  Minkä vuotinen? Ainakin 2014vm S212? faceliftissä lyötiin jo kusta tankkiin. En tiedä oliko kaikki -14vm euro6 alaisia jo.
                  2014-2016 välillä suurin osa hakutuloksista on. Bemarillahan kusijärjestelmän käyttö saattaa riippua jopa siitä onko takaveto vai xdrive. Ehkä Mersullakaan ei ole kaikissa setupeissa käytössä?
                  BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                  Polestar 2 LRDM -21

                  Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                  Ex. BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                  ​Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                  Ex. BMW F10 530dA -10
                  Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                  Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                  Ex. BMW E60 525i -04

                  BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET

                  Comment

                  • GARFFi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 5550
                    • Kankaanpää

                    Originally posted by peLoGo? View Post
                    2014-2016 välillä suurin osa hakutuloksista on. Bemarillahan kusijärjestelmän käyttö saattaa riippua jopa siitä onko takaveto vai xdrive. Ehkä Mersullakaan ei ole kaikissa setupeissa käytössä?
                    En tosiaan osaa sanoa varmaksi. Aiemmin mainitsemassani autossa oli, Saksan tuonti ja takaveto oli. Koneen kokoa en muista, mutta diisseli.
                    MB E220 CDI -10
                    Ex.VW T5.1 -11
                    Ex. Ford Transit Custom -14
                    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                    Ex. VW Golf+ -06
                    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                    Ex. Honda CBR900RR -96
                    Ex. E36 325i Coupé -94
                    Ex. LADA 2105 1200S -89
                    Ex. LADA 2107 1300S -87
                    Ex. E36 320i -91

                    Comment

                    • E39Fin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2013
                      • 1762
                      • HKI/Orimattila

                      Tuli ostettua sitten alfa romeon giulietta 1.4 multiairilla, kun sopivaa remmiahdettua mini cooperia ei löytynyt mistään tähän hätään. Väkisinkin vertailen itsellä olleeseen Audi A3 ja Fiat Bravo Sportiin.

                      +hyvä teho/kulutussuhde (stadissa 7-alkuisia kulutuksia alle 30km/h keskinopeudella, ehkä litran enemmän kuin 2.0tdi quattro vei kesällä ja litran vähemmän kuin 525xdA vei.)
                      +todella vakaa ja varma ajokäytös, hauska ajaa mutkaisilla pätkillä
                      +napakka, mutta ei pintakova jousitus
                      +kiva varustetaso ja etenkin fiateihin ja vanhempiin alfoihin älyttömästi laadukkaampi sisusta (ei nitise tai natise), ihan audin tasolle ei kuitenkaan ylletä.
                      +kokoluokkaan hyvä äänieristys, tuntuu hiljaisemmalta kuin audi.
                      +poiketen kaikista aikaisemmista italiaanoista, alusta ei nitise, natise, narise, pauku tai kolise eikä ole yliherkkä tienpinnan muutoksille
                      +hyvät ajovalot (lisävarusteiset bi-xenonit)
                      +joka kerran autoillessa hymyilyttää, ja aina autolta poistuessa tulee vilkaistua pariin kertaan menopeliä
                      +halvat verot ja vakuutukset

                      -vaatii roiskeläpät, jos haluaa pitää etulokarien alaosat kunnossa
                      -corollakuskien essonbaarijutut
                      -muutamien nappien yms epäolennaisten laatu samaa ämpärimuovia kuin fiatissa
                      -yllättävän vaikea ostaa kohtuuhintaan, varustellut sport packit käyvät alle 10k€ hinnalla hyvin kaupaksi. Toisaalta varusteettomat autot roikkuvat nettiautossa kuukausitolkulla.
                      Last edited by E39Fin; 07-02-2022, 18:14.
                      Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                      E39 523iA Oxfordgreen

                      Comment

                      • mikkiz
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2002
                        • 321
                        • Lpr

                        Bemareita ollut E10-FXX, mutta nyt voisi kokeilla jotain hieman erikoisempaa:think...
                        Jaguar XF Sportbrake -12-> laatikkona näissä ZF8hp, taka-/neliveto, koneet ja muu laatu täysin??
                        Ajoltaan ihan ok laite. Jos kokemuksia, niin kerro...
                        E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake

                        Comment

                        • E39Fin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2013
                          • 1762
                          • HKI/Orimattila

                          3-litrasissa ollut yllärinä joillakin laakerivauriota ja turbojen menoa. 2.2d on ainakin tampereen taksareiden suosiossa ollut, ilmeisen varmassa maineessa

                          E: tässä yksi niitä tampereen vanhoja takseja https://www.nettiauto.com/jaguar/xf/12648495
                          Last edited by E39Fin; 10-02-2022, 12:17.
                          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                          E39 523iA Oxfordgreen

                          Comment

                          • Arppa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1062
                            • Lumbriver

                            Nytkun tuo 530e menee kaupanpurkuun niin liikkeessä olisi Volvo V90 T8. Onko näiden tekniikasta kokemuksia? Hieman isompi akku ainakin on kuin Bemarissa mutta niin on painoakin, range varmaan huitelee samoissa lukemissa.
                            Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                            Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                            Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                            -Raahe Connection-
                            -Team Kärppä- limited edition

                            Comment

                            • Matuh
                              BTCF Member
                              • Apr 2013
                              • 3703
                              • Kouvola

                              Viikko takana "parempaa keskiluokkailua" RS skodan kanssa.
                              Ihan jeppis peli... Parin aikasemman jälkeen, kuluttaa ei juuri mitään sekä pesee ajettavuudessa tollasen 23v vanhan E46 mennen tullen.

                              Legendaarinen Kytkin/VP remppa tehtävä niin sitten pitäisi olla kyllä ihan suht varmoja kilsoja edessä reilusti.
                              E36 328i M50B30 turbo
                              Skoda vRS
                              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                              Comment

                              • E39Fin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2013
                                • 1762
                                • HKI/Orimattila

                                Originally posted by Arppa View Post
                                Nytkun tuo 530e menee kaupanpurkuun niin liikkeessä olisi Volvo V90 T8. Onko näiden tekniikasta kokemuksia? Hieman isompi akku ainakin on kuin Bemarissa mutta niin on painoakin, range varmaan huitelee samoissa lukemissa.
                                Pomolla meni akkupaketti vaihtoon (liisarikauden aikana). Takuun piikkiin noin 15k€ paketti meni. Kaupan päälle sitten muut automallin pikkuviat, kuten hyytyvät luukunpuoleiset valot ja pakkasilla jäätyvät ovien lukot. Isäukon V90 vaihdettin ekan vuoden aikana molemmat etuiskarit kolinan takia ja liikennevaloissa öljy kärysi kun tihkui jostain ilmeisesti pakosarjan seudulta. Facelifteissä ilmeisesti lastentauteja saatu karsittua jonkun verran sekä hybridin toimintamatkaa pidennettyä.
                                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                                E39 523iA Oxfordgreen

                                Comment

                                Working...
                                X