Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16495
    • Asikkala

    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Mites tollanen vm.2015 Ford ecoboost 1.0l bensakone. Kesto kilsoissa,tyyppiviat? Mm. jakopään kestosta tietoa?
    Eli 3-pyttyinen turbo ?

    Comment

    • GameOver
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3028
      • Sjundeå

      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Mites tollanen vm.2015 Ford ecoboost 1.0l bensakone. Kesto kilsoissa,tyyppiviat? Mm. jakopään kestosta tietoa?
      Mulla on sellanen käsitys, että se on aivan ”anaalisen” tarkka öljyistä ja öljynvaihtoväleistä. Jakopään vaihtoväli on 240000km ja hihnahan on öljyn seassa. Jonkin verran siitä murenee hampaita irti jotka sitten muhjuuntuu ja tukkii öljysihdin -> kone vaihtoon.

      Kai se on vähän ku casino-arvan osto. Joku voi hajota jo alle 150tkm kohdalla ja toinen kestää pidempään. On siinä kyllä itselle vähän liikaa riskiä.
      -25 Toyota Proace City Verso
      -23 Nissan Leaf

      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10078
        • KVLA

        Originally posted by jr66 View Post
        Eli 3-pyttyinen turbo ?
        Kyl.... https://www.youtube.com/watch?v=zdBkxtXTyvs

        Kestävyys vaan mietityttää kovasti.

        Originally posted by GameOver View Post
        Kai se on vähän ku casino-arvan osto. Joku voi hajota jo alle 150tkm kohdalla ja toinen kestää pidempään. On siinä kyllä itselle vähän liikaa riskiä.
        En minäkään itselle,kaverin puolesta kyselin,kun olisi tuollaista farkku Focusta vaimon työmatka-autoksi ostamassa. Kuitenkin jo 170tkm mittarissa.
        Last edited by Heguli 31; 25-03-2022, 10:11.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16495
          • Asikkala

          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Mites tollanen vm.2015 Ford ecoboost 1.0l bensakone. Kesto kilsoissa,tyyppiviat? Mm. jakopään kestosta tietoa?
          Originally posted by jr66 View Post
          Eli 3-pyttyinen turbo ?
          Originally posted by GameOver View Post
          Mulla on sellanen käsitys, että se on aivan ”anaalisen” tarkka öljyistä ja öljynvaihtoväleistä. Jakopään vaihtoväli on 240000km ja hihnahan on öljyn seassa. Jonkin verran siitä murenee hampaita irti jotka sitten muhjuuntuu ja tukkii öljysihdin -> kone vaihtoon.

          Kai se on vähän ku casino-arvan osto. Joku voi hajota jo alle 150tkm kohdalla ja toinen kestää pidempään. On siinä kyllä itselle vähän liikaa riskiä.
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Kyl.... https://www.youtube.com/watch?v=zdBkxtXTyvs

          Kestävyys vaan mietityttää kovasti.



          En minäkään itselle,kaverin puolesta kyselin,kun olisi tuollaista farkku Focusta vaimon työmatka-autoksi ostamassa. Kuitenkin jo 170tkm mittarissa.
          3-pyttyiset on perseestä, järki jo sanoo kun tuollaista turbolla väkisin hengitetään, litrateho vs, kestävyys, ei jatkoon.

          Comment

          • poke
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 3112

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Kyl.... https://www.youtube.com/watch?v=zdBkxtXTyvs

            Kestävyys vaan mietityttää kovasti.



            En minäkään itselle,kaverin puolesta kyselin,kun olisi tuollaista farkku Focusta vaimon työmatka-autoksi ostamassa. Kuitenkin jo 170tkm mittarissa.
            Tuollainen Focus oli tai siis on vieläkin emännän siskolla. Konerikkoisena siis tätä nykyään. kilsoja taisi olla alle 150tkm kun porsi. En tiedä tarkalleen mitä hajonnut mutta öljynpaineet siitä oli ajossa jotenkin kadonnut. Eli öljyssä uivan jakohihnan kumimurut tukkinnu imusihdin.
            onneksi on sen verran bemaria veressä ettei ole tarvinnut minun moiseen souviin puuttua. Ja toisekseen focus on pks niin sekin rajoittaa puuttumista. (onneksi)
            Minä en koskisi pitkällä tikullakaan.

            Tietääkseni ko. focus olisi myynnissä jos jotain kiinnostaa alkaa koneen rakennus/vaihtopuuhiin.
            Last edited by poke; 25-03-2022, 13:35.
            Kulkineet/projektit:

            M2 F87
            530iA E39
            635 CSi E24
            518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

            Comment

            • kimmon
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1461
              • Tuusulantien päässä...

              Xxxxx
              Last edited by kimmon; 25-03-2022, 15:55. Reason: edit. Väärä paikka
              Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

              Comment

              • Zeni
                BTCF Member
                • Jul 2020
                • 332
                • Savo



                Tuossa juttua Fordin jakopäästä.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16495
                  • Asikkala

                  Originally posted by Zeni View Post
                  https://luiginpaja.fi/ecoboost/

                  Tuossa juttua Fordin jakopäästä.
                  Melkoisia romuja, onneksi sentään suositellaan öljynsuodattimen vaihtoa samalla...

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10078
                    • KVLA

                    Originally posted by Zeni View Post
                    https://luiginpaja.fi/ecoboost/

                    Tuossa juttua Fordin jakopäästä.
                    Huh,huh. Olipahan luettavaa. Tarviipa linkittää kaverille.

                    Comment

                    • mige95
                      BTCF Member
                      • Mar 2014
                      • 1183
                      • lahti

                      Tiedän tapauksen karvan alta 100tkm ajettu ecoboost, öljypumpun hihna meni poikki. Meniköhän vaihtokone 60/40% asiakkaan tappioks kun oli toinen öljynvaihto vedetty pitkäks muutaman tonnin. Kyllä ne edullisimmatki autot voi tulla kalliiks.
                      -g20 330e
                      -e31 840ci sc
                      -e46 316i (m52tub25)

                      EX- f11 530d lci
                      Ex- f01 730d
                      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                      Ex: -06 e61 535d m-sport
                      Ex:-02 e39 530d manual
                      Ex -93 e34 520i

                      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                      M62tu ajoitustyökalut.
                      N47/n57 ajoitustyökalut.

                      Comment

                      • joko
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1968
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by mige95 View Post
                        Tiedän tapauksen karvan alta 100tkm ajettu ecoboost, öljypumpun hihna meni poikki. Meniköhän vaihtokone 60/40% asiakkaan tappioks kun oli toinen öljynvaihto vedetty pitkäks muutaman tonnin. Kyllä ne edullisimmatki autot voi tulla kalliiks.

                        Tämä juuri, ei bmw ole mitenkään kallis pitää /korjata. Bemariin löytyy osaamista harrastajien kesken ja purkuautoja, uudempiakin myös yksityisiltä. Jos vähän omaa osaamista ja aikaa käyttää niin aika pienillä kuluilla pärjää. Ja näin löytyy paljon merkkiliikettä pätevämpiä harrastajien perustamia korjaamoja joten kohtuu hintaan löytyy huippu osaamista. Kun taas vähemmän on tarjolla Ford harrastajien "merkkihuoltoa" focuksille.
                        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                        W906 319 sprinter - 14

                        Comment

                        • GameOver
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3028
                          • Sjundeå

                          Originally posted by joko View Post
                          Tämä juuri, ei bmw ole mitenkään kallis pitää /korjata. Bemariin löytyy osaamista harrastajien kesken ja purkuautoja, uudempiakin myös yksityisiltä. Jos vähän omaa osaamista ja aikaa käyttää niin aika pienillä kuluilla pärjää. Ja näin löytyy paljon merkkiliikettä pätevämpiä harrastajien perustamia korjaamoja joten kohtuu hintaan löytyy huippu osaamista. Kun taas vähemmän on tarjolla Ford harrastajien "merkkihuoltoa" focuksille.
                          Bemariharrastajien keskuudesta tosiaan vähemmän varmaan löytyy ”merkkihuoltoa” focuksille. Vaan kyllähän muidenkin merkkien harrastajat yleensä toisensa löytää netissä. Samoin kuin myös korjaamoita.

                          Tämä foorumi on toki ihan mielettömän hieno siinä, kuinka paljon täällä on tietotaitoa, kokemusta, osaamista ja vähintäänkin mielipiteitä niin kaikenmerkkisistä autoista, kuin ihan minkälaisista päivän polttavista asioista ylipäätään.

                          Itselläkin alkaa olemaan kohta 5 vuotta siitä, kun on viimeksi BMW omassa pihassa ollut, mutta silti täällä tulee roikuttua lähes päivittäin.
                          -25 Toyota Proace City Verso
                          -23 Nissan Leaf

                          ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                          Comment

                          • mikron
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 2171
                            • Himas

                            Originally posted by GameOver View Post
                            Bemariharrastajien keskuudesta tosiaan vähemmän varmaan löytyy ”merkkihuoltoa” focuksille. Vaan kyllähän muidenkin merkkien harrastajat yleensä toisensa löytää netissä. Samoin kuin myös korjaamoita.
                            Löytyy, mutta ei läheskään niin kattavasti, kuin BMW tai MB. Otan mielelläni vastaan vaikka juuri Focus/Fiesta -tietouteen yhtä kattavaa foorumia kuin tämä.
                            F11 530dA xDrive M-sport -13
                            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                            Ex: E38 740iA -98
                            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                            Ex: E39 523i -96
                            Ex: E34 520i -89

                            Comment

                            • IKa
                              BTCF Member
                              • Apr 2007
                              • 877
                              • Klaukkala

                              Onko kokemuksia/ kommentteja Subaru Impreza WRX:sta puhtaasti hupivälineenä suht. vakiokuntoisena? Pitäisi löytää joku sellainen peli, jolla olisi hauska ajaa esim. piikkirenkailla päivä jääradalla ilman suurta pelkoa laitteiden hajoamisesta. E36 iS coupeja mulla on ollut 2kpl ko. tarkoituksessa, jossa ne ovat toimineet mainiosti. Mutta nyt olisi mukava saada hieman vaihtelua ja hupiautokin saisi mieluusti olla nelivetoinen, kun käyttiskin on sellaiseksi kohta vaihtumassa. Tässä eräs WRX sopivassa hintaluokassa: https://m.nettiauto.com/subaru/impre...nt=27&vifNav=Y

                              Onko tuollaisen ylläpito paljon kalliimpaa ja jatkuva hajoaminen paljon todennäköisempää kuin E36:sen? Onko ajamisen hauskuus ”riittävän hyvällä” tasolla?
                              G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                              Comment

                              • Takalo_kari
                                BTCF Member
                                • Mar 2007
                                • 1359
                                • tku

                                Originally posted by IKa View Post
                                Onko kokemuksia/ kommentteja Subaru Impreza WRX:sta puhtaasti hupivälineenä suht. vakiokuntoisena? Pitäisi löytää joku sellainen peli, jolla olisi hauska ajaa esim. piikkirenkailla päivä jääradalla ilman suurta pelkoa laitteiden hajoamisesta. E36 iS coupeja mulla on ollut 2kpl ko. tarkoituksessa, jossa ne ovat toimineet mainiosti. Mutta nyt olisi mukava saada hieman vaihtelua ja hupiautokin saisi mieluusti olla nelivetoinen, kun käyttiskin on sellaiseksi kohta vaihtumassa. Tässä eräs WRX sopivassa hintaluokassa: https://m.nettiauto.com/subaru/impre...nt=27&vifNav=Y

                                Onko tuollaisen ylläpito paljon kalliimpaa ja jatkuva hajoaminen paljon todennäköisempää kuin E36:sen? Onko ajamisen hauskuus ”riittävän hyvällä” tasolla?
                                'Olen käsittänyt että 2l kone hyvä. 2.5l kone ei niin hyvä.
                                käsitykseni mukaan autoon saa helposti osia ja tietoutta paljon. rallimaailmassa hyvä. ostaisin. :think

                                edit: tuo 400tkm ajettu niin en ehkä kauheesti koskisi? kaikki paikat lopussa.
                                Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                                -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                                Kiitos ajastasi? :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎