Originally posted by jani
View Post
Suuri sähköautokeskustelu osa III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Sekin on helposti hoidettu etanolimuutoksella.Originally posted by zakspeedAinut jos sille päästöjensä vähentämiselle laskee arvon. Kestää vetää kesät talvet M5sella niin silti jää säästöön...
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
Stop the press, vanhalla autolla pääomakulut ovat kuin ovatkin pienemmät kuin uudella autolla!Originally posted by zakspeed View PostTuossa aiemmin mainitulla laskurilla kun laskeskeli vertailua nykyisistä velattomista bensa autoistani merkin plug iniin joka pitäisi vieraalla rahalla ostaa niin eipä tuossa hommassa ole järkeä yhtään. Ainut jos sille päästöjensä vähentämiselle laskee arvon. Kestää vetää kesät talvet M5sella niin silti jää säästöön...
Comment
-
Tottahan toki ja ajatuksenani oli vain verrata ja ilmaista tuota suurta kuilua tälläisessä tilanteessa uudempaan autoon, joka tässä tapauksessa plugin hybridi. Vaikkakin kaventaa sitä verraten vastaaviin perinteisen voimalinjan omaaviin.Originally posted by nokonzok View PostStop the press, vanhalla autolla pääomakulut ovat kuin ovatkin pienemmät kuin uudella autolla!
Comment
-
Ihan huvikseen kurkkasin tsättiauton tarjonnan hybridit. Tässä välissä huomautus että vain bemarin osalta, ei voisi vähempää kiinnostaa tojota tai muut paskarottelot.
Eniten pisti silmään että tehokkaampaa laitosta ei varsinaisesti ole tarjolla kuin x5, x6 ja seiska koppasena. Joo, tarkoitus on pienentää päästöjä mutta silti olisihan se myös kiva että ohituskiihtyvyyttä olisi edes hitusen enemmän. No olihan siellä active hybrid 3. Taisi niitäkin olla huimat yks. Eniten tässä active laitteessa ihmetytti ettei ollut ulkoista lataus mahdollisuutta. Ainakaan luukkua tälle ei näy. Onko tosiaan niin että kun on edes inan tehoa, ei saa ladata ulkopuolisella laturilla sähköä? Erikonen ratkaisu.
Kunhan ihmettelen.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
Activehybridit on niitä vanhoja bmw:n ensimmäisiä hybridejä alkaen ~2008. Ei ladattavia, pienet akut, akustot ei huollettavia.Originally posted by |foder| View PostIhan huvikseen kurkkasin tsättiauton tarjonnan hybridit. Tässä välissä huomautus että vain bemarin osalta, ei voisi vähempää kiinnostaa tojota tai muut paskarottelot.
Eniten pisti silmään että tehokkaampaa laitosta ei varsinaisesti ole tarjolla kuin x5, x6 ja seiska koppasena. Joo, tarkoitus on pienentää päästöjä mutta silti olisihan se myös kiva että ohituskiihtyvyyttä olisi edes hitusen enemmän. No olihan siellä active hybrid 3. Taisi niitäkin olla huimat yks. Eniten tässä active laitteessa ihmetytti ettei ollut ulkoista lataus mahdollisuutta. Ainakaan luukkua tälle ei näy. Onko tosiaan niin että kun on edes inan tehoa, ei saa ladata ulkopuolisella laturilla sähköä? Erikonen ratkaisu.
Kunhan ihmettelen.
Nyt on ollut hetken aikaa 3litraisen bensakutosen jatkeena plugin hybriditekniikkaa seiskassa. Tulee toivottavasti vitoseenkin pian.
Comment
-
Toivottavasti laajenisi myös kolmosiin.
Tämän kaiken päälle vielä hitusen isompia akkuja niin alkaa varmasti menemään kaupaksi.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
Kannattaa koeajaa noita. Kyllä noissa bensanelari + sähkömoottori hybrideissä on ohituskiihtyvyyttä vallan mainiosti. Ymmärrän hyvin jos karsastaa lasten moottoria. Mutta esim. 330e vastaa käytännössä oikein hyvin 330d mallia liikkumiskyvyiltään. Ohitus ei jää siitä kiinni.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Pitää tunnustaa että näitä sähkövatkain juttuja lueskelleena alkaa hybridi kiinnostamaan lähinnä käytön halpuudella. Töissä saisi ilmaiseksi ladata ja satunnaisesti tulee käytyä sellaisien etäisyyksien päässä ja sellaisissa paikoissa ettei sähkis ole vielä vaihtoehto. Siksi nyt diiseli. Edellinen oli pikkudiiseli ja vaikka oli ohjelmoitu, ei se silti vastannut sitä mitä kaipaan suorituskykyyn esim. ohitustilanteessa.
Jatkakaa kokemuksien jakamista. Ehkä minäkin vielä joskus. :thinkNyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
530e hyppää motarilla 530d edelle en edes tiedä mitä valmistaja lupaa vaan ihan kokeiltu on. En silti pidä mitenkään nopeana autona. Teslat on nopeita.Originally posted by pyroz View PostKannattaa koeajaa noita. Kyllä noissa bensanelari + sähkömoottori hybrideissä on ohituskiihtyvyyttä vallan mainiosti. Ymmärrän hyvin jos karsastaa lasten moottoria. Mutta esim. 330e vastaa käytännössä oikein hyvin 330d mallia liikkumiskyvyiltään. Ohitus ei jää siitä kiinni.
Comment
-
Sinulla onkin näköjään 330d F31. Itse juuri sellaisesta vaihdoin 330e hybridiin eikä kyllä mitenkään jäänyt kaivelemaan ohituskiihtyvyysOriginally posted by |foder| View PostPitää tunnustaa että näitä sähkövatkain juttuja lueskelleena alkaa hybridi kiinnostamaan lähinnä käytön halpuudella. Töissä saisi ilmaiseksi ladata ja satunnaisesti tulee käytyä sellaisien etäisyyksien päässä ja sellaisissa paikoissa ettei sähkis ole vielä vaihtoehto. Siksi nyt diiseli. Edellinen oli pikkudiiseli ja vaikka oli ohjelmoitu, ei se silti vastannut sitä mitä kaipaan suorituskykyyn esim. ohitustilanteessa.
Jatkakaa kokemuksien jakamista. Ehkä minäkin vielä joskus. :think
Juuri ajoin tänään PK-seutu - Turku - PK-seutu motaria ja 5.2L/100km meni bensaa ja akullinen sähköä. Vuotuinen vero 165€ vs. 330d 665€.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Eikö tuossa juuri mainittu, että kolmosena on olemassa 3l 6-sylinterinen versio?Originally posted by |foder| View PostToivottavasti laajenisi myös kolmosiin.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Kaveri vaihtoi juuri softatun F11 530d:n uuteen G20 330e-malliin, ja suurimpana negatiivisenä muutoksena huomasi juurikin ohituskiihtyvyyden muutoksen. Eli ei siis välttämättä huonontumisen, vaan muutoksen (pykältäminen, moottorin luonne jne). Kyllä se 750nm vs 450nm vaan tuntuu, kun vauhtia on reilusti.Originally posted by pyroz View PostKannattaa koeajaa noita. Kyllä noissa bensanelari + sähkömoottori hybrideissä on ohituskiihtyvyyttä vallan mainiosti. Ymmärrän hyvin jos karsastaa lasten moottoria. Mutta esim. 330e vastaa käytännössä oikein hyvin 330d mallia liikkumiskyvyiltään. Ohitus ei jää siitä kiinni.
Comment
-
Itse vaihdoin loppu kesästä softatun F31 330d:n F30 330e:hen ja onhan se softattu 330d absoluuttisesti nopeampi, mutta ei todellakaan niin paljoa että se jotenkin oikeasti vaikuttaisi ohituksiin. Isoin ongelma itsellä oli korvien välissä, kun oli viimiset 8 vuotta ajellut dieseleillä jotka menee sen minkä menee alueella 2000-4000rpm ja loota nakuttaa kiihdytyksissä koko ajan isompaa pykälää, kun taas tolla bensalla polkaset kaasua, niin se vaihtaa kerran pienemmälle ja kelaakin sitten sillä samalla vaihteella vauhdin sinne kortin lähtö nopeuksiin ja se jatkuvan isomman vaihteen lykkimisen puute sai tunteen että eihän tuo kiihdy mihinkään.Originally posted by Tiik View PostKaveri vaihtoi juuri softatun F11 530d:n uuteen G20 330e-malliin, ja suurimpana negatiivisenä muutoksena huomasi juurikin ohituskiihtyvyyden muutoksen. Eli ei siis välttämättä huonontumisen, vaan muutoksen (pykältäminen, moottorin luonne jne). Kyllä se 750nm vs 450nm vaan tuntuu, kun vauhtia on reilusti.BMW G20 330e M-Sport -20
Comment
-
Lihavoitu sana vie kaiken uskottavuuden viestistäsi. Tottakai sen huomaa jos 30d koneesta ottaa all-in softalla. Ei ole enää verrannollinen. Toki sen hybridinkin voinee softata reilustikin, mutta asian varsinainen pointti oli ainakin itsellä se, että ajamalla tuollaisella 2L + sähkö hybridillä ei tarvitse siirtyä mopoautoiluluokkaan ohituskiihtyvyydessä.Originally posted by Tiik View PostKaveri vaihtoi juuri softatun F11 530d:n uuteen G20 330e-malliin, ja suurimpana negatiivisenä muutoksena huomasi juurikin ohituskiihtyvyyden muutoksen. Eli ei siis välttämättä huonontumisen, vaan muutoksen (pykältäminen, moottorin luonne jne). Kyllä se 750nm vs 450nm vaan tuntuu, kun vauhtia on reilusti.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
Comment