Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GameOver
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3026
    • Sjundeå

    Originally posted by zakspeed View Post
    Riittävän kokoista akkua ei vaan saa järkevästi asennettua alunperin polttomoottori auton korirakenteisiin. Painotus sanalla järkevästi ja järkevään paikkaan.
    Näinpä. Ford Focus EV:ssä oli takaluukku valloitettu akuilla. Ja lienee ilmiselvää, että mutkakäytös oli vähintäänkin jännittävää sen takapainoisuuden vuoksi.

    Nykyautot tuntuu olevan alunperinkin suunniteltu sillä silmällä, että pohjalevyyn saisi akustojakin kiinni.
    -22 Lexus ES300h
    -08 Subaru Impreza

    ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 2003
      • Tampere/kainuu

      Alkuperäisen tankin paikalle saa 5-12kwh akuston. Eli ei sillä vielä kuuhun mennä (25km) kun puhutaan ihan ajoakusta millä pitäisi päästäkin johonkin tyyliin yli 150km niin kokoluokka kasvaa nykyisellä akkutekniikalla luokaan 150cm x 70cm x 25cm eli ei sitä oikein kolmikympissä muualla kuljeteta, kuin kattotelineillä (jos kantavuus sallisi)
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • gnz
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 428
        • -

        Originally posted by zakspeed View Post
        Alkuperäisen tankin paikalle saa 5-12kwh akuston. Eli ei sillä vielä kuuhun mennä (25km) kun puhutaan ihan ajoakusta millä pitäisi päästäkin johonkin tyyliin yli 150km niin kokoluokka kasvaa nykyisellä akkutekniikalla luokaan 150cm x 70cm x 25cm eli ei sitä oikein kolmikympissä muualla kuljeteta, kuin kattotelineillä (jos kantavuus sallisi)
        Auto vartaaseen, pohja auki, ja akuille teline sille paikalle, johon ne kuuluvatkin;

        * levitettynä koko lattiapinta-alalle

        TAI

        * kardaanitunneli + takamatkustajien penkinalus (+takakontti).

        Jos akun sijoittelun tekee "oikein" (laaja tulkinta), niin ei tästä ilman rajunpuoleisia muutostöitä selviä millään
        Last edited by gnz; 22-12-2019, 09:47.

        Comment

        • 205/65-15H
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1422

          Tämä kaveri on rakentanut useamman sähköbemarin, osassa Teslan tekniikkaa. Tubessa on joulun pyhiksi katsomista jos aihe kiinostaa.



          Sähköauton rakentelulle vois tehdä oman ketjunsa imo.
          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
          Ioniq5 AWD -22
          Leaf 40kwh -18

          Comment

          • jani
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 5151
            • Kuopio

            Jännä nähdä kuka tekee btcf:n ensimmäisen polttomoottori => sähkömoottori konversion
            F33 435d Mineral-grau metallic
            K40 K1200s sondermodell

            Comment

            • Rale
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 1482
              • Porvoo

              Originally posted by jani View Post
              Jännä nähdä kuka tekee btcf:n ensimmäisen polttomoottori => sähkömoottori konversion
              Vahva veikkaus Supra^:n puolesta

              Comment

              • Masander
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2010
                • 1395
                • Dingolfing

                Originally posted by jani View Post
                Jännä nähdä kuka tekee btcf:n ensimmäisen polttomoottori => sähkömoottori konversion
                Tai sit m50 TURPO i3:een..
                sigpic

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  Milloin nähdään BTCF:llä ensimmäinen viritetty sähköauto? i3 vartilla 11sec?
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    Originally posted by gnz View Post
                    Auto vartaaseen, pohja auki, ja akuille teline sille paikalle, johon ne kuuluvatkin;

                    * levitettynä koko lattiapinta-alalle

                    TAI

                    * kardaanitunneli + takamatkustajien penkinalus (+takakontti).

                    Jos akun sijoittelun tekee "oikein" (laaja tulkinta), niin ei tästä ilman rajunpuoleisia muutostöitä selviä millään
                    Liekö akkupaketti veisi niin paljon tilaa kuin voisi äkrikseltään kuvitella?

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 2003
                      • Tampere/kainuu

                      I3 akuston asennus semmoisenaan tavallisen auton koriin on käytännössä mahdoton. Lattiaa täytyisi nostaa se 25cm jottei maavara kärsi ja sisällä pitäisi mahtua vielä istumaankin.

                      Tietysti jos akustolle rakentaa uuden kotelon ja sijoittelee kennoja ympäri autoa. Jonkinasteisen ongelman siitäkin saa eristysvastustarkkailun kautta mikäli rekennetta muutetaan kotelon ja kaapeloinnin osalta merkittävästi.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • jokes911
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2008
                        • 875
                        • Espoo

                        Originally posted by jani View Post
                        Jännä nähdä kuka tekee btcf:n ensimmäisen polttomoottori => sähkömoottori konversion
                        Uudenvuoden haastetta kehiin? Ensimmäiselle mainetta ja kunniaa sekä papukaijamerkki!

                        Eiköhön tuon joku kohta tee. Ehkä joku joka gonahtaa vaikka 750 tai 760 kulutukseen?

                        Audiforumilla joku jantteri meni laittamaan muistaakseni 1.2D:n A8 koriin manuaalina.
                        2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                        2022 X3 Charged Edition Msport
                        1999 Honda CBR 900 SC33
                        2009 Husqvarna SMR 510
                        2017 KTM EXCF 350

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Kukaanhan ei pakota asentamaan patteristoa sellaisena kuin se on tehtaalta tullut, yhtenä könttinä ja kaikkine kotelointeineen?
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2017
                            • Kangasala

                            Originally posted by zakspeed View Post
                            I3 akuston asennus semmoisenaan tavallisen auton koriin on käytännössä mahdoton. Lattiaa täytyisi nostaa se 25cm jottei maavara kärsi ja sisällä pitäisi mahtua vielä istumaankin.

                            Tietysti jos akustolle rakentaa uuden kotelon ja sijoittelee kennoja ympäri autoa. Jonkinasteisen ongelman siitäkin saa eristysvastustarkkailun kautta mikäli rekennetta muutetaan kotelon ja kaapeloinnin osalta merkittävästi.
                            Moro,
                            En oikein löytänyt millainen tuon i3:n akkujen takuuaika on. Lisäksi tietysti kiinnostaa onko takuu eripituinen 60, 90 ja 120 varausluokkien välillä?
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • schwarze
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 2017
                              • Kangasala

                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Kukaanhan ei pakota asentamaan patteristoa sellaisena kuin se on tehtaalta tullut, yhtenä könttinä ja kaikkine kotelointeineen?
                              Näyttö päälle. Eikös sulla ole koppa jo valmiina
                              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                              Comment

                              • kooma
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 1016
                                • Pikis

                                Originally posted by schwarze View Post
                                Moro,
                                En oikein löytänyt millainen tuon i3:n akkujen takuuaika on. Lisäksi tietysti kiinnostaa onko takuu eripituinen 60, 90 ja 120 varausluokkien välillä?
                                Itse olen siinä käsityksessä että meidän 60Ah laitteessa se on 8v tai 100tkm.
                                Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎