Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiik
    BTCF Member
    • Apr 2012
    • 497
    • Vantaa

    #91
    Edit: Totta toki, että softattuna erilailla puhtia. Mutta tämä oli ainoa kokemus omasta lähipiiristäni, jossa nämä kaksi voimalinjaa ja sen vuoksi sen jaoin.

    Ei ollut tarkoitukseni väittää, etteikö 330e olisi nopea.
    Last edited by Tiik; 16-12-2019, 12:14.

    Comment

    • j-a
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 1522
      • PohojosPohojammaa

      #92
      Originally posted by Tiik View Post
      Ei ollut tarkoitukseni väittää, etteikö 330e olisi nopea.
      Hyvä niin, sillä minä niin kovasti jo loukkaannuin kaikkien 330e:n omistajien puolesta.



      Itse en tosin ole koskaan sellaista livenä nähnytkään.
      Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

      Ylimääräisenä tarjolla:

      E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

      F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17500
        • Turku

        #93
        Originally posted by j-a View Post
        minä niin kovasti jo loukkaannuin
        Hyvä! Olet ajan hengessä mukana. Kaikesta pitää loukkaantua.
        Näillä mennään:
        - BMW E81 118i since 2017
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Doni
          Moderator
          • Sep 2004
          • 2842
          • Kyrsälä

          #94
          Onko plugarit aina AC-latauksen laitteita ja täyssähköt sitten AC/DC?
          Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

          Comment

          • Tiik
            BTCF Member
            • Apr 2012
            • 497
            • Vantaa

            #95
            Originally posted by j-a View Post
            Hyvä niin, sillä minä niin kovasti jo loukkaannuin kaikkien 330e:n omistajien puolesta.
            Täällä pitää nykyään olla aika tarkkana... Ihmiset unohti jo koko ketjun lähtökohdan, eli että Tesla on saatanasta. :think

            Comment

            • GameOver
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3026
              • Sjundeå

              #96
              Originally posted by Doni View Post
              Onko plugarit aina AC-latauksen laitteita ja täyssähköt sitten AC/DC?
              Aika pitkälti. Poikkeuksiakin on kyllä. Mitsun outlanderista löytyy CHAdeMO DC-latausliitin myös.
              -22 Lexus ES300h
              -08 Subaru Impreza

              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                #97
                Juuri piti edellinen katiska vaihtaa uuteen käytettyyn mielenkiintoisempaan autoon ja sähköauto oli vakavasti harkinnassa. Kun on pari lasta ja koira sekä muutamia vaatimuksia auton suhteen sekä tiettyjä rajoituksia myös niin käytännössä ainoa vaihtoehto olisi ollut Tesla Model S. Vaatimuksina peräluukku, johon voi laittaa koiran, ns. riittävä teho sekä neliveto.

                Tällä kertaa päädyin vielä sigun nokilekaan syistä että:
                1. Tesla on käytettynäkin vielä yli meidän budjetin (joku väittää, että eivät pidä arvoaan, mutta olen toista mieltä)
                2. Range niissä malleissa, jotka olivat lähimpänä budjettia ja jotka olisin kelpuuttanut, eli lähinnä 85D. Lasten kanssa tulee muutaman kerran vuodessa käytyä Pohjanmaalla, minne ei lataamatta pääse 100% varmasti perille. Pienten lasten kanssa tauot joutuu pitämään lasten, eikä auton ehdoilla

                Eipä kai tuo sähköauton ostaminen enää muusta jäänyt kiinni. Talossakin on jo paikat latauskaapeleille valmiina sisällä ja ulkona

                Comment

                • gnz
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 428
                  • -

                  #98
                  Mites projektit-osion sähköautoprojektit? Onko niitä jo tehty? Nopealla vilkaisulla en löytänyt yhtään.

                  Mitään regulatorista estettä ei kaiketi pitäisi olla, jos haluaa pistää vaikkapa kolmekymppiseen Teslan tekniiikkaa. Vai kuinka?

                  Comment

                  • Messier
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 624
                    • Savo

                    #99
                    Originally posted by gnz View Post
                    Mites projektit-osion sähköautoprojektit? Onko niitä jo tehty? Nopealla vilkaisulla en löytänyt yhtään.

                    Mitään regulatorista estettä ei kaiketi pitäisi olla, jos haluaa pistää vaikkapa kolmekymppiseen Teslan tekniiikkaa. Vai kuinka?
                    Ei tarvita tesloja, BMW valikoimasta löytyy hyviä aihioita.

                    Since the BMW i8's debut, fans have been wondering what it would be like with a proper motor. Sure, its hybrid powertrain is technically impressive and
                    G05 X5 45e
                    KM9 ///M1000XR

                    Ex:
                    F10 ///M5
                    K49 S1000XR
                    E90 ///M3
                    E46 ///M3

                    Comment

                    • gnz
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 428
                      • -

                      Originally posted by Messier View Post
                      Ei tarvita tesloja, BMW valikoimasta löytyy hyviä aihioita.

                      https://www.bmwblog.com/2018/07/07/v...a-s65-v8-swap/
                      Jätkähän on ihan hupiukko kun tollaisia itsestäänselvyyksiä päästelee. Dinosauruspensaa käyttäviä teholähteitä löytyy juu.

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by gnz View Post
                        Mites projektit-osion sähköautoprojektit? Onko niitä jo tehty? Nopealla vilkaisulla en löytänyt yhtään.

                        Mitään regulatorista estettä ei kaiketi pitäisi olla, jos haluaa pistää vaikkapa kolmekymppiseen Teslan tekniiikkaa. Vai kuinka?
                        Muistui mieleeni litranen kyykky johon joku firma tekee sähkömoottorisysteemiä lisäksi. Olisko ollu joku Ducati tjsp. Joka tapauksessa.. Tehopainosuhde on aivan järkyttävä mutta tuskin se juuri kenenkään käsissä kiertää rataa sen nopeammin.
                        Sanon pa että sama pätee noihin 500 heppasiin kolmekymppeihin. Ei ne lisää voimaa kaipaa.
                        Riippuu tietysti mitä on tekemässä. Jos mulla riittäisi osaaminen korvata M10n vauhtis oikosulkumoottorilla niin tekisin sen. Mutta enpä osaa.
                        Sitäpä en osaa sanoa mitä viranomainen asiaan sanoo. Jos rakennat vaikka 30 kilowatin sähkömoottorisysteemin polttomoottorin rinnalle, ja sitten väität ettei ne tuota huipputehoaan samaan aikaan. Paukkuuko tehoraja?
                        Last edited by petrolhead; 21-12-2019, 16:38.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Messier
                          BTCF Member
                          • Jan 2010
                          • 624
                          • Savo

                          Originally posted by gnz View Post
                          Jätkähän on ihan hupiukko kun tollaisia itsestäänselvyyksiä päästelee. Dinosauruspensaa käyttäviä teholähteitä löytyy juu.
                          Joo vähän huono esimerkki tuo silhuetti peli.
                          Oikeita patteriautoja hankala muuttaa oikealle moottorille kun ovat niin vähissä ja kalliita sekä erilainen rakenne.

                          Itse topicciin, iX3 tulee ilmeisesti vain takavetona. Ja ilmeisesti i4:ssä on sama paketti.
                          Joutuukohan tässä katselemaan Mercedeksen suuntaa kauppakassin osalta.
                          Menee toki vielä vuosia arvonpudotusta odotellessa.
                          G05 X5 45e
                          KM9 ///M1000XR

                          Ex:
                          F10 ///M5
                          K49 S1000XR
                          E90 ///M3
                          E46 ///M3

                          Comment

                          • gnz
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 428
                            • -

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Muistui mieleeni litranen kyykky johon joku firma tekee sähkömoottorisysteemiä lisäksi. Olisko ollu joku Ducati tjsp. Joka tapauksessa.. Tehopainosuhde on aivan järkyttävä mutta tuskin se juuri kenenkään käsissä kiertää rataa sen nopeammin.
                            Sanon pa että sama pätee noihin 500 heppasiin kolmekymppeihin. Ei ne lisää voimaa kaipaa.
                            Riippuu tietysti mitä on tekemässä. Jos mulla riittäisi osaaminen korvata M10n vauhtis
                            Tässä voidaan ottaa nyt ainakin pari eri näkökulmaa E30 sähköistämiseen.

                            Eli haetaanko käyttistä, jolla ajetaan se 90%+ vuosittaisista ajoista.

                            Vai sitten harrasteautoa.

                            Piikkitehon puolesta sähköautoprojekti ei sinänsä toisi hirveästi lisää polttiksiin nähden. Toki sen, että teho tulee sähköautossa välittömästi.

                            Ja tietysti nelivetotekniikan rakentaminen saattaa olla helpompaa, koska keskilukkoa ei tarvittaisi, vaan ajeltaisiin kahdella moottorilla. Tämä tietysti mahdollistaisi sen, että yli 400kW tehotkin saatettaisiin saada asfalttiin ihan hyvällä menestyksellä.

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 2003
                              • Tampere/kainuu

                              Riittävän kokoista akkua ei vaan saa järkevästi asennettua alunperin polttomoottori auton korirakenteisiin. Painotus sanalla järkevästi ja järkevään paikkaan.
                              -M5- '00
                              -i3 94 rex '19
                              -Ascona B 4.0 '80
                              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by zakspeed View Post
                                Riittävän kokoista akkua ei vaan saa järkevästi asennettua alunperin polttomoottori auton korirakenteisiin. Painotus sanalla järkevästi ja järkevään paikkaan.
                                Tankin paikalle.
                                Monet noi vehkeet on pohjalevyltään about samoja oli sitten bensa/diesel tai hyrbidi. Tai kaasuvehje.
                                Last edited by petrolhead; 21-12-2019, 19:09.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎