Kun foorumin moderaattorit eivät edelleenkään vaivaudu avaamaan näitä niin tässä uusi ketju. Edellinen: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=382783
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Itse olen ajellut sähköautolla nyt reilut kaksi kuukautta ja vajaa 2000 kilometriä.
Ioniqiin päädyin koska malli oli edellisestä hybridistä tuttu. Range EPA 200 km ja NDEC 280 km. Kulutus on ollut Saksan läpi 95 km/h lämpimässä kelissä 9,5 kwh/100km, kaatosateessa talvirenkailla motariajoa 100-110 km/h 16,5 kwh. Pikalataus löytyy näistä kaikista, 50kwh laturilla 0-80% akku 30 minuutissa, loppuun 20% menee se noin 10 minuuttia. Keskikulutus koko ajalta ollut 13,2 kwh ja akussa käytössä olevaa kapasiteettia 28,2 kwh. Kylmällä kelillä auttaa ILP, joten auton lämmitykseen ei hupene paljoa energiaa.
Kotona lataillut schukosta tai sitten Lidlissä kaupankäynnin yhteydessä pikalaturista ilmaiseksi. Toissa päivänä testasin ensimmäisen maksullisen latauksen, Fortum Charge & Drive. Aikaperusteinen hinnoittelu 0,20 euroa minuutti. Energialle tuli hintaa 0,32 euroa kwh:lle.
Tämä on parhailla varusteilla eli keskieuroopan executive nimellä kulkeva varustetaso, joka Suomessa kulkee nimellä style+leather pack. On adaptiivinen cruise, kaistallapito, risteävän liikenteen tutkat, ledvalot lähivaloissa, ilmastoidut ja lämmitetyt nahat, lämmitetty ratti, hifit, muistipenkki, navi, apple ja android car play. 0-100 km/h 9,9 sekuntia.
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostItse olen ajellut sähköautolla nyt reilut kaksi kuukautta ja vajaa 2000 kilometriä.Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
-
Originally posted by Attekun View PostMillaisia matkoja ajat tuolla? Kuinka riittävänä koet rangen omaan käyttöön ja suhteessa latausmahdollisuuksiin?Last edited by Carbonfiber; 09-12-2019, 20:12.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostIoniqiin päädyin koska malli oli edellisestä hybridistä tuttu. Range EPA 200 km ja NDEC 280 km. Kulutus on ollut Saksan läpi 95 km/h lämpimässä kelissä 9,5 kwh/100km, kaatosateessa talvirenkailla motariajoa 100-110 km/h 16,5 kwh. Pikalataus löytyy näistä kaikista, 50kwh laturilla 0-80% akku 30 minuutissa, loppuun 20% menee se noin 10 minuuttia. Keskikulutus koko ajalta ollut 13,2 kwh ja akussa käytössä olevaa kapasiteettia 28,2 kwh. Kylmällä kelillä auttaa ILP, joten auton lämmitykseen ei hupene paljoa energiaa.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Tuota MEB rakennetta kun katsoo niin täytyy vain todeta että se on kyllä todella yksinkertainen:
Näin tuon livenä Berliinissä ja vakuutuin että oikeiden sähköauto pohjarakenteiden kautta alkavat hinnat tippumaan ja rajusti. Akun hinta on se ainoa hidastava tekiä joka aikaa myöden poistuu vähän niin kuin aurinkopaneelienkin kanssa.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostIoniqin ehkä parhaimpia puolia on tuo kulutus. Todella pieniä lukemia.
Originally posted by jokes911 View PostTuota MEB rakennetta kun katsoo niin täytyy vain todeta että se on kyllä todella yksinkertainen:
Näin tuon livenä Berliinissä ja vakuutuin että oikeiden sähköauto pohjarakenteiden kautta alkavat hinnat tippumaan ja rajusti. Akun hinta on se ainoa hidastava tekiä joka aikaa myöden poistuu vähän niin kuin aurinkopaneelienkin kanssa.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View Post. Akun hinta on se ainoa hidastava tekiä joka aikaa myöden poistuu vähän niin kuin aurinkopaneelienkin kanssa.
Bmw:n akulle ei saa hintaa varaosistakaan kasaamalla kuin ehkä kympin luokkaa (täyssähkö)-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostKotona lataillut schukosta tai sitten Lidlissä kaupankäynnin yhteydessä pikalaturista ilmaiseksi. Toissa päivänä testasin ensimmäisen maksullisen latauksen, Fortum Charge & Drive. Aikaperusteinen hinnoittelu 0,20 euroa minuutti. Energialle tuli hintaa 0,32 euroa kwh:lle.Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostHalvin maksullinen DC pikalataus mitä itse olen täältä seudulta bongannut on Kaarinan Motonetin pihassa, kanta-asiakkaalle 0,10 euroa kwh. Ja kun saldon lataamisen systeemi on aika outo niin laturi on aina vapaanaMercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostHalvin maksullinen DC pikalataus mitä itse olen täältä seudulta bongannut on Kaarinan Motonetin pihassa, kanta-asiakkaalle 0,10 euroa kwh. Ja kun saldon lataamisen systeemi on aika outo niin laturi on aina vapaana
EDIT: Ei liene mallia pika, mutta kuitenkin.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostEspoo nokittaa. Motonetilla ensimmäinen tunti ilmaiseksi kanta-asiakkaille
EDIT: Ei liene mallia pika, mutta kuitenkin.Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostItse olen ajellut sähköautolla nyt reilut kaksi kuukautta ja vajaa 2000 kilometriä.
Ioniqiin päädyin koska malli oli edellisestä hybridistä tuttu. Range EPA 200 km ja NDEC 280 km. Kulutus on ollut Saksan läpi 95 km/h lämpimässä kelissä 9,5 kwh/100km, kaatosateessa talvirenkailla motariajoa 100-110 km/h 16,5 kwh. Pikalataus löytyy näistä kaikista, 50kwh laturilla 0-80% akku 30 minuutissa, loppuun 20% menee se noin 10 minuuttia. Keskikulutus koko ajalta ollut 13,2 kwh ja akussa käytössä olevaa kapasiteettia 28,2 kwh. Kylmällä kelillä auttaa ILP, joten auton lämmitykseen ei hupene paljoa energiaa.
Kotona lataillut schukosta tai sitten Lidlissä kaupankäynnin yhteydessä pikalaturista ilmaiseksi. Toissa päivänä testasin ensimmäisen maksullisen latauksen, Fortum Charge & Drive. Aikaperusteinen hinnoittelu 0,20 euroa minuutti. Energialle tuli hintaa 0,32 euroa kwh:lle.
Tämä on parhailla varusteilla eli keskieuroopan executive nimellä kulkeva varustetaso, joka Suomessa kulkee nimellä style+leather pack. On adaptiivinen cruise, kaistallapito, risteävän liikenteen tutkat, ledvalot lähivaloissa, ilmastoidut ja lämmitetyt nahat, lämmitetty ratti, hifit, muistipenkki, navi, apple ja android car play. 0-100 km/h 9,9 sekuntia.
Ite pärjäisi ioniqin rangella varmasti 95% ajoista, niin että ei tarvitsisi erikseen miettiä latauksia.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Ymmärrän sähköauton edun kuluttajalle. Suhteellisen edullista kulua ja pääsee 100km kotoa ajelemaan poispäin. Mutta haluaisin jostakin nähdä oikeasti todellisen säästön ajatellen ilmastoa/maapalloa. Mietin vain, että onko se vaikka lähes 20 vuotta vanha kutoskoneinen e39 niin saatanasta kuin annetaan ymmärtää? Varmaan 50% sähköauton omistajista ajattelee, että sähkö tulee seinästä ja silloin on nolla päästöt. Paljonkos se olikaan Helsingin alueen sähkön tuotosta kivihiilellä?:think
https://yle.fi/uutiset/3-10484921Last edited by Paabo; 10-12-2019, 17:46.E39 M5
Comment
-
Comment