Originally posted by mikae34
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by gnz View PostNissan ainakin myy. Muilta valmistajilta en tähään hätään muista muista onko saatavuutta.
https://www.nissan.fi/ajoneuvot/henk...t/e-nv200.html
Edit: niin ja eCrafterLast edited by BeamR; 26-01-2020, 14:33.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Muutamia omia ajatuksia moisista keksinnöistä maaseudulla:
-carunan verkonpäässä olevan latauksen hinta?
-isovanhempien talolla on sähköt olleet myrskyjen jälkeen poissa 2-4 päivää ja näitä osuu yleensä kerta pari vuoteen joten toivoa sopii että tuolloin ei ole asiaa mihinkään
-mahdolliset tulevat verot, pakko se verokertymä on jostain raasia kasaan ja tulevaisuudessa kun sähköautot yleistyy on täysin varmaa että niiden käyttöön tulee jollakin peitenimellä vero.
-tavalliselle keskiluokkaiselle jok ostaa 3-5 vuotta vanhan perusauton ja ajaa sillä toisen mokoman =>kenelle se kelpaa senjälkeen?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostKäyttäähän ne nykyään kännykkääkin, vaikka lankapuhelimen piti riittää.
edit: Tämä on tosin huhupuhetta.
Tavoitteita on hyvä olla mutta niissä pitää olla joku järki. Suomen kaupungillistuminen johtaa koko ajan enemmän ja enemmän siihen, että syrjäseuduilla asuvien ihmisten työmatkat pitenevät. Autoa tarvitaan enemmän työssä käymiseen. Harvalla on kuitenkaan varaa hankkia siihen sahaamiseen sähköautoa. Näiden ihmisten autoilusta ei siis saa missään nimessä tehdä kalliimpaa kuin se on, koska sillä itse asiassa syödään sitä pääomaa, jolla he ylipäänsä voisivat sitten jossain vaiheessa siirtyä siihen sähköautoon.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostRehellinen vastaus, kiitos: Valitsetko Leafin noihin ajoihin siksi, että ajaminen on puoli-ilmaista? Matka niin lyhyt, että sama vaikka kuplavolkkarilla ajaisi?
Oma vastaukseni olisi rehellisenä suoraselkäisenä ja -sanaisena miehenä. Kyllä.
Kyllä se voimalinjan toiminta, herkkyys ja viiveettömyys kiehtoo vaikka nuo omat polttiksetkin on yritetty aikoinaan optimoida just sen suhteen. Erityisesti tuo e61 on kankea kaupungissa, e39 on notkeampi tapaus.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostKyllä nuokin vielä ikääntyy.
Nykyiset nelikymppiset (ja vanhemmat) alkaa olemaan parin vuosikymmenen jälkeen lähellä eläkeikää, mikä auttaa osaltaan puskemaan sähköautoja eteenpäin, kun tämä luupäiden sukupolvi saadaan heivattua työmarkkinoilta hevon vittuun.
Saavat sitten rauhassa rakennella autotallissa nokivasaroitansa, ja puida nyrkkiä taskussa.
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostKyllä, sekä autot että kuljettajat.
Nykyiset nelikymppiset (ja vanhemmat) alkaa olemaan parin vuosikymmenen jälkeen lähellä eläkeikää, mikä auttaa osaltaan puskemaan sähköautoja eteenpäin, kun tämä luupäiden sukupolvi saadaan heivattua työmarkkinoilta hevon vittuun.
Saavat sitten rauhassa rakennella autotallissa nokivasaroitansa, ja puida nyrkkiä taskussa.
Mutta kaipa se on aika ajanut minusta ohi, kun ei yhtään täyssähköistä ole pihassa. Yksi plugari ja yksi itselataava hybridi vain, ja sitten tietty tuo keskimoottorinen bensarosvo muinaisjäänne.
Lähdenpä tästä varaamaankin jo vanhainkotipaikkaa ja ilmoitan työkkäriin, että mahdollinen työttömäksi jäämiseni on itse asiassa ympäristöteko ja siten hyvitän oman hiilijalanjälkeni, jotta voisivatko kiirehtiä varhaiseläkettäni niin saadaan Suomi hiilineutraaliksi.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Luupäisyyttä löytyy erityisesti sieltä osastolta missä ei suostuta ymmärtämään miksi täyssähköt eivät tällä hetkellä vaan kertakaikkiaan ole vaihtoehto suurimmalle osalle porukkaa. Meidän pihasta semmoinen löytyy mutta vain koska tällaisella 40+ ikäisellä on siihen varaa ja rouvalla on lyhyt työmatka.
Paljon lähipiiristä kysellään että millainen se on ja sopisiko se heille ja hyvin monelle sanon rehellisesti että ei se heille sovi. Ei ainoaksi autoksi perheeseen joka käy sukulaisissa satojen kilometrien päässä, ei kerrostalon pihaan jossa ei ole latausmahdollisuutta eikä varsinkaan henkilölle joka voi sijoittaa autoon vain kymppitonnin.
Parin kymmenen vuoden päästä varmasti asiat on toisin mutta ei sen takia että luupäät ovat poistuneet vaan sen takia että nuo yllä mainitut asiat ovat ratkenneet.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostLuupäisyyttä löytyy erityisesti sieltä osastolta missä ei suostuta ymmärtämään miksi täyssähköt eivät tällä hetkellä vaan kertakaikkiaan ole vaihtoehto suurimmalle osalle porukkaa. Meidän pihasta semmoinen löytyy mutta vain koska tällaisella 40+ ikäisellä on siihen varaa ja rouvalla on lyhyt työmatka.
"ok boomer". Mitäpä siihen muuta voi mutua sanoa. Ihminen tekee rahoillansa mitä haluaa.Last edited by gnz; 26-01-2020, 19:27.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostTavoitteita on hyvä olla mutta niissä pitää olla joku järki. Suomen kaupungillistuminen johtaa koko ajan enemmän ja enemmän siihen, että syrjäseuduilla asuvien ihmisten työmatkat pitenevät. Autoa tarvitaan enemmän työssä käymiseen. Harvalla on kuitenkaan varaa hankkia siihen sahaamiseen sähköautoa. Näiden ihmisten autoilusta ei siis saa missään nimessä tehdä kalliimpaa kuin se on, koska sillä itse asiassa syödään sitä pääomaa, jolla he ylipäänsä voisivat sitten jossain vaiheessa siirtyä siihen sähköautoon.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostEi sun tarvi odotella kun syksyyn niin hallitus jo linjaa tuon normiautoilun olevan entistä kalliimpaa. Tämä on ainakin oma veikkaukseni.
Vai onko ne keksineet jo jotain uutta?
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostPuhutko nyt siitä 6c/l polttoaineverokorotuksesta? Eli tekee ~3€ loven lompakkoon per tankkaus. Ai saatana, vararikko.
Vai onko ne keksineet jo jotain uutta?
Onko km-vero tulossa? En usko koska EU-tasolla puuhaillaan vastaavaa ja meidän systeemit pitäisi olla yhteensopivia sitten joskus.
Näillä näkymin fossiilisilla ajaminen tulee kalliimmaksi kuin nyt ja ero saattaa kasvaa biokaasuun ja sähköön.
Koska kyseessä on esitys, sen voimaantulo lienee kaukaisuudessa. Mutta jos se on radikaali, se muuttaa autokaupan kysyntää ja siksi nopeakin voimaantulo on mahdollista/välttämätöntä?e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
Comment