Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Heguli 31
    replied
    Sen verran tuli (omistajan olkapään yli) kurkittua, että jako siellä on viturallaan. Tarkempi tarkastelu myöhemmin. Ja tässä mallissa yläkerran pyöritys on siis yhdellä pitkällä ketjulla duunattu, nokkien välissä vain pieni muovinen ohjuri.

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Enempi tainnut noissa olla nokkien välisen ketjun kanssa ongelmia.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Naapurin Audi 2,0TFSI moottori sammui joutokäynnillä risteyksessä. Nyt pyörii "tyhjää". Olikos näissä ns. tyyppivikana jakopään ketjun venyminen ja rattaiden kuluminen? Seuraus: jako hyppää. Seuraus: selviää tarkemmin purkaessa.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by IiroU View Post
    Saako jousien osanumeroita jostain pihalle? ETK ja realOEM ei anna. Merkkarille laitoin jo kyselyä, josko joku täältä osaisi kuitenkin vastata. Pienellä etsimisellä en löytänyt taulukkoa, josta osanumerot löytyisi.
    Itselle vastaten: Autokeskus Raision varaosamyynti laittoi osanumeron ja orkkiksen hinnan. Merkkarilta kannattaa kysellä, jollei muuten saa selville.

    Leave a comment:


  • JarppiR
    replied
    Kerran kävi tämä itsellä E46:n kanssa. Takana abs-anturit olivat uudempaa revisioita vaikka vin-haun perusteella piti olla vielä aikaisempi malli. Eri mallinen anturi ei siis sopinut poteroonsa.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Vinillä haku ja vain yhtä osanuneroa tarjoaa. Ei siis ole old tai new numeroa info välilehdellä.

    Tässä viimeisimmässä tapauksessa olisi tullut hyvinkin väärä flekti.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Kuinka yleistä että bmwfans antaa jonkin osanumeron ja sitten autossa oleva alkuperäinen osa onkin aivan eri numerolla?
    ootko valinnut autosi VINillä, vai vain manuaalisesti listalta? joistain osakuvista voi olla parikin eri versiota,
    jolloin sun täytyy itse osata valita valmistusajan/varustespeksien kanssa oikea kuva josta sitä osan numeroa voit sitten arpoa.

    ja oletko tarkistanut, ettei osanumero ole vain päivittynyt? että olisiko sillä uudella numerolla saanut kuitenkin yhteensopivan osan?

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Kuinka yleistä että bmwfans antaa jonkin osanumeron ja sitten autossa oleva alkuperäinen osa onkin aivan eri numerolla?

    Tässä ollut nyt kaksi tapausta, joissa olisin tilannut väärän osan, ellen olisi tarkistanut numeroa vanhasta osasta.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Ei ole taulukkoa netissä saatavilla.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Saako jousien osanumeroita jostain pihalle? ETK ja realOEM ei anna. Merkkarille laitoin jo kyselyä, josko joku täältä osaisi kuitenkin vastata. Pienellä etsimisellä en löytänyt taulukkoa, josta osanumerot löytyisi.

    Leave a comment:


  • Simo_V
    replied
    Originally posted by antti View Post

    Minulla on jouten Pohjois-Espoossa mikäli vielä tarvetta.
    Kiitoksia tarjouksesta! Kävin kuitenkin jo hakemassa aikaisemmin mainitusta Janicol Racing -liikkeestä.

    Leave a comment:


  • antti
    replied
    Originally posted by Simo_V View Post
    Mistä kivijalkaliikkeestä Helsingistä tai Tampereelta voi ostaa runko- tai kiertokangenlaakerin välyksen mittaamiseen tarkoitettua nauhaa, esim. Plastigauge?
    Minulla on jouten Pohjois-Espoossa mikäli vielä tarvetta.

    Leave a comment:


  • evilracer
    replied
    Tampereella ainakin Janicol Racing

    Leave a comment:


  • Simo_V
    replied
    Mistä kivijalkaliikkeestä Helsingistä tai Tampereelta voi ostaa runko- tai kiertokangenlaakerin välyksen mittaamiseen tarkoitettua nauhaa, esim. Plastigauge?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Eri valmistajien eri moottoriversiot on niin yksilöllisiä että vaikea lähteä vertaamaan mutta noista litrasista 3-syl tekniikoista melko kaikissa se turbo on mitoitukseltaan niin pienikokoinen että sen ja 7-portaisen kaksoiskytkinvaihteisto avulla se tekniikka voisi ylipäätään olla jokseenkin mukava käyttää perhefarmarin kokoisessa arkiautossa vaikka sivutieltä 100km/h tielle kiihdyttäessä saakin valita paljon isomman välin ettei jää jalkoihin.

    Tähän kun otetaan vielä joku välimallin yks piste äkäinen 4syl nykymoottori vertailuun mukaan niin niissä on sitten jo sylintereiden lepuutustoiminto eli pienellä kuormalla polttaa vain kahdella sylinterillä bensaa mutta toki niinkin isossa kuin satasen vauhdissa niissäkin on kuorma niin iso että kaikkia sylintereitä tarvitaan ja turbokin puhaltaa jo.
    Last edited by naikou; 29-05-2024, 22:01.

    Leave a comment:

Working...
X