Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • naikou
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Varmaan fiksumpi laittaa tasoanturi paisariin, jos sellaista ei ole vakiona.
    No tämähän se on yksinkertasempi, paine kun nousee tarpeeks niin veden pinta laskee sen verran että varoitusvalo syttyy. Auto on sen verran karvalakki ettei siinä vakiona ole ajotietokonetta eikä myöskään paisarin tasoanturia paikallaan

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    G48 eli sinivihreähän se oikea on.
    Motonetin varaosahaku tosiaan antaa automallikohtaisesti valitsemalla G48, mutta kun en ole varma mietä tuolla on niin en tiiä uskaltaako laittaa. En saa nyt päähäni että joutuivatko käyttään joskus jäähdyttimen irti kun ilmastoinnin lauhdutin vaihdettiin.

    EDIT: Varasinpa ajan nesteen vaihtoon ja kysyin että G48 löytyy pajalta.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 06-11-2024, 14:47.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    G48 eli sinivihreähän se oikea on.
    Päteekö tämä mihin korimalleihin? NewTIS koitin selailla, mutten sieltä mitään järkevää löytänyt...

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    G48 eli sinivihreähän se oikea on.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Olen varmaan suuri syntinen kun olen aina käyttänyt "paskaa" vihreää Bemareissa, aina. Ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa asian suhteen. Muuten käyttäisin sinistä, mutta kun tää on ollut kokemuksella hyvää ja hinta edullinen.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Helpointa hakea wetteriltä eikä tartte jännittää menikö väärää lientä koneeseen. Oletan että osaavat tämän wetterillä

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    E92 (N55) herjaa vähäistä jäädytysnestettä. Eipä ole tietenkään mitään hajua mitkä nesteet siellä on kun en ole muistaakseni niitä koskaan vaihdattanut. Laitanko Motox G11 (sininen ilmeisesti aika perinteinen neste) vai pitääkö hommata tätä Valvoline Multi-Vehicle RTU, minkä luvataan soveltuvan sekoitettavaksi kaikkiin.

    Tarttee kyllä vaihdattaa noi nesteet kokonaan joskus, ei oo muistaakseni aiemmin hukannu nestettä.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 06-11-2024, 12:26.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Varmaan fiksumpi laittaa tasoanturi paisariin, jos sellaista ei ole vakiona.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Mihin kohtaan jäähdytysjärjestelmää kannattaisi asentaa paineanturi, itse ajattelin että paisuntasäiliöön? Olisi tarkoitus kytkeä varoitusvalo että tietää lopettaa ennen kuin mehut on kartanolla korkin kautta
    Painehan on osapuilleen vakio koko järjestelmässä, pumpun imu ja virtaukset sitä hieman muuttaa eri paikoissa mutta noin niinkuin periaatteessa.

    Järjestelmässähän voi olla paine vaikka siellä ei oo kun höyryt jäljellä....

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Mihin kohtaan jäähdytysjärjestelmää kannattaisi asentaa paineanturi, itse ajattelin että paisuntasäiliöön? Olisi tarkoitus kytkeä varoitusvalo että tietää lopettaa ennen kuin mehut on kartanolla korkin kautta
    Tä ? Mikä juttu ?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Mihin kohtaan jäähdytysjärjestelmää kannattaisi asentaa paineanturi, itse ajattelin että paisuntasäiliöön? Olisi tarkoitus kytkeä varoitusvalo että tietää lopettaa ennen kuin mehut on kartanolla korkin kautta

    Leave a comment:


  • antti
    replied
    Olisiko jollain laittaa tarkkaaa kuvaa e46 polttoaine ja lämpömittareista ilman virtoja, eli nolla-asennossa? Taisin laittaa viisarit vähän pieleen

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by aae30 View Post

    en tajua ihan tuota perustelua, että jos hitsaa paljon, niin sitten pitäis paskempikin sauma kelvata, vai?
    eikä taida nykyään saada enää mihinkään täyttöä parilla kympillä, ellei sitten jotain ihan olemattoman kokoista entistä sammutinta tms. täyttämässä ole?
    ja vastaavasti esim. Puuilosta seoskaasupullon vaihto alle 70e. Hiilarin vaihto samassa paikassa 35e, että seoskaasu ei hintaa edes tuplaa.
    Niin että jos sitä kaasua menee paljon = hitsaa paljon, on se halvempi aika paljonkin. Ja saumassa ei kyllä eroa huomaa. Molemmilla olen hitsannut paljon. Kotitallissa seoskaasu kun tulee turattua niin vähän että kestää parikin vuotta pullo helposti nykyään niin sama pitää se siellä kun on oma.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by aae30 View Post

    en tajua ihan tuota perustelua, että jos hitsaa paljon, niin sitten pitäis paskempikin sauma kelvata, vai?
    eikä taida nykyään saada enää mihinkään täyttöä parilla kympillä, ellei sitten jotain ihan olemattoman kokoista entistä sammutinta tms. täyttämässä ole?
    ja vastaavasti esim. Puuilosta seoskaasupullon vaihto alle 70e. Hiilarin vaihto samassa paikassa 35e, että seoskaasu ei hintaa edes tuplaa.
    Niin että jos sitä kaasua menee paljon = hitsaa paljon, on se halvempi aika paljonkin. Ja saumassa ei kyllä eroa huomaa. Molemmilla olen hitsannut paljon. Kotitallissa seoskaasu kun tulee turattua niin vähän että kestää parikin vuotta pullo helposti nykyään niin sama pitää se siellä kun on oma.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by jr66 View Post

    2x35 =70
    niin eroksi jää 4e 10snt, eli seoskaasu vaihtuu alle kahden hiilarivaihdon hinnalla.

    Leave a comment:

Working...
X