Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14457
    • Oulu

    G-sarjan äxissä joissa täysilma-alusta kyllä kannattaa alusta ns. Lukita ennen auton nostoa. Audeissa ja tesloissa se onkin järkevämmin suoraan valikon kautta.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • N54
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2012
      • 526
      • Satakunta

      Tunkkimoodi löytyy yleensä vain täysilmajousitetuista, jos löytyy. E- ja F-sarjalaisissa mahdolliset ilmajouset on vain takana, en ole nähnyt tällaisissä ratkaisuissa erillistä nostoasentoa minkään merkkisessä autossa.

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14457
        • Oulu

        Originally posted by N54 View Post
        Tunkkimoodi löytyy yleensä vain täysilmajousitetuista, jos löytyy. E- ja F-sarjalaisissa mahdolliset ilmajouset on vain takana, en ole nähnyt tällaisissä ratkaisuissa erillistä nostoasentoa minkään merkkisessä autossa.
        V90:ssä on, vaikka vain takana ilmat. Juuri aamulla huomasin kun hallissa kävi renkaan vaihdossa. Ei kylläkään varsinainen tunkkimoodi, mutta lukitsee ilmeisesti asennon tiettyyn korkeuteen.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5272
          • Pirkkala

          Mistähän autosta löytyisi jäykkä taka-akseli harvalla välityksellä?
          Tarve olis 3.00 tai jopa sitäkin harvempi.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • kimmon
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1461
            • Tuusulantien päässä...

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Mistähän autosta löytyisi jäykkä taka-akseli harvalla välityksellä?
            Tarve olis 3.00 tai jopa sitäkin harvempi.
            70-luvun amerikkalaisista
            Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

            Comment

            • sepi79
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2010
              • 263
              • Nokia

              Onko muilla E34 kuskeilla samaa ongelmaa, että munat on tiellä kun yrittää pyöritellä rattia?

              Ajoasento on muilta osin todella hyvä ja jos penkkiä menee laskemaan, tarvitaan nilkkaan lisää kääntyvyyttä että saa polkimia painettua riiittävän syvälle.

              Comment

              • aae30
                BTCF Member
                • May 2010
                • 2721
                • .fi

                ratin koko? omissa nykyisissä vakioita pienemmät, eikä mielestäni tuommoista ongelmaa:think.
                Sorry I'm Not Sorry
                E34 540iA 93 sedan
                E34 540iA 93 sedan
                E39 530iA 00 touring

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5272
                  • Pirkkala

                  Munien koko?

                  Itellä ei osu
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • TinoTK
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 809
                    • Kirkkonummi

                    Originally posted by sepi79 View Post
                    Onko muilla E34 kuskeilla samaa ongelmaa, että munat on tiellä kun yrittää pyöritellä rattia?

                    Ajoasento on muilta osin todella hyvä ja jos penkkiä menee laskemaan, tarvitaan nilkkaan lisää kääntyvyyttä että saa polkimia painettua riiittävän syvälle.
                    Ota vähän vähemmän innoissaan se ajaminen.
                    ///BMW M550d LCI

                    Comment

                    • racing02
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 2044
                      • Riihimäki

                      Originally posted by sepi79 View Post
                      Onko muilla E34 kuskeilla samaa ongelmaa, että munat on tiellä kun yrittää pyöritellä rattia?

                      Ajoasento on muilta osin todella hyvä ja jos penkkiä menee laskemaan, tarvitaan nilkkaan lisää kääntyvyyttä että saa polkimia painettua riiittävän syvälle.
                      e34:ssa ajoasento oli paras omistamistani autoista. Sporttipenkki ala-asentoon ja sport-ratti sopivan alas ja lähelle. Missään muussa ei ole saanut penkkiä mukavan alas, esim. e46 vaikka oli myös sporttipenkeillä. Ei siis ollut ongelmaa. Yleensä kaikissa muissa polvi osuu rattiin kun siirtää jalkaa jarrulle.
                      Last edited by racing02; 10-11-2022, 10:07.

                      Comment

                      • sepi79
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2010
                        • 263
                        • Nokia

                        Onhan se ratti toki nykymittapuulla aika iso mutta onhan sen kanssa ennenkin ihmiset pärjänneet. Mulla ei ole ratissa korkeussäätöä eikä vehkeitten kokokaan selitä ongelmaa.

                        Ratti on siis tuo 32311155859.

                        Comment

                        • naikou
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 1762
                          • vihti

                          Vanhemmissa bemareissa on kyllä iso ratti moneen muuhun verrattuna, itselläkin m-sport ratti ja tahtoisin kehän halkaisija pari senttiä pienemmäksi mutta sopivalla airbagilla olevaa rattia tähän hommaan ei ole löytynyt. Paitsi leder lenkrad-kaupasta saa ostettua vakioratista modattuna flat bottomin mutta se on omaan makuun liian tuning
                          E39 523i Turbo

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16358
                            • Leppävirta

                            Arvelin kommentoida tuohon Audin jumiutuneen takaoven keissiin sen verran että tänään kun ei isän päivänä parempaakaan tekemistä keksinyt niin päätin avata tuon oven. About 45min pähkäilyä ja punnertamista ja ovipahvi oli irti mukaanlukien ruuvien irroitukset.

                            Hieman se meni paskaksi mutta sen verran kun sain oven etuosaa irti että pääsi käsiksi sisäkahvan vaijeriin niin ovi lähti auki vaijeria vetäsemällä. Ei siis riittänyt kahvassa liikerata sitä avaamaan. Puolisen tuntia lisää ja lukkolaite oli vaihdettu ja ovi toimii nyt. Ovipahvi vielä "käyttökelvollinen" mutta täytyy tuo vaihtaa. Sen verran jälkeä tuli ja halkesi yhdeltä kulmalta.

                            Mutta nyt toimii ovi. Sitten tilaten toiseen takaoveenkin lukkolaite ja jos sen vaihtaisi nyt ennenkuin jumittuu. Alkanut jo oireilemaan sekin.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • naikou
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 1762
                              • vihti

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Arvelin kommentoida tuohon Audin jumiutuneen takaoven keissiin sen verran että tänään kun ei isän päivänä parempaakaan tekemistä keksinyt niin päätin avata tuon oven. About 45min pähkäilyä ja punnertamista ja ovipahvi oli irti mukaanlukien ruuvien irroitukset.

                              Hieman se meni paskaksi mutta sen verran kun sain oven etuosaa irti että pääsi käsiksi sisäkahvan vaijeriin niin ovi lähti auki vaijeria vetäsemällä. Ei siis riittänyt kahvassa liikerata sitä avaamaan. Puolisen tuntia lisää ja lukkolaite oli vaihdettu ja ovi toimii nyt. Ovipahvi vielä "käyttökelvollinen" mutta täytyy tuo vaihtaa. Sen verran jälkeä tuli ja halkesi yhdeltä kulmalta.

                              Mutta nyt toimii ovi. Sitten tilaten toiseen takaoveenkin lukkolaite ja jos sen vaihtaisi nyt ennenkuin jumittuu. Alkanut jo oireilemaan sekin.

                              Tuon ikäsissä menny justii lähiaikoina aika paljon lukkolaitteita mykäksi mutta onneksi helppo vaihtaa
                              E39 523i Turbo

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16358
                                • Leppävirta

                                Originally posted by naikou View Post
                                Tuon ikäsissä menny justii lähiaikoina aika paljon lukkolaitteita mykäksi mutta onneksi helppo vaihtaa
                                Joo, ei itse lukkolaitteen vaihto kummoinen hommeli ollut. Tuo oven avaaminen ensin oli oma jumppansa. No nyt tiedän jotain mitä ehkä ensi kerralla tekisin toisin jos vastaava tilanne tulisi.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎