G-sarjan äxissä joissa täysilma-alusta kyllä kannattaa alusta ns. Lukita ennen auton nostoa. Audeissa ja tesloissa se onkin järkevämmin suoraan valikon kautta.
Pienet autoaiheiset kysymykset VI
Collapse
X
-
V90:ssä on, vaikka vain takana ilmat. Juuri aamulla huomasin kun hallissa kävi renkaan vaihdossa. Ei kylläkään varsinainen tunkkimoodi, mutta lukitsee ilmeisesti asennon tiettyyn korkeuteen.Originally posted by N54 View PostTunkkimoodi löytyy yleensä vain täysilmajousitetuista, jos löytyy. E- ja F-sarjalaisissa mahdolliset ilmajouset on vain takana, en ole nähnyt tällaisissä ratkaisuissa erillistä nostoasentoa minkään merkkisessä autossa.
Comment
-
Mistähän autosta löytyisi jäykkä taka-akseli harvalla välityksellä?
Tarve olis 3.00 tai jopa sitäkin harvempi.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Onko muilla E34 kuskeilla samaa ongelmaa, että munat on tiellä kun yrittää pyöritellä rattia?
Ajoasento on muilta osin todella hyvä ja jos penkkiä menee laskemaan, tarvitaan nilkkaan lisää kääntyvyyttä että saa polkimia painettua riiittävän syvälle.
Comment
-
Munien koko?
Itellä ei osuE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Ota vähän vähemmän innoissaan se ajaminen.Originally posted by sepi79 View PostOnko muilla E34 kuskeilla samaa ongelmaa, että munat on tiellä kun yrittää pyöritellä rattia?
Ajoasento on muilta osin todella hyvä ja jos penkkiä menee laskemaan, tarvitaan nilkkaan lisää kääntyvyyttä että saa polkimia painettua riiittävän syvälle.///BMW M550d LCI
Comment
-
e34:ssa ajoasento oli paras omistamistani autoista. Sporttipenkki ala-asentoon ja sport-ratti sopivan alas ja lähelle. Missään muussa ei ole saanut penkkiä mukavan alas, esim. e46 vaikka oli myös sporttipenkeillä. Ei siis ollut ongelmaa. Yleensä kaikissa muissa polvi osuu rattiin kun siirtää jalkaa jarrulle.Originally posted by sepi79 View PostOnko muilla E34 kuskeilla samaa ongelmaa, että munat on tiellä kun yrittää pyöritellä rattia?
Ajoasento on muilta osin todella hyvä ja jos penkkiä menee laskemaan, tarvitaan nilkkaan lisää kääntyvyyttä että saa polkimia painettua riiittävän syvälle.Last edited by racing02; 10-11-2022, 10:07.
Comment
-
Vanhemmissa bemareissa on kyllä iso ratti moneen muuhun verrattuna, itselläkin m-sport ratti ja tahtoisin kehän halkaisija pari senttiä pienemmäksi mutta sopivalla airbagilla olevaa rattia tähän hommaan ei ole löytynyt. Paitsi leder lenkrad-kaupasta saa ostettua vakioratista modattuna flat bottomin mutta se on omaan makuun liian tuning
E39 523i Turbo
Comment
-
Arvelin kommentoida tuohon Audin jumiutuneen takaoven keissiin sen verran että tänään kun ei isän päivänä parempaakaan tekemistä keksinyt niin päätin avata tuon oven. About 45min pähkäilyä ja punnertamista ja ovipahvi oli irti mukaanlukien ruuvien irroitukset.
Hieman se meni paskaksi mutta sen verran kun sain oven etuosaa irti että pääsi käsiksi sisäkahvan vaijeriin niin ovi lähti auki vaijeria vetäsemällä. Ei siis riittänyt kahvassa liikerata sitä avaamaan. Puolisen tuntia lisää ja lukkolaite oli vaihdettu ja ovi toimii nyt. Ovipahvi vielä "käyttökelvollinen" mutta täytyy tuo vaihtaa. Sen verran jälkeä tuli ja halkesi yhdeltä kulmalta.
Mutta nyt toimii ovi. Sitten tilaten toiseen takaoveenkin lukkolaite ja jos sen vaihtaisi nyt ennenkuin jumittuu. Alkanut jo oireilemaan sekin.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Originally posted by Haju69 View PostArvelin kommentoida tuohon Audin jumiutuneen takaoven keissiin sen verran että tänään kun ei isän päivänä parempaakaan tekemistä keksinyt niin päätin avata tuon oven. About 45min pähkäilyä ja punnertamista ja ovipahvi oli irti mukaanlukien ruuvien irroitukset.
Hieman se meni paskaksi mutta sen verran kun sain oven etuosaa irti että pääsi käsiksi sisäkahvan vaijeriin niin ovi lähti auki vaijeria vetäsemällä. Ei siis riittänyt kahvassa liikerata sitä avaamaan. Puolisen tuntia lisää ja lukkolaite oli vaihdettu ja ovi toimii nyt. Ovipahvi vielä "käyttökelvollinen" mutta täytyy tuo vaihtaa. Sen verran jälkeä tuli ja halkesi yhdeltä kulmalta.
Mutta nyt toimii ovi. Sitten tilaten toiseen takaoveenkin lukkolaite ja jos sen vaihtaisi nyt ennenkuin jumittuu. Alkanut jo oireilemaan sekin.
Tuon ikäsissä menny justii lähiaikoina aika paljon lukkolaitteita mykäksi mutta onneksi helppo vaihtaaE39 523i Turbo
Comment
-
Joo, ei itse lukkolaitteen vaihto kummoinen hommeli ollut. Tuo oven avaaminen ensin oli oma jumppansa. No nyt tiedän jotain mitä ehkä ensi kerralla tekisin toisin jos vastaava tilanne tulisi.Originally posted by naikou View PostTuon ikäsissä menny justii lähiaikoina aika paljon lukkolaitteita mykäksi mutta onneksi helppo vaihtaa
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
Comment