en tajua ihan tuota perustelua, että jos hitsaa paljon, niin sitten pitäis paskempikin sauma kelvata, vai?
eikä taida nykyään saada enää mihinkään täyttöä parilla kympillä, ellei sitten jotain ihan olemattoman kokoista entistä sammutinta tms. täyttämässä ole?
ja vastaavasti esim. Puuilosta seoskaasupullon vaihto alle 70e. Hiilarin vaihto samassa paikassa 35e, että seoskaasu ei hintaa edes tuplaa.
Kun tuli hankittua tuo hiilidioksidipullo joskus 20 vuotta sitten, seoskaasu ei todellakaan ollut vaihtoehto omana. Silloin oli vain noita ylihintaisia vuokrajuttuja saatavilla, tai ainakin tietääkseni.
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Kun tuli hankittua tuo hiilidioksidipullo joskus 20 vuotta sitten, seoskaasu ei todellakaan ollut vaihtoehto omana. Silloin oli vain noita ylihintaisia vuokrajuttuja saatavilla, tai ainakin tietääkseni.
Kyllä minä ostin jo n. 30v sitten (omistuspullon) seoskaasua Woikoskelta. Vuosia myöhemmin iso (happipullosta tehty) 40l pullo tuli sitten myytyä, kun vähensin hommia. Nykyään mennään tuolla Motonetista hankitulla pienellä seoskaasu pullolla. Aivan parasta, jos tarvii hitsailla muuta, kuin mustaa rautaa.
Edit. Sopisi tämä keskustelu ehkä paremmin tuonne työkalu topiikkin.
en tajua ihan tuota perustelua, että jos hitsaa paljon, niin sitten pitäis paskempikin sauma kelvata, vai?
eikä taida nykyään saada enää mihinkään täyttöä parilla kympillä, ellei sitten jotain ihan olemattoman kokoista entistä sammutinta tms. täyttämässä ole?
ja vastaavasti esim. Puuilosta seoskaasupullon vaihto alle 70e. Hiilarin vaihto samassa paikassa 35e, että seoskaasu ei hintaa edes tuplaa.
Niin että jos sitä kaasua menee paljon = hitsaa paljon, on se halvempi aika paljonkin. Ja saumassa ei kyllä eroa huomaa. Molemmilla olen hitsannut paljon. Kotitallissa seoskaasu kun tulee turattua niin vähän että kestää parikin vuotta pullo helposti nykyään niin sama pitää se siellä kun on oma.
Niin että jos sitä kaasua menee paljon = hitsaa paljon, on se halvempi aika paljonkin. Ja saumassa ei kyllä eroa huomaa. Molemmilla olen hitsannut paljon. Kotitallissa seoskaasu kun tulee turattua niin vähän että kestää parikin vuotta pullo helposti nykyään niin sama pitää se siellä kun on oma.
Mihin kohtaan jäähdytysjärjestelmää kannattaisi asentaa paineanturi, itse ajattelin että paisuntasäiliöön? Olisi tarkoitus kytkeä varoitusvalo että tietää lopettaa ennen kuin mehut on kartanolla korkin kautta
Mihin kohtaan jäähdytysjärjestelmää kannattaisi asentaa paineanturi, itse ajattelin että paisuntasäiliöön? Olisi tarkoitus kytkeä varoitusvalo että tietää lopettaa ennen kuin mehut on kartanolla korkin kautta
Painehan on osapuilleen vakio koko järjestelmässä, pumpun imu ja virtaukset sitä hieman muuttaa eri paikoissa mutta noin niinkuin periaatteessa.
Järjestelmässähän voi olla paine vaikka siellä ei oo kun höyryt jäljellä....
E92 (N55) herjaa vähäistä jäädytysnestettä. Eipä ole tietenkään mitään hajua mitkä nesteet siellä on kun en ole muistaakseni niitä koskaan vaihdattanut. Laitanko Motox G11 (sininen ilmeisesti aika perinteinen neste) vai pitääkö hommata tätä Valvoline Multi-Vehicle RTU, minkä luvataan soveltuvan sekoitettavaksi kaikkiin.
Tarttee kyllä vaihdattaa noi nesteet kokonaan joskus, ei oo muistaakseni aiemmin hukannu nestettä.
Olen varmaan suuri syntinen kun olen aina käyttänyt "paskaa" vihreää Bemareissa, aina. Ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa asian suhteen. Muuten käyttäisin sinistä, mutta kun tää on ollut kokemuksella hyvää ja hinta edullinen.
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Comment