Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1837
    • Karjaa

    Ok hyvää tietoa, itsekin olin siinä uskossa että seoskaasu olisi ihan tolkuttoman hintaista ja vaikeasti saatavilla.
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16440
      • Asikkala

      Originally posted by aae30 View Post

      en tajua ihan tuota perustelua, että jos hitsaa paljon, niin sitten pitäis paskempikin sauma kelvata, vai?
      eikä taida nykyään saada enää mihinkään täyttöä parilla kympillä, ellei sitten jotain ihan olemattoman kokoista entistä sammutinta tms. täyttämässä ole?
      ja vastaavasti esim. Puuilosta seoskaasupullon vaihto alle 70e. Hiilarin vaihto samassa paikassa 35e, että seoskaasu ei hintaa edes tuplaa.
      2x35 =70

      Comment

      • Jarger
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 3787
        • Finnland

        Kun tuli hankittua tuo hiilidioksidipullo joskus 20 vuotta sitten, seoskaasu ei todellakaan ollut vaihtoehto omana. Silloin oli vain noita ylihintaisia vuokrajuttuja saatavilla, tai ainakin tietääkseni.
        Negatiiviset kauppakokemukset:
        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10018
          • KVLA

          Originally posted by Jarger View Post
          Kun tuli hankittua tuo hiilidioksidipullo joskus 20 vuotta sitten, seoskaasu ei todellakaan ollut vaihtoehto omana. Silloin oli vain noita ylihintaisia vuokrajuttuja saatavilla, tai ainakin tietääkseni.
          Kyllä minä ostin jo n. 30v sitten (omistuspullon) seoskaasua Woikoskelta. Vuosia myöhemmin iso (happipullosta tehty) 40l pullo tuli sitten myytyä, kun vähensin hommia. Nykyään mennään tuolla Motonetista hankitulla pienellä seoskaasu pullolla. Aivan parasta, jos tarvii hitsailla muuta, kuin mustaa rautaa.

          Edit. Sopisi tämä keskustelu ehkä paremmin tuonne työkalu topiikkin.
          Last edited by Heguli 31; 22-09-2024, 17:53.

          Comment

          • aae30
            BTCF Member
            • May 2010
            • 2699
            • .fi

            Originally posted by jr66 View Post

            2x35 =70
            niin eroksi jää 4e 10snt, eli seoskaasu vaihtuu alle kahden hiilarivaihdon hinnalla.
            Sorry I'm Not Sorry
            E34 540iA 93 sedan
            E34 540iA 93 sedan
            E39 530iA 00 touring

            Comment

            • pazq
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 3166
              • 47200

              Originally posted by aae30 View Post

              en tajua ihan tuota perustelua, että jos hitsaa paljon, niin sitten pitäis paskempikin sauma kelvata, vai?
              eikä taida nykyään saada enää mihinkään täyttöä parilla kympillä, ellei sitten jotain ihan olemattoman kokoista entistä sammutinta tms. täyttämässä ole?
              ja vastaavasti esim. Puuilosta seoskaasupullon vaihto alle 70e. Hiilarin vaihto samassa paikassa 35e, että seoskaasu ei hintaa edes tuplaa.
              Niin että jos sitä kaasua menee paljon = hitsaa paljon, on se halvempi aika paljonkin. Ja saumassa ei kyllä eroa huomaa. Molemmilla olen hitsannut paljon. Kotitallissa seoskaasu kun tulee turattua niin vähän että kestää parikin vuotta pullo helposti nykyään niin sama pitää se siellä kun on oma.

              Comment

              • pazq
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 3166
                • 47200

                Originally posted by aae30 View Post

                en tajua ihan tuota perustelua, että jos hitsaa paljon, niin sitten pitäis paskempikin sauma kelvata, vai?
                eikä taida nykyään saada enää mihinkään täyttöä parilla kympillä, ellei sitten jotain ihan olemattoman kokoista entistä sammutinta tms. täyttämässä ole?
                ja vastaavasti esim. Puuilosta seoskaasupullon vaihto alle 70e. Hiilarin vaihto samassa paikassa 35e, että seoskaasu ei hintaa edes tuplaa.
                Niin että jos sitä kaasua menee paljon = hitsaa paljon, on se halvempi aika paljonkin. Ja saumassa ei kyllä eroa huomaa. Molemmilla olen hitsannut paljon. Kotitallissa seoskaasu kun tulee turattua niin vähän että kestää parikin vuotta pullo helposti nykyään niin sama pitää se siellä kun on oma.

                Comment

                • antti
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2002
                  • 772
                  • Espoo

                  Olisiko jollain laittaa tarkkaaa kuvaa e46 polttoaine ja lämpömittareista ilman virtoja, eli nolla-asennossa? Taisin laittaa viisarit vähän pieleen
                  E46 325ti Compact

                  Comment

                  • naikou
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2010
                    • 1704
                    • vihti

                    Mihin kohtaan jäähdytysjärjestelmää kannattaisi asentaa paineanturi, itse ajattelin että paisuntasäiliöön? Olisi tarkoitus kytkeä varoitusvalo että tietää lopettaa ennen kuin mehut on kartanolla korkin kautta
                    E39 523i Turbo

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16440
                      • Asikkala

                      Originally posted by naikou View Post
                      Mihin kohtaan jäähdytysjärjestelmää kannattaisi asentaa paineanturi, itse ajattelin että paisuntasäiliöön? Olisi tarkoitus kytkeä varoitusvalo että tietää lopettaa ennen kuin mehut on kartanolla korkin kautta
                      Tä ? Mikä juttu ?

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5261
                        • Pirkkala

                        Originally posted by naikou View Post
                        Mihin kohtaan jäähdytysjärjestelmää kannattaisi asentaa paineanturi, itse ajattelin että paisuntasäiliöön? Olisi tarkoitus kytkeä varoitusvalo että tietää lopettaa ennen kuin mehut on kartanolla korkin kautta
                        Painehan on osapuilleen vakio koko järjestelmässä, pumpun imu ja virtaukset sitä hieman muuttaa eri paikoissa mutta noin niinkuin periaatteessa.

                        Järjestelmässähän voi olla paine vaikka siellä ei oo kun höyryt jäljellä....
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2174
                          • Vantaa

                          Varmaan fiksumpi laittaa tasoanturi paisariin, jos sellaista ei ole vakiona.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7410
                            • Oulu

                            E92 (N55) herjaa vähäistä jäädytysnestettä. Eipä ole tietenkään mitään hajua mitkä nesteet siellä on kun en ole muistaakseni niitä koskaan vaihdattanut. Laitanko Motox G11 (sininen ilmeisesti aika perinteinen neste) vai pitääkö hommata tätä Valvoline Multi-Vehicle RTU, minkä luvataan soveltuvan sekoitettavaksi kaikkiin.

                            Tarttee kyllä vaihdattaa noi nesteet kokonaan joskus, ei oo muistaakseni aiemmin hukannu nestettä.
                            Last edited by Petri.Kekkonen; 06-11-2024, 12:26.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3539
                              • Raisio

                              Helpointa hakea wetteriltä eikä tartte jännittää menikö väärää lientä koneeseen. Oletan että osaavat tämän wetterillä
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              • Jarger
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2005
                                • 3787
                                • Finnland

                                Olen varmaan suuri syntinen kun olen aina käyttänyt "paskaa" vihreää Bemareissa, aina. Ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa asian suhteen. Muuten käyttäisin sinistä, mutta kun tää on ollut kokemuksella hyvää ja hinta edullinen.
                                Negatiiviset kauppakokemukset:
                                Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎