Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kouris
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Joko satula/mäntä itsessään, tai palat jumissa kannakkeessa. Selviää kun alkaa purkamaan. Toki vaijeritkin voi jumia.
    Tätä tulikin tuossa ihmeteltyä. Huomasi hyvin kun käsineen heiluttaa autoa että elää käyttöjarrusta palat. Elikkäs juurikin käsijarrupalat jumittaa. Oisko sitten liian lähellä että ruostuu kiinni tai jotain erikoista paloissa. Voihan se olla että vaijerikin jättää kengät ihan iholle ja siksi ruostuu kiinni. Pitää nyt kokeilla ajossa välillä vedellä käsijarrua jos vaikka selviäisi ilman purkamista. Varsinkaan jarruvaijereitten vaihto ei liene ihan pieni homma. Tommosissa jarrukengissä ei välttämättä tarvitse olla paljon jumia niin ei irtoa koska saattaa myös itse virittää jarrua jos kengät on riittävän pitkät.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Katselin Lapin reissulla, että aika moni vastaantulija oli asentanut siron ledlisävalon katolle etummaiseen kattotelineeseen. Ihmetyttää miten tuollaiseen vedetään sähköt, kokemuksia?
    Kaverin autoon laitettiin kattotelineen etukaareen sisään kaapeli. Porattiin vaan kylmästi läpi kattopellistä. Paljas pelti rosteenestopohjamaalilla ja tiivistys tuulilasiliimalla. Pitää ja toimii.
    Etukaarella tarkoitan että se kohta missä kattokaide alkaa, eli on taitettu sisään/alas kattopeltiä vasten. Onneksi oli kattokaide ontto.

    Tietty jos ei ole kattokaiteita ja löytyy vaan ne typerät pikkuluukut kattotelinettä varten, ei tämä onnistu.

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Joko satula/mäntä itsessään, tai palat jumissa kannakkeessa. Selviää kun alkaa purkamaan. Toki vaijeritkin voi jumia.
    Tätä ajattelin kyllä kokemuksen perusteella itsekin. Ehkä palat jää liian lähelle ja sitten ruostuu kiinni. Ei tosiaan laahaa yhtään ajossa mikä yleensä on oire jos palat jumittaa kannakkeeseen. Tosiaan palat jumiutuu vaikka jarrut on aivan selvästi irti kun jättää parkkiin. Tämä on varmistettu vielä liikuttamalla autoa työntämällä.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Joko satula/mäntä itsessään, tai palat jumissa kannakkeessa. Selviää kun alkaa purkamaan. Toki vaijeritkin voi jumia.

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Mikä kumma jumittaa takajarruja E83: ssa? Luulin ensin että palat jäätyy kiinni mutta ei sekään oikein ole mahdollista kun ei ole nyt pakkasta. Jo työpäivän aikana tarttuu vähän. Pakkasella ei meinannut kumpikaan puoli irrota ilman koputtelua. Heti kun palat irtoaa ei laahaa yhtään tms. Ei vaikutusta vaikka ajaa loppumatkin siten ettei paina jalkajarrua. Tuntuisi että palat ”ruostuu” kiinni.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Tuulilasin reunan alle saa myös johdot piiloon ja lista takas päälle

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Oven tiivisteen välistä. Hieman huono asennus paikka siinä mielessä että ei voi käyttää lumisateella tms.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Katselin Lapin reissulla, että aika moni vastaantulija oli asentanut siron ledlisävalon katolle etummaiseen kattotelineeseen. Ihmetyttää miten tuollaiseen vedetään sähköt, kokemuksia?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Onko foorumin väellä suositella paikkaa missä onnistuu turboahtimen tasapainotus etelä-suomen alueella, käsittääkseni kyseinen homma on sen verran pienitöinen että onnistuisi jopa odottaessa?

    Leave a comment:


  • antti
    replied
    Originally posted by Esko View Post

    Vie se ihan oikeaan ilmastointihuoltoliikkeeseen, niin osaa vianetsinnän ja perus varaosatkin löytyy hyllystä. Ihan vitsejä nämä rengasliikkeiden ja autohuoltojen ”ilmastointihuollot”, kun tökätään laite kiinni ja toivotaan parasta. Jos ei ohjelma mene läpi tai täyttö onnistuu muttei kompura silti käynnisty, niin nostellaan vaan käsiä. Tollasta toimintaa pitäisi markkinoida ilmastoinnin täyttönä, ei huoltona. Noilla alipainetesteilläkään ei ole mitään virkaa, kun ei ne mitään vuotoa koskaan löydä ellei ole tyyliin putki poikki eli esim. kennovuotoja ne harvemmin löytää. Jos ei laiteta väriaineita täytön mukana sisään, niin joutuu vielä toisen kerran täyttämään, että löytyy vuotokohta.
    Näin tein ja nyt toimii, ongelma ilmeisesti ammattitaidossa.

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by Juhaska View Post
    Pieni autokuumeen poikanen vaivaa ja on tullut tuossa katseltua muutamia autoja ja tuli mielenkiintoinen tapaus vastaan, kun sakalla oli myynnissä yksi auto ja ilmoituksessa mainittiin suoraan, että tuontiauto, mutta carvertical (testasin kaverin suosituksesta) ei tuontimaasta kertonut mitään, vaikka tiedot muuten hyvät olivatkin.

    Onko muilla kokemusta vastaavasta?
    Luulisi, että myyjäliikkeellä löytyisi papereita tuonnista yms? Itse en ole carverticalia testannut, joten siihen en osaa ottaa kantaa.

    Leave a comment:


  • Juhaska
    replied
    Pieni autokuumeen poikanen vaivaa ja on tullut tuossa katseltua muutamia autoja ja tuli mielenkiintoinen tapaus vastaan, kun sakalla oli myynnissä yksi auto ja ilmoituksessa mainittiin suoraan, että tuontiauto, mutta carvertical (testasin kaverin suosituksesta) ei tuontimaasta kertonut mitään, vaikka tiedot muuten hyvät olivatkin.

    Onko muilla kokemusta vastaavasta?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Se rengasliikkeen tyyppi ei varmastikaan ole tiennyt mitä tekee ja tuskin voimassa olevaa tukesin myöntämää lupaakaan löytyy tällaiselta kaverilta, jotkut varsinkin vanhemmat ilmastoinnin huoltolaitteet pyytää ohjelman lopuksi käyttämään ilmastointia niin että huoltolaitteen letkut on vielä kytkettynä autoo että pystyy esimerkiksi tarkistamaan huoltolaitteen mittareista että huollon jälkeen ilmastointi toimii kuten kuuluu ja miten paine nousee/laskee.

    Varmaan ollu tyhjä pullo siinä rengasliikkeen laitteessa tai sitte kaveri unohtanut avata huoltolaitteen venttiilit

    Leave a comment:


  • Ovaali
    replied
    Noilla alipainetesteilläkään ei ole mitään virkaa
    On toki, kiehuttaa kosteuden järjestelmästä kunhan alipaine pidetään tarpeeksi kauan järjestelmässä.

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by antti View Post
    Kiitokset vastauksista. Täyttöä yritettiin eräässä pääosin rengasliikkeessä, joilla myös ilmastointihuolto. Itse en siis konetta käyttänyt. Kone ilmoitti tyhjiöinnin jälkeen "käynnistä auton moottori ja kytke ilmastointi päälle", jonka jälkeen operaatio ei suostunut jatkumaan. Tänään saan testerin, niin yritän tutkia josko sillä saisi jotain vikakoodia irti.
    Vie se ihan oikeaan ilmastointihuoltoliikkeeseen, niin osaa vianetsinnän ja perus varaosatkin löytyy hyllystä. Ihan vitsejä nämä rengasliikkeiden ja autohuoltojen ”ilmastointihuollot”, kun tökätään laite kiinni ja toivotaan parasta. Jos ei ohjelma mene läpi tai täyttö onnistuu muttei kompura silti käynnisty, niin nostellaan vaan käsiä. Tollasta toimintaa pitäisi markkinoida ilmastoinnin täyttönä, ei huoltona. Noilla alipainetesteilläkään ei ole mitään virkaa, kun ei ne mitään vuotoa koskaan löydä ellei ole tyyliin putki poikki eli esim. kennovuotoja ne harvemmin löytää. Jos ei laiteta väriaineita täytön mukana sisään, niin joutuu vielä toisen kerran täyttämään, että löytyy vuotokohta.

    Leave a comment:

Working...
X