Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • antti
    replied
    Kiitokset vastauksista. Täyttöä yritettiin eräässä pääosin rengasliikkeessä, joilla myös ilmastointihuolto. Itse en siis konetta käyttänyt. Kone ilmoitti tyhjiöinnin jälkeen "käynnistä auton moottori ja kytke ilmastointi päälle", jonka jälkeen operaatio ei suostunut jatkumaan. Tänään saan testerin, niin yritän tutkia josko sillä saisi jotain vikakoodia irti.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Ettei vaan olis täyttöventtiili vaan jumissa. Sit joku toinen vika aiheuttaa sen että kompura lähtee päälle.

    Ja olethan käyttänyt niitä täyttölaitteen venttiilejä oikein? Ruuvit kiinni niin työtää täyttöliittimen auki...

    Leave a comment:


  • Ovaali
    replied
    Joku ilmastoinnin letku lutussa tai putki vääntynyt ruttuun moottorin vaihdon yhteydessä? Hyvinkin pieni määrä kylmäainetta riittää siihen että painetta on riittävästi järjestelmässä, lisäksi veikkaisin että tuon ikäisessä japsissa paineanturi on suht simppeli off-on-off katkaisin eikä varsinainen paineen mittaaja ollenkaan.

    Oliko kauankin liitokset auki? Voisiko turvonnut/kyllästynyt kuivain haitata täyttöä?

    E. Järjestelmän täyttö lähtökohtaisesti aina auto sammutettuna.
    Last edited by Ovaali; 01-01-2025, 08:43.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Onko siis auton tietokoneella aktiivinen vikakoodi että ilmastoinnissa järjestelmän paine on alarajan alapuolella? Kyllä itse olen aina täyttänyt niin että auton virta-avain on 0-asennossa.

    Leave a comment:


  • antti
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Tohon ei kyllä keksi mitään loogista selitystä, miksi ei aine mene täyttölaitteesta autoon kun menee se sinne vaikka olisi vuoto järjestelmässä tai no…jos on täyttölaitteen letkuista jääny venttiilit kiinni niin eihän se kama sitten siirry

    E: toinen selitys se että pullo on jo niin tyhjä(alle2kg) ettei paine riitä siirtämään tavaraa autoon päin
    Kiitos vastauksesta. Miten auto osaa käynnistää kompuran jos paineanturit ilmoittaa järjestelmän olevan tyhjä -> kompura ei edes saisi käynnistyä. Silti kompuran käynnistymistä tarvitaan järjestelmän täytössä?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Tohon ei kyllä keksi mitään loogista selitystä, miksi ei aine mene täyttölaitteesta autoon kun menee se sinne vaikka olisi vuoto järjestelmässä tai no…jos on täyttölaitteen letkuista jääny venttiilit kiinni niin eihän se kama sitten siirry

    E: toinen selitys se että pullo on jo niin tyhjä(alle2kg) ettei paine riitä siirtämään tavaraa autoon päin
    Last edited by naikou; 31-12-2024, 16:51.

    Leave a comment:


  • antti
    replied
    Ilmastoinnin kanssa seuraava ongelma:
    1. Järjestelmä tyhjä moottorin vaihdoin vuoksi (oli linjat irti kompurasta)
    2. Täyttökoneella menee alipainetesti läpi ok -> ei vuotoja
    3. Kompuran magneettikytkin lukittuu kun ilmastoinnin kytkee päälle
    4. Järjestelmä ei ota vastaan kylmäainetta ollenkaan / täyttökone ei pysty työntämään kylmäainetta järjestelmään ollenkaan?? -> mikä estää?
    Auto on Subaru 2009. Lähinnä kyselen ilmastointijärjestelmien logiikkaa yleisellä tasolla (toki subarutietämys vielä parempi)

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Koitin tuossa yhden entisen auton tietoja katsella traficomilta. Mitä se tahtoo sanoa kun autoa ei löydy kyseisellä rekisteritunnuksella enää? Yleensähän ainakin ennen joskus tuli ilmoitus että ajoneuvo poistettu rekisteristä tms. Jos niin oli käynyt. Nyt sanoo vain että ajoneuvoa ei löydy. Vaihdettu rekisteritunnus?

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Tuossa video jäähdytinnesteistä:


    Käyttäkää oikeaa nestettä.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Omasta alunperin saksantuonti E39:stä otin purin vastikään altapäin kaikki pois ja aktiivihiilisäiliöstä koetin ruosteita poistaa, niin siihen tuli reikä. Sama homma oli myös pitkien polttoainelinjojen kanssa, eli meno ja paluulinjat oli kyllä ok, ei vuotaneet, mutta irroittaessa paljastui että vetelivät ihan viimeisiään: ensimmäinen katkesi kiinnikkeen kohdalla ja toista irtaallaan vähän rapsutellen siihen tuli nuppineulanpään kokoinen reikä.
    Tuo aktiivihiilisäiliölle menevä linja pohjassa oli itsellä ainoa joka oli pelastettavissa hiomalla puhtaaksi ja 2k maalit niskaan laittamalla. Muut tilasin merkkarilta.
    Aktiivihiilisäiliö ois ollut 120e ja samanlainen peltinen, tarvikemallinen FL eri kiinnityksillä on muovia ja se oli noin 40e. Katsellaan pitääkö siitä kiinnikkeet poistaa että saa alkuperäisiin kiinnityksiin vai meneekö niine hyvineen paikalleen sitten joskus

    Mulla ei koskaan ollut ongelmaa tankatessa.

    Leave a comment:


  • _Bäri_
    replied
    Mulla tykkäs E39 sylkästä bensat ulos tankista aika herkästi kesähelteillä. Samalla tuo tankkaaminen oli aika tarkkaa. Huohottimesta se johtu. Ikänä en sitä korjannut. Jätin vaan tankkaamatta piripintaan.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Omassa E39:sissä on koko ajan kun auto on ollut meillä tuo sama ongelma, pistooli pohjassa katkaisee heti. Kun pistoolia nostaa vähän niin sitten toimii kyllä, mutta tosi herkästi katkaisee jos sitä liikuttaa yhtään. Huohotusongelmaksi itsekin olen tuon päätellyt, enpä ole minkään muun auton kanssa vastaavaan törmännyt.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by jr66 View Post

    Nosta pistoolia vähän ylöspäin, toimii joissakin mersuissa jos ongelmia, en ole jaksanut miettiä mistä johtuu.

    E: e-sarja on aika laaja käsite.
    Muokataas hieman…

    Ei juuri auta nostaminen. Oli sitten pohjassa tai huulilla niin pätkii.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by IiroU View Post
    Onkos muille tullut vastaan haasteita tankata E-sarjan autoja? Pistooli katkaisee kun painaa pohjaan. Huohottimessa vissiin jokin suodatinsysteemi, joka tykkää mennä tukkoon. Kokemuksia?
    Nosta pistoolia vähän ylöspäin, toimii joissakin mersuissa jos ongelmia, en ole jaksanut miettiä mistä johtuu.

    E: e-sarja on aika laaja käsite.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Onkos muille tullut vastaan haasteita tankata E6X-sarjan autoja? Pistooli katkaisee kun painaa pohjaan. Huohottimessa vissiin jokin suodatinsysteemi, joka tykkää mennä tukkoon. Kokemuksia?
    Last edited by IiroU; 03-12-2024, 12:51.

    Leave a comment:

Working...
X