Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16440
    • Asikkala

    Originally posted by Wespa View Post
    Talvisin orkkis kuramatot kunnollisine kiinnikkeineen ovat ihan ok, mutta ei nyt sentään kesällä.
    Minulla on ollut 38 vuotta kaikissa autoissa kumimatot koska suomen sää, kangas/velouri/turha hienostelumateriaali on liian vaivalloinen pitää puhtaana koska suomen sää.

    Comment

    • asse21
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2005
      • 1238
      • Tampere

      Originally posted by jr66 View Post
      Minulla on ollut 38 vuotta kaikissa autoissa kumimatot koska suomen sää, kangas/velouri/turha hienostelumateriaali on liian vaivalloinen pitää puhtaana koska suomen sää.
      Ilman muuta kangas mieluisampi. Pesu ei kummallekkaan matolle ongelma.
      Suurin osa kangasmatoista tulee puhtaaksi painepesurilla. Jos tarve, niin pesuainetta ja harjaa perään. Esim.
      Tai jos ei rohkene, niin verhoilupesurilla sitten.
      E39 523i
      i3

      Comment

      • Rhodry
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 3266
        • Siuntio

        Originally posted by Danukos View Post
        Alkaa olla hyvissä hinnoissa velour mattosarjat vanhempiin bemareihin

        Mistä tällaiset saisi vielä kohtuu hintaan, sanotaan nyt max. 150e?

        Edit. Sen verran vielä, että tarvike mallisia löytyy kyllä reilusti alle satasella mutta sellaisia en omaan autoon kyllä kovin mielelläni laittaisi. Saisi olla sellaiset missä on kiinnikkeille paikat kuten alkuperäisissäkin.

        https://www.ebay.com/itm/33467385716...Bk9SR8DDhtPRYQ
        Noiden sinisten valmistus on lopetettu, harmaita pitäis vielä kyllä saada, tosin ei ihan 150€. ~240€ näyttäis olevan hinta niillä.
        BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
        Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
        E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17514
          • Turku

          Originally posted by Rhodry View Post
          Noiden sinisten valmistus on lopetettu, harmaita pitäis vielä kyllä saada, tosin ei ihan 150€. ~240€ näyttäis olevan hinta niillä.
          Linkissä on antrasiitti eli musta.
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Danukos
            Alueaktiivi
            • Feb 2011
            • 1112
            • pks

            Originally posted by Rhodry View Post
            Noiden sinisten valmistus on lopetettu, harmaita pitäis vielä kyllä saada, tosin ei ihan 150€. ~240€ näyttäis olevan hinta niillä.
            Originally posted by Laku View Post
            Linkissä on antrasiitti eli musta.
            Harmaita mä itse asiassa ensisijaisesti kaipaisin, kun autossa on harmaa lattiamatto ja alkuperäiset matotkin harmaat…
            E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
            Ex - E34
            ///M5 -90 Alpin Weiss II

            Comment

            • Rhodry
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 3266
              • Siuntio

              Originally posted by Laku View Post
              Linkissä on antrasiitti eli musta.
              Sinisiltä noi mun silmään näyttää Ei osunu osanumero silmään tossa että ois voinu tarkistaa.


              Originally posted by Danukos View Post
              Harmaita mä itse asiassa ensisijaisesti kaipaisin, kun autossa on harmaa lattiamatto ja alkuperäiset matotkin harmaat…
              Katoin oman auton tiedoilla noita, mutta samathan noi taitaa kaikissa olla, olettaen että etit siis kolmeneloseen? 51479410209 on harmaiden osanumero, jostain syystä meillä ei sivuilla niitä näy, mutta ETK:n mukaan ei olis valmistusta vielä lopetettu. Tai siis mustat kai noi on olevinaan virallisesti, mutta ei ne nyt ihan mustatkaan oo, tummanharmaat ehkä. Ihan virallisesti harmaita ei enää saa myöskään.
              BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
              Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
              E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                S50B32 moottoria remppaan ja yhden osan sijainti epävarmaa.
                Kuvassa osa nro. 13, pitäisikö tuo olla kanteen tulevassa öljykanavassa 3 ja 4 sylinterien välissä?
                En löytänyt tuollaista kannesta enkä lohkosta.

                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16350
                  • Leppävirta

                  Audi asiaa taasen kun ei jaksais kirjautua audi foorumeille.

                  Bluetooth streamausta puhelimesta orkkis soittimeen mietinnässä. Palikoita tuntuu olevan monenlaisia niin aux kuin levyn vaihtajan tilalle. En ole varma mitä nyt ostaisin, onko kellään kokemuksia?

                  Autona tuo sigun vm2009 A6. Soittimena navillinen (MMI) jossa handsfree bluetoothilla, levyn vaihtaja ja sd muistikortti paikat. Autosta puuttuu usb ja aux portit. Nuo puutteet ei ilmeisesti jos olen oikein ymmärtänyt niin ole este mutta en ole siis ihan varma millaisen palikan tarviisin. Koodausta nämä ei kai pitäisi tarvita kunhan soittimen softa riittävän tuore ja se pitäisi lienee olla ok.

                  Eli onko kokemuksia?
                  Last edited by Haju69; 04-03-2023, 08:50.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • buubaa
                    Bimmer Rookie
                    • May 2013
                    • 140
                    • Lahti

                    F11 valitteli tänään tyhjää akkua, eikä kyllä ihme kun webastoa on käytetty ja matkat lyhyitä. Akkulaturin ajattelin ostaa mut nyt tarvis tietää millainen on järkevin kun taloyhtiön tolpasta saa sähköä sen 2h kerralla ja olis suotavaa jos siinä ajassa kerkeis jo jotain lataan. Kannattaako ostaa tehokas perinteinen laturi vai esim ctek ylläpitolaturi?

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7410
                      • Oulu

                      Jos lataustarve on enemmän kuin satunnaista (Webasto + lyhyet ajot) ja autossa jo valmiina moottorinlämmitin myös sähköllä niin miettisin kiinteää (Defa/Calix) ylläpitolaturia autoon. Vähän kalliimpia toki kuin pienet Ctek:it.

                      Muuten en osaa sanoa onko miten paljon ero käytännössä 2 tunnin latauksella esim. 5A vs. 10A laturi.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • racing02
                        BTCF Member
                        • Nov 2004
                        • 2028
                        • Riihimäki

                        Se on ongelma noilla tolppapaikoilla kun 2h on aika olematon aika latailla. En ehkä latailisi nykyautoja akkua irrottamatta sellaisella vanhanajan peltilaatikolla missä ei ole mitään suojauksia.



                        Sen verran muistan rivarissa asumisen ajoilta että jonkuntyyppisen kellon sai pysymään päällä kun tökkäsi tulitikun sopivaan rakoon. Jonkun toisen sai sopivasti pyörittelemällä pysymään päällä 2h sijaan 22h.

                        Comment

                        • buubaa
                          Bimmer Rookie
                          • May 2013
                          • 140
                          • Lahti

                          Ei oo defaa tai calixia, vain webasto. Joo ton sai kikkailtua hammastikulla antaan virtaa jatkuvasti kunnes sitten lopetti antamisen kokonaan, nyt uus kello eikä viitti sitä rikkoa.

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7410
                            • Oulu

                            Kerran käy tolpalla ylimääräisen mutkan niin lataahan siinä jo 4 tuntia, uskoisin sen auttavan vaikka ei tietenkään tyhjää akkua täyteen saakaan.

                            Itekin kikkaillut tolpan kelloa joskus hammastikulla ja hyvin aina toiminut. E92, johon laitoin Defan laturin, saan jatkuvaan virtaan niin sitä lataillut joskus 3-5 tuntia jos pitempään seisonut, mutta en oo sitäkään yön yli tainnu koskaan ladata.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16350
                              • Leppävirta

                              Originally posted by buubaa View Post
                              F11 valitteli tänään tyhjää akkua, eikä kyllä ihme kun webastoa on käytetty ja matkat lyhyitä. Akkulaturin ajattelin ostaa mut nyt tarvis tietää millainen on järkevin kun taloyhtiön tolpasta saa sähköä sen 2h kerralla ja olis suotavaa jos siinä ajassa kerkeis jo jotain lataan. Kannattaako ostaa tehokas perinteinen laturi vai esim ctek ylläpitolaturi?
                              Tällaisen laitoin aiempaan X5 kun siinä oli webasto. Ja myös tähän nykyiseen Audiin vaikkakaan siinä ei webastoa ole vaan letkukämmitin. Ei ole loppunut kummastakaan virta näiden asennuksien jälkeen. Mulla on työmatka 1,5km. Töissä auto aina roikassa niin että se lataa 2h ennen lähtöä. Kotona jos auto ulkona en oo pitänyt kun 1h aamulla suurinpiirtein roikassa, välillä pidän lämpimässä tallissa.



                              Toki sillä aiemmin olleella X5 ja tällä audillakin on välillä ajettu pitempääkin matkaa että ei ainoastaan tuota 1,5km työmatkaa.

                              Edit: Ja mulla siis tuo 5A laturi, ja 1000w tt thermo ja vielä sisälämppäri autossa. Ja nallit kestää pitää kaikkia päällä.
                              Last edited by Haju69; 07-03-2023, 09:39.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • van cleef
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 1893
                                • 01830

                                Huomasin eilen, että webaston pumppu alkanut tikittää, kun ajoin Hiluxilla pitkästä aikaa. Se oli seissyt varmaan kuukauden ja webaston pumppu tosiaan alkoi pitämään sellaista sähköpumpun tikitystä. Asia ei muuten kiinnostaisi, mutta ei se aiemmin ole pitänyt moista ääntä. Mistä tää voisi johtua? Onko nafta vaan nyt vaan sakeampaa näillä pakkasilla, että ääntää? Toisaalta taas ei se koskaan aiemmin ole tikittänyt pakkasesta huolimatta.

                                Nimim. Käpytikka keskikonsolissa
                                ...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎