Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2236
    • Vantaa

    Edelleen, täysin hakuammuntaa ilman vikakoodien lukua.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3602
      • Raisio

      Jokainen tyylillään…
      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5272
        • Pirkkala

        Originally posted by Rhodry View Post
        Ei auttanu. Tänään pääs livedataa kattomaan ni ilmeisesti nokan anturi on ainaki rikko, ei näytä mitään sille. Pitänee se sit testata, saa vaan senki kans purkaa taas puol moottoria
        Nokan anturilta pitäs kyllä olla vikakoodi jos signaalia ei tule.

        Dieselissä jos nokan anturi sökö, ei suuttimetkaan voi aueta kun moottorinohjaus ei tiedä kummallako kierroksella kone on.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Rhodry
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 3270
          • Siuntio

          Originally posted by VilleP View Post
          Edelleen, täysin hakuammuntaa ilman vikakoodien lukua.
          Ei oo mun auto ni tehkööt niinku haluaa


          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Nokan anturilta pitäs kyllä olla vikakoodi jos signaalia ei tule.

          Dieselissä jos nokan anturi sökö, ei suuttimetkaan voi aueta kun moottorinohjaus ei tiedä kummallako kierroksella kone on.
          No ei se anna koodia kun anturipiiristä, ei sitä nyt pysty millään paremmalla vehkeellä lukemaan kun pitäis omakustanteisesti hinata merkkiliikkeeseen.
          BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
          Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
          E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

          Comment

          • naikou
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2010
            • 1762
            • vihti

            Pahoittelut kun aiheutin turhaa työtä

            Tosiaan yleis testerilläkin saattaa olla aika hakuammuntaa näiden kanssa, vcds tai vagcomi tartteis olla niin pystyis tota laitetta tarkemmin diagnosoida
            E39 523i Turbo

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16358
              • Leppävirta

              Originally posted by snaytserie View Post
              Itsellä oli joskus sama projekti. Enää en muista merkkiä mikä palikka oli, saksasta se tuli kuitenkin tilattua. Mikäli vihreän salavalikon kautta ei ole AUX aktivoitu tai ei pysty aktivoimaan niin pitää VCDS availla aux- lukitus.
              Originally posted by Haju69 View Post
              En ole tietoinen näistä salavalikoista. Oliko niihin joku simppeli ohje?

              Edit: Löyty ohjeet ja sain aktivoitua valikot. Nyt on aux asetettu päälle. Täytyypä tilata kokeeksi joku bt palikka.


              Tuommosen tilasin kokeeksi ja olin aika varma että tämä on ihan plug and play kuten tuotteen tiedoissa sanotaankin.

              No en löytänyt tälle toistaiseksi mitään pistoketta mihin tökätä. Käytin hanskalokerosta sekä sen 1 levyn cd/dvd soittimen irti että 6 levyn vaihtajan irti. Kummankaan takana ei sopivaa pistoketta. Joissain bluetooth adapteri videoissa hanskalokeron katossa on pistoke johon tuollainen tökätään mutta minulla siinä on vain reikä "verhoilussa". Ei mitään pistoketta.

              Ehkä hukkaostos mutta ei onneksi kallis sellainen. Mutta enpä kyllä viittis enempää tilata palikoita kun en ole enää varma mihin ne kytketään.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • N54
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2012
                • 526
                • Satakunta

                Originally posted by Haju69 View Post
                https://www.fruugo.fi/mmi-wireless-a...4d3a6332b7473d

                Tuommosen tilasin kokeeksi ja olin aika varma että tämä on ihan plug and play kuten tuotteen tiedoissa sanotaankin.

                No en löytänyt tälle toistaiseksi mitään pistoketta mihin tökätä. Käytin hanskalokerosta sekä sen 1 levyn cd/dvd soittimen irti että 6 levyn vaihtajan irti. Kummankaan takana ei sopivaa pistoketta. Joissain bluetooth adapteri videoissa hanskalokeron katossa on pistoke johon tuollainen tökätään mutta minulla siinä on vain reikä "verhoilussa". Ei mitään pistoketta.

                Ehkä hukkaostos mutta ei onneksi kallis sellainen. Mutta enpä kyllä viittis enempää tilata palikoita kun en ole enää varma mihin ne kytketään.
                Tuollahan lukee, että "Note: confirm that your car with a - Music Interface, it is generally in the armrest box or storage box, without this Interface will not be to use this product." Eli sopii tehdaslisävarusteisen Audi Music Interfacen liittimeen, jos sitä ei ole lisävarusteena tehtaalta tilattu, niin sen liitin tietenkin puuttuu. Omassa A5:ssa oli aikanaan tuo Music Interface, olisihan se ollut komea sillä laittaa iPodista musiikit soimaan.

                Comment

                • JSO
                  Newbiemmer
                  • Mar 2023
                  • 8
                  • Pori

                  En nyt niinkään pieni kysymys mut laitetaan tänne silti. Kyseessä n.250tkm ajettu 535d -14 jonka ostin joulukuussa liikkeestä ja olen ajanut sillä n.5tkm, oli tarkotus ihan omaan laskuun vaihdattaa autoon uudet laakerit alakertaan sekä jakopää. Auto meni pajalle josta sitten parin päivän päästä tulikin puhelu että yksi kk-laakeri oli pahasti kulunut ja vaurioittanut myös kampiakselin, lisäksi kahden muunkin sylinterin kohdalla oli kampiakselissa naarmuja. Näitten lisäks pajalta kerrottiin että ahtimet ovat aivan öljyn peitossa että nekin olisi vaihtokunnossa sekä vetonivel rikki. Onkohan tässä jo aihetta kaupan purkuun? Toki auto ei ole uusi ja sillä on jo jonkin verran ajettu mutta kyseessä on kumminkin +20ke auto jonka olen ostanut ehjänä.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16467
                    • Asikkala

                    Originally posted by JSO View Post
                    En nyt niinkään pieni kysymys mut laitetaan tänne silti. Kyseessä n.250tkm ajettu 535d -14 jonka ostin joulukuussa liikkeestä ja olen ajanut sillä n.5tkm, oli tarkotus ihan omaan laskuun vaihdattaa autoon uudet laakerit alakertaan sekä jakopää. Auto meni pajalle josta sitten parin päivän päästä tulikin puhelu että yksi kk-laakeri oli pahasti kulunut ja vaurioittanut myös kampiakselin, lisäksi kahden muunkin sylinterin kohdalla oli kampiakselissa naarmuja. Näitten lisäks pajalta kerrottiin että ahtimet ovat aivan öljyn peitossa että nekin olisi vaihtokunnossa sekä vetonivel rikki. Onkohan tässä jo aihetta kaupan purkuun? Toki auto ei ole uusi ja sillä on jo jonkin verran ajettu mutta kyseessä on kumminkin +20ke auto jonka olen ostanut ehjänä.
                    Tuon hintainen diesel pitää olla ihan joku muu merkki jos olettaa ehjän saavansa.

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1762
                      • vihti

                      Eikö turbot voi olla öljyn peitossa vaikka vaan huohotinvian takia? Autossa oli kumminkin potku tallella ennen ku veit pajalle?

                      Kampiakseli keissi on vähän sellainen että sitä ei kukaan voi tietää konetta avaamatta että miltä näyttää, jos kaulojen kiillotuksella tulee kuntoon ni hyvä
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      • JSO
                        Newbiemmer
                        • Mar 2023
                        • 8
                        • Pori

                        Näihin en ota kantaa kun oon vaan korjaajan mielipiteiden varassa, hänen mukaan kampiakseli olisi syytä vaihtaa kuten myös ahtimet. Vedoista paha sanoa kun en ole vastaavalla ajanut, jotenkin kyllä tuntunut että voishan toi pirteämpi olla, edellinen softattu e61 530d kyllä tuntu kulkevan ilosemmin mutta olihan se kevyempi ja takaveto kun tää nykyinen on nelikko.

                        Comment

                        • naikou
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 1762
                          • vihti

                          Juu nuissa nelikoissa on ihan normaalia että paljon ajetussa etu vetarit ravistaa/suojakumi rikki/klappia vetarissa sekä etuakselilla etummaisten alatukivarsien puslia menee
                          E39 523i Turbo

                          Comment

                          • asse21
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2005
                            • 1243
                            • Tampere

                            Kannattaa selvittää liikkeen mahdolliset vastaantulemiset, ennen kuin annat korjaamolle luvan jatkaa.
                            E39 523i
                            i3

                            Comment

                            • JSO
                              Newbiemmer
                              • Mar 2023
                              • 8
                              • Pori

                              Originally posted by asse21 View Post
                              Kannattaa selvittää liikkeen mahdolliset vastaantulemiset, ennen kuin annat korjaamolle luvan jatkaa.
                              Joo hommat lyötiin ilman muuta seis, maanantaina toivottavasti selviää miten jatketaan.

                              Comment

                              • asse21
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2005
                                • 1243
                                • Tampere

                                Onko jollain kokemusta vanteiden keskireiän suurentamisesta?
                                72,6 -> 74,1
                                Onnistuuko missään teettää? Vai onko riski pilata vanteet?
                                E39 523i
                                i3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎